i7 2600k/R9 290 komplett dator, ev. defekt

Permalänk
Medlem

i7 2600k/R9 290 komplett dator, ev. defekt

Säljes en dator, i stort sett komplett, förutom hårddisk. Datorn befinner sig på Södermalm i Stockholm.

Jag misstänker att moderkortet och åtminstone ett RAM är defekta, då datorn ofta har problem med att starta samt att ett RAM inte används av datorn. Resten av datorn verkar däremot vara i god hälsa. Jag antar att jag inte kommer att få så mycket för den i och med att felen inte är fullständigt identifierade, men samtidigt finns några komponenter som högst sannolikt är i bra skick, så jag tänker inte skänka bort datorn.

Jag föredrar att sälja hela i ett, och gärna till någon i Stockholm, eftersom att jag inte har något säkert sätt att skicka det mesta. Men får jag tillräckligt många bud på enstaka komponenter kan jag tänka mig sälja delar separat.

Specifikationer:

Grafikkort: AMD Radeon R9 290 (referenskylare)
Processor: i7 2600k
Processorkylare: be quiet! Pure Rock Slim
RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB (DDR3)
Moderkort: MSI Z77
Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W
Chassi: In Win 904
Fläkt: Corsair SP120 (endast 1 installerad men har fler ifall det är av intresse)

Läs hela annonsen här

Visa signatur

:)

Permalänk

Bjuder 1000

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk

1100kr hämtar

Permalänk
Medlem

300 + frakt för PSU!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk

300:- + frakt för processorn

Permalänk
Avstängd

1200 för allt

Permalänk
Medlem

Hur länge pågår budgivningen?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

350+frakt för I7 2600k

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Alla bud noterade.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur länge pågår budgivningen?

Hade inte en tanke på det, men helgen ut? Så till söndag 23:59, alltså .

Visa signatur

:)

Permalänk

Höjer till 1300kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Alla bud noterade.

Hade inte en tanke på det, men helgen ut? Så till söndag 23:59, alltså .

Fint! Då ska jag fundera lite och återkomma. Har en 2600K-rigg redan, men skulle eventuellt behöva en till att ha hemma hos tjejen... Om hon går med på det dvs ;p

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Permalänk

400 för grafikkortet plus eventuell frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1400 + frakt för GPU och nätagg

Permalänk
Medlem

Då jag har fått bud på 1400 kr för PSU och GPU samt 350 kr för CPU, gäller 1750 kr som högsta bud just nu för hela datorn.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Har du sett ifall någon pin ser ut att vara böjd i mobot? lägger 100kr + frakt för det.

Permalänk

400kr + frakt för cpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Har du sett ifall någon pin ser ut att vara böjd i mobot? lägger 100kr + frakt för det.

Pins där processorn sitter? Nej, inte vad jag har sett i alla fall. Tyvärr har jag inte möjlighet att skicka moderkortet, då jag inte har så stora ESD-påsar - om du vet var jag kan få tag på sådana skulle det kunna ordnas, men annars inte.

Visa signatur

:)

Permalänk

450:- + frakt för cpu

Permalänk
Medlem

@FilosofN: jag köpte mina på Kjell&CO, fanns ESD påsar med inbyggd bubbelplast, de har varit kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

@FilosofN: jag köpte mina på Kjell&CO, fanns ESD påsar med inbyggd bubbelplast, de har varit kanon.

Aha, missade dem när jag kollade förut. Perfekt, då är ditt bud giltigt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

@FilosofN:

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/inst...

Den jag kör med i alla fall, funkar bra till ATX, snäppet mindre funkar inte pga usb-portarna.

Permalänk

500kr + frakt för cpu

Permalänk
Medlem

Fläkt: Corsair SP120 (endast 1 installerad men har fler ifall det är av intresse)
Hur många fläktar har du som du vill bli av med? Tänkte lägga ett bud på cpu-kylare + fläktar med hämtning

Permalänk
Medlem

Då åtminstone jag tycker att det är lie svårt att följa budgivningen listar jag nedan de högsta buden:

CPU: 500 kr @Jonas_1124
Moderkort: 100 kr @subonez
GPU + PSU: 1400 kr @donfalcon
Hela datorn: 2000 kr

Skrivet av Skrotnisse92:

Fläkt: Corsair SP120 (endast 1 installerad men har fler ifall det är av intresse)
Hur många fläktar har du som du vill bli av med? Tänkte lägga ett bud på cpu-kylare + fläktar med hämtning

Finns fyra, och jag är nästan hundra på att jag har både de röda, vita och blå ringarna (blå som sitter på nu).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Bjuder 250kr för fläktar + cpukylare, och hämtning.

Permalänk
Medlem

500 för endast PSU, eller 1700 för PSU+GPU bjudet ifall du föredrar att sälja iväg båda tillsammans.

Mvh

Permalänk
Medlem

1200 + frakt för 290

Permalänk

550 + frakt för CPU

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror det är väldigt liten risk att jag får fler bud, så jag avslutar budgivningen 12.00 istället så jag kan kontakta vinnarna redan idag. Just nu gäller följande högsta bud:

CPU: 550 kr @oskarwernersson
Moderkort: 100 kr @subonez
Kylning: 250 kr @Skrotnisse92
GPU + PSU: budet från @Ned är samma som @Tsk12 så om inga högre bud läggs får den senare välja om denne vill ha både GPU och PSU eller enbart PSU. 1200 kr gäller för GPU och 500 kr för PSU.

Detta ger 2500 kr för hela datorn, ifall någon skulle vilja ha allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)