Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin76:

Jag har bara haft min Switch i några veckor men det har hänt mig vid några enstaka tillfällen. Jag har fått en svart skärm i 1-2 sekunder men fortfarande hört ljudet.

Aha då e jag iallafall inte ensam. Ska försöka kolla upp det och återkomma.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bara färgen som skiljer. Observera att det inte är Spelbutiken som säljer den gråa utan någon form av gråimport från england. Också värt att tänka på är att det förmodligen är säljförbud på de där brittiska modellerna de har listade, går mot elsäkerhetsreglerna, produkter som säljs i Sverige ska stödja vårat elnät, utan adaptrar och annat krafs.

Webhallen åkte dit för detta 2013 men har försökt fula ut lite även efter detta.

Ah, ok Det förklarar en del!

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk

Var på Bergsala i veckan pga problem med att joyc tappar kontakt med switchen i dockat läge.
Beslutet blev att byta ut min switch men jag fick behålla mina joycons, första enheten de gav mig såg jag direkt var något böjd och fick den utbytt till en annan enhet där locket till spelen inte går att stänga ordentligt och joyconsen går att vicka på i handhållet läge...
Ska försöka ta tag i detta under veckan men det gav en sur eftersmak och ett ifrågasättande till Nintendos kvalitetskontroll inför leverans av nya enheter.
Har inte hunnit testa hur mycket bättre den nya enheten funkar i dockat läge men hoppas att det problemet är ur världen.
Är så sjukt nöjd med min Switch förövrigt men blir som sagt tråkigt när det krånglar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Extrema samlarutgåvor till Switch.

Är du en av de som inte bryr dig om pengar eller är obegränsat rik?
Då kanske du ska kika på en del dyra exklusiva speltitlar till Switch som finns tillgängliga.

Först ett oskyldigt lågt pris till ett mindre oskyldigt spel.

Gal*Gun 2 Free Hugs Collector's Edition - Nintendo Switch £79.99 + £5.99 frakt.

Det första spelet var förbjudet att äga/köpa eller inneha i Nya Zeeland detta gäller dock inte för oss i Sverige. Spelet behöver egentligen inte förklaras utan den som vill veta mer får googla.

Bloodstained: Ritual of the Night en kickstarter produkt som nu går att få genom fangamer.
För endast $500 (+ $30 för frakt) som hittat får du en exklusiv collector's box med heta saker för dig som är en hardcore samlare?

Sist och dyrast är...Titan 2 Switch’s Treasure Box And Limited Edition 27000 och 26784 Yen. Dessa går att beställa till Sverige. Men det blir inte billigt:

Items: ¥ 24,800
Shipping & Handling: ¥ 18,388
Import Fees Deposit ¥ 12,795
Order Total: ¥ 55,983
Sold by: Amazon Japan G.K.

Alltså grovt avrundat över 4000:- som hittat?

Var det för dyrt då finns det ännu dyrare utgåvor men de går inte att få levererade till Sverige.
Nobunaga no Yabou: Souzou, 55944 Yen för en exklusiv utgåva som även har med ett samurajsvärd.

Är det någon av de ovanstående spel som du kommer att köpa?

Ps både Titan 2 och Bloodstained har liknande värde beroende på valutakurs 4167:- och 4306:- (1,65% växlingskurs) den dyrare för 27000 Yen gick inte att beställa därför är Titan 2 dyrast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Lite beroende på spel. Snipperclips och Mario + Rabbids fungerar det med den vanliga uppsättningen joycons, även om det är lite pyttigt. Andra spel kräver två uppsättningar (fast det enligt mig hade fungerat hjälpligt ändå )

Vad sägs om Pro controllers då? Ska man satsa på 2 stycken?

Vilken sorts minneskort rekommenderas?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Marmut:

Vad sägs om Pro controllers då? Ska man satsa på 2 stycken?

Vilken sorts minneskort rekommenderas?

Personligen har jag inte känt något direkt behov (ännu) för en pro-kontroll, så jag undviker att testa en så jag kan spara lite pengar

Jag hade velat påstå att 128gb minneskort är näst intill minimum om du har planer på att köpa digitalt.
Själv kör jag med ett kort från samsung som har fungerat finfint hittills. Köpte det på någon rea i våras (3 butikernas?).
Så snabbt och rymligt som möjligt är ju såklart bäst

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Som väntat låg detta spel innanför dörren när jag var hem på lunchen!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Owlboy eller Ugglepöjken kommer nästa vecka på e-shop. Vill du ha den i fysisk version så är det den 29 Maj som gäller priset är okänt i dagsläget.

Kirby Star Allies har en ny film av vad som är troligtvis den första kartan i spelet.

Brawlout har 25% rabatt på e-shop om du inte vill vänta på den fysiska releasen.

Jurassic World Pinball kommer till Pinball FX3, 20 februari.

Layers of Fear: Legacy kommer 21 februari, e-shop €19.99.

Källa

Permalänk
Medlem

@Marmut: Personligen ser jag inte pro controller som valbart, det är ett måste. Och i dagsläget rekommenderar jag xenoblade chronicles 2 edition. Den har en förbättrad d-pad.

Minneskort: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4408848
Populärast på prisjakt och man är aldrig missnöjd med sandisk. Jag köpte från ComputerSalg.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Personligen har jag inte känt något direkt behov (ännu) för en pro-kontroll, så jag undviker att testa en så jag kan spara lite pengar

Jag hade velat påstå att 128gb minneskort är näst intill minimum om du har planer på att köpa digitalt.
Själv kör jag med ett kort från samsung som har fungerat finfint hittills. Köpte det på någon rea i våras (3 butikernas?).
Så snabbt och rymligt som möjligt är ju såklart bäst

Jag köpte en under BlackFriday med ca. 150 kr rabatt. Har inte ens öppnat den än då alla spel fungerar riktigt riktigt bra med Joy Consen och jag gillar att jag "stuvar undan dem" när jag spelat färdigt och bara klickar ner dom på sidorna av konsolen.

... men om jag ska göra en jämförelse på Wii U så var den Pro kontrollen helt underbar. Men då fanns heller inga Joy Cons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

@Marmut: Personligen ser jag inte pro controller som valbart, det är ett måste. Och i dagsläget rekommenderar jag xenoblade chronicles 2 edition. Den har en förbättrad d-pad.

Minneskort: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4408848
Populärast på prisjakt och man är aldrig missnöjd med sandisk. Jag köpte från ComputerSalg.

Håller med, har man normalstora händer så är pro kontrollern ovärderlig. Visst har jag kört en del Mario med joy-cons, de ger trotts allt lite fördel med gester men de är inte vidare bekväma och joysticken har mycket högre precision på pro controllern.

Men som så mycket annat, det är en smaksak, prova är ett måste för att verkligen veta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Harvest Moon: Light of hope special edition €39.99, kommer i maj den kommer i både fysiskt som digitalt utförande.

Källa, Källa II

Gal*Gun 2 har blivit bannad i självaste Tyskland. Lite underligt tycker Rice Digital eftersom föregångaren gick att sälja.

Today we have received word that Gal*Gun 2 has been refused classification in Germany.

We’ll always try to get games through classification regardless of the possibility of it being denied, as we feel that everyone should have the right and the access to play the games they want to play. It is our opinion that disliking the content in a piece of entertainment or art, and voicing that dislike, is totally fine and even encouraged, but denying that work the right to exist in a market based on personal opinions and prejudices, is something we strongly disagree with.

Unfortunately our appeal against this decision has been unsuccessful. Given that Gal*Gun: Double Peace did receive classification in Germany, we’re doubly disappointed that we cannot bring the highly-anticipated title to our fans in Germany. However, we will have to accept and respect the decision of the USK.

Kommer Sverige agera på samma sätt det återstår att se?

Källa

Kommer Masahiro Sakurai tillbaks till nästa Smash bros?

Castle of Heart 7levels har postat en spelsnutt på youtube:

Fatal Fury 3 Neo Geo kommer 15 februari via e-shop.

Japan nyheter:
Old Man’s Journey har release 22 februari på japanska e-shop

Dear My Abyss kommer tillika till japanska e-shop 972 yen.

Voez version 1.4 trailer finns ute nu:

Det finns en fysisk kopia ute som är överprisad med engelsk text var ebay givetvis.

Gate of Doom kommer nästa vecka, e-shop.

Källa

Bayonetta 1 och 2 trailer.

Lade till pris för harvest moon
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Som väntat låg detta spel innanför dörren när jag var hem på lunchen!

https://i.imgur.com/mmUFMHh.jpg

Tja jag får väl trösta mig med Portal Knights från CDON den har skickats så jag får den imorrn
Plockar på nu att beställa grejer köpte två samlarutgåvor för 3200:- = en ny switch

Permalänk
Medlem

Det här kanske gäller Nintendo 3DS.

Jag undrar, har Nintendo liksom Sony och Microsoft digitala tjänster att köpa spel istället för fysiskt? Jag tänker främst på DS spel som jag verkligen vill spela när jag har skaffat mig en 3DS eller 2DS.

Sett att DS spel är borta som fysiskt i butiker.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Aqua Kitty UDX kommer nästa vecka, e-shop 15 februari Local player co.op (två st kan spela).

Mercenaries Saga Chronicles launch trailer är ute nu:

Invincible Cat har sagt att Guilt Battle arena är på gång.

Brawlout - Signature Edition (Switch)

LIMITED STOCK €39.45 EUR

This product is for the Signature Edition version of Brawlout (Switch). Contents are still to be confirmed.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Samurai Aces kommer även till Europa och har nu fått ett datum 15 februari, e-shop.

Detention kommer 1 mars till europa, e-shop.

Rocket League har en ny patch V1.41

Källa

Take-Two som har redan spel som NBA, WWE och L.A. Noire ute kommenterar om framtiden:

“In terms of bringing other titles to Switch, obviously we’ve done a few titles already. We’ve done NBA, WWE, L.A. Noire. We look at this like any other platform opportunity to the extent that we look at our development costs, is the game right for the platform, what does the audience look like, what’s the install base? So when we do believe that there’s an opportunity to do something on Switch, then you’ll hear from the labels. We are impressed with the growth, we’re impressed with the units that have been sold into the market so far, so we’re very sanguine at this point, but we’ve nothing more to announce specifically at this point.”

Frågan många väntar på kommer Grand Theft Auto V till switch?

When asked about the possibility on Grand Theft Auto V on the Switch, Zelnick stated that there's nothing to announce right now, but they're extremely impressed by the growth of the system so far.

Källa, Källa II

Mesmer kommer till switch, TBA.

Mesmer is in development for PC, PS4, Xbox One and Nintendo Switch and will be showcased at GDC from March 19th to 23rd.

Källa

Ny trailer till Your Four Knight Princesses Training Story med Monomaria som kommer 8:e mars i Japan.

Splatoon 2 nytt vapen kommer imorgon Custom Goo Tuber.

Källa

Fantasy Hero ~Unsigned Legacy som släpptes 25 januari har lagt upp en ny trailer för att fånga nya spelare. Är du sugen?

Uppdatering: Old Man's Journey kommer tidigare till oss än Japan (22:e feb.) 20:e februari EU, US och AUS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Samurai Aces kommer även till Europa och har nu fått ett datum 15 februari, e-shop.

http://images.nintendolife.com/news/2018/02/zerodiv_is_bringing_samurai_aces_sol_divide_and_taisen_hot_gimmick_to_switch/attachment/0/900x.jpg

Detention kommer 1 mars till europa, e-shop.

https://youtu.be/RbiQhfqPO2E

Rocket League har en ny patch V1.41

https://rocketleague.media.zestyio.com/rl_keyart_victory_crate_1920.jpg

Källa

Take-Two som har redan spel som NBA, WWE och L.A. Noire ute kommenterar om framtiden:

“In terms of bringing other titles to Switch, obviously we’ve done a few titles already. We’ve done NBA, WWE, L.A. Noire. We look at this like any other platform opportunity to the extent that we look at our development costs, is the game right for the platform, what does the audience look like, what’s the install base? So when we do believe that there’s an opportunity to do something on Switch, then you’ll hear from the labels. We are impressed with the growth, we’re impressed with the units that have been sold into the market so far, so we’re very sanguine at this point, but we’ve nothing more to announce specifically at this point.”

http://www.gameinformer.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer-Components-SiteFiles/imagefeed-featured-rockstar2014-GTAV/GTAV_2D00_crash_2D00_610.jpg

Frågan många väntar på kommer Grand Theft Auto V till switch?

When asked about the possibility on Grand Theft Auto V on the Switch, Zelnick stated that there's nothing to announce right now, but they're extremely impressed by the growth of the system so far.

Källa, Källa II

Mesmer kommer till switch, TBA.

https://youtu.be/kjXF-jxV-vA

Mesmer is in development for PC, PS4, Xbox One and Nintendo Switch and will be showcased at GDC from March 19th to 23rd.

Källa

Ny trailer till Your Four Knight Princesses Training Story med Monomaria som kommer 8:e mars i Japan.

https://youtu.be/IPsP8lt9oGk

Splatoon 2 nytt vapen kommer imorgon Custom Goo Tuber.

https://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/splatoon-2-custom-goo-tuber-656x369.jpg

Källa

Fantasy Hero ~Unsigned Legacy som släpptes 25 januari har lagt upp en ny trailer för att fånga nya spelare. Är du sugen?
https://youtu.be/UF9kaOVjaJs

Uppdatering: Old Man's Journey kommer tidigare till oss än Japan (22:e feb.) 20:e februari EU, US och AUS.

https://youtu.be/pF7Y07Y9OMw

Red Dead Redemption samt GTA IV och V hade jag gärna sett från Take 2/Rockstar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Red Dead Redemption samt GTA IV och V hade jag gärna sett från Take 2/Rockstar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja nåt är på gång och med tanke på att GTA V har sålt 90 miljoner nu så verkar de inte vara tillräckligt mätta
Riktigt najs om de tar in de spelen.

Till er som har köpt Nicalis varianten av Wonder Boy the dragon's trap finns en film om vad som finns i:

Ps är det bara jag som tycker att spelkassettens bild sög? Play-Asia versionen är t o m snyggare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Veckans nyhet till switch

Är att i början av mars kan du använda dina guldpoäng på e-shop/webbsida.

Starting in early March, you’ll be able to spend any Gold Points you’ve accumulated in My Nintendo when purchasing Nintendo Switch software from Nintendo eShop on your device, or even via this website! You can pay for the remaining balance with Nintendo eShop funds, or any other payment method available in Nintendo eShop.

Källa

Update: The My Nintendo website went into a little more detail on the process. In Europe, one Gold Point equals 1 cent, so if you have 500 Gold Points, you could buy a game that costs 5€ with those points or get a 5€ discount on a more expensive game.

Also, how many gold points you get per purchase is changing. Here are the new exchange rates for digital and physical games:

Downloads: 5%

Nintendo Switch games and DLC on Nintendo eShop: 5% of the total paid amount
Nintendo 3DS games and Wii U games on Nintendo eShop: 5% of the total paid amount
Download codes: 5% of the undiscounted Nintendo eShop price of the same content

Game Cards: 1%

Nintendo Switch game: 1% of the undiscounted Nintendo eShop price of that game

Källa

Tillägg det kan ändå vara bra att spara sina fysiska spel och lösa in dem efter:

Har sett att NintendoSoup har gjort en uträkning på yen:

Physical Switch software will earn 1% (5000 yen/USD50 purchase = 50 Gold Points). This is a huge increase from the measly 10 – 20 Gold Points that members can currently earn by registering their physical games.

Med Yen som valuta får du mer poäng men jag vet inte vad som gäller mer än att vänta med att lösa in de fysiska guldpoängen.

Källa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja nåt är på gång och med tanke på att GTA V har sålt 90 miljoner nu så verkar de inte vara tillräckligt mätta
Riktigt najs om de tar in de spelen.

Till er som har köpt Nicalis varianten av Wonder Boy the dragon's trap finns en film om vad som finns i:

https://youtu.be/pT7Os91P5pQ

Ps är det bara jag som tycker att spelkassettens bild sög? Play-Asia versionen är t o m snyggare.

Precis, hoppas verkligen något sådant är på gång.

Skrivet av Tiamat:

Är att i början av mars kan du använda dina guldpoäng på e-shop/webbsida.

https://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/08_content_images/news_5/2018_5/february_13/CI_MyNintendo_GoldCoin_CMM_big.jpg

Starting in early March, you’ll be able to spend any Gold Points you’ve accumulated in My Nintendo when purchasing Nintendo Switch software from Nintendo eShop on your device, or even via this website! You can pay for the remaining balance with Nintendo eShop funds, or any other payment method available in Nintendo eShop.

Källa

Update: The My Nintendo website went into a little more detail on the process. In Europe, one Gold Point equals 1 cent, so if you have 500 Gold Points, you could buy a game that costs 5€ with those points or get a 5€ discount on a more expensive game.

Also, how many gold points you get per purchase is changing. Here are the new exchange rates for digital and physical games:

Downloads: 5%

Nintendo Switch games and DLC on Nintendo eShop: 5% of the total paid amount
Nintendo 3DS games and Wii U games on Nintendo eShop: 5% of the total paid amount
Download codes: 5% of the undiscounted Nintendo eShop price of the same content

Game Cards: 1%

Nintendo Switch game: 1% of the undiscounted Nintendo eShop price of that game

Källa

Äntligen!
Lite störande med alla poäng som ändå inte gått att använda till aktuell spelplattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Är att i början av mars kan du använda dina guldpoäng på e-shop/webbsida.

https://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/08_content_images/news_5/2018_5/february_13/CI_MyNintendo_GoldCoin_CMM_big.jpg

Starting in early March, you’ll be able to spend any Gold Points you’ve accumulated in My Nintendo when purchasing Nintendo Switch software from Nintendo eShop on your device, or even via this website! You can pay for the remaining balance with Nintendo eShop funds, or any other payment method available in Nintendo eShop.

Källa

Update: The My Nintendo website went into a little more detail on the process. In Europe, one Gold Point equals 1 cent, so if you have 500 Gold Points, you could buy a game that costs 5€ with those points or get a 5€ discount on a more expensive game.

Also, how many gold points you get per purchase is changing. Here are the new exchange rates for digital and physical games:

Downloads: 5%

Nintendo Switch games and DLC on Nintendo eShop: 5% of the total paid amount
Nintendo 3DS games and Wii U games on Nintendo eShop: 5% of the total paid amount
Download codes: 5% of the undiscounted Nintendo eShop price of the same content

Game Cards: 1%

Nintendo Switch game: 1% of the undiscounted Nintendo eShop price of that game

Källa

Bra information.

Dock så undrar jag hur många guldpoäng får/fick man innan ändringen? ( När är/var ändringen?)

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

110a"]
Bra information.

Dock så undrar jag hur många guldpoäng får/fick man innan ändringen? ( När är/var ändringen?)
[/quote]

De har inte börjat med ändringen än:

Completed: Register a Nintendo Switch Game Card (eShop value: >530 kr) 4/13/2017 gav 16p.
Gunvolt azure strike ger mig 16p om jag löser in det idag (3,7%).

Detta är fysiska spel det är bättre rate på e-shop spel.
Med ändring så ger ett fysisk spel t e x 600:- x 0,01 = 6p Zelda gav 16p vid relasedagen.

Digitalt ger t e x 200:- x 0,05 = 10p (dagskurs är 20p).

Permalänk
Medlem

110a"]
Bra information.

Dock så undrar jag hur många guldpoäng får/fick man innan ändringen? ( När är/var ändringen?)
[/quote]
Digitalt fick man väl 10-15%?
Fick 70 guldpoäng för ARMS som jag dessutom köpte på rea för 400-någonting.
Men nog hade jag förväntat mig mer tillbaka, för varje 100-lapp får man tillbaka 5öre, så man får alltså tillbaka 0,5 promille?

Edit: tänkte lite fel, 50öre, 5 promille blir det eller 0,5% men ändå skitdåligt

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

De har inte börjat med ändringen än:

Completed: Register a Nintendo Switch Game Card (eShop value: >530 kr) 4/13/2017 gav 16p.
Gunvolt azure strike ger mig 16p om jag löser in det idag (3,7%).

Detta är fysiska spel det är bättre rate på e-shop spel.
Med ändring så ger ett fysisk spel t e x 600:- x 0,01 = 6p Zelda gav 16p vid relasedagen.

Digitalt ger t e x 200:- x 0,05 = 10p (dagskurs är 20p).

Så om ändringen inte är gjord än och man inte har registrerat alla sina fysiska köp än så är det en fördel att göra det nu innan ändringen träder i kraft.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

110a"]
Så om ändringen inte är gjord än och man inte har registrerat alla sina fysiska köp än så är det en fördel att göra det nu innan ändringen träder i kraft.
[/quote]

Nej enligt Nintendo:s hemsida så är det bättre att spara.

10 Gold Points = 1 kr (DKK, NOK and SEK)

For example...
If you pay 400 kr for a game on Nintendo eShop, you’ll receive 200 Gold Points.
Next time, you’ll be able to use those points and save 20 kr.

Två spel på e-shop för 400:- ger idag tillsammans över 40p (har ingen titel på det exakta beloppet).

Källa

Ursäkta läste för snabbt exemplet är digitalt du frågade om fysiska.
Zelda kostade 600:- och det ger 1% 6poäng alltså inte ens 1:-

Vi får se vad som gäller när det är igång. I dagsläget gav Zelda mig 16p vilket är 1,6 kr

Har sett att NintendoSoup har gjort en uträkning på yen:

Physical Switch software will earn 1% (5000 yen/USD50 purchase = 50 Gold Points). This is a huge increase from the measly 10 – 20 Gold Points that members can currently earn by registering their physical games.

Med Yen som valuta får du mer poäng men jag vet inte vad som gäller mer än att vänta med att lösa in de fysiska guldpoängen.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Bridge Constructor Portal dyker upp i februari den 28:e, e-shop.

Flipping Death kommer att få en fysisk release okänt datum för både digitalt som fysiskt, båda ska släppas samtidigt.

Det ingår i den fysiska utgåvan lite goodies:

Aside from the game, the boxed edition contains two physical collector cards created by the artists at Zoink. The cards also contain character bios and unlock codes to help complete your full collection of cards inside the game itself.

Zoink AB är för övrigt från Göteborg och de har även Fe på g till Switch.

Källa

Victor Vran: Overkill Edition kommer i sommar till switch. En fysisk version finns med i planeringen och priset är satt till €39.99.

Källa

Cube Creator X har fått lite ny info Gematsu har lagt upp lite bilder och info:

Källa

Veckans retail, DL, DLC, pre-order och demo:

This week’s European Nintendo Downloads are as follows:

Switch Retail

Dragon Quest Builders – €49.99 (available February 9)

Switch Download

Aegis Defenders – €19.99
ACA NeoGeo 2020 Super Baseball – €6.99
Arcade Archives Crazy Climber – €6.99
ATOMIK: RunGunJumpGun – €7.99
Black Hole – €5.99
Crypt of the NecroDancer: Nintendo Switch Edition – €19.99
Dandara – €14.99
The Darkside Detective – €12.99
Disc Jam – €14.99
Draw a Stickman: EPIC 2 – €6.99
Mercenaries Saga Chronicles – €14.99
Mercenary Kings – €15.99
Millie – €4.99 until February 8; regularly €4.99
Premium Pool Arena – €9.99

Switch DLC

Aegis Defenders: All Skins Pack – €2.99
Aegis Defenders: Barista Clu Skin + Egg Kobo Skin – €0.99
Aegis Defenders: Kickstarter Turret Skin – €0.99
Aegis Defenders: Foodie Items Skins – €0.99
Aegis Defenders: Patisasier Bart Skin – €0.99
Disc Jam – 4,000 Jamoleons – €0.99
Disc Jam – 25,000 Jamoleons – €4.99
Disc Jam – 60,000 Jamoleons – €9.99
Disc Jam – 130,000 Jamoleons – €19.99

Switch Pre-Order

Aqua Kitty UDX – €7.49
Joe Dever’s Lone Wolf – €12.74 until February 15; regularly €14.99
Old Man’s Journey – €9.99
Payday 2 – €49.99

Switch Demo

Violett

Källa

Dold text

En patch till Worms W.M.D finns ute nu:

The max Worms count has now increased to 48. Additionally, it’s possible to invite friends for online battles. Video capture is supported as well.

Källa

Josh Fairhurst har lagt upp en Tweet om hur det går med Limited run games utveckling till Nintendo Swith:

Saturday Morning RPG's first pass at Switch certification went well. Only one bug found that we need to fix. It seems to only occur 1:100 times so it's been hard to pinpoint, but we'll squash it.

Josh svarar även en användare att tidigast 26:e mars kan en Nintendo Switch titel dyka upp och då som förhandsbokning.

Pic-A-Pix Deluxe demo finns nu ute på NA e-shop.

Källa

Bear With Me har annonserats ut av Exordium Games till Switch Q2 2018.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Pro Controller Xenoblade Chronicles 2 Edition kostar 749:- på CDON.

Nintendo Switch + The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild 3680:- på CDON.

Mario + Rabbids Kingdom Battle Collectors Edition (Nintendo Switch) 399:-

Erbjudandet gäller 8/2 18:00 - 23:59

Permalänk
Medlem

Min högra joycon sitter inte fast bra i switchen när jag kör i handheld-läge, den går att dra löst utan att trycka in låsknappen på baksidan. Tror ni det är min joycon eller switchen som är utsliten? Försökt se men går inte dra några slutsatser?
Någon som har liknande erfarenheter?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Dragon Sinker 22 februari e-shop.

Wanderjahr TryAgainOrWalkAway har nyligen listats på e-shop 15 februari.

Källa

Både omslag och en ny trailer för Hyrule Warriors finns ute nu:

Källa

Magical Drop III och Sengoku 2 kommer snart till Switch.

Källa

The forbidden Arts kommer till Switch, e-shop. Spelet dyker upp senare i år.

Källa

BlazBlue: Cross Tag Battle kommer att få engelsk dub. Så du kan välja mellan japanska eller engelska röster.

Källa

Joe Dever’s Lone Wolf kommer 16 febrauri till switch €14,99.

Källa

Attack of the Earthlings kommer till e-shop i sommar.

Källa

At Sundown kommer i vår, e-shop.

Permalänk
Medlem

Kan inte sluta samla varken Amiibo eller kontroller. Men svårt att hitta färgerna till bra priser

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller