Permalänk
Medlem

Som Bernd_P1 skrev:

"Om du inte ser att detta är ett problemet så är du den del av problemen"

Kan bara till fullo hålla med.

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

@Mr[M]: Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Vem bryr sig? Jag gör det inte...

Om nVidia säger till företagen som köper hårdvara från dem att om ni vill ha förtur så vill vi att ni ändrar eran namngivning på våra och våra konkurrenters produkter så att de enkelt kan särskiljas så är det inget olagligt eller ens ovanligt. Att företag ger varandra fördelar gentemot varandra mot lite motprestationer är något som görs hela tiden inom alla branscher.

Om Asus, Gigabyte, MSI, EVGA m fl hade alla sagt. Nej tack vi är inte intresserade i grupp så hade nVidia kunnat ta sitt partnerprogram och skrota det. Nu verkade alla hoppa på tåget för de vill ha fördelarna av att vara med i det mot att behöva göra ändringar. Inget olagligt.

du säger hela tiden vem bryr sig?. ändå är du här o förvarar Nvidia hade inte du brytt dig hade du väl inte skrivit nåt?
så du måste bry dig helt enkelt så sluta säga att du inte bryr dig. många tycker kanske inte detta är bra men det är ju helt okej för dig att tycka det är ok.

http://www.nag.co.za/2018/03/20/nvidias-geforce-partner-progr...

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr[M]:

du säger hela tiden vem bryr sig?. ändå är du här o förvarar Nvidia hade inte du brytt dig hade du väl inte skrivit nåt?
så du måste bry dig helt enkelt så sluta säga att du inte bryr dig. många tycker kanske inte detta är bra men det är ju helt okej för dig att tycka det är ok.

http://www.nag.co.za/2018/03/20/nvidias-geforce-partner-progr...

Skojar du eller? Det jag bryr mig om är att så många läser artiklar och ser videos och ändå försöker sprida rena lögner om detta. Det här är inte Facebook där folk tror att man kan gå och snacka skit om vad som helst och förvänta sig att ingen ska ställa dig mot väggen när du säger det.

Ett tiotal gånger har folk sagt att nVidia förbjudit sina partners att skapa produkter för AMD. Detta är ren och skär lögn och det har inte stått någonstans av någon seriös publikation. Men antingen är folk väldigt dåliga på Engelska eller så är de bara ute efter att trolla men folk skriver random shite hejvilt. DET bryr jag mig om.

Säga vad man vill om allt som hänt. Men sitt inte och förvänta dig att hitta på eget skit och tro att du ska komma undan med det.

Permalänk
Medlem

Det är bara ännu ett par små varv till på skruven som drivs in till morgondagens ultrakapitalism.

Jag menar inte att tillverkare, korttillverkare, grossister, ÅF inte redan har ett bra grepp på marknaden, jag menar att ju mer sånt här som sker desto hårdare blir greppet.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Skojar du eller? Det jag bryr mig om är att så många läser artiklar och ser videos och ändå försöker sprida rena lögner om detta. Det här är inte Facebook där folk tror att man kan gå och snacka skit om vad som helst och förvänta sig att ingen ska ställa dig mot väggen när du säger det.

Ett tiotal gånger har folk sagt att nVidia förbjudit sina partners att skapa produkter för AMD. Detta är ren och skär lögn och det har inte stått någonstans av någon seriös publikation. Men antingen är folk väldigt dåliga på Engelska eller så är de bara ute efter att trolla men folk skriver random shite hejvilt. DET bryr jag mig om.

Säga vad man vill om allt som hänt. Men sitt inte och förvänta dig att hitta på eget skit och tro att du ska komma undan med det.

jag vet inte vad du prata om, men det låter bra.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

@Mr[M]: Summa summarum av det jag skrev om det är svårt att förstå innebörden: Sluta sprid lögner

Permalänk
Medlem

samtidig fortsätter Nvidia sätta munkorg på sina "Partner" och stora delen av median.

bland annat med så snygga uttalande som detta:
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/85u6mu/computerbase_gig...

fast produktsidan se ut så här:
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-RX580IXEB-8GD#kf

man vet ej om man ska gråta eller skratta.

samtidigt så säga Nvidia att man "moved on" ifrån hela grejen:
https://www.hardocp.com/news/2018/03/21/nvidias_latest_gpp_pr...

och för att få lite humör i det hela.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

NVIDIA GPP: Meet ASUS AREZ

For now, this is just a rumor, but our information comes directly from ASUS. Apparently, ASUS will launch a new AREZ brand for Radeon series. These cards will not carry any ROG branding. In fact, they might even lose ASUS branding altogether.

The ROG series simply do not exist under AREZ brand. That said there are no AREZ ROG STRIX series, but AREZ STRIX. Same applies to other sub-series, such as Phoenix, Expedition and so on. These are called AREZ Phoenix or AREZ Expedition respectively.

Other companies such as Gigabyte and MSI have already started removing “Gaming” Radeon products from their websites. Gigabyte’s AORUS series are so new that the company has not yet decided how to name Radeon cards in the future. Meanwhile, MSI ‘hid’ all Radeon Gaming series from their website.

Those who remember dual-GPU cards from ASUS, may notice that ASUS already had ARES products. The only difference is the Z, which was probably borrowed from VideoCardZ.

This short chart illustrates the transformation from ASUS to AREZ for certain Radeon products. The codenames are real.

https://videocardz.com/75783/nvidia-gpp-meet-asus-arez-radeon...

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

NVIDIA GPP: Meet ASUS AREZ

For now, this is just a rumor, but our information comes directly from ASUS. Apparently, ASUS will launch a new AREZ brand for Radeon series. These cards will not carry any ROG branding. In fact, they might even lose ASUS branding altogether.

The ROG series simply do not exist under AREZ brand. That said there are no AREZ ROG STRIX series, but AREZ STRIX. Same applies to other sub-series, such as Phoenix, Expedition and so on. These are called AREZ Phoenix or AREZ Expedition respectively.

Other companies such as Gigabyte and MSI have already started removing “Gaming” Radeon products from their websites. Gigabyte’s AORUS series are so new that the company has not yet decided how to name Radeon cards in the future. Meanwhile, MSI ‘hid’ all Radeon Gaming series from their website.

Those who remember dual-GPU cards from ASUS, may notice that ASUS already had ARES products. The only difference is the Z, which was probably borrowed from VideoCardZ.

This short chart illustrates the transformation from ASUS to AREZ for certain Radeon products. The codenames are real.

https://videocardz.com/75783/nvidia-gpp-meet-asus-arez-radeon...

Jag var av den inställningen att det är okej om vissa 'serier' är dedikerade till antingen AMD eller Nvidia. Stämmer det där så får det mig dock att vilja bojkotta dom allihopa. Men vad finns då kvar, AMD, ASrock och Sapphire?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

@ClintBeastwood: Powercolour och XFX.

Men det verkar ju bara lämna Asrock kvar för mobos, vilket är ganska illa då Asus ROG började som en AMD brand för moderkort.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.