Cryteks Hunt: Showdown får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Cryteks Hunt: Showdown får systemkrav

Crysis-utvecklaren lanserade nyligen Hunt: Showdown via Early Access på Steam, och nu går de ut med officiella systemkrav för speltiteln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Ugh. Behöver verklingen Cryteck köra early acess?
Släpp ett helt spel istället... darn it.

Edit: Utan något satt releasedatum dessutom.
Tycker inte det är så chysst mot deras kunder.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Verkar lovande, hoppas de inte överger projektet senare.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Kanske värt att kolla närmre på, har det en massa transaktioner och annat tjafs? Crytech brukar väll vara rätt bra på det, eller missminner jag mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Spelade den stängda betan ett tag. Kul spel helt klart, förmodligen värt ett köp så småningom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Verkar rätt kul, tycker dock att de borde slänga in PVE också inte bara PVP.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Ugh. Behöver verklingen Cryteck köra early acess?
Släpp ett helt spel istället... darn it.

Edit: Utan något satt releasedatum dessutom.
Tycker inte det är så chysst mot deras kunder.

Med tanke på Cryteks finansiella situation så kan företaget riskera att konka innan spelet är klart. Speltypen är ganska beroende av aktiva spelare vilket gör Early Access till ett inte alltför orimligt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon5930:

Med tanke på Cryteks finansiella situation så kan företaget riskera att konka innan spelet är klart. Speltypen är ganska beroende av aktiva spelare vilket gör Early Access till ett inte alltför orimligt val.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du har säkert helt rätt. Early access drar uppenbarligen spelare och finansierar projekt tidigt.
Jag tycker bara det är så trist att spelarklungan hoppar till nästa och nästa ofärdiga spel hela tiden. Vill man vara där spelarbasen är så är det ofärdigt som gäller. Själv föredrar jag lanserade titlar som kan kritiseras för sina brister om sådana finns.

Sedan kombon att sälja ofärdigt och inte heller sätta någon deadline i form av release date... njaa. Tack men nej tack

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

OMG ...nästan så 6100an ligger risigt till i den titeln men gissar man kan komma undan med den för lowend gaming ..börjar snegla mer mot ryzen nu

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Verkar rätt kul, tycker dock att de borde slänga in PVE också inte bara PVP.

Det är väl ett PVP spel men med mkt PVE element om jag förstår rätt?
Skulle inte tacka nej för en server med enbart PVE

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Vilken vedervärdig grafik. Verkar vara ett kul spel men det var inte fint att titta på.

Äldre men snyggare. Enligt mig

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

@SCORPIUS: om du menar bilden som swec använder så ja, annars är spelet rätt snyggt ingame på max

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Det är väl ett PVP spel men med mkt PVE element om jag förstår rätt?
Skulle inte tacka nej för en server med enbart PVE

Exakt, men det är ju alltid PVP. Vore ju kul om man bara kunde köra PVE missions ect också utan att oroa sig för att bli gankad

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Spelat Hunt Showdown med en vän ett par timmar och är väldigt roligt i duo, enda negativa jag stött på är väl laddningstiderna även med en monsterdator så tar det flera minuter att ta sig in i games. Pga allt för långa laddningstider, men det är ju early acess, så förmodligen något som dom kommer fixa med tiden.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut men alla dessa zombies! :/

Skulle gärna se en uppfräschad versiong av första Crysis med nya banor

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Avstängd

Ser tråkigt ut!

Permalänk
Medlem

Early access känns lite som att köpa ett demo...saknar demo skivorna som följde med pc tidningarna på 90 och början på 00 talet.

Har dom finansiella problem kan man förstå dom, borde dom inte satsa på nått säkert kort och göra det bra, skulle vara kul med ett nytt crysis.

Häromdagen visade jag min bror 3an och han hade aldrig sett det förut men köpte det direkt och är förundrad över att han aldrig hört talas om dessa spel...marknadsföring är ett till focus dom borde kika på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Early Access får mig att bli spyfärdig.

Kan inte utvecklare gå tillbaka när dom lanserade "färdiga spel i skick"

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Early access känns lite som att köpa ett demo...saknar demo skivorna som följde med pc tidningarna på 90 och början på 00 talet.

Har dom finansiella problem kan man förstå dom, borde dom inte satsa på nått säkert kort och göra det bra, skulle vara kul med ett nytt crysis.

Häromdagen visade jag min bror 3an och han hade aldrig sett det förut men köpte det direkt och är förundrad över att han aldrig hört talas om dessa spel...marknadsföring är ett till focus dom borde kika på.

Skickades från m.sweclockers.com

https://new.webhallen.com/se/product/237647-Crysis-4

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Rörelsemönstret i filmen känns som om någon spelar på konsoll?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Köpte Early Access bara för att denna gång.

Men måste säga att jag faktiskt är grymt imponerad ändå för hur bra spelet flyter på. Har inte stött på så många buggar värda att nämna. Enda är väl ändå ljudlokaliseringen av monster, låter ibland som de är jätte nära en ibland men finns ingen i närheten.

Det mest störande med spelet just nu är att utvecklarna spärrat antalet users till deras servers så att de inte blir för överbelastade vilket gör att man inte alltid kan komma in.
Det är också lite väl långa loadtimes innan rundor sätts igång.

Utöver detta anser jag att det spelet fungerat bättre än vad många andra storreleaser gjort(Assassins creed och Battlefield, uhm...).

Permalänk
Medlem

Finns det nån mer info? Sånt här har man sett förut, bokningsbara spel som dessvärre aldrig dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av forzzell:

Köpte Early Access bara för att denna gång.

Men måste säga att jag faktiskt är grymt imponerad ändå för hur bra spelet flyter på. Har inte stött på så många buggar värda att nämna. Enda är väl ändå ljudlokaliseringen av monster, låter ibland som de är jätte nära en ibland men finns ingen i närheten.

Det mest störande med spelet just nu är att utvecklarna spärrat antalet users till deras servers så att de inte blir för överbelastade vilket gör att man inte alltid kan komma in.
Det är också lite väl långa loadtimes innan rundor sätts igång.

Utöver detta anser jag att det spelet fungerat bättre än vad många andra storreleaser gjort(Assassins creed och Battlefield, uhm...).

Vad har du för specs? Jag kör med specsen i min signatur och jag hamnar stundvis under 50 fps och sällan över 70 när jag kör på high/ultra (vet ej vilka alternativ som finns, den var inställd på högsta iallfall). Det skulle jag inte kalla välflytande..

Visa signatur

CPU: i7 9700K + be quiet! Pure Rock
GPU: Gigabyte RTX 3060 Ti OC
MoBo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz
PSU: Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Finns det nån mer info? Sånt här har man sett förut, bokningsbara spel som dessvärre aldrig dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Har bokat spelet sen den kom ut på Webhallen det bruka inte komma så mycket info i början.

Har boka alla Crysis och och det har vart samma på dom med men till slut så kom dom ut.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

På steam står det att OS minikrav är Windows 10, det stämmer alltså inte?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har bokat spelet sen den kom ut på Webhallen det bruka inte komma så mycket info i början.

Har boka alla Crysis och och det har vart samma på dom med men till slut så kom dom ut.

Skadar nog inte att boka, får göra det också, tack för tipset. Trodde dom lämnat crysis bakom sig ett tag. Intrycket man fått.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskjefel:

Vad har du för specs? Jag kör med specsen i min signatur och jag hamnar stundvis under 50 fps och sällan över 70 när jag kör på high/ultra (vet ej vilka alternativ som finns, den var inställd på högsta iallfall). Det skulle jag inte kalla välflytande..

hmm.. jag ligger mellan 52-75 fps när jag kör(har hänt att jag legat på 30). Är ganska långsamt spel och märks inte heller riktigt när man har Gsync aktiverat när man går in i närkamperna då rörelserna snabbt är över.

Jag kör på de högsta inställningarna.

specs:
i7-2600K 4,4Ghz
Gtx970 SLI
16gb ram

Så känns ju konstigt att du har det sämre än mig? För mig funkar det ju ändå ganska utmärkt när jag kör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Finns det nån mer info? Sånt här har man sett förut, bokningsbara spel som dessvärre aldrig dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Fejk-produkt från Webhallen, långt ifrån första gången. Spelet finns inte, är inte ens utannonserat.

Se exempelvis: http://crytek.com/search/node/crysis%204

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fejk-produkt från Webhallen, långt ifrån första gången. Spelet finns inte, är inte ens utannonserat.

Se exempelvis: http://crytek.com/search/node/crysis%204

Fejk o fejk, det kanske kommer...om 10år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Skadar nog inte att boka, får göra det också, tack för tipset. Trodde dom lämnat crysis bakom sig ett tag. Intrycket man fått.

Skickades från m.sweclockers.com

Denna gången har det taget över 5 år från Crysis 3 kanske tar den längre tid denna gången för att göra den bättre eller så är dom osäker om dom vill släppa en till. (Crysis 1 - 3 tog 1-3 år)

Ofta när Far Cry släpper en ny så bruka Crysis släppa dom med.

https://www.komplett.se/product/986985/gaming/spel/spel-downl...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666