Permalänk
Medlem

Freesync fungerande med NVIDIA-kort

Tjena,

Kom in på en guide som påstår sig ha fått adaptiv sync via Freesync/VESA adaptive att fungera på Nvidia-kort . Är det någon som kan bekräfta att detta stämmer?

https://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-U...

https://forums.guru3d.com/threads/cru-custom-resolution-utili...

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Bildexpert 📺

@ibland: Nvidiakort har alltid fungerat med Freesync-skärmar. Eller tänkte du att någon lyckats få adaptiv sync via Freesync/VESA adaptive att fungera på Nvidia-kort? I sådana fall behöver du kolla länkarna du postade. Den sista fungerar inte och den första länkar till sida 1 av 343 för CRU.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: förlåt, slarvigt av mig. Som du nämner adaptiv sync via Freesync/VESA adaptive att fungera på Nvidia-kort är vad jag menar. Uppdaterat länken.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Bildexpert 📺

@ibland: Fast var i dessa långa trådar ser du just detta?

Permalänk
Medlem

@Laxpudding tekniskt sett är det väl inte helt omöjligt, då jag har för mig de gör väl liknande teknik på bärbara? (Med VESA blank funktionen, eller vad nu det heter)

Men... kan inte tänka mig att Nvidia skulle göra detta möjligt (iaf inte enkelt) för användare. Det skulle ju underminera deras svindyra G-sync.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Paddanx: Precis, tekniken och en avlägsen möjlighet att aktivera den finns nog där. Men jag har inte hittat var i de länkade trådarna detta påstås uppnås.

Permalänk
Inaktiv

Är det inte VESA Adaptive Sync som Nvidia använder i G-Sync laptops? Har ryktats en del om detta tidigare.

Helt orimligt vore det nog inte, men vill gärna se något mer specifikt dock.

Skickades från m.sweclockers.com