Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Sidan man landar på för bland annat färgval lämnar oklarheter kring hur man väljer färger om man pledgat för fler än ett chassi, samt ger ingen möjligthet att beställa enstaka top hats; vissa vill ha två lika stora; nu får man bara den man ev. pledgat och ges möjligheten att uppgradera till en av varje. Hur löser vi detta?

Permalänk
Medlem

@NaturMackan: Samma här, inget mail!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

En av de sämre KS jag backat så kommer skrota mitt projekt med detta chassi i sig. Får istället bli ett dyrt htpc chassi eller till använda till dotterns dator. Hade detta på känn redan från början så började inte köpa andra delar eller förbereda nått större. Riktig besvikelse ochh misskött projekt, tummen ned!

Permalänk
Skrivet av PaChalski:

Oklart, jag har inte sett det själv och det ser ut som att det är bortediterat nu när jag försöker hitta det han sagt. Vi ska skicka ett mail till honom och se vad som händer där.

https://youtu.be/M0VGnzcMrIw?t=1m56s
Fortsätter ungefär 3 minuter till.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk

Nu kom mitt mail om färgval!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Färgmail kom även här!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

@PaChalski: Två frågor: Jag antar att vi inte kommer kunna se något ex av Pangea innan det är dags att välja färger. Finns det någon annan lanserad produkt eller vara som ni har som inspiration för den gröna nyansen?

Vad är det för skillnad mellan koppar och nickel grillarna?

Permalänk
Medlem

Fick mail om färgval!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

@Haibane
@FL3JM
@BasseBaba
@NaturMackan

Fick mitt mail för ca 10min sedan FYI. Så antingen har de skickat ut nytt eller fått backlog

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

@erssn
Oklart, jag har inte sett det själv och det ser ut som att det är bortediterat nu när jag försöker hitta det han sagt. Vi ska skicka ett mail till honom och se vad som händer där.

Nej! Det är inte bortediterat. ca 1min50sek in i videon pratar han om det.
Hoppas verkligen ni kommer med respons angående detta. Låter ju inte bra alls för er image

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

@Haibane
@FL3JM
@BasseBaba
@NaturMackan

Fick mitt mail för ca 10min sedan FYI. Så antingen har de skickat ut nytt eller fått backlog

Jo, fick mitt också. Valt färg (Ash, även om jag skulle vilja ha de andra också) och beställt lite extra saker.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av suzieq:

@PaChalski: Sidan man landar på för bland annat färgval lämnar oklarheter kring hur man väljer färger om man pledgat för fler än ett chassi, samt ger ingen möjligthet att beställa enstaka top hats; vissa vill ha två lika stora; nu får man bara den man ev. pledgat och ges möjligheten att uppgradera till en av varje. Hur löser vi detta?

@suzieq
Det går att lägga till så många selections man behöver göra. Vill ni ha fler går det at beställa dessa över den ordinarie web-shoppen på LOUQE.com, använd samma epost så ska det inte tillkomma några fraktkostnader. Löser det frågan?

Skrivet av Nostrau:

@PaChalski: Två frågor: Jag antar att vi inte kommer kunna se något ex av Pangea innan det är dags att välja färger. Finns det någon annan lanserad produkt eller vara som ni har som inspiration för den gröna nyansen?

Vad är det för skillnad mellan koppar och nickel grillarna?

@Nostrau
Pangaea är år Bang Olofsens "Moss green" men något mattare och mer pastell, mindre sting helt enkelt. Vi kommer åka ner till anodiseringsplantan innan sätter den 100% och det kommer att finnas tid att byta, enklare nu när samtliga kostar lika mycket.

Koppar är som den senaste bilden som lades upp där den är monterad på en L-TopHat, nickel är åt stålhållet, denna kommer att visas upp så snart proverna är godkända. Ingen panik med dessa, då de går relativt enkelt att tillverka och göra fler, till skillnad från aluminiumdelarna.

Permalänk
Medlem

@pachalski Hur ligger det till med dammfilter? får man var beredd på att fixa sina egna?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@PaChalski svarade precis dig @breakwin.

Jag har tillfälligt tagit bort meddelandet då det innehöll vad jag misstänker kan vara privata eller icke offentliga mailadresser. Jag löser detta med PaChalski så länge.
/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

@Haibane
@FL3JM
@BasseBaba
@NaturMackan

Fick mitt mail för ca 10min sedan FYI. Så antingen har de skickat ut nytt eller fått backlog

Japp, fick mitt mail vid 15-tiden idag, har redan bankat iväg min beställning. Ska bli sjukt kul att få chassit!

Det som är så fantastiskt är att man även kan få CAD-modellen, så man kan göra lite egna grejer, typ egen toppgrill, bara rita och skicka på laserskärning och eventuell blästring och/eller anodisering.

Så här ser modellen ut i Inventor 2017

Extremt fin detaljnivå på CAD'en också, alla skruv, spacers osv är med. Maskinare som man är så blir jag fan tårögd, så jävla vackert.

Bästa vore om alla hårdvarutillverkare la ut 3D-modeller av sina prylar, så man kan stoppa in moderkort, kylare, m.2-diskar osv.

Permalänk
Medlem

@PaChalski
Okej, jag kanske går händelsen i förväg, men om vi utgår från att leveransdatum nås:
Jag, (och säkert andra med mig) är på semester i juli.
Går det att kontakta er och få sin leverans skjuten till augusti?
Risken är annars stor att paketet kommer "vända" tillbaka.

Tänkte att det kanske är bra att flagga för detta redan nu så ni hinner sätta upp en rutin för det.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av breakwin:

Nej! Det är inte bortediterat. ca 1min50sek in i videon pratar han om det.
Hoppas verkligen ni kommer med respons angående detta. Låter ju inte bra alls för er image
https://www.youtube.com/watch?v=M0VGnzcMrIw&feature=youtu.be

Vi har skickat ett mail till dem för att försöka förstå var det brustit i kommunikationen, hoppas på försoning. Ringer senare ikväll när de vaknat.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av fax110:

@pachalski Hur ligger det till med dammfilter? får man var beredd på att fixa sina egna?

Dammfilter är på g, vi skiftar nu fokus mot att få dessa klara asap.

Skrivet av BasseBaba:

@PaChalski
Okej, jag kanske går händelsen i förväg, men om vi utgår från att leveransdatum nås:
Jag, (och säkert andra med mig) är på semester i juli.
Går det att kontakta er och få sin leverans skjuten till augusti?
Risken är annars stor att paketet kommer "vända" tillbaka.

Tänkte att det kanske är bra att flagga för detta redan nu så ni hinner sätta upp en rutin för det.

Bra spaning, låt oss fundera lite på detta och återkomma med en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Bra spaning, låt oss fundera lite på detta och återkomma med en lösning.

Kommer bli svårt nog att få paketet med UPS.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Ska flytta till en annan stad i början av Juni. Mitt paket är beställt till min nuvarande stad, någon som har en bra lösning på detta?

@Pachalski

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

En av de sämre KS jag backat så kommer skrota mitt projekt med detta chassi i sig. Får istället bli ett dyrt htpc chassi eller till använda till dotterns dator. Hade detta på känn redan från början så började inte köpa andra delar eller förbereda nått större. Riktig besvikelse ochh misskött projekt, tummen ned!

Trist att höra. Vilket htpc chassi kommer du sikta på istället?

Permalänk
Geeks Gaming

@CooingPendulum: när de närmar sig att skicka paketet kommer de be verifiera adressen de har så kommer inte paket bort. Innan dess behövs inte infon ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Extremt fin detaljnivå på CAD'en också, alla skruv, spacers osv är med. Maskinare som man är så blir jag fan tårögd, så jävla vackert.

Samma här. Det är ett konstverk som @PaChalski och company ska vara väldigt stolta över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Trist att höra. Vilket htpc chassi kommer du sikta på istället?

Ne, tanken var att chassit skulle ingå i ett större projekt med en extern kyllösning. Men de planerna går i stöpet nu när arctic gick i graven och sjukt dålig info från företaget. Nu får det nedgraderas till htpc om ens det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi har precis fått besked från Noctua att deras återupplivade L12:a nu är i produktion och kommer vara "ready" mitten av Maj.

Gott! Kommer man kunna köpa med någon tillsammans med leverans av S1 av er?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@PaChalski: Kör på 2A, C, DP isåfall, då blir en majoritet nöjda, dom som köper / backar ert chassi tillhör premiumsegmentet / entusiaster, jag personligen hade välkomnat detta.

Sämsta med moderna chassin från stora tillverkare är bristen på IO, förvånansvärt dåligt generellt.

Mvh

DP ser jag personligen ingen nytta med för mig, och något som jag helst inte vill se på en sådan här panel.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

man måste ju ändå förstå att inget är riskfritt, det var ingen färdigt produkt man köpte/förhandsbokade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Blir det nån chans att se färgerna irl på webhallen?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, detta hade jag helst gjort innan val av färg. Mycket svårt att se på dessa bilder och gissa hur det blir i verkligheten. Hade underlättat enormt om har kvar denna lösningen.

Glöm inte heller bort Göteborg och Malmö (det finns en värld utanför Stockholm också)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, detta hade jag helst gjort innan val av färg. Mycket svårt att se på dessa bilder och gissa hur det blir i verkligheten. Hade underlättat enormt om har kvar denna lösningen.

Glöm inte heller bort Göteborg och Malmö (det finns en värld utanför Stockholm också)!

eller norrland

Permalänk
Medlