Vilka grafikkort funkar med "Ms-7592 ver 2.0"?

Permalänk

Vilka grafikkort funkar med "Ms-7592 ver 2.0"?

Mitt grafikkort är trasigt och jag ska köpa nåt nytt men jag vet inte riktigt vilka som funkar men denna "motherboard". Jag ska köpa begagnat så jag vill inte köpa och sen få reda på att det inte funkar. Om ni vill kan ni också rekommendera något bra spel-grafikkort som man kan köpa någorlunda billigt? Det behövs ej, men det hade varit snällt. Tack. PS: Kan ni säga vilka moderna grafikkort som funkar med den "motherboarden", d.v.s sådana som funkar till spel som Skyrim, Gta 4, Batman Arkham city m.m. Alltså spel-grafikkort som funkar till krävande spel.

Jag skrev att jag ville veta vilka moderna kort som funkade.
Permalänk
Medlem

Måste vara ett ruggigt gammalt moderkort då när jag googlar på den 7min efter din trådstart är denna tråd första resultatet på sökningen. Har du länk till tillverkare eller något för en snabbtitt indikerar att det är din antika dator kommer sätta stopp för något modernt grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raphaei:

Måste vara ett ruggigt gammalt moderkort då när jag googlar på den 7min efter din trådstart är denna tråd första resultatet på sökningen. Har du länk till tillverkare eller något för en snabbtitt indikerar att det är din antika dator kommer sätta stopp för något modernt grafikkort.

Googla på enbart MS-7592 så får du upp Följande

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Kan någon rekommendera några kort som funkar? Vilka är det som går att använda med det moderkortet?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Joakim Berg:

Kan någon rekommendera några kort som funkar? Vilka är det som går att använda med det moderkortet?

Vilket grafikkort som helst passar.
Troligen har du säkert ganska klent nätagg dock och datorn lär vara rätt långsam i övrigt så mer än ett 1050/1050 Ti är nog bortkastade pengar

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Är det en komplett dator du köpt? Kolla så nätdelen har anslutningar och klarar drivs grafikkortet bara

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

@moonblase: det är ingen komplett, jag vet inte riktigt hur man kollar sådant.
Vet du vad för sorts grafikkort som funkar på den?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Joakim Berg:

Som sagt: vilket grafikkort som helst passar

MEN eftersom datorn lär vara ganska långsam så bör du nog köpa något hyffsat billigt kort.
Som bäst ett GeForce GTX 1060, men 1050 Ti hade nog varit mer rimligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joakim Berg:

Till detta moderkort är det inte alls säkert att de senare generationenrna grafikkort passar som de andra påstår att det gör. Jag skulle inte lagt ner alltför mycket pengar på ett köp iaf inte ett nytt. Då priserna är "höga" just nu känner jag att du inte gör en bra affär om du inte ska skaffa något nyare system snart.
Ett begagnat ur 6 eller 7-serien från nVidia eller ett 7XXX eller 2X0 från det andra laget bör din dator kunna hantera.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)