Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Söker Raspberry Pi kit för custom dator med SIM-kort, skärm och batteridrift

Permalänk

Söker Raspberry Pi kit för custom dator med SIM-kort, skärm och batteridrift

Hej Sweclockers,
Behöver lite tips. Tittar på möjligheten att bygga en liten custom dator för ett Lajv som är på gång till hösten. Tänkte vilja ha möjligheten att koppla upp mig på nätet på lajvet, då de erbjuder hackingmöjligheter som en del av de uppdrag/utmaningar som skall finnas.

Jag tänkte Raspberry Pi, skärm, case, batteri samt sim-kort modul. Har ni några tips om något sådant paket, eller komponenter som fungerar tillsammans?

Tänkte bygga in detta sedan i en liten väska.

Permalänk
Medlem

RPI

Skrivet av markus.lar85:

Jag tänkte Raspberry Pi, skärm, case, batteri samt sim-kort modul. Har ni några tips om något sådant paket, eller komponenter som

Hej,

Låter som ett kul litet projekt. Ang batteridrift så kör jag pi:s på vanliga powerpacks för mobile. Ett på 10000W funkar (med kamera och usbwifi) I flera dygn. Se bara till att uteffekten är minst på 2.0Amp då du ska ha tillbehör till pi:n.

Brukar printa ut case på 3D-printer Så rita nåt kul eller nåt så kan jag printa ett till dig med personlig touch ? Dock lite cash för matrial o frakt I såfall.

Sen har jag sett sim-korts modul till den. Finns bland annat på Kjell o company. Det har jag bara testat utan simkort I dock

// Hockey

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Tack för svar! Jag ska klura lite på det där! Tack för erbjudande om printning.

Går lite i tanke att ev så är en begagnad telefon ett alternativ, med ett powerpack! Måste materialisera tankarna lite bättre bara!

Skrivet av Hockey77:

Hej,

Låter som ett kul litet projekt. Ang batteridrift så kör jag pi:s på vanliga powerpacks för mobile. Ett på 10000W funkar (med kamera och usbwifi) I flera dygn. Se bara till att uteffekten är minst på 2.0Amp då du ska ha tillbehör till pi:n.

Brukar printa ut case på 3D-printer Så rita nåt kul eller nåt så kan jag printa ett till dig med personlig touch ? Dock lite cash för matrial o frakt I såfall.

Sen har jag sett sim-korts modul till den. Finns bland annat på Kjell o company. Det har jag bara testat utan simkort I dock

// Hockey

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej!

Tack för dina tips. Inte superlätt att skapa ett bra paket. Drar lätt iväg i pris också, ett alternativ kan vara en begagnad telefon med skaplig storlek på skä r plus powerpack, som byggs in på något sätt. Måste fundera på hur jag vill se slutapplikationen

Skickades från m.sweclockers.com