Samsung Magician funkar ej med egna SSD

Permalänk

Samsung Magician funkar ej med egna SSD

Hej!

Jag fick rådet att vid kloning mellan två Samsung SSD, från 125 gig till 250 gig, använda Samsungs eget program "Magician".
Jag provade först med rev. 5.1 men det dök upp informationen "This drive is not suported". Efter lite sökning hittades rådet att använda en revision tidigare an 5.0. Då provade jag med 4.4 men då kom informationen att endast Samsungs egna SSD stöds. Både revisionerna hittar dock vilken SSD som är installerad och visar märke och modell (samma information som hittas i Enhethanteraren). Trots det funkat det att med båda revisionerna köra Benchmark.
Jag har den senaste drivrutinen installerad och BIOS till datorn, som är en ASUS ROG STRIX, är av senaste version.
Har någon fått kloningen med detta knäppa program att funka?

MVH!
Steen

Visa signatur

Asus ROG Strix och HP Envy 17.

Permalänk
Medlem

Använd dig utav Acronis True Image, fungerar med alla diskar .. hdds och ssds !

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

du kan också använda macrium reflect free.

Permalänk

Hej!
Jag hittade ett Samsung-program som heter Data Migration och med det kunde jag klona mina Samsung-diskar.

Visa signatur

Asus ROG Strix och HP Envy 17.