Battlefield 1 får ny expansion i februari

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 1 får ny expansion i februari

DICE avtäcker nu den fjärde expansionen till Battlefield 1, vilken får namnet Apocalypse och introducerar nya kartor, vapen, fordon samt ett nytt spelläge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mjölkningen avstannar aldrig, varför inte satsa allt krut på ett helt nytt spel istället?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Mjölkningen avstannar aldrig, varför inte satsa allt krut på ett helt nytt spel istället?

Folk som redan har köpt Premium måste ju få sina utlovade DLC-packet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Före den sista expansionen så ska väl resterande två kartor från förra expansionen släppas. Achi Baba och Cape Helles (Gallipoliområdet i Turkiet) är släppta hittills, men Heligoland och Zeebrugge är inte släppta än. Blir tight mot nästa expansion när de ska klämma in dem nu i slutet av januari

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Skäggig legend

Jag kan äntligen spela BF1. Burken har verkligen kräkts på spelet överlag med massa fpsdrops ner till 10 och upp till hela 30 för att sedan lira på i 75 igen... Så SJUKT störande. Efter ett år så testade jag igen - Sedär! Nu tycker jag det är riktigt kul.
Ser fram emot detta!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Snyft.

Första världen som handlar om London och det är i luften.

Jag kan inte flyga och jag har höjdskräck.

Tack, DICE.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Snyft.

Första världen som handlar om London och det är i luften.

Jag kan inte flyga och jag har höjdskräck.

Tack, DICE.

Det kommer även gå att spela vanliga spellägen på de nya banorna. Dom lägger till ett nytt som heter air superiority men det är som sagt bara för dom som vill spela det. Finns även i Battlefield 4. Det kanske t.om vore något för dig att testa. Vem vet, du kanske både lär dig flyga och botar din höjdskräck?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Bättre börja jobba på Bad Company 3 Har inte BF1 tillräckligt med expansioner nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bad Company 3 med 64 spelars battle royale läge vore ju smutt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Mjölkningen avstannar aldrig, varför inte satsa allt krut på ett helt nytt spel istället?

Köpte BF1 med premium pass under julhelgen för 249 sek. Låt mjölken flöda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Köpte BF1 med premium pass under julhelgen för 249 sek. Låt mjölken flöda.

Bra pris

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det kommer även gå att spela vanliga spellägen på de nya banorna. Dom lägger till ett nytt som heter air superiority men det är som sagt bara för dom som vill spela det. Finns även i Battlefield 4. Det kanske t.om vore något för dig att testa. Vem vet, du kanske både lär dig flyga och botar din höjdskräck?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, om inte ens lugnande medicin får mig att slappna av så har jag svårt att tro att bli skjuten i himlen skulle.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Nope, om inte ens lugnande medicin får mig att slappna av så har jag svårt att tro att bli skjuten i himlen skulle.

Face your fear!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkk:

Bad Company 3 med 64 spelars battle royale läge vore ju smutt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska inte nästa BF ha upp till 64 spelare i varje lag? Således borde servrarna kunna hantera uppemåt 128 spelare samtidigt. Kan dock bli lite trång på en Conquest-mapp kanske, även om det är Conquest Large.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Ska inte nästa BF ha upp till 64 spelare i varje lag? Således borde servrarna kunna hantera uppemåt 128 spelare samtidigt. Kan dock bli lite trång på en Conquest-mapp kanske, även om det är Conquest Large.

Om detta stämmer ser jag gärna en re-introduktion till Metro á la BF3/Bf4!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Mjölkningen avstannar aldrig, varför inte satsa allt krut på ett helt nytt spel istället?

Det finns två sorters människor:

#1 Men hallå, varför släpper dom inte nytt content? Dom bara låter spelet dö ju!

#2 Fler tillägg till spelet? Men hallå, hur länge ska dom mjölka egentligen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Om detta stämmer ser jag gärna en re-introduktion till Metro á la BF3/Bf4!

