Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Kort och gott. I dagens samhälle funkar det inte. Men vem har sagt att samhället ska fortsätta vara som det var för 100 år sedan?

Nya tider, välkommna.

Man får ändra om allt.

Det är just exakt det här som triggar många angående kryptovalutor.
1999: Det fundamenta värderingarna "gäller inte IT-bolag, köp vad som helst och du blir rik". It-Bubblan

Och innan dess var det andra saker som det skapades bubblor inom, och det är alltid samma slagord.
"Det är nya tider nu, de gamla lagarna gäller inte nu pga. anledning xxx."
"Er gamla kunskap om makroekonomi i världen är bortkastad."

Jag säger inte att kryptovalutor måste krascha, men samma spelregler gäller även inom kryptovalutor.
"Köp inte för mer än du har råd att förlora"
"Ha en utstakad plan för olika scenarier"
"Lita inte på enskilda personer utan gör din egen efterforskning, det är dina pengar, det borde vara dina beslut"
"Kunskap är aldrig tungt att bära"

Att sedan dessutom folk med väldigt mycket pengar är i marknaden (som är helt oreglerad) bäddar för kaos. Du kan definitivt tjäna pengar.

Ni alla gör vad ni vill, men säg inte att det inte finns varningstecken :-).
Det är fullt av dem, överallt.

Sen kanske detta är det nya, men glöm inte att utvärdera det ni köper ordentligt. Det gäller speciellt sådant som är svårt att utvärdera, t ex. ICOs. Vem vinner på det? Håller det i längden? Vad kommer värdet vara om 3 månader? Vad kan få kursen att dubbleras/halveras? Politisk påverkan? Listan kan göras väldigt lång, och gäller än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

absolut sämsta tillfället.

Kände precis så när jag tex köpte xlm på .22 när den sedan sjönk direkt till .15 igen, paniksålde på 0.18. Inom ett par veckor 0.80. Man lär sig. Kanske inte riktigt samma situation, men sälj aldrig i loss om det inte är scamcoin eller så, priserna kommer gå upp igen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teejee:

Va? Jag tänker inte ens försöka förklara hur fel du har.

Vadå?

Person A köper för 10 kr.
Han säljer samma för 5 kr.

Person A har förlorat 5 dollar, till vem?

Person B.

Person B köper för 5 kr.
Han säljer samma för 10 kr

Till vem? person A.

Grunden idag varför detta går runt är för att det finns dom som säljer vid nedgångar, till dom som har kapital och kan investera tills den går upp.

När det går upp så köper folk som vill med på tåget, dom tjänar också pengar, förutom den andel som säljer när den dippar igen.

Icon var på 12 dollar.
Jag köpte den på cirka 4,48 nyss. Någon är förloraren, antagligen den största förloraren som köpte på 12 och sålde i nedgång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

Det är just exakt det här som triggar många angående kryptovalutor.
1999: Det fundamenta värderingarna "gäller inte IT-bolag, köp vad som helst och du blir rik". It-Bubblan

Och innan dess var det andra saker som det skapades bubblor inom, och det är alltid samma slagord.
"Det är nya tider nu, de gamla lagarna gäller inte nu pga. anledning xxx."
"Er gamla kunskap om makroekonomi i världen är bortkastad."

Jag säger inte att kryptovalutor måste krascha, men samma spelregler gäller även inom kryptovalutor.
"Köp inte för mer än du har råd att förlora"
"Ha en utstakad plan för olika scenarier"
"Lita inte på enskilda personer utan gör din egen efterforskning, det är dina pengar, det borde vara dina beslut"
"Kunskap är aldrig tungt att bära"

Att sedan dessutom folk med väldigt mycket pengar är i marknaden (som är helt oreglerad) bäddar för kaos. Du kan definitivt tjäna pengar.

Ni alla gör vad ni vill, men säg inte att det inte finns varningstecken :-).
Det är fullt av dem, överallt.

Sen kanske detta är det nya, men glöm inte att utvärdera det ni köper ordentligt. Det gäller speciellt sådant som är svårt att utvärdera, t ex. ICOs. Vem vinner på det? Håller det i längden? Vad kommer värdet vara om 3 månader? Vad kan få kursen att dubbleras/halveras? Politisk påverkan? Listan kan göras väldigt lång, och gäller än idag.

Detta har vi tagit 100x i tråden och denna diskussion må vara sund/bra men detta är inte vad vi diskuterar i detta tråd.

Läs post #1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Investerar du rätt så säljer du inte förrän du gått plus. För det kommer du göra.

Säljer du i förlust så genererar du min vinst. Utan dom som säljer minus finns det inga som går plus.

Viktigaste regeln i krypto idag och tills nu, SÄLJ INTE. Upp/ner sker dagligen, och torskar man 500.000 vilket många av mina nära har gjort mu, så rycker man på axlarna och väntar på uppgång.

Det går alltid 30-50% ner några dagar/någon vecka/någon månad. Ethereum kommer vara värd 10-50k i slutet av året, inga problem alls.

Inte så ofta som jag känner ett starkt behov av att skriva otrevligheter, men detta inlägg generar den reaktionen...

Detta är ett extremt provocerande. Investerar rätt? Jättelätt när man tittar i backspegeln, betydligt svårare när man ska sia om framtiden. Och vi har tagit upp detta förut, de som går med plus gör det för att andra köper, inte för att andra säljer. Om ingen köper så går inte kursen upp. Tillgång/efterfrågan gäller även krypto, det hoppas jag du är medveten om?

Att sedan ge en uppmaning att inte sälja till någon som investerat och sedan inte är förberedd och bekväm med att det går back, och samtidigt påstå att värdet kommer att mångfaldigas till slutet av året? Det ÄR ett problem om man inte är beredd på att investeringar kan backa, speciellt i en så volatil och oberäknelig marknad som krypto där värderingar är i princip omöjliga. Dra ut huvudet ur din kryptobubbla (funderade på ett annat ord här...) och tänk på vilka konsekvenser det du skriver faktiskt kan få för andra! Annars kanske vi ska utgå från att du täcker hens eventuella förluster ifall det visar sig att du har fel?

Skrivet av DozeN:

Kände precis så när jag tex köpte xlm på .22 när den sedan sjönk direkt till .15 igen, paniksålde på 0.18. Inom ett par veckor 0.80. Man lär sig. Kanske inte riktigt samma situation, men sälj aldrig i loss om det inte är scamcoin eller så, priserna kommer gå upp igen!

Återigen någon som garanterar att kurserna ska gå upp till någon som är obekväm att kursen backat sedan man köpte. Du backar också upp detta med egna pengar ifall det visar sig vara fel? Man måste ALLTID vara beredd att sälja med förlust, annars riskerar man att förlora allt man investerat. Däremot bör man fundera och planera för detta innan man investerar, man fattar sällan vettig beslut i affekt. Har man då redan tänkt kring detta och har en plan så vet man hur en mer samlad version av sig själv resonerade inför den eventualiteten. Finns väldigt sällan några som helst garantier när man investerar, speciellt inte när det gäller krypto.

Skrivet av Xcm:

Vadå?

Person B.

Person B köper för 5 kr.

Till vem? person A.

Grunden idag varför detta går runt är för att det finns dom som säljer vid nedgångar, till dom som har kapital och kan investera tills den går upp.

När det går upp så köper folk som vill med på tåget, dom tjänar också pengar, förutom den andel som säljer när den dippar igen.

Icon var på 12 dollar.
Jag köpte den på cirka 4,48 nyss. Någon är förloraren, antagligen den största förloraren som köpte på 12 och sålde i nedgång.

Förloraren är den som säljer till en lägre kurs än man köpte. Innan man sålt har varken vinst eller förlust realiserats. Vilket också innebär dina vinster bara existerar när du väl sålt tillgången. Om krypto kollapsar (vilket ÄR en möjlighet) så kommer personen som sålde på 4.48 ha gjort en bättre deal än om hen inte sålt alls.

Skrivet av Xcm:

Detta har vi tagit 100x i tråden och denna diskussion må vara sund/bra men detta är inte vad vi diskuterar i detta tråd.

Läs post #1

Om det är ett problem så föreslår jag att du inte kommer med den typen av påståenden, det fungerar inte att du kan påstå saker i en investeringstråd som inte andra får ifrågasätta. Gäller f.ö. även de återkommande självsäkra påståenden om att krypto garanterat kommer att gå upp...har sagt det tidigare, var tydlig med vad som faktiskt är åsikter/gissningar/spekulationer så är det nog färre som stör sig på det du skriver. Kommer du med dåligt underbyggda påståenden så får du vara beredd på att det kommer att ifrågasättas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Inte så ofta som jag känner ett starkt behov av att skriva otrevligheter, men detta inlägg generar den reaktionen...

Detta är ett extremt provocerande. Investerar rätt? Jättelätt när man tittar i backspegeln, betydligt svårare när man ska sia om framtiden. Och vi har tagit upp detta förut, de som går med plus gör det för att andra köper, inte för att andra säljer. Om ingen köper så går inte kursen upp. Tillgång/efterfrågan gäller även krypto, det hoppas jag du är medveten om?

Att sedan ge en uppmaning att inte sälja till någon som investerat och sedan inte är förberedd och bekväm med att det går back, och samtidigt påstå att värdet kommer att mångfaldigas till slutet av året? Det ÄR ett problem om man inte är beredd på att investeringar kan backa, speciellt i en så volatil och oberäknelig marknad som krypto där värderingar är i princip omöjliga. Dra ut huvudet ur din kryptobubbla (funderade på ett annat ord här...) och tänk på vilka konsekvenser det du skriver faktiskt kan få för andra! Annars kanske vi ska utgå från att du täcker hens eventuella förluster ifall det visar sig att du har fel?

Återigen någon som garanterar att kurserna ska gå upp till någon som är obekväm att kursen backat sedan man köpte. Du backar också upp detta med egna pengar ifall det visar sig vara fel? Man måste ALLTID vara beredd att sälja med förlust, annars riskerar man att förlora allt man investerat. Däremot bör man fundera och planera för detta innan man investerar, man fattar sällan vettig beslut i affekt. Har man då redan tänkt kring detta och har en plan så vet man hur en mer samlad version av sig själv resonerade inför den eventualiteten. Finns väldigt sällan några som helst garantier när man investerar, speciellt inte när det gäller krypto.

Förloraren är den som säljer till en lägre kurs än man köpte. Innan man sålt har varken vinst eller förlust realiserats. Vilket också innebär dina vinster bara existerar när du väl sålt tillgången. Om krypto kollapsar (vilket ÄR en möjlighet) så kommer personen som sålde på 4.48 ha gjort en bättre deal än om hen inte sålt alls.

Om det är ett problem så föreslår jag att du inte kommer med den typen av påståenden, det fungerar inte att du kan påstå saker i en investeringstråd som inte andra får ifrågasätta. Gäller f.ö. även de återkommande självsäkra påståenden om att krypto garanterat kommer att gå upp...har sagt det tidigare, var tydlig med vad som faktiskt är åsikter/gissningar/spekulationer så är det nog färre som stör sig på det du skriver. Kommer du med dåligt underbyggda påståenden så får du vara beredd på att det kommer att ifrågasättas.

För mig framstår @Xcm som ekonomiskt okunnig och verkar ha en ytlig förståelse av kryptovalutor rent tekniskt. Jag skulle aldrig förlita mig på råd från @Xcm. Med det sagt, så äger jag några kryptovalutor som Xcm skrivit om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Vadå?

Person B.

Person B köper för 5 kr.

Till vem? person A.

Icon var på 12 dollar.

För det första, vid en uppgång så gör alla pengar.
Oavsett när man köper.

När det sedan kommer en nedgång så förlorar alla pengar.
Oavsett om man säljer eller ej.

Du realiserar vinst/förlust genom att sälja.
Det är just det som är så lömskt med spekulation, när det går upp är det enkelt att tjäna pengar, och alla tjänar pengar. Då glömmer man lätt att det är tillgång och efterfrågan som styr allt, när folk blir nervösa och börjar sälja kommer kursen att dyka (om det inte finns något underliggande värde, då blir det mindre volatilt). Inom krypto finns det inget underliggande värde, om folk kommer överense om att varje bitcoin är värd en krona så är det så, det kan alltså krascha fullständigt, ännu värre än t ex. dotcom, för där fanns det företag som tjänade pengar (även om det inte stod i proportion till priset).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

För det första, vid en uppgång så gör alla pengar.
Oavsett när man köper.

När det sedan kommer en nedgång så förlorar alla pengar.
Oavsett om man säljer eller ej.

Du realiserar vinst/förlust genom att sälja.
Det är just det som är så lömskt med spekulation, när det går upp är det enkelt att tjäna pengar, och alla tjänar pengar. Då glömmer man lätt att det är tillgång och efterfrågan som styr allt, när folk blir nervösa och börjar sälja kommer kursen att dyka (om det inte finns något underliggande värde, då blir det mindre volatilt). Inom krypto finns det inget underliggande värde, om folk kommer överense om att varje bitcoin är värd en krona så är det så, det kan alltså krascha fullständigt, ännu värre än t ex. dotcom, för där fanns det företag som tjänade pengar (även om det inte stod i proportion till priset).

Samma snack hela tiden om denna skit. Paragrafryttare.

Potential räknas in i företags kreditvärdighet så ditt argument är lite fattigt.

Gå inte där, det där är OT och vi har sagt det förut.

Man blir så trött på er "gamla generationen" aktiehandlare som ska vara så fina i universitetssnack.
N-I behöver inte understryka detta då detta är en självklarhet. Besserwissrar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kanskedet:

För mig framstår @Xcm som ekonomiskt okunnig och verkar ha en ytlig förståelse av kryptovalutor rent tekniskt. Jag skulle aldrig förlita mig på råd från @Xcm. Med det sagt, så äger jag några kryptovalutor som Xcm skrivit om.

Bla-bla.

NEO och Ethereum är plattformar och kan således kombinera dess applikationer. Därav är dom en del av Blockkedjan i NEO/Ethereum.
Att jag säger att detta kommer finnas i Blockkedjan är sanning, för alla applikationer är en del av blockkedjan.

Du har ingen koll alls.

Kan du och övriga människor sluta försöka hävda er och prata om något vettigt istället, typ vad och varför ni investerar som ni gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Samma snack hela tiden om denna skit. Paragrafryttare.

Potential räknas in i företags kreditvärdighet så ditt argument är lite fattigt.

Gå inte där, det där är OT och vi har sagt det förut.

Man blir så trött på er "gamla generationen" aktiehandlare som ska vara så fina i universitetssnack.
N-I behöver inte understryka detta då detta är en självklarhet. Besserwissrar.

Vi i den "gamla generationen" tycker det är synd när man ska envisas med att göra samma sak varje gång.

Titta vad som står högst upp.
"Den här gången är det annorlunda"
"Ny paradigm".

Jag skiter fullständigt i om du tjänar pengar eller förlorar allt du äger och har.
Det enda som triggar mig är att någon på internet har fel ;-).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

Vi i den "gamla generationen" tycker det är synd när man ska envisas med att göra samma sak varje gång.
https://4.bp.blogspot.com/-9WL1O6UnuaQ/WnRhKdRl6lI/AAAAAAAAwVs/1_Fr3NSyIb86XAchBaDzJK3toaFGZDfBwCLcBGAs/s1600/hoppla.png
"Ny paradigm".

Jag skiter fullständigt i om du tjänar pengar eller förlorar allt du äger och har.

Var god läs #1.

Ska jag förklara för dig fler gånger att vi inte diskuterar bubblor, pyramidspel, tulpanmanier etc i denna tråd?

Vi diskuterar investeringar och före dig har jag sagt samma sak på sida 1, 2 och 3.

Har du inget att tillföra så kan du gärna sluta kladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Var god läs #1.

Ska jag förklara för dig fler gånger att vi inte diskuterar bubblor, pyramidspel, tulpanmanier etc i denna tråd?

Vi diskuterar investeringar och före dig har jag sagt samma sak på sida 1, 2 och 3.

Har du inget att tillföra så kan du gärna sluta kladda ner.

Skrivet av Xcm:

!Investerar du inte i kryptovalutor så är du välkommen att diskutera, men undvik att kritisera inlägg utifrån okunskap (t.ex inte insatt i kryptovalutor), det kan lätt leda till fel-information och diskussioner kring saker som inte tillhör ämnet !

Det tillhör ämnet och jag kritiserar inte utifrån okunskap.

Om en moderator tycker att jag är OT så är han/hon varmt välkommen att ta bort mina inlägg.

Tills det är gjort kommer du inte få din egen hyllningstråd till kryptovalutor. Det blir mer nyanserat på det viset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

Det tillhör ämnet och jag kritiserar inte utifrån okunskap.

Om en moderator tycker att jag är OT så är han/hon varmt välkommen att ta bort mina inlägg.

Tills det är gjort kommer du inte få din egen hyllningstråd till kryptovalutor. Det blir mer nyanserat på det viset.

Vet inte hur pass bra läsförståelse du har, men jag säger klart och tydligt att även om det tillhör kryptovalutor så diskuterar vi specifikt investeringar och varför man investerar, inte hur krypto i helhet är en bubbla eller inte. Ta ditt snack någon annanstans. Hsr redan anmält dina inlägg, så jag inväntar stt moderator ber er avsluta OT diskutioner och för vidare tråden enligt dess huvudsyfte;

Era investeringar och varför.

Fortsätter du trots detta så visar det helt enkelt att du bara vill hävda dig. Berätta gärna om dina investeringar istället.

Permalänk

Ny inom det här med kryptovalutor och mining, så ber om förståelse för det.

Börjar med den första frågan, är det för sent att ge sig in i mining av ETH?

Har idag en maskin som tuffar på dygnet runt, som skulle kunna nyttjas för mining. Allt utom grafikkort borde duga vad jag kan förstå för GPU-mining. Är det någon vits att köpa exempelvis ett GTX 1060 3GB-kort för detta? (exempelvis https://www.dustinhome.se/product/5011065657/geforce-gtx-1060... )

Räknar med att börja i liten skala för att se hur mitt personliga intresse och utvecklingen på kryptovalutor fortlöper. Om utvecklingen faller ut väl vill jag kunna skala ut lösningen på större/vassare hårdvara för högre beräkningskapacitet.

Tack!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delarium.:

Har idag en maskin som tuffar på dygnet runt, som skulle kunna nyttjas för mining. Allt utom grafikkort borde duga vad jag kan förstå för GPU-mining. Är det någon vits att köpa exempelvis ett GTX 1060 3GB-kort för detta? (exempelvis https://www.dustinhome.se/product/5011065657/geforce-gtx-1060... )

Räknar med att börja i liten skala för att se hur mitt personliga intresse och utvecklingen på kryptovalutor fortlöper. Om utvecklingen faller ut väl vill jag kunna skala ut lösningen på större/vassare hårdvara för högre beräkningskapacitet.

Tack!

Kul att höra,

Gör kalkylen som sådan:

Är el vs vinst i krypto 1:1 i skala så är det definitivt värt det.

Då är det som att köpa kryptovalutor rakt av.

Ethereum kommer öka hutlöst i år, det är inget snack om det.
Kommer den förbi Bitcoin 2018 då kommer du se ytterligare ryck.

Handeln i Ethereum var större än Bitcoin hos gdax för några dagar sen, detta är pga bitcoin har höga transaktionskostnader.

Jag ser fler handla med Ethereum och då behövs miningen ännu mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

https://4.bp.blogspot.com/-9WL1O6UnuaQ/WnRhKdRl6lI/AAAAAAAAwVs/1_Fr3NSyIb86XAchBaDzJK3toaFGZDfBwCLcBGAs/s1600/hoppla.png
"Ny paradigm".

Kul att du länkar en så fin bild. Samma bild 2012 och 2014. Uppdaterat på svenska till slutet av 2017?

Det sägs samma sak hela tiden, men den har gått förbi dessa stadier 10x om.

Du är indoktrinerad i statens händer så det är sjukt

Jag kommer gå över till crypto till 100% 2020. Kommer inte ens ta betalt i FIAT längre då i mitt företag.
Ni som sitter med SEK och diverse LÅN hos bankerna. När övergången till Crypto är ett faktum, dvs när alla vettiga länder (Ryssland, korea, Japan, övriga asien) går över, så sitter sverige där och kommer på att man bara kan handla med Crypto om man vill handla från Asien. Helt plötsligt tappar kronan sitt fina värde, även dollar och EUR.

Banker kraschar (som att dom inte kommer göra det utan crypto??? Haha), ni står skuldbelagda till banker som höjer räntan.
Folk som sitter med guld eller opåverkade cryptovalutor njuter och kollar ner på er självutnämnda experter.

See it coming Dagen det kraschar, vilket är nära för speciellt Dollarn och EUR nu när länder börjar lämna, så kommer ni slänga fram dessa ord:

M...men... Vadå? Staten... ekonomin.... amen det är pga .....
2 miljoner skuld. have fun.

Tänk att man oftast glömmer bort skiten på sin egen gräsmatta när man påpekar eventuellt ogräs på någon annans.

"Crypto har inget fysiskt värde"

Och det har dollarn med dess inflation? Dollarn är helt åt helvete, precis som den var förra gången det krashade.

Samma person på samma stora företag som orsakade förra krashen sitter idag och gör EXAKT EXAKT EXAKT samma sak.

Medelpersonen i USA har 5-10 kreditkort, bil leasad, telefon leasad, boende på avbetalning, osv. Ni förstår inte hur förra gångens cykel återspeglar sig svart på vitt idag.

Hårda ord, men jag LÄNGTAR tills denna krasch. Stoppa foten i munnen på alla statens miniryttare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delarium.:

Tack!

Skrivet av Xcm:

Kul att höra,

Gör kalkylen som sådan:

Är el vs vinst i krypto 1:1 i skala så är det definitivt värt det.

Då är det som att köpa kryptovalutor rakt av.

Ethereum kommer öka hutlöst i år, det är inget snack om det.
Kommer den förbi Bitcoin 2018 då kommer du se ytterligare ryck.

Handeln i Ethereum var större än Bitcoin hos gdax för några dagar sen, detta är pga bitcoin har höga transaktionskostnader.

Jag ser fler handla med Ethereum och då behövs miningen ännu mer.

Meh, finns inga garantier för att ethereum kommer att öka hutlöst. Man kan möjligen diskutera hur troligt det är, men att hävda att det inte är något snack om det är (som vanligt) extremt missvisande. Snälla, slut med dessa kategoriska uttalanden där du kommer med konstaterande om framtiden som du omöjligt kan veta.

@Delarium

Oavsett vad Xcm skriver så bör du vara beredd på att kursen kan fortsätta nedåt och räkna på det. Vid vilken kurs är det inte längre värt det? Är du ok med att köpa ett nytt grafikkort även din eventuella vinst inte täcker inköpskostnaden? Det är en klar möjlighet som man bör vara beredd på.

Permalänk
Medlem

@Xcm: Hej !

Varit borta i helgen, vad är det som händer nu på marknaden ?
ETH nere på 690EUR, man blir ju köpsugen åter igen, lyckades nästan prika 625EUR i fredags

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Meh, finns inga garantier för att ethereum kommer att öka hutlöst. Man kan möjligen diskutera hur troligt det är, men att hävda att det inte är något snack om det är (som vanligt) extremt missvisande. Snälla, slut med dessa kategoriska uttalanden där du kommer med konstaterande om framtiden som du omöjligt kan veta.

@Delarium

Oavsett vad Xcm skriver så bör du vara beredd på att kursen kan fortsätta nedåt och räkna på det. Vid vilken kurs är det inte längre värt det? Är du ok med att köpa ett nytt grafikkort även din eventuella vinst inte täcker inköpskostnaden? Det är en klar möjlighet som man bör vara beredd på.

Absolut kan Ethereum fortsätta ner, men fortsätter du majna och håller i den tills den går upp igen så har du din vinst.
I cryptovärlden ska man hålla i pengarna, för marknaden är inte som aktier, den bygger på helt andra saker.

Ju fler personer som kommer in, ju mer pengar trycks in i respektive valuta. Ökar marketcap från 500 Miljarder till 5000 Miljarder så är det högst troligt att valutorna på top 10 kommer att öka mest. Ethereum närmar sig bitcoin mer och mer hela tiden.

Skulle det finnas en "bubbla" så allt åker ner till 1 dollar i värde per styck så står jag och hela världens investerare och köper så in i hvete så den går upp lika fort. Det finns för mycket intresse i krypto än att bara tjäna deg från medelsvenssons håll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cadtekniker:

@Xcm: Hej !

Varit borta i helgen, vad är det som händer nu på marknaden ?
ETH nere på 690EUR, man blir ju köpsugen åter igen, lyckades nästan prika 625EUR i fredags

marknaden nådde correction i förrgår. Under gårdagen stabiliserade den sig med lite intensiva upp/nergångar.

Skulle tro att det kan hända något litet ryck antingen ner eller upp innan marknaden stadigt börjar öka igen. Tror på 800 miljarder runt slutet av Mars, april eller början av MAJ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Kul att du länkar en så fin bild. Samma bild 2012 och 2014. Uppdaterat på svenska till slutet av 2017?

Jag kommer gå över till crypto till 100% 2020. Kommer inte ens ta betalt i FIAT längre då i mitt företag.
Ni som sitter med SEK och diverse LÅN hos bankerna. När övergången till Crypto är ett faktum, dvs när alla vettiga länder (Ryssland, korea, Japan, övriga asien) går över, så sitter sverige där och kommer på att man bara kan handla med Crypto om man vill handla från Asien. Helt plötsligt tappar kronan sitt fina värde, även dollar och EUR.

Banker kraschar (som att dom inte kommer göra det utan crypto??? Haha), ni står skuldbelagda till banker som höjer räntan.
Folk som sitter med guld eller opåverkade cryptovalutor njuter och kollar ner på er självutnämnda experter.

See it coming Dagen det kraschar, vilket är nära för speciellt Dollarn och EUR nu när länder börjar lämna, så kommer ni slänga fram dessa ord:

Tänk att man oftast glömmer bort skiten på sin egen gräsmatta när man påpekar eventuellt ogräs på någon annans.

Du är ett troll.

Eller fått ett maniskt anfall efter förlorat nästan hälften av dina pengar senaste dagarna.

Inget land kommer någonsin gå över till en valuta man inte själv kan styra och reglera. Är liksom hela vitsen att ha en egen valuta.

OT: Ryssland och ”vettiga länder” är något man sällan ser i samma mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Även om hela världen av någon totalt outgrundlig anledning går över till att endast ahvända krypto så kommer företag fortfarande att vilja handla med Sverige då det finns pengar att tjäna. Då kommer man helt enkelt att växla mellan krypto och sek istället för exempelvis dollar och sek. Precis som man gör nu när man handlar med utlandet. Blir annars lite fundersam på hur du annars tänkte använda dina 100% krypto till vardags i det bakåtsträvande Sverige där man bara använder sek?

Samtidigt återkommer frågan: hur kommer länderna som går över till krypto att hantera alla problem som uppstår med den kroniska deflation som det skulle att innebära att gå över till någon av de nuvarande kryptovalutorna? Några tankar kring detta? Eller om alla andra tänkbara makroekonomiska effekter? Skatter osv?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Implor:

Du är ett troll.

Eller fått ett maniskt anfall efter förlorat nästan hälften av dina pengar senaste dagarna.

Inget land kommer någonsin gå över till en valuta man inte själv kan styra och reglera. Är liksom hela vitsen att ha en egen valuta.

OT: Ryssland och ”vettiga länder” är något man sällan ser i samma mening.

Skickades från m.sweclockers.com

Japan då? Estland håller också på att övergå till egen cryptovaluta.
Japan har sagt att man måste anpassa sig i tid.

Dagen är kommen där staten måste anpassa sig efter en ny generationomväxling i valutor.

Absolut har jag förlorat större majoritet av hela min vinst 2017, men det har jag gjort 2-3 gånger förut också.

Skillnaden mellan mig, dig och alla andra är att jag inte säljer, jag köper på mig mer varje gång det går ner.

Och vem köper jag av? Dig och alla dom andra som inte kan marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Absolut kan Ethereum fortsätta ner, men fortsätter du majna och håller i den tills den går upp igen så har du din vinst.
I cryptovärlden ska man hålla i pengarna, för marknaden är inte som aktier, den bygger på helt andra saker.

Ju fler personer som kommer in, ju mer pengar trycks in i respektive valuta. Ökar marketcap från 500 Miljarder till 5000 Miljarder så är det högst troligt att valutorna på top 10 kommer att öka mest. Ethereum närmar sig bitcoin mer och mer hela tiden.

Skulle det finnas en "bubbla" så allt åker ner till 1 dollar i värde per styck så står jag och hela världens investerare och köper så in i hvete så den går upp lika fort. Det finns för mycket intresse i krypto än att bara tjäna deg från medelsvenssons håll.

Exakt vad bygger kryptomarkanden på i så fall? Normalt sett så är det tillgång/efterfrågan som reglerar. Vad är det som till 100% garanterar att folk kommer att fortsätta pumpa in pengar i systemen?

Och nej, hela värdens investerare kommer inte att stå där, de flesta vettiga kommer att inse att förtroendet för krypto är raserat för denna gång och håller sig borta. Det troligaste är att vissa kommer att fortsätta pumpa in pengar men ännu fler säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Japan då? Estland håller också på att övergå till egen cryptovaluta.
Japan har sagt att man måste anpassa sig i tid.

Dagen är kommen där staten måste anpassa sig efter en ny generationomväxling i valutor.

Absolut har jag förlorat större majoritet av hela min vinst 2017, men det har jag gjort 2-3 gånger förut också.

Skillnaden mellan mig, dig och alla andra är att jag inte säljer, jag köper på mig mer varje gång det går ner.

Och vem köper jag av? Dig och alla dom andra som inte kan marknaden.

Det förutsätter att du kan marknaden bättre än andra vilket inte är garanterat på något sätt. Det är inte säkert att detta är en bubbla, men just detta tänk ÄR klassiskt när det gäller bubblor...

