Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa ny mobil med bra batteri

Permalänk
Medlem

Köpa ny mobil med bra batteri

Det har blivit dags för att köpa en ny mobil. Behöver lite tips. Jag lyssnar mycket på podar på jobbet och hinner surfa en hel del på bussen till och från jobbet. Min gamla telefons batteri klara inte av detta idag.

Jag har tidigare bara köpt billigare telefoner och är sugen på att köpa en riktigt bra mobil den här gången.

Jag vill ha bra batteri, minst 64 GB minne, bra kamera, android. Max 5,8 tum skärm
Budget: max 9000 kronor

Jag har tittat lite på s9 och xz2 men låter inte deras batterier lite klena? (3000 mAh och 3120 mAh)

Jag har bra bluetoothhörlurar så hörlursuttag är inte nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Visserligen marginellt större än ditt krav, men har själv en HTC U11+ och jag får ut 2 dygns batteritid utan problem, några timmar mindre vid tungt användande

Ang Sony och just XZ2 så läste jag idag m3's test av luren, och i linje med föregående telefoner från Sony så lämnar batteritiden en del att önska. Man tror att det kan vara deras egna skärmar som drar särskilt mycket ström.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tipsar också om HTC. Min M10 tuffar glatt på 1,5 dygn. Särskilt sen jag installerade Oreo och fick lite bättre hantering av apparnas förbrukning.

Permalänk
Medlem

Huawei Mate 10 Pro, batteri på 4000mAh, bästa batteritiden jag har haft på någon telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Google Pixel 2 XL hade ruggigt bra batteri tid på den. Bytte till en S9+ för dual sim funktionen men den klarar inte ens en dag...

Visa signatur
Permalänk

Jag bytte till Huawei p10 plus (128Gb) för ett halvår sedan eller så och batteriet räcker rekordlänge med bred marginal för mig.

Skönt att kunna spara filmer och serier på enheten. Vet någon om streamingtjänsterna tillåter att man sparar film/serier på SD-kort nuförtiden? Bara undrar så inte fler köper telefon med för lite minne men sätter i SD-kort för säljare i butik säger det funkar. (Ja, så gjorde jag förra gången)...

Permalänk
Medlem

One Plus 5T har 3300ma batteri och ett OS utan bloatware som gör att batteriet håller riktigt bra.

128Gb versionen kostar 5500
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Huawei har enligt min erfarenhet en sjukt bra batteritid (beror väl på modell).

Mate 10 Pro kostar cirka 6500 kr just nu, så det är min rekommendation (även om OnePlus 5T är jävligt prisvärd).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corner:

Det har blivit dags för att köpa en ny mobil. Behöver lite tips. Jag lyssnar mycket på podar på jobbet och hinner surfa en hel del på bussen till och från jobbet. Min gamla telefons batteri klara inte av detta idag.

Jag har tidigare bara köpt billigare telefoner och är sugen på att köpa en riktigt bra mobil den här gången.

Jag vill ha bra batteri, minst 64 GB minne, bra kamera, android. Max 5,8 tum skärm
Budget: max 9000 kronor

Jag har tittat lite på s9 och xz2 men låter inte deras batterier lite klena? (3000 mAh och 3120 mAh)

Jag har bra bluetoothhörlurar så hörlursuttag är inte nödvändigt.

https://www.gsmarena.com/battery-test.php3