Det hade varit Kaoz vid B... Just sayin'. Tycker isf de kan re-introducera Operation Locker också isf. Köra 60% Meds och resten Assult.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Om detta stämmer ser jag gärna en re-introduktion till Metro á la BF3/Bf4!

Fort De Vaux är ju precis som Metro / Locker

Visa signatur

//Ekipz

Permalänk
Medlem

Fan va fett med flygstrider

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekipz:

Fort De Vaux är ju precis som Metro / Locker

Även den nya ökenbanan är ganska metroig. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Now if only... 'there were players enough to fill the servers'
Så sjukt tråkigt när man går in 03:00 en vardag och bara hittar japanska servrar på 400 ping och kanske 5 spelare. Spelet dog så fort att första DLCn inte ens hade släppts än.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Now if only... 'there were players enough to fill the servers'
Så sjukt tråkigt när man går in 03:00 en vardag och bara hittar japanska servrar på 400 ping och kanske 5 spelare. Spelet dog så fort att första DLCn inte ens hade släppts än.

som jag trodde skönt att man inte köpt spelet.
Känns som det släpps så mycket nya spel nu för tiden att folk byter spel hela tiden.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

som jag trodde skönt att man inte köpt spelet.
Känns som det släpps så mycket nya spel nu för tiden att folk byter spel hela tiden.

Har du en PlayStation 4 så kan jag rekommendera dig till att köpa det. Det är ett riktigt trevligt spel om man bortser från att alla BF-veteraner spelar BF3 eller BF4 istället.
Det är runt 85000 spelare worldwide totalt mellan alla platformarna, varav majoriteten (runt 45000 spelare) spelar på just PS4.
PC ligger runt 21000 spelare worldwide, och majoriteten av dessa är på EU dagtid. Nattetid för oss som gillar nattgibb är nästintill omöjligt ifall man är trött på Conquest eller Operations.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Mjölkningen avstannar aldrig, varför inte satsa allt krut på ett helt nytt spel istället?

Därför såna som jag finns. 😊
Jag tokgillar spelet i sig, gillar dock inte alla kartor. För mig får spelet nytt liv ned nya DLC.
Men kan dom inte utveckla/få med alla kartorna vid lanseringen? Det har inte jag lust att vänta på, och föresten skulle det vara onödigt mycket på en gång.. iaf för mig.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekipz:

Fort De Vaux är ju precis som Metro / Locker

Det jag menade är att det hade varit kul att kunna köra totalt 128 spelare på en bana så som Metro, Fort De Vaux eller Locker Älskar Fort De Vaux i BF1!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Now if only... 'there were players enough to fill the servers'
Så sjukt tråkigt när man går in 03:00 en vardag och bara hittar japanska servrar på 400 ping och kanske 5 spelare. Spelet dog så fort att första DLCn inte ens hade släppts än.

Skrivet av vinylens:

som jag trodde skönt att man inte köpt spelet.
Känns som det släpps så mycket nya spel nu för tiden att folk byter spel hela tiden.

Tror aldrig jag varit med om att det inte finns befolkade conquest servers med hyffsad ping att spela på.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om BF och CoD när PUBG finns - respawn bullshit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Vem bryr sig om BF och CoD när PUBG finns - respawn bullshit.

BF3, BF4, BF1 > PUBG

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

BF3, BF4, BF1 > PUBG

Förtydliga gärna lite för en som totalt spolat Battlefieldserien sedan BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Förtydliga gärna lite för en som totalt spolat Battlefieldserien sedan BF3.

PUBG är ett väldigt bra spel ja, har ca 350h där men jag slutade spela ganska snart innan 1.0 kom ut. Väldigt många hackers, buggar och liknande som förstör och det verkar inte bli bättre för den delen heller. BF1 (som jag återgick till) hade visserligen problem själv men det verkar ha blivit bättre och bättre på sistone, och nu med alla DLC som kommer ut gör det roligare att spela än PUBG som i nuläget är väldigt frustrerande. BF3 är såklart bäst, men BF1 ger en liknande känsla till PUBG där man inte har heatseaking missiles, FLIR eller andra liknande hjälpmedel - det är lite mer "raw" än BF3/BF4.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII