Intel Threat Detection Technology söker efter virus med integrerade grafikkretsen

Permalänk
Melding Plague

Intel Threat Detection Technology söker efter virus med integrerade grafikkretsen

Ett nytt ramverk från Intel låter den integrerade grafikkretsen söka efter skadlig kod, vilken sänker belastningen på processorn och förbättrar batteritiden för bärbara datorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

Observera att APT innebär att din egen CPU skickar data till tredje part för "analys". Det räcker tydligen inte att win10 spionerar på allt användaren gör. Nu ska CPU göra det samma.

Det här är säkerhet bara på sättet att NSA kommer åt din data lättare och inget annat. Ett säkerhetsfiasko precis som deras IME bakdörr.

Permalänk
Medlem

Fräsigt om det används som det är sagt, men jag undrar då hur lång tid det tar innan Rättighetsalliansen och andra ruttna organisationer betalar Intel för att lägga in algoritmer för att upptäcka piratkopierad mjukvara. Inte så kul om det blir så?

Och hur blir det med false positives? Det är ju en sak att det går stänga av i det vanliga antivirusprogrammet, men när det är integrerat i Intel's processorer? Hur blir det då?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Observera att APT innebär att din egen CPU skickar data till tredje part för "analys". Det räcker tydligen inte att win10 spionerar på allt användaren gör. Nu ska CPU göra det samma.

Det här är säkerhet bara på sättet att NSA kommer åt din data lättare och inget annat. Ett säkerhetsfiasko precis som deras IME bakdörr.

Hehe... varför är jag inte förvånad.

Folk får panik över säkerhetshål, men man borde nog snart ställa sig... mot VEM skyddar du dig mot?

Lite känns det snart som om diskussion av vapenlagar. Där man måste ha rätt till vapen för att skydda sig mot andra som har vapen... så det är okej att "alla" har tillgång till vf som helst i din dator, för att skydda "dig" mot allt farligt.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Ozzed:

Fräsigt om det används som det är sagt, men jag undrar då hur lång tid det tar innan Rättighetsalliansen och andra ruttna organisationer betalar Intel för att lägga in algoritmer för att upptäcka piratkopierad mjukvara. Inte så kul om det blir så?

Och hur blir det med false positives? Det är ju en sak att det går stänga av i det vanliga antivirusprogrammet, men när det är integrerat i Intel's processorer? Hur blir det då?

Det här är inget eget "inbyggt" antivirusprogram. Det är istället ett ramverk som gör att antivirusprogram som har stöd för det ska kunna använda sig utav den inbyggda grafikkretsen istället för själva CPUn som arbetshäst när den söker igenom datorn. Något som den inbyggda grafikkretsen ska klara under kortare tid och till lägre energiåtgång än CPUn.

Skrivet av anon127948:

Observera att APT innebär att din egen CPU skickar data till tredje part för "analys". Det räcker tydligen inte att win10 spionerar på allt användaren gör. Nu ska CPU göra det samma.

Det här är säkerhet bara på sättet att NSA kommer åt din data lättare och inget annat. Ett säkerhetsfiasko precis som deras IME bakdörr.

Vill du köpa lite folie billigt till din hatt? Det här är inget tvingande som "byggs in" i processorer. Det är inbyggt stöd på hårdvarunivå för att effektivisera redan förekommande telemetritjänster istället för att allt ska behöva köras på CPUn via mjukvara.

EDIT: för förtydligande och några felaktiga akronymer Accelerated Memory Scanning (AMS) är alltså samma gamla Windows Security Essentials, AVG, Eset etc. som du alltid haft, det nya är att de ska kunna köra sina processer på grafikkretsen istället för på CPUn

APT är motsvarande AMS fast för telemetritjänster. APT ger redan befintliga antivirusprograms redan befintliga telemetritjänster information om processorns belastning för att ha mer information om möjliga hot.

