Budgetdator som klarar sex skärmar?

Permalänk
Medlem

Budgetdator som klarar sex skärmar?

Hej!

Här kommer en utmaning till Er kunniga på Sweclockers

Jag skulle vilja köra sex stycken TV-skärmar i 1080p vardera samtidigt, som separata skärmytor. Ska inte används till spel eller tung grafik utan för information. Vad skulle ni rekommendera? TV-skärmarna klarar 4K men ej nödvändigt då jag gissar på att priset drar iväg.

Vill helst slippa externa adaptrar och så vidare, så en maskin med dubbla grafikkort eller något EyeInfinity-kort hade varit att föredra.

Hur kommer jag billigast undan? Finns det någon stock-maskin från HP/Lenovo som jag kan lägga ytterligare ett grafikkort till?
Finns det någon begagnad workstation maskin med garanti från Inrego eller dylikt? En fördel om den kommer monterad och med OS (Windows-licens). Ett grafikkort kan jag sätta i den själv, men slipper helst att montera hela maskinen.

Läste lite på http://multimonitorcomputer.com/cheapest-6-monitor-computer.p... som rekommenderar ett EVGA 710 GT kort (3 skärmar) i kombination med datorns interna GPU (3 skärmar). Vad tror ni?

Tacksam för alla tips!

EDIT: Har nu skaffat ett kort som klarar 6 skärmar, Ett VisionTek 7750 Eye 6 2GB DDR5 PCI Express Graphics Card med sex stycken mini DisplayPorts. Ska bara hitta en lämplig maskin att stoppa in det i. Förslag?