Star Trek: Discovery 🖖🚀🌠

PermalÀnk
●

Helt okej serie, inte besviken.

Hoppas serien inte dör av Metoo kampanjen bara, nÄgon ex flickvÀn/sambo som Àr besviken pÄ sexlivet.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

PermalÀnk
●

Helt klart bÀsta Star Trek serien sen Next Generation. Kanske sen TOS.

Ni som gnÀller pÄ spore drive kanske ska komma ihÄg att Star Trek alltid har en massa ost - Sisko var en genmanipulerad Jesus, Picard LARPar som Robin Hood, och Janeway och Chakotay muterade till salamandrar, hade sex, och producerade ett gÀng smÄsalamandrar. Star Trek Àr inte Star Wars.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Awakeruad:

Helt klart bÀsta Star Trek serien sen Next Generation. Kanske sen TOS.

Ni som gnÀller pÄ spore drive kanske ska komma ihÄg att Star Trek alltid har en massa ost - Sisko var en genmanipulerad Jesus, Picard LARPar som Robin Hood, och Janeway och Chakotay muterade till salamandrar, hade sex, och producerade ett gÀng smÄsalamandrar. Star Trek Àr inte Star Wars.

Fast problemet med spore drive Àr att det Àr en sÄpass omfattande teknologi som borde pÄverka hela tidslinjen. Antar att det slutar med att man ger upp teknologin för att det Àr taskigt mot svamparna i slutÀndan och kör hederlig warp istÀllet. Man borde dock kunnat hitta pÄ nÄgot betydligt mer originellt.

Saknar ju Àven avsnitt som inte har med den röda trÄden att göra. Det blir vÀldigt tjatigt med klingons, förvisso ett avsnitt med en lite klassisk "tidsbubbla" och lite bortkopplat frÄn huvudstoryn, helt OK men misstÀnker att det kommer bli vÀldigt lite av den varan vilket Àr synd dÄ jag tror publiken kommer tröttna efter 2-3 sÀsonger om det bara ska handla om brunstiga klingons.

Som Star Trek Fan sÄ kan man inte annat Àn tycka om serien, alla Star Trek serier har sin charm.

PermalÀnk
●
Skrivet av sunnis:

Fast problemet med spore drive Àr att det Àr en sÄpass omfattande teknologi som borde pÄverka hela tidslinjen.

Ja, den Àr för bra.
Hade varit bÀttre för universumet om de gett skeppet cloaking stulen frÄn ett Klingon-skepp istÀllet -- jag menar, Federationen kanske skulle slÀppa en sÄn teknologi som spore drive för att den krÀver förbjuden genmanipulering och/eller Àr elak mot svampar, men knappast Klingoner eller Romulaner nÀr de vÀl vet om att den finns.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Nu nÀr episode 10 har slÀppts pÄ Netflix, vad tycker ni? MÄste sÀga att jag personligen

Àr överförtjust att detta nu utspelar sig i universumet med Terran Empire! "In a mirror, darkly" i Star Trek: ENT mÄste ha varit de bÀsta episoderna jag sett i serien och jag hade lite förhoppningar pÄ att se mer av detta, kanske under en kommande film. Var glatt överraskad att fÄ se det i Discovery, inget jag förvÀntade mig alls! Can't wait 'til Monday!

major episode 10 spoilers!
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Icte:

Nu nÀr episode 10 har slÀppts pÄ Netflix, vad tycker ni? MÄste sÀga att jag personligen

Riktigt bra avsnitt och twist pÄ cliffhangern före julpausen. BÀsta Star Trek-serien sen Next Gen.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tycker inte man skulle gjort avsnitt om vad som hÀnder i en alternativ vÀrld redan första sÀsongen.
Har dom sÄ dÄligt med idér att dom redan mÄste göra sÄdana avsnitt?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC LĂ„da: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

PermalÀnk
●
Skrivet av vinylens:

Tycker inte man skulle gjort avsnitt om vad som hÀnder i en alternativ vÀrld redan första sÀsongen.

Finns det nÄgon Star Trek serie som inte haft andra dimensioner eller tidsresor under första sÀsongen?
Jag gillar serien, ska jag klaga pÄ nÄgot Àr det vÀl att de ÄteranvÀnder en dimension som varit med tidigare istÀllet för att komma med nÄgot helt nytt.

PermalÀnk
Medlem
●

Trailern för SÀsong 2 har kommit ut Trailer

Visa signatur

đŸŽ„ Twitch.tv/ZeakQ

PermalÀnk
Medlem ★
●

VÀntar ocksÄ pÄ sÀsong 2!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Medlem ★
●

LĂ€ste nyss att en ny serie Ă€r pĂ„ gĂ„ng med Patrick Stewart som Picard ! Hoppas den blir mer som TNG ... min favorit serie 😍
https://m3.idg.se/2.1022/1.705361/patrick-stewart-tillbaka-so...

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

PermalÀnk
Medlem ★
●

Snart dags för sÀsong 2 av Star Trek Discovery!!!
Det kÀnns som att man har vÀntat en hel evighet
Live long and prosper alla trekker

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Medlem ★
●

Fy fanken sÄ spÀnnande sÀsong 2 Àr , den nya kaptenen Àr riktigt bra!!!
Men vad eller vem Àr denna röda Àngel?
SÄ jÀkla spÀnnande.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Mangee75:

Fy fanken sÄ spÀnnande sÀsong 2 Àr , den nya kaptenen Àr riktigt bra!!!
Men vad eller vem Àr denna röda Àngel?
SÄ jÀkla spÀnnande.

Är det sĂ„? Jag Ă€r.. otroligt opepp. Kollar just nu pĂ„ Enterprise (!) istĂ€llet, vilket vĂ€l sĂ€ger nĂ„got.

Fan, fÄr vÀl ge S02 en chans. Tyckte verkligen inte om S01 dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Bulan75:

LĂ€ste nyss att en ny serie Ă€r pĂ„ gĂ„ng med Patrick Stewart som Picard ! Hoppas den blir mer som TNG ... min favorit serie 😍
https://m3.idg.se/2.1022/1.705361/patrick-stewart-tillbaka-so...

Skickades frÄn m.sweclockers.com

LÀr bli annat, han Àr inte kapten pÄ ett rymdskepp lÀngre.

discovery klÄr allt i star trek serie vÀg sÄ lÄngt.

Visa signatur

TrÀna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (LÀr dig Googla)

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Flopper:

LÀr bli annat, han Àr inte kapten pÄ ett rymdskepp lÀngre.

discovery klÄr allt i star trek serie vÀg sÄ lÄngt.

Har ocksÄ fastnat för Discovery. Dock jag saknar jag den gamla stilen. Nu Àr allt JJ-Abrams stil pÄ ljussÀttning, fÀrger och konsoller. Det förtar lite av kÀnslan, men jag uppskattar serien riktigt ordentligt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Är det sĂ„? Jag Ă€r.. otroligt opepp. Kollar just nu pĂ„ Enterprise (!) istĂ€llet, vilket vĂ€l sĂ€ger nĂ„got.

Fan, fÄr vÀl ge S02 en chans. Tyckte verkligen inte om S01 dock.

Enterprise Àr riktigt Epic, speciellt efter S02!

Tyckte dock Discovery var ocksÄ riktigt bra, inte riktigt samma "Star Trek" kÀnsla men annorlunda och bÀttre Àn förvÀntat. Inte börjat med S02 Àn, blir nog att kolla pÄ detta under helgen och se hur det Àr.

Kanske lite off-topic, men det pratas f.ö. om att Captain Jean-Luc Picard kommer tillbaka...

https://www.yahoo.com/entertainment/patrick-stewart-reveals-h...
https://www.reddit.com/r/television/comments/ale7em/patrick_s...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Icte:

Enterprise Àr riktigt Epic, speciellt efter S02!

Tyckte dock Discovery var ocksÄ riktigt bra, inte riktigt samma "Star Trek" kÀnsla men annorlunda och bÀttre Àn förvÀntat. Inte börjat med S02 Àn, blir nog att kolla pÄ detta under helgen och se hur det Àr.

Kanske lite off-topic, men det pratas f.ö. om att Captain Jean-Luc Picard kommer tillbaka...

https://www.yahoo.com/entertainment/patrick-stewart-reveals-h...
https://www.reddit.com/r/television/comments/ale7em/patrick_s...

Det stÄr inte uttryckligen hÀr, men jag Àr sÀker pÄ att jag har lÀst att han redan har skrivit pÄ för comeback i den rollen sÄ det Àr inte bara prat om saken.

https://m3.idg.se/2.1022/1.705361/patrick-stewart-tillbaka-so...

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av HoboCop:

Det stÄr inte uttryckligen hÀr, men jag Àr sÀker pÄ att jag har lÀst att han redan har skrivit pÄ för comeback i den rollen sÄ det Àr inte bara prat om saken.

https://m3.idg.se/2.1022/1.705361/patrick-stewart-tillbaka-so...