Sedan, gå över till egen kryptovaluta? Du menar något i stil med den tänkta elektroniska kronan? Det är något helt annat än bitcoin i så fall då kursen kommer att vara låst till den vanliga valutan. Eller har du någon information som tyder på något annat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Även om hela världen av någon totalt outgrundlig anledning går över till att endast ahvända krypto så kommer företag fortfarande att vilja handla med Sverige då det finns pengar att tjäna. Då kommer man helt enkelt att växla mellan krypto och sek istället för exempelvis dollar och sek. Precis som man gör nu när man handlar med utlandet. Blir annars lite fundersam på hur du annars tänkte använda dina 100% krypto till vardags i det bakåtsträvande Sverige där man bara använder sek?

Samtidigt återkommer frågan: hur kommer länderna som går över till krypto att hantera alla problem som uppstår med den kroniska deflation som det skulle att innebära att gå över till någon av de nuvarande kryptovalutorna? Några tankar kring detta? Eller om alla andra tänkbara makroekonomiska effekter? Skatter osv?

Ska jag rabbla upp ett helt nytt ekonomiskt system? Det är detta vissa länder förstått och har redan börjat förbereda inför detta.
Om kina går över till kryptovalutor, eller om Ryssland gör det. Ska dom anpassa sig efter Sverige eller tvärtom?

Som jag också sagt innan, jag tar inte ut en krona i Sverige för jag kommer flytta från detta land pga majoriteten är sånna som du.
Bakåtsträvande och smygkedjad av staten. Slösar bort pengar och försöker övertala människor om att vara solidariska mot deras vilja.

Jag kommer flytta till ett land där jag kan handla anonymt och lagra mina pengar utan att någon ska låna mina pengar gratis.

Förstår du idag att det finns företag:

BANKER

Som har monopol på att lagra digitala pengar i Sverige.
Dom lånar pengar gratis av DIG för att det är enda alternativet om du inte vill ha dom under madrassen.
Dom tjänar pengar på detta, och tar sedan ut pengarna i aktieutdelning och lever utomlands som kungar.

Detta är verkligheten i Sverige. Om valutan krashar? Höj räntan med x100%. Bankerna är ett företag med ALLA SKYDD i världen, tjänar pengar på monopol (på folket) och tar INGA risker.

Detta stödjer du. Helt jävla horribelt tycker jag. Men du är Svensk, så du är van med att sära på benen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Det förutsätter att du kan marknaden bättre än andra vilket inte är garanterat på något sätt. Det är inte säkert att detta är en bubbla, men just detta tänk ÄR klassiskt när det gäller bubblor...

Nej det är det inte, för marknaden här är inte Tulpaner, det är inget Fysiskt, det är varken Silver eller IT.

Det är VALUTOR, hela världens grund. En ny teknik som är x100000 bättre än nuvarande.

Som länder för en gångs skull inte kan reglera till 100%.

Som människor anpassar sig till för att med media förstår vi äntligen att staten inte är lika bra som dom fått dig att tro dom senaste 200 åren.

Du växer upp i skola, pluggar för jobb osv osv. Varför?`

Staten har funnits i 100tals år, och det bästa för ett land är att ha en arme som gör som dom säger. Som genererar pengar åt dom.

Socialdemokraterna tog precis ut 250 MILJARDER från vår valutareserv. Nu återstår 250 miljarder. Vad säger media om detta?

Vad har DU att säga om detta?

Personlig källa:

http://cornucopia.cornubot.se/2017/07/regeringen-vill-ta-250-...

Media:

https://www.di.se/nyheter/regeringen-skjuter-upp-minskning-av...
https://www.sydsvenskan.se/2017-09-08/reduktion-av-valutarese...

Permalänk
Avstängd

Lyxfällan 2018: Sverige som land.
Tillsammans med USA och Europa.

Asien totaldominerar ekonomin och infasar Cryptovalutor. Inom 50 år är västvärlden U-länder i jämförelse.

Därför förespråkar jag NEO's plattform.

Permalänk
Medlem

@Xcm: Du slänger dig ur saker utan varken källor eller argument.

"japan byter till crypto". Någon japansk bank kollar egen crypto knyten till Yen. Knappast samma sak som att skrota Yen och byta helt.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Implor:

@Xcm: Du slänger dig ur saker utan varken källor eller argument.

"japan byter till crypto". Någon japansk bank kollar egen crypto knyten till Yen. Knappast samma sak som att skrota Yen och byta helt.

Allt har en övergångsperiod. Vänta och se.