Permalänk
Medlem

RMA Corsair

Hej! Nu är det såhär att ett av mina Dominator Platinum DDR3 4x4Gb 1866mhz minne har lagt av. Har varit i kontakt med supporten men de insisterar på uppvisning av kvitto. Meeeen det är inget jag har och har verkligen ingen lust att behöva köpa 4 nya stickor. Tips? Hitta minnena nånstans och "köpa" dem för att kunna få ett kvitto?

Värt att nämna är att det är livstids garanti på stickorna och har kvar lådan de kom i.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk
Medlem

Skriv i denna tråd så får vi se om @Corsair Johan kan göra något.

https://www.sweclockers.com/forum/127-corsair

Ändrade så Johan blev taggad.
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktiv

Det är ju klart att du behöver kvitto för att nyttja garantin, för med vissa butiker/återförsäljare så gäller inte garantin för andra person och då måste du kunna bevisa att du är första köpare av produkten.

Du kan ju ha hittat minnena på återvinningen och vill nyttja garantin, inte för att jag tror det men du förstår mig nog.

Du har inte köpt minnena online så du har kvittot kvar i orderhistoriken?

Permalänk
Medlem

Med ett konto utdrag, brukar de flesta butiker kunna leta upp ditt kvitto i deras kvittologg

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Skriv i denna tråd så får vi se om @Corsair Johan kan göra något.

https://www.sweclockers.com/forum/127-corsair

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Det är ju klart att du behöver kvitto för att nyttja garantin, för med vissa butiker/återförsäljare så gäller inte garantin för andra person och då måste du kunna bevisa att du är första köpare av produkten.

Du kan ju ha hittat minnena på återvinningen och vill nyttja garantin, inte för att jag tror det men du förstår mig nog.

Du har inte köpt minnena online så du har kvittot kvar i orderhistoriken?

Jo klart håller med dig där, grejen är ju den att jag fick dem i present för X antal år sen av en i släkten, som nu tyvärr har gått bort och all e-post och dyl. är raderad..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk
Inaktiv

Hoppas han från Corsair kan hjälpa dig.

Mvh

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Swifty:

Hej! Nu är det såhär att ett av mina Dominator Platinum DDR3 4x4Gb 1866mhz minne har lagt av. Har varit i kontakt med supporten men de insisterar på uppvisning av kvitto. Meeeen det är inget jag har och har verkligen ingen lust att behöva köpa 4 nya stickor. Tips? Hitta minnena nånstans och "köpa" dem för att kunna få ett kvitto?

Värt att nämna är att det är livstids garanti på stickorna och har kvar lådan de kom i.

Hejsan,

Kan inte göra någonting utan kvitto, det behövs för att garantera att produkten är köpt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan