Kan inte se Appdata filen i utforskaren

Permalänk
Inaktiv

Kan inte se Appdata filen i utforskaren

Halloj!

Jag går väl rakt på sak:
När jag gick in i Utforskaren för att sedan gå in till Appdata och därefter Roaming för att göra ändringar i en CFG fil, kunde jag inte se att Appdata filen fanns där. Läste hur man kunde göra, men förstår inte riktigt hur man egentligen ska göra:
Go to your control panel/folder options. Click the view tab. Under hidden files and folders place a bullet in "show hidden files and folders" Proceed down the list and uncheck the next three lines so that you have access to all of your files and folders
(Har säkert placerat tråden på fel ställe )
Tack i förhand!
/M18

Permalänk

Du kan öppna utforskaren och skriva %appdata% så kommer du in i katalogen.
Alternativt så synliggör du gömda kataloger genom att välja fliken "View" och sedan kryssa i "Hidden items" enligt:

Permalänk
Medlem

Appdata mappen menar du väl tittar du på rätt ställe , i användarmappen ?

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

1. Kör (Windowstangenten + R)
2. %APPDATA%
3. Enter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av menellerhur:

Du kan öppna utforskaren och skriva %appdata% så kommer du in i katalogen.
Alternativt så synliggör du gömda kataloger genom att välja fliken "View" och sedan kryssa i "Hidden items" enligt:
https://i.imgur.com/gmdLm2d.png

Löste problemet. Tack så mycket!

Skrivet av mr_sQuinty:

Appdata mappen menar du väl tittar du på rätt ställe , i användarmappen ?

Jah, menade AppData mappen. Tittade på rätt ställe (C:/Användare/)

Skrivet av Sparable:

1. Kör (Windowstangenten + R)
2. %APPDATA%
3. Enter

Tack! Hjälpte mig, men problemet löste sig också genom att göra som @menellerhur.