Dator vrider av sig själv vid videouppspelning från you tube.

Permalänk
Medlem

Dator vrider av sig själv vid videouppspelning från you tube.

Nu är det inte första gången jag försöker lösa ett mysko fel på den här datorn.....
Det är från början ett hemmabygge som jag har byggt om lite.
Har haft bök med bios, med att den inte använder allt ram-minne och en del annat.
Bygget är som följer:
Moderkort:
Gigabyte A88X FM2+
Processor:
AMD A10 7870k APU
RAM
2x8 CORSAIR 8GB (1x8GB) / 1600MHz / DDR3 / CL11 / CMV8GX3M1A1600C11
Grafikkort:
Sapphire ITX OC AMD Radeon R9 380 2GB.
Vad som händer är att allt funkar bra. Bl.a ganska avancerade spel.
Men sedan kommer det något märkligt.....Det går utmärkt att kolla på video via you tube. Men när man ska stoppa så vrider datorn av sig. Inte alltid men tillräckligt ofta för att det ska irritera.Handlar alltså inte om värme utan något annat. Mysko kort sagt.
Någon?

Permalänk
Medlem

Vrider hur då? Vrider på bilden eller vad händer?

Permalänk
Avstängd

@franz4:

Du får nog spela in med mobilen och lägg upp det så att vi ser vad som händer och förstår.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Hedersmedlem

@franz4: Du slutade svara i tråden om RAM-problemen: #17168992

Om man ber om hjälp är det god netikett att slutföra tråden så att andra eventuellt kan ha hjälp av den i framtiden. Forumet kan då fungera som en stor kunskapsbank, men det förutsätter som sagt att trådarna avslutas med lösningen till problemet.

Kan du lista alla delar, inklusive nätaggregatet?

Med "vrida av" antar jag att du menar att den stänger av sig?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@niclasc: Den vrider/ stänger av sig själv.

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Ja just det ja. Jo jag satte i 2x8 gb´s nytt ram och sedan har det funkat....

Permalänk
Hedersmedlem

@franz4: Skriv då det i den gamla tråden, så att den blir användbar för andra som felsöker. Gärna vilken sort du bytte till också.

Jag ser inte att du angett alla delar, särskilt nätaggregatet som jag frågade om?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Nätagreggatet är följande: GOLDEN SILENT 500W FANLESS "80 PLUS PLATINUM" POWER SUPPLY - BLACK

Permalänk
Medlem

Verkar som om jag har fått ordning på den nu. Bytt processorkylare och satt den på högsta spinn och satt i en extra fläkt.