Det hÀr blir nog riktigt bra!!! Can't wait!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag kollar pÄ Discovery, men mest för det inte finns nÄt annat nytt i star trek vÀg. Det Àr en riktig soppa och det drabbar fansen.
För min del Àr Enterprise den bÀsta serien dÀr de hade en röd trÄd genom första till tredje sÀsongen (och Jolene Blalock i spandex). Tyckte de gjorde ett bra försök att hÄlla det inom ramen för den gamla tidslinjen.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

PermalÀnk
Medlem ★
●

Bara dom 2 avsnitten i sÀsong 2 Àr bÀttre Àn vad hela sÀsong 1 var.
Hela sÀsong 1 var ett virrvarr av mindre bra historier.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Är det sĂ„? Jag Ă€r.. otroligt opepp. Kollar just nu pĂ„ Enterprise (!) istĂ€llet, vilket vĂ€l sĂ€ger nĂ„got.

Fan, fÄr vÀl ge S02 en chans. Tyckte verkligen inte om S01 dock.

Varför Àr du opepp, vad va det med sÀsong 1 du inte tyckte om?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Mangee75:

Varför Àr du opepp, vad va det med sÀsong 1 du inte tyckte om?

Typ inget, helt Àrligt. Tyckte vÀl estetisken och CGI:n var helt okej, men fastnade varken för karaktÀrer eller handling.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Icte:

Enterprise Àr riktigt Epic, speciellt efter S02!

Tyckte dock Discovery var ocksÄ riktigt bra, inte riktigt samma "Star Trek" kÀnsla men annorlunda och bÀttre Àn förvÀntat. Inte börjat med S02 Àn, blir nog att kolla pÄ detta under helgen och se hur det Àr.

Kanske lite off-topic, men det pratas f.ö. om att Captain Jean-Luc Picard kommer tillbaka...

https://www.yahoo.com/entertainment/patrick-stewart-reveals-h...
https://www.reddit.com/r/television/comments/ale7em/patrick_s...

Ja, Enterprise Àr ÀndÄ underskattad. Lagom nÀr serien började hitta sig sjÀlv sÄ lades den ned, synd.

Skulle nog lĂ€gga den nĂ€st lĂ€gst av de "gamla" serierna Ă€ndĂ„, dock. Över ToS, som jag bara inte klarar av.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●

fyfan för discovery... borde inte fÄ heta star trek.. sporedrive.. pff.. borgerna hade knackat pÄ federationens dörr med allt dom har. Sedan Àr det för mycket drama i serien.. Star trek skall handla om Àventyr + scifi inte drama + SPACE BATTLES EVERYWHERE! + "OP befinn dig vart du vill i universum pÄ 1 knapptryck"

fan till och med Babylon 5 Àr mera startrek Àn discovery.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag Àr helt allvarlig nÀr jag sÀger att Seth Macfarlanes The Orville Àr mer Star Trek Àn vad Discovery Àr.
Nu Àr jag ju dock lite partisk eftersom jag fimpade Disco mitt i sÀsong ett för att den Àr sÄ enligt mig, vÀldigt dÄlig, och tog upp The Orville istÀllet.
Det börjar likna Ghostbusters 2016-soppan allt mer och mer, dÀr Dan Ackroyd Àr mindre nöjd med vad Paul Feig gjorde med arvet.
Snart kanske Gene Roddenberry reser sig ur graven och frÄgar vad fan Bryan Fuller & CO sysslar med.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

PermalÀnk
Medlem ★
●

Skönt att se nÄgot nytt som kan ena "fansen" i hat.

PermalÀnk
●

Tycker The Orville var bÀttre, och kommer inte att se pÄ sÀsong 2. Dock sÄ verkar det inte gÄ sÄ bra, dÄ det pratas om att det blir den sista sÀsong pÄ grund av vÀldigt fÄ tycker om den. "Brother" avsnittet Àr ju gratis via youtube.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av keyser:

Skönt att se nÄgot nytt som kan ena "fansen" i hat.

Fick ocksĂ„ den kĂ€nslan 😁
Men det Ă€r ju som med allt annat, smaken Ă€r som baken 👍

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Typ inget, helt Àrligt. Tyckte vÀl estetisken och CGI:n var helt okej, men fastnade varken för karaktÀrer eller handling.

Okej , det va ju trÄkigt.
SjÀlv tycker jag att Burnham och Saru Àr riktigt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition