Extrem Temperatur/Throttling Problem! - XFX Radeon R9 295x2 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qornholio:

Sjukt, ugnsbaka de tre gånger, höjde värmen och tiden lite för varje gång och testa de ifall jag kom in i POST efter varje gång. Tredje gången gick det! Montera tillbaka allt och satte igång det, under installationen av drivrutinerna till grafikkortet så hitta den kortet, men under installationen fick jag blue screen... Sen kunde jag inte komma in i POST med kortet längre...

Sjukt att de ens gick igång, man kanske ska prova ugnsbaka lite till.. De första två gångerna kände jag ingen lukt.. Tredje gången kände jag mycket lukt, de krävdes väl lite min värme och tid för att de skulle ha en effekt. Man kanske ska prova då fortsätta höja värmen och tiden lite, så kanske de funkar till slut?

Tror personligen det tyvärr bara att lära sig av sitt misstag och kassera kortet.

Vilken temperatur kör du på?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Innan du grillar kortet för mkt försök lista ut om kortet blir för varmt pga ev miss i återmonteringen av blocken, det skulle kunna orsaka bluescreen.

Permalänk
Medlem

@Qornholio: Mja, det kan ju inte bli värre?

Körde också dual gpu kort en gång i tiden, ett 9800gx2.. Det blev också helt sinnessjukt varmt

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

@Qornholio: Tråkigt att höra.
Tycker att det verkade vara onödigt tunna flänsar, vatten för ju över värme mycket bättre än luft.
Ett tips nästa gång är att borra bort skruvskallen, i stället för att slå in nya spår.

Ja, 24 ggr bättre har jag för mig.

Permalänk

@BananaFace: Började på 195c och körde 8min sen 200c på 8min. Sen 200c på 12min, och det var då de bootade.
@Mindboggle: Jag gjorde en miss... Det fanns 2st 4pin connectors på kortet, de fick jag bort utan problem. Men jag hade även en 2pin connector, och den satt lite på ett annat sätt, och drog med pinnarna inte bara plasten. Denna var till fläkten på kortet, jag försökte placera den precis som den var rakt på och sen superlimma jag på den. Fläkten snurrar, men Radeon loggan lyser ej längre. De kan vara något?

Jag funderade på att grilla de på 205c 8, 10 sen 12min, sen 210c, 8, 10, 12min. Ska testa mellan varje gång jag grillar de. Men hejdar mig lite nu då kanske varit något med montering.. Men kan inte riktigt tro de