Vad skulle vara er coolaste dröm PC?

Permalänk
Avstängd

Vad skulle vara er coolaste dröm PC?

Hej!

Hade lite tråkig så jag letade runt lite och kolla vad det skulle kosta med det allra bästa på gamingmarknaden just nu. Visa sig att det skulle bli ganska dyrt som väntat

Gjorde en kundvagn på Inet och här är den: https://www.inet.se/kundvagn/visa/11527357/

Ni får gärna dela med er av vad er dröm PC skulle innehålla!

Mvh

Visa signatur

MSI GTX 1080 Ti Gaming X, 32 GB DDR4 2666 mhz, Corsair RM750x 80+ Gold, Noctua D15, Be Quiet Dark Base 700, MSI X370 Gaming Titanium, 2st Samsung 850 Evo 512 GB, Ryzen 7 1700. . Acer Predator XB271HUA 2560x1440p 165 hz, G - Sync. ASUS 144 hz monitor och Sony MDR-Z7 (High End) Högtalare: XTZ Tune 4 (high end)

Phone: Samsung Galaxy Note 9, 512 GB.

Gamingstol: AKRACING ProX.

Permalänk
Inaktiv

Fast i9:an ger ju inget extra jämfört med en 8700K i spel. Bara tråkigt när man tar det dyraste som finns utan tanke bakom

Permalänk
Medlem

Min coolaste dröm-PC skulle innehålla komponenter som uppgraderar sig själva så att jag aldrig någonsin igen skulle behöva bygga en ny PC. Bara att slå sig ner och börja spela! Alltid redo.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Precis. Min drömdator har i7 8700K, klockar till 5Ghz eller mer och ger 300fps i quake champions.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Hade varit coolt att äga datorn som skulle räkna ut frågan som ger svaret 42

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Känns som om jag ändå inte skulle ta i från tårna, stuff föråldras alltför snabbt.
Att köpa ett 1080 Ti nu innan 1180 serien skulle vara jobbigt.
Så typ denna, men med ett 1180

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11527406/

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga varför kundkorgen ser ut som den gör. 1080ti är inte den bästa GPU'n du kan köpa, i9'an vill du inte spela på (mer server cpu än något annat) och 10k för ett chassi? Vad vill du göra med datorn?

För att svara på titeln:

Skulle gärna ha två datorer i ett case (kommer inte ihåg namnet på caset)

Ena sidan hade bestått av ett dual cpu mobo med två beräkningsprocessorer (virtuella maskiner, blender etc), ett par Titan V och så mycket ECC ram systemet kunde använda samt m.2 ssd'er till
förbannelse).

Andra sidan skulle köra en 8700k, 64GB ram, två 1080 Ti och 2TB lagring (huvuddelen av lagringen skulle ligga på sida nummer 1, offsite samt i annat case via thunderbolt).
Detta systemet skulle användas för gaming samt remote-connect till system nr 1 och allt annat.

Datorn skulle givetvis vara vattenkyld med stora tysta fläktar och passiva/semipassiva PSU'er för själafriden.

Till detta skulle jag använda mig av en Samsung super ultra wide för produktivitet och någon värsting skärm för gaming etc. Kanske en ordentlig färgkalibrerad ips panel också, har inte riktigt tänk på den biten.

Och för stabilitet etc så givetvis en/ett par UPS'er.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Måste bara fråga varför kundkorgen ser ut som den gör. 1080ti är inte den bästa GPU'n du kan köpa, i9'an vill du inte spela på (mer server cpu än något annat) och 10k för ett chassi? Vad vill du göra med datorn?

För att svara på titeln:

Skulle gärna ha två datorer i ett case (kommer inte ihåg namnet på caset)

Ena sidan hade bestått av ett dual cpu mobo med två beräkningsprocessorer (virtuella maskiner, blender etc), ett par Titan V och så mycket ECC ram systemet kunde använda samt m.2 ssd'er till
förbannelse).

Andra sidan skulle köra en 8700k, 64GB ram, två 1080 Ti och 2TB lagring (huvuddelen av lagringen skulle ligga på sida nummer 1, offsite samt i annat case via thunderbolt).
Detta systemet skulle användas för gaming samt remote-connect till system nr 1 och allt annat.

Datorn skulle givetvis vara vattenkyld med stora tysta fläktar och passiva/semipassiva PSU'er för själafriden.

Till detta skulle jag använda mig av en Samsung super ultra wide för produktivitet och någon värsting skärm för gaming etc. Kanske en ordentlig färgkalibrerad ips panel också, har inte riktigt tänk på den biten.

Och för stabilitet etc så givetvis en/ett par UPS'er.

Tänker du på gamla mozart-chassit nu?
Vet inte om jag skulle kalla det "drömchassi" med dagens mått mätt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Nu är det snart sommar. Datorn får vänta till en skittråkig november dag när man inte vill vara ute och då har det säkert kommit något nytt man suktar efter några månader.

Permalänk
Medlem

Gjorde en egen drömbuild. Inte 100% säker på att allt detta är kompatibelt. Kostnad 87554kr.
Om jag gjorde den till något jag realistiskt skulle se mig köpa om jag hade typ 1m kr över, så skulle det nog bli länk 2. 47421kr.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11527438/
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11527451/
Hur jag skulle configurera det, om det nu är möjligt.
1080ti till sli i windows, radeon grafikkortet till en VM. Utbytt kylpasta till liquid metal
Alla diskar ska vara raid 1'ade.
250gb ssd och 12tb diskarna ska vara configuerade för storemi. (För VMs/Inspelningar/lagring)
2tb ssd som boot/speldrive
2700x i kombo med D15 (la in icke am4 modellen..) nyare fläktar från noctua med static pressure. Antar att det går montera 3st fläktar på den? annars får det duga med 2. Kryonaught mellan ihs och kylare.
byta ut alla fläktar i chassit med noctuas.
UPS, nice när päronen kör över gräsklipparens kabel med gräsklipparen..

oops
Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Nope, hette tydligen Corsair Concept slate ^^

Riktigt najs att ha två individuella system i ett case!

https://www.youtube.com/watch?v=WRPmykpEJfA

Kan också tillägga att systemet skulle kosta betydligt mer än jag får in i årslön... x2

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Gjorde en egen drömbuild. Inte 100% säker på att allt detta är kompatibelt. Kostnad 87554kr.
Om jag gjorde den till något jag realistiskt skulle se mig köpa om jag hade typ 1m kr över, så skulle det nog bli länk 2. 47421kr.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11527438/
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11527451/
Hur jag skulle configurera det, om det nu är möjligt.
1080ti till sli i windows, radeon grafikkortet till en VM. Utbytt kylpasta till liquid metal
Alla diskar ska vara raid 1'ade.
250gb ssd och 12tb diskarna ska vara configuerade för storemi. (För VMs/Inspelningar/lagring)
2tb ssd som boot/speldrive
2700x i kombo med D15 (la in icke am4 modellen..) nyare fläktar från noctua med static pressure. Antar att det går montera 3st fläktar på den? annars får det duga med 2. Kryonaught mellan ihs och kylare.
byta ut alla fläktar i chassit med noctuas.
UPS, nice när päronen kör över gräsklipparens kabel med gräsklipparen..

vad skulle du använda AMD gpun till?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

@Pan.Pan: Corsair Slate var bara conceptnamnet, Chassit är numera släppt och heter Corsair Obsidian 1000D.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

@Pan.Pan: Tanken är att ha den dedikerad till en VM. osäkert; kanske bara använder den till mining om jag inte lyckas lösa det ^^

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tänker du på gamla mozart-chassit nu?
Vet inte om jag skulle kalla det "drömchassi" med dagens mått mätt?
https://www.youtube.com/watch?v=dyEcdCCQnA0

Bättre med mountain mods Ascension - Duality isåfall

Permalänk
Medlem

@Weuffelhjaern: Det har du helt rätt i! Var osäker på om chassit var släppt ännu. Tackar ^^

Skrivet av Zeedarn:

@Pan.Pan: Tanken är att ha den dedikerad till en VM. osäkert; kanske bara använder den till mining om jag inte lyckas lösa det ^^

Ah okej! Skulle vara intressant att veta vad du gjorde med det om du nu hade köpt systemet.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Inaktiv

Jag ser frågan lite vad som ens drömställe skulle vara och det finns direkt inga begränsningar i detta, inte ens Michael Jacksons Neverland Ranch när det var i fint skick var det ultimata.

Man får sänka ribban lite till vad man teoretisk skulle kunna tänkas köpa om man vann säg 20 miljoner. Och det blir någon 2* dual cpu host med SAN i ett rack för min del.

Permalänk
Medlem

Ett fint chassi, jag tycker S340 Elite är snyggt. En 8700k med en fet Noctua för att klocka, en Asus 1080ti, 32Gb, 1tb NVME. Skulle montera det cleant och få det att lysa lite grönt, sedan är jag nöjd

Permalänk
Medlem

En interaktiv holografisk dator som faktiskt fungerar hade varit supercoolt!
Byta grafikkort? Stoppa in händerna, ta ut grafikkortet och stoppa in ett nytt! Allt ska vara hotswap givetvis!
Tänker mig typ "Holoprojector" från Star Wars.
Sjukt lätt att ta med sig på LAN!
Skärmen sitter även på datorn, du kan själv dra upp den om du vill ha den större.
Hade ju varit drömmen.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

För 15 år sen hade jag kunnat fläska på med nåt galet, men nu är utvecklingen såpass stagnerad. Den jag har nu klarar allt med glans.

Om man inte ska bygga en server för deep learning eller nåt sånt galet såklart.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Att min telefon skulle matcha min stationära i prestanda samtidigt som den hade en veckas användningstid.

Trådlös dockning skärmar som kan fällas in och döljas i väggen/skrivbordet samt med mina solglasögon.

Grädden på moset vore ett par sköna "VR-vantar" till det så man kunde bli en riktig Tom Cruise i Minority Report

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror att många här på Sweclockers redan i stort sett har den dator de vill ha. I alla fall de som är vuxna och har jobb. Tror inte det är så många som drömmer om det dyraste och värsta som finns då det skulle ge så lite glädje i förhållande till vad det kostar. Även om datorer är ett stort intresse så finns det andra saker i livet att lägga pengar på eller spara dem för eventuella framtida behov.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

När jag var yngre ville jag ha det dyraste/bästa av allt, men numera är jag nöjd om datorn gör det jag kräver av den.
Hade väl inte tackat nej till ett 1080 Ti istället för mitt nuvarande 1070 (tillsammans med en bättre skärm), kanske 32 GB RAM och en 2700X. Det är alla saker jag i princip skulle kunna beställa idag, men det känns rätt onödigt och tillför inte så mycket till min vardag.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fetakniven:

Min coolaste dröm-PC skulle innehålla komponenter som uppgraderar sig själva så att jag aldrig någonsin igen skulle behöva bygga en ny PC. Bara att slå sig ner och börja spela! Alltid redo.

Jättetråkig idé. Då får man ju aldrig bygga och köpa något nytt! Det är ju det som är så kul med att bygga PC, att faktiskt bygga PCn.

Annars det du beskriver är något som faktiskt redan är en verklighet. Finns företag som driver spel-PC i molnet, bland annat franska Shadow: https://shadow.tech/int/ Bara betala en månadskostnad forever så är du alltid uppdaterad.

Inga servrar i Sverige än så det blir för mycket latens för att vara funktionabelt, men det är inget fel på det fundamentala konceptet så länge datacentret är tillräckligt nära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

2700x i kombo med D15 (la in icke am4 modellen..) nyare fläktar från noctua med static pressure. Antar att det går montera 3st fläktar på den? annars får det duga med 2. Kryonaught mellan ihs och kylare.

Varför ska du delidda en lödad CPU? ;P

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Varför ska du delidda en lödad CPU? ;P

mellan IHS och Noctua D15, och sedan mellan gpu och gpukylaren, inte mellan cpukärnan och ihs

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon42512:

Fast i9:an ger ju inget extra jämfört med en 8700K i spel. Bara tråkigt när man tar det dyraste som finns utan tanke bakom

Kan jag säga att det gör, sen beror ju helt på va du spelar och upplösning och om det är SLI eller inte.

Jag testa igår och sänkte i7 7940X vid streaming på max settings.

Och jag redan köpt min dröm PC en gång eller rätt nära exakt allt jag ville ha.

Skulle jag bygga en idag skulle det gå på runt 200k + med skärmar och allt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill

"i9'an vill du inte spela på (mer server cpu än något annat)"

Varför i hela friden vill man inte spela på dom? makes 0 sense to me.
Nej det är inte ens närheten en server CPU, det är Workstation CPU för konsumenter.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Dröm-PC?

Jag skulle vilja se att vi går över till en teknologi där 99% av energin inte går till värmeutveckling, typ fotoner. Idag är beräkningarna en biprodukt. En prisvettig gamingdator en vanlig Svensson har råd med som maxar nästan allt, är helt ljudlös iomed inga rörliga delar och drar mäktiga 3W från väggen. Det låter som en PC värt att drömma om.