F-tangenterna på mitt Logitech G810 blinkar.

Permalänk

F-tangenterna på mitt Logitech G810 blinkar.

Tjena,

köpte nyss ett G810 samt en G403 mus. Har stött på lite problem.
Det är nämligen så att efter jag laddade ner G-programmet och gjorde min egen setup på belysningen, så har det börjat strula.
Det blinkar i gult, blått, grönt och rött. på alla knappar på övre delen av tangentbordet. ESC-F1-F12-PRINTSCREEN-SCROLLLOCK-PAUSE.
Inte nog med det så ändrar RGB belysningen på musen också sig.
Allt detta verkar dock bara ske när jag sätter på något spel.

I vilket fall som helst så har jag sökt runt på forum och kollat på vad problemet kan vara men verkar inte hitta några lösningar som har fungerat.
Jagt har prövat att ändra på Spel-profilerna (Den som ändrar F-knapparnas funktion när man spelar) från default till persisten men märkte ingen skillnad.
Jag avinstallerade tangentbordet i device manager, avinstallerade G-programmet och installerade det igen och detta verkade fungera i ungefär 2 dagar men det fortsatte sen igen med blinkandet. '¨
Är extremt störande då man ständigt ser det i ögonvrån, speciellt när det är mörkt i rummet.

Jag vet inte riktigt hur jag skall gå till väga längre.
Någon som har stött på ett liknande problem och har en lösning till det?
Kommer det hjälpa att reklamera tangentbordet?

Tack på förhand!
//Ian

Permalänk
Medlem

Antagligen så har du råkat aktivera spelprofilerna, vissa spel har stöd för olika rgb-funktioner (ett exempel är https://youtu.be/fvqJP0FQdUI ). Vissa lite mer gimmicky än andra men jag finner dem stundtals roliga.

Angående musen så har de profilerna troligtvis synkad belysning och det är därför den drar igång. Det är inte ett reklamationsärende, om något så är det ett öppet-köp ärende.