Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Rykte: Battlefield V släpps 2018 – utspelar sig under andra världskriget

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

@Jimemy: Nej. Men vilka shooters har bra single player nu för tiden? Inte sedan COD5: World at war och Battlefield: Bad Company har kampanjerna varit något att ha i något modernt multiplayerspel.

Senaste FPS jag spelade igenom kampanjen på var Advanced Warfare och jag tyckte faktiskt det var rätt underhållande. Har du spelat igenom kampanjen i Battlefield 3, 4 eller 1? Jag har faktiskt inte provat dom så jag är lite nyfiken på hur dom är.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort otrevligheter, off topic samt irrelevant politiksnack. Vänligen återgå till ämnet och håll en trevlig ton.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sedan Battlefield 3 så har jag hoppats på ett nytt BF1942, men den tiden är förbi. Med allt som har hänt på senaste tiden och i och med hur dem har avmjölkat titeln så kommer det nog att dröja många, många år innan jag prövar på ett nytt BF med EA i spakarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

En BF i andra världskrigsmiljö....
- Visar att EA totalt saknar initiativ och kreativitet och istället kopierar andras framgångar (så de kan fokusera på andra saker som mikrotransaktioner och andra P2W-koncept?)
- Kommer att kräva en fundamental ändringar i Frostbite för att göra semiautomatiska vapen roliga och intressanta. Eller kommer alla att springa runt med Stg44 och MG42
- Kommer att ha ett starkt begränsat urval av gadgets

Kort sagt: Jag tror att en WWII-miljö blir undergången för franchiset
Tur att konkurenterna hunnit ifatt och i stort förbi på allt utom grafiken.

Eller så lyssnar de på oss gamla BF 1942 fanboys!!! Vi vill faktiskt ha ett BF WW2!! blev sjukt besviken på WW1 släppet!!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Sedan Battlefield 3 så har jag hoppats på ett nytt BF1942, men den tiden är förbi. Med allt som har hänt på senaste tiden och i och med hur dem har avmjölkat titeln så kommer det nog att dröja många, många år innan jag prövar på ett nytt BF med EA i spakarna.

samma här gick å vänta på BF WW2, å så släpper dem WW1, sjukt besviken!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Pengar styr tyvärr
Förr lyssnade spel tillverkarna
Nu vill dom bara åt pengarna kastar ut spel fylkda med buggar
Kass netcode och helt värdelösa servers och alternativ till att välja
Och inget fungerande hardcore mode
Hur kan man slappa expansion på kartor före man fixat allt skit dom första har
Anticheat systemet suger så fett. Fullt med amatör cheaters på varenda server
Och som i sista version Bf1 . Folk med flera hundra i ping på varenda server fast dom lovade möjlighet att ha pinglimit
Vilket resulterarar till kassa laggspikes för att servrarna inte kan hantera netcode och trafiken emellan spelare .

Permalänk
Medlem

Lootboxes?

Permalänk
Medlem

Hoppas detta blir bra, gillar ww2, bf1942 är nog det bf spel jag spelat mest!
Hoppas på ett battle royalläge med ala PUBG också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kunde vi inte haft lite mer krig i världen så vi slipper få WW1 och WW2 spel bara?

Koreakriget? Det är ju dock mindre dokumentation om det kriget än om vietnamkriget så det kanske är svårt att göra en övertygande bild av det.

Insåg plötsligt att koreakriget tekniskt sett inte är över...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

En BF i andra världskrigsmiljö....
- Visar att EA totalt saknar initiativ och kreativitet och istället kopierar andras framgångar (så de kan fokusera på andra saker som mikrotransaktioner och andra P2W-koncept?)
- Kommer att kräva en fundamental ändringar i Frostbite för att göra semiautomatiska vapen roliga och intressanta. Eller kommer alla att springa runt med Stg44 och MG42
- Kommer att ha ett starkt begränsat urval av gadgets

Kort sagt: Jag tror att en WWII-miljö blir undergången för franchiset
Tur att konkurenterna hunnit ifatt och i stort förbi på allt utom grafiken.

Du är inte helt med på banan va? Kopierar andras framgång? Urfadern till multiplayer FPS i WWII är ju BF1942. Sen kan man alltid fundera på om BF skall återgå till WWII? Personligen tycker jag det, alternativt Vietnam, som också fanns som tillägg till BF2. WWII pågick över stora delar av världen, så det skapar väldigt stora möjligheter. Det fanns väldigt många typer av vapen under WWII, så jag håller med dig där, hoppas Dice utnyttjar dom möjligheterna. Likaså ubåtar och slagskepp.
Vi ses på slagfältet!