Ny dator för Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Inaktiv

Ny dator för Playerunknown's Battlegrounds

Hej!

Min första dator börjar bli sig till åren nu och känner att den inte riktigt hänger med längre.
Intel Core i5 2500k
Asus Geforce GTX 760 Ti
500W Fractal Design
2 HDD ala 3TB
1 SSD på 120GB
8GB DDR3 RAM
Fractal Design R3

Känner för en uppgradering/utbyte, men är lite snål då jag inte vet hur länge man fortfarande kommer spela, och därför vill jag inte lägga ut 20k på en dator.

Jag spelar Playerunknown's Battlegrounds, League of Legends, samt lite CSGO och andra diverse spel som inte är jättetunga. Det är främst PUBG som inte riktigt går som jag vill i nuläget. Har ni några tips på builds? Räcker det med ett 1060 eller man måste upp på ett 1070 för det ska vara värt, jämfört med min build idag? Är Ryzen något att ha eller det är fortfarande Intel som gäller alla dagar i veckan?

Tänkte återanvända hårddiskarna och eventuellt nätaggregatet(slits inte värst väl?). Måste ha 16GB ram då 8GB är på tok för lite i dagsläget. Vill även ha nytt chassi eftersom mitt har lite krigsskador, är sugen på ett R5-R6, trots priset. Har man tur sjunker väl R5an nu i samband med lanseringen av R6.

Tackar på förhand och önskar er en god fortsättning!

Permalänk

Hade ungefär samma grejer som du och samma problem. Köpte Sweclockers vinterdator och kan spela PUBG på high. Ej testat Ultra.

Vill du snåla så uppgradera bara RAM på din dator till 16GB så kommer PUBG flyta på ganska bra om du köra låga grafikinställningar.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Inaktiv

@Largo-Sama: Okej, funderade också på att uppgradera ramminnet, men frågan är om det är utkastade pengar eftersom resterande komponenter är så pass gamla.

Permalänk
Medlem

@anon165062: vinterdatorn är nog lagom. Är trevligt med nya saker

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av anon165062:

@Largo-Sama: Okej, funderade också på att uppgradera ramminnet, men frågan är om det är utkastade pengar eftersom resterande komponenter är så pass gamla.

Mitt problem var att spelet ville äta upp mer RAM än vad som fanns tillgängligt. Orsakade fryslagg som gjorde spelet mer eller mindre ospelbart när den var tvungen att skyffla data mellan SSD:n och minnet hela tiden.

Gick halvbra när jag stängde i princip varenda process som tog upp ram-minne. Efter en uppgradering till 16GB kunde jag ha webbläsare och andra program igång samtidigt som jag spelade utan problem, men som sagt på låga grafikinställningar. Hade från början ett 770 GTX, i5 2500K, 8GB RAM, på Windows 7.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.