Greattech (Karatas Group AB) - ARN - Bedöm själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaggyofc:

Nu har även jag och frugan hamnat i klämeri med greattech, men vi har spelat in alla samtal, sparat alla mail och kommer lägga in en ARN anmälan hos dem. vi kommer också publicera en längre video där alla samtal kommer finnas med. nu är jag less på dessa nötter.

Helt klart intressant om inspelningar finns att ta del av. Om det blir underlag som inte är redigerat och vinklat.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

@Greattech hur vore det om ni faktiskt gav svar här i tråden istället för att sitta med svansen mellan benen och vara tysta? Finns faktiskt flertal vettiga frågor som ställts här och ni som företag borde faktiskt besvara dom.

Permalänk
Inaktiv

@Destromath:

Permalänk
Medlem

Moment 22 för Greattech, om de svarar får de skit för det (om man kollar alla trådar historiskt sett).
Svarar dem inte så får dem även skit för det

Permalänk
Inaktiv

Kan inte se hur moment 22 tillämpas här.

Om du syftar på att dem har en klagan som dem ska besvara, men på grund av ofördelaktiga erfarenheter i kommunikation, så misslyckas dem att vända individen eller gruppen och det blir istället till deras nackdel. Då är svaret ja, det kan väl kallas som moment 22. Hur dem än argumenterar så blir det fel.

Men det är inte riktigt deras sätt att föra sin talan det handlar om. Dem påstår att dem följer alla ARN beslut men det är ju direkt felaktigt. Dem begär omprövning i stor utsträckning och fördröjer kommunikationen mot ARN.

Tar vi det fallet jag jobbar med så skulle dem senast besvara ärendet den 11:e december. Dem besvarar ärendet den 27:e. Detta är alltså efter andra påminnelsen. Första påminnelsen krävde svar i slutet på november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Moment 22 för Greattech, om de svarar får de skit för det (om man kollar alla trådar historiskt sett).

Inte alls då. I de fall de har svarat med "korrekt" svar så har de fått "Gilla"-markeringar på sina svar på över 40+, vilket tydligt visar att medlemmarna gärna backar Greattech ifall de kan ge lämpliga svar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tagit bort onödigt tjafs*

Trådens ämne är Greattech och inget annat. /Mod

Permalänk
Medlem

Ytterligare en vecka gången, @Greattech kanske kan svara här nu istället för att gömma sig? Ni är ju duktiga på att svara annars men ni kan tydligen inte ge svar då det finns befogad kritik och arn beslut mot er...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Ytterligare en vecka gången, @Greattech kanske kan svara här nu istället för att gömma sig? Ni är ju duktiga på att svara annars men ni kan tydligen inte ge svar då det finns befogad kritik och arn beslut mot er...

De har inte varit inloggade här sen senaste inlägg(slutet dec). Beroende på sina inställningar kan det vara så att de inte ser att du citerar dem.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

De har inte varit inloggade här sen senaste inlägg(slutet dec). Beroende på sina inställningar kan det vara så att de inte ser att du citerar dem.

Möjligt att det är så men tycker dom skall stå till svars här så taggar dom då och då för att se om dom dyker upp igen.

Permalänk
Inaktiv

Det är härligt att intresset är högt för denna tråd.
Lite uppdateringar jag tänkt vänta med:

Trygg E-handel låter meddela att dem kommer agera mot Greattech. Vad det innebär kunde dem i dagsläget inte kommentera. Kommer via en samlad dokumentation visa bl a detta.

Deras senaste aktivitet var hos ARN där dem besvarade ärendet 27:e dec, slutdatum var egentligen 11:e december.
Jag har begärt ett s.k tredskobeslut då deras frånvaro var oskäligt lång för ett så enkelt tvistemål.

Förmodligen kommer ARN stänga ärendet för vidare plädering och från samlad information göra en bedömning. Min önskan är dock att ARN bara kungör ett tredskobeslut för att statuera ett exempel. Vad jag menar med det är att GT verkar sätta i system att svara sent, överklaga beslut osv osv.

Så snart allt är klart, även om ARN utlåtandet är till nackdel, så kommer jag publicera hela ärendet samt kommunikationen med Trygg E-handel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Det är härligt att intresset är högt för denna tråd.
Lite uppdateringar jag tänkt vänta med:

Trygg E-handel låter meddela att dem kommer agera mot Greattech. Vad det innebär kunde dem i dagsläget inte kommentera. Kommer via en samlad dokumentation visa bl a detta.

Deras senaste aktivitet var hos ARN där dem besvarade ärendet 27:e dec, slutdatum var egentligen 11:e december.
Jag har begärt ett s.k tredskobeslut då deras frånvaro var oskäligt lång för ett så enkelt tvistemål.

Förmodligen kommer ARN stänga ärendet för vidare plädering och från samlad information göra en bedömning. Min önskan är dock att ARN bara kungör ett tredskobeslut för att statuera ett exempel. Vad jag menar med det är att GT verkar sätta i system att svara sent, överklaga beslut osv osv.

Så snart allt är klart, även om ARN utlåtandet är till nackdel, så kommer jag publicera hela ärendet samt kommunikationen med Trygg E-handel.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara sätt dit dom, uppenbarligen skall dom inte hålla på med företagsverksamhet då dom inte kan sköta det för fem öre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Dock är ju Greattech världens bästa butik, när det gäller att svara snabbt, så fort en tråd om dom dyker upp här på Sweclockers, så ditt argument håller inte. Bara för dom inte har valt att vara inloggad med sitt butikskonto, betyder det inte att dom inte är här.
Dom har helt enkelt valt att ignorera den här tråden och inte ge några fler svar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Brukar ta GT mindre än 5 minuter att logga in och svara på inlägg som kritiserar dom i vanliga fall. Ibland går det så fort att jag nästan misstänker att det är dom själva som reggar nya konton och snabbt ger svar på tal för att framstå som seriösa. Sist tog tog det inte ens 10 minuter för dom att logga in och lämna ett långt svar på en nyskriven tråd.

Dom har koll på forumet, dom väljer bara att inte svara här (antagligen för att dom vet att dom inte kan snacka sig ur detta.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kanonbra jobb av TS att gräva fram detta och varna oss för detta företag. Men många av inläggen på senare tid är ju bara löjliga. Vad är det ni försöker åstadkomma? Hetsa fram en reaktion från GT som ni sen ändå kommer dissekera, håna och hata på?! Jag har varken handlat eller kommer att handla på Greattech och tycker det verkar vara dåligt skött men inläggen på senare tid har ju bara handlat om att hetsa fram ett inlägg från GT för erat nöjes skull. De gånger det faktiskt svarat innan så har dom blivit rejält nedskjutna direkt, med rätta men varför skulle dom efter den historiken gå in och svara på detta? Dom är ju redan körda på detta forumet, det finns inget kvar att rädda.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Kanonbra jobb av TS att gräva fram detta och varna oss för detta företag. Men många av inläggen på senare tid är ju bara löjliga. Vad är det ni försöker åstadkomma? Hetsa fram en reaktion från GT som ni sen ändå kommer dissekera, håna och hata på?! Jag har varken handlat eller kommer att handla på Greattech och tycker det verkar vara dåligt skött men inläggen på senare tid har ju bara handlat om att hetsa fram ett inlägg från GT för erat nöjes skull. De gånger det faktiskt svarat innan så har dom blivit rejält nedskjutna direkt, med rätta men varför skulle dom efter den historiken gå in och svara på detta? Dom är ju redan körda på detta forumet, det finns inget kvar att rädda.

Håller med, tycker att syftet med att varna är på sin plats, men tillvägagångssättet känns lite sisådär...
En del sätter sig på lite väl höga hästar...

GreatTech eller annat företag för den delen har inget krav att svara på inlägg på Sweclockers.
Men har man börjat svara på en tråd så kan man försöka avsluta konversationen snyggt, istället för att bara sluta svara?

Permalänk
Inaktiv

@Wip3: Utveckla höga hästar, det är nog många som tycker det kan vara intressant!

Permalänk
Medlem

GT har en billig dator ute till försäljning som jag är sugen på. Googlade och hamnade här. Undvika eller vad säger panelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalleexx:

GT har en billig dator ute till försäljning som jag är sugen på. Googlade och hamnade här. Undvika eller vad säger panelen?

Bygg egen dator för maximal pris/prestanda. Undvik greattech som pesten.

Permalänk
Medlem

Han skrev ju dock i senaste inlägget att inga fler frågor kommer att besvaras i tråden(PM möjligen) så är väl det som gäller.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Han skrev ju dock i senaste inlägget att inga fler frågor kommer att besvaras i tråden(PM möjligen) så är väl det som gäller.

Jo men annars så har dom inga problem med att svara och kasta skit på konsumenter så mycket man kan men när man här har konkreta bevis på att dom inte sköter sig så väljer dom att inte svara på något alls...

Permalänk
Inaktiv

Stay tuned. Dialogen med Trygg E-handels medlems/avtalsansvarige kommer snart publiceras i sin helhet.
Enligt denne så ska det levereras någon form av reprimand för deras misslyckade åtaganden för att bibehålla cert. Vad det innebär vet jag inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Det har Greattech gjort många gånger tidigare också, att dom vill sköta allt via PM (ser ju inte bra ut att svara öppet i en Sweclockerstråd ), men ändå återkommit, så man vet aldrig med Serhat.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Stay tuned. Dialogen med Trygg E-handels medlems/avtalsansvarige kommer snart publiceras i sin helhet.
Enligt denne så ska det levereras någon form av reprimand för deras misslyckade åtaganden för att bibehålla cert. Vad det innebär vet jag inte!

Vi väntar med spänning

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv

Kommer nu i förtid publicera samtalet mellan mig och Digital E-handels medlems- och certifieringsansvarige angående Trygg e-cert som Greattech/Karatas Group AB erhållit.

Ett avslut har Trygg E-handel inte lyckats bistå med. Men dem har fått ta del av att en tråd är aktiv och i och med publicering i förtid hoppas jag även en mer skyndsam respons på vad resultatet av deras undersökning innebär.

Jag bifogar länk nedan som sammanfattar våra e-mail fram och tillbaka. Detaljer kring namn m.m är överstrukna då jag inte vill riskera att länken raderas av olika skäl.

Länk:
https://imgur.com/a/EMjEZ

Moderatorer: Har en önskan om att denna samt tidigare länkar jag har, där viktigt innehåll för tråden, sammanfattas i mitt första inlägg. På så sätt hittas viktig information jag vill förmedla.

Permalänk
Medlem

Det är lite beklämmande att bolaget >2 månader efter anmälan fortfarande har kvar sin certifiering. Det ter sig som att branschorganisationen Trygg E-handel är senfärdiga med att agera, vilket på intet sätt får den att framstå som speciellt seriös eller pålitlig.

Har du funderat på att ta ett snack med Plus eller Råd & Rön?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tehlamah:

Håller med, pajkastning på hög nivå.

Tråden borde låsas/raderas då detta kan skötas på ett snyggare sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Håller med, pajkastning på hög nivå.

Tråden borde låsas/raderas då detta kan skötas på ett snyggare sätt.

Hur får du det till pajkastning?

Det är tydligt dokumenterat att Greattech inte följer flera av ARNs beslut trots att dom påstår sig göra det. Det är också tydligt dokumenterat att Trygg E-handel under drygt 2 månader inte har agerat trots att dom ställer ett skarpt krav på anslutna handlare ska följa ARNs beslut. Dom har inte ens uppdaterat statusen på Greattechs certifiering till att klagomål finns/behandlas.

Jag tycker snarare tråden fyller en viktigt funktion att varna folk från denna oseriösa firma och den ligger dessutom in en lämplig del av forumet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det är lite beklämmande att bolaget >2 månader efter anmälan fortfarande har kvar sin certifiering. Det ter sig som att branschorganisationen Trygg E-handel är senfärdiga med att agera, vilket på intet sätt får den att framstå som speciellt seriös eller pålitlig.

Var en massa år sedan som "datorbutiken" gick i konkurs nu, men vad jag minns så hade de kvar loggan i princip till sista veckan innan de slog igen dörrarna. Då hade leveranser vart väldigt långa och feedbacken till kunderna dålig i månader innan, så som du säger så har loggan minimalt värde tyvärr.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju, om inte ARNs rekommendationer följs och Trygg Ehandel ej följer upp inom rimlig tid, kan man lita på ett beslut från ARN och/eller en "garanti" dvs Trygg Ehandel's Certifiering?
Borde inte detta ha uppmärksammats för ett år sedan, när påminnelser uteblivit svar från Greattech, utan Pixlchasers beblandelse?

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H + Liquid metal, RTX3070 + Liquid metal
Bild: 42" 4K 120hz
Ljud: Simgot SuperMix 4