Mer detaljerat finns bland annat att läsa på
https://arstechnica.com/gadgets/2018/04/intel-microsoft-to-us...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

Skynet växer sig starkare för varje dag. Maskinlärning som används för att snabbare upptäcka allvarliga hot, där hotet i 99% av fallen sitter framför tangentbordet.

Bortsett från detta mycket intressant och det är en hel naturlig del i utvecklingen, Ai och molnet växer som det knakar och det finns knappt någon senior utvecklare som ej har använt dem alls idag. Så jag är positiv till det, för personlig del ser jag det just nu som en ickefråga i valet Intel vs Amd. Men om 10 år, kanske man ser detta som självklart och då får Intel en prestandafördel om AMD ej hakar på.

Permalänk
Avstängd

Bra att dem hittar en användning för deras gpuer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Vill du köpa lite folie billigt till din hatt? Det här är inget tvingande som "byggs in" i processorer. Det är inbyggt stöd på hårdvarunivå för att effektivisera redan förekommande telemetritjänster istället för att allt ska behöva köras på CPUn via mjukvara.

Så det du säger är att de redan spionerar på dig men nu ska det ske effektivare och därmed bör man vara för då det sparar resurser då de spionerar på dig? Menar du på fullaste allvar att det är inte ett problem att tillverkare av hårdvara och OS har som mål att spionera så mycket som möjligt på sina kunder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det här är inget eget "inbyggt" antivirusprogram. Det är istället ett ramverk som gör att antivirusprogram som har stöd för det ska kunna använda sig utav den inbyggda grafikkretsen istället för själva CPUn som arbetshäst när den söker igenom datorn. Något som den inbyggda grafikkretsen ska klara under kortare tid och till lägre energiåtgång än CPUn.

Varför är i så fall inte GPGPU-tillämpningar redan standard för antivirus-scanningar? Om GPU klarar det bättre än CPU så borde ju befintliga antivirusprogram använda diskreta GPU'n till det istället för CPU'n?

Och varför finns det stöd för att skicka data om dina filer till Intel i så fall? Verkar ju väldigt onödigt om det bara ska användas som en lolal resurs.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon127948:

Så det du säger är att de redan spionerar på dig men nu ska det ske effektivare och därmed bör man vara för då det sparar resurser då de spionerar på dig? Menar du på fullaste allvar att det är inte ett problem att tillverkare av hårdvara och OS har som mål att spionera så mycket som möjligt på sina kunder?

Om jag beslutar att handla upp tjänsten Cisco Tetration så hade jag inte sätt det som en nackdel att den nu kan göra det vi betalar för med mindre belastning på vår egen maskinpark.

Menar du på fullaste allvar att du bara skriver kommentarer utan att du sätter dig in i vad nyheter handlar om?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan dom hittar en exploit i AMS som låter en utomstående scanna lösenord, mm. Spectre all over again mao. *suck*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Och varför finns det stöd för att skicka data om dina filer till Intel i så fall? Verkar ju väldigt onödigt om det bara ska användas som en lolal resurs.

Molnlösningen är nog inte främst till för användaren utan antivirusprogram-tillverkaren, som genom detta kan få mer information så den senare kan göra bättre antivirus. Detta kan självklart göras helt automatiskt så att en virusattack snabbare avvärjs.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Ozzed:

Varför är i så fall inte GPGPU-tillämpningar redan standard för antivirus-scanningar? Om GPU klarar det bättre än CPU så borde ju befintliga antivirusprogram använda diskreta GPU'n till det istället för CPU'n?

Och varför finns det stöd för att skicka data om dina filer till Intel i så fall? Verkar ju väldigt onödigt om det bara ska användas som en lolal resurs.

Det är inte alls det som sker. Ingen information skickas till Intel.

Detta handlar om två olika tjänster. Den första (AMS) gör att antivirusprogram ska kunna köra sina processer som skannar arbetsminnet efter virus (som i princip alla dagens antivirusmjukvaror har) på GPUn istället för CPUn. Anledningen att de inte gjort det tidigare är för att Intel inte haft stöd för det tidigare...

Den andra tjänsten (APT) möjliggör att antivirusmjukvaror som använder telemetrifunktioner ((som i princip alla dagens antivirusmjukvaror har) även ska kunna få ut information direkt från CPUn om dess rådande belastning och vilket program som belastar den -samt vad programmet belastar den med (ex. branch predictions i Spectre/meltdowns fall) för att snabbare kunna snappa upp hot.

Om ni har synpunkter på vad AV-mjukvaruleverantörer gör på era datorer sedan innan så kanske ni får ta den beefen med dessa mjukvaruleverantörer, inte Intel.

Gud vad mycket bättre det vore om folk faktiskt satte sig in saker innan de började skrika ut sina åsikter om det.

Här finns det lite mer info för den som faktiskt vill förstå vad funktionerna medför:
https://arstechnica.com/gadgets/2018/04/intel-microsoft-to-us...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det är inte alls det som sker. Ingen information skickas till Intel.

Detta handlar om två olika tjänster. Den första (AMS) gör att antivirusprogram ska kunna köra sina processer som skannar arbetsminnet efter virus (som i princip alla dagens antivirusmjukvaror har) på GPUn istället för CPUn. Anledningen att de inte gjort det tidigare är för att Intel inte haft stöd för det tidigare...

Den andra tjänsten (APT) möjliggör att antivirusmjukvaror som använder telemetrifunktioner ((som i princip alla dagens antivirusmjukvaror har) även ska kunna få ut information direkt från CPUn om dess rådande belastning och vilket program som belastar den -samt vad programmet belastar den med (ex. branch predictions i Spectre/meltdowns fall) för att snabbare kunna snappa upp hot.

Om ni har synpunkter på vad AV-mjukvaruleverantörer gör på era datorer sedan innan så kanske ni får ta den beefen med dessa mjukvaruleverantörer, inte Intel.

Gud vad mycket bättre det vore om folk faktiskt satte sig in saker innan de började skrika ut sina åsikter om det.

Här finns det lite mer info för den som faktiskt vill förstå vad funktionerna medför:
https://arstechnica.com/gadgets/2018/04/intel-microsoft-to-us...

Fast... Intel styr väl inte över vad man får och inte får göra med GPGPU? Det jag menar är att om AV går köra på grafikkort så borde ju nogon AV-makare lagt in stöd så att man kan köra det på sitt 1080TI eller vad man nu har. Det ska väl inte Intel få bestämma över heller?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ozzed:

Varför är i så fall inte GPGPU-tillämpningar redan standard för antivirus-scanningar? Om GPU klarar det bättre än CPU så borde ju befintliga antivirusprogram använda diskreta GPU'n till det istället för CPU'n?

Och varför finns det stöd för att skicka data om dina filer till Intel i så fall? Verkar ju väldigt onödigt om det bara ska användas som en lolal resurs.

Därför att de flesta har totalt orealistiska förväntningar på hur snabbt en teknik, som är så pass radikalt annorlunda jämfört med modellen som är dominerade, ska slå igenom.

Idag är SIMD (SSE/AVX) väldigt vanligt förekommande i program som kan dra nytta av detta. Spel inte i.o.f.s. inga storanvändare av SIMD, men i princip alla stortitlar använder SSE (AVX ger inget på konsoler och där är behovet av att spara CPU-kraft störst).

SSE är en 18 år gammal teknik som såg väldigt begränsad användning under de första 10 åren. Samma sak kommer vara fallet för GPGPU, det är en teknik som har runt 10 år på nacken.

SIMD och nu GPGPU är långt ifrån de enda lite större förändringar som tagit 10+ år innan de börjar få någon större spridning. Vissa saker rör på sig snabbt i datorvärlden, men grundläggande och fundamentala tekniker slår ytters sällan igenom speciellt snabbt.

Var först med C++17 (som lanserades i senare halvan under 2017) där man ens kan tala om för kompilatorn att ett viss kodblock är möjligt att köra i SIMD smak. Är alltså först nu man öppnat upp för att kompilatorn automatiskt kan genera kod som är SIMD optimerad (moderna GPUer är i grund och botten rejält feta SIMD enheter).

Adobe har ju storsatsat på GPGPU i deras programvara, fler lär följa. GPGPU kommer bli stort och vi kommer se det användas i allt fler fall framöver!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Om jag beslutar att handla upp tjänsten Cisco Tetration så hade jag inte sätt det som en nackdel att den nu kan göra det vi betalar för med mindre belastning på vår egen maskinpark.

Menar du på fullaste allvar att du bara skriver kommentarer utan att du sätter dig in i vad nyheter handlar om?

Precis som IME som skulle bara finnas på företagsdatorer och nu finns överallt. Likadant är det här där CPU gör sådant man inte har kontroll över. Sedan att du frivilligt låter ett utländskt företag och regering spionera på dig får du väl stå för. Vissa saker går inte lära ut tydligen.

Edit: Sedan kan man fråga sig hur lång tid det tar innan CPU telemetri går använda för att spionera på själva data. Intel har inte exakt bra historia vad gäller säkerhet i sina "säkerhets tjänster". Ju mer information läcker ut desto lättare blir det att spionera på användaren. FB är ett bra exempel på vad man kan göra med lite oskyldig data.

Permalänk
Medlem

Man kan inte annat än undra varför man inte byggde in stöd för att ta nytta av iGPUn i Core i CPUerna redan från början.
De flesta som kör en Core i processon med iGPU har diskret GPU och använder alltså inte iGPUn.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Ozzed:

Fast... Intel styr väl inte över vad man får och inte får göra med GPGPU? Det jag menar är att om AV går köra på grafikkort så borde ju nogon AV-makare lagt in stöd så att man kan köra det på sitt 1080TI eller vad man nu har. Det ska väl inte Intel få bestämma över heller?

@Yoshman har skrivit ett utmärkt svar på det här ovan. Intel "bestämmer" inte över det heller, men ingen AV-leverantör har i dag lagt in stöd för det ännu. Det tar liksom lite tid att bygga en sådan lösning. Talande är att Intel hittills fått med sig en 1! leverantör för att köra sin lösning - och det är Microsoft (den som i särklass har flest AV-lösningar deployed hos slutkund då det följer med operativsystemet. Jag tror inte riktigt du förstår hur mycket jobb det ligger bakom en sådan förändring.

När då andelen kunder som ens har en diskret GPU är så liten som den är för leverantörerna så blir det inte så mycket incitament för att jobba med en sådan lösning..

https://wccftech.com/nvidia-amd-intel-gpu-market-share-q3-201...

Skrivet av ThomasLidstrom:

Man kan inte annat än undra varför man inte byggde in stöd för att ta nytta av iGPUn i Core i CPUerna redan från början.
De flesta som kör en Core i processon med iGPU har diskret GPU och använder alltså inte iGPUn.

Det stämmer inte alls. länk ovan

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon127948:

Precis som IME som skulle bara finnas på företagsdatorer och nu finns överallt. Likadant är det här där CPU gör sådant man inte har kontroll över. Sedan att du frivilligt låter ett utländskt företag och regering spionera på dig får du väl stå för. Vissa saker går inte lära ut tydligen.

Jag provar igen då jag får intrycket av att du fortfarande inte förstått vad nyheten egentligen handlar om:

Skrivet av Xyborg:

Det är inte alls det som sker. Ingen information skickas till Intel.

Detta handlar om två olika tjänster. Den första (AMS) gör att antivirusprogram ska kunna köra sina processer som skannar arbetsminnet efter virus (som i princip alla dagens antivirusmjukvaror har) på GPUn istället för CPUn. Anledningen att de inte gjort det tidigare är för att Intel inte haft stöd för det tidigare...

Den andra tjänsten (APT) möjliggör att antivirusmjukvaror som använder telemetrifunktioner ((som i princip alla dagens antivirusmjukvaror har) även ska kunna få ut information direkt från CPUn om dess rådande belastning och vilket program som belastar den -samt vad programmet belastar den med (ex. branch predictions i Spectre/meltdowns fall) för att snabbare kunna snappa upp hot.

Om ni har synpunkter på vad AV-mjukvaruleverantörer gör på era datorer sedan innan så kanske ni får ta den beefen med dessa mjukvaruleverantörer, inte Intel.

Gud vad mycket bättre det vore om folk faktiskt satte sig in saker innan de började skrika ut sina åsikter om det.

Här finns det lite mer info för den som faktiskt vill förstå vad funktionerna medför:
https://arstechnica.com/gadgets/2018/04/intel-microsoft-to-us...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Känns mer som intel försöker sälja en feature i ett försök att överlappa sina säkerhetsproblem med visa en bild hur jävla duktiga och säkerhetsmedvetna vi är och vist att utnyttja allt man kan i en cpu är bra och iden med gpu som scannar virus är inte dum

Men jag tänker att om antivirusprogrammen kan utnyttja gpu hur många säkerhetsproblem uppstår då när varken antivirus program eller gpu´s har varit imun mot exploits och får känslan av att det kan ställa till lika mycket problem som det är bra

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Du menar som att förstå vad det är man läser innan man klagar? Jag provar igen:

Vi vet redan hur telemetri "läcker"/spionerar på användaren. Att låta mjukvara komma åt data direkt från CPU kommer bara göra det lättare, speciellt med tanke på att spectre och liknande side channel attacker utnyttjar just sådant för att läcka information. Jämför IME, den är inte mindre en bakdörr för att det är hela iden med den från början. Samma kommer vara här.

Permalänk
Avstängd

Förmodligen har de flesta stängt av iGPU i BIOS, frågan blir då, fungerar TDT/Accelerated Memory Scanning isf?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av X_Load:

Förmodligen har de flesta stängt av iGPU i BIOS, frågan blir då, fungerar TDT/Accelerated Memory Scanning isf?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte hur fördelningen ser ut i dagsläget egentligen, men förmodligen har de flesta datorerna inte ens ett diskret grafikkort så GPUn i intelprocessorerna lär vara igång i lejonparten av alla datorer ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Nu vet jag inte hur fördelningen ser ut i dagsläget egentligen, men förmodligen har de flesta datorerna inte ens ett diskret grafikkort så GPUn i intelprocessorerna lär vara igång i lejonparten av alla datorer ;).

Ok, det har du nog rätt i, men frågan kvarstår dock för de som har ett diskret grafikkort och dessutom stängt av iGPUn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av X_Load:

Ok, det har du nog rätt i, men frågan kvarstår dock för de som har ett diskret grafikkort och dessutom stängt av iGPUn.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja tanken slog mig när jag läste nyheten också. "Vi" lär väl inte kunna dra nytta av det här. Men ja, frågan är om det är så viktigt egentligen. Främsta anledningen verkar vara att det spar batteri. Sitter man på en dunderburk så lär processorn orka med virussökningarna likt tidigare ändå och strömmen kommer direkt från väggen för många med diskret grafikkort så batteri är inget större problem heller.
Så kanske är inte så mycket förlorat ändå ;).
Aja. Får kanske höra lite mer om vad det faktiskt innebär när det börjar tillämpas framöver.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Lite coolt ändå.
Hoppas att de funkar bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_Load:

Förmodligen har de flesta stängt av iGPU i BIOS, frågan blir då, fungerar TDT/Accelerated Memory Scanning isf?

Skickades från m.sweclockers.com

90% av alla datorer kör på Intels IGPU, så de får all information de vill ha ska du se.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daark:

90% av alla datorer kör på Intels IGPU, så de får all information de vill ha ska du se.

Det var väl inte riktigt ett försök till svar på min fråga?

Läs gärna vad som utväxlats för meningar rörande detta tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

söker efter virus med integrerade grafikkretsen

if (virus == "NSA" || virus == "FBI") { console.writeline("Välkommen bakdörren är öppen för er!"); } else { Block(virus); }

Förstår koden så förstår ni hur jag tänker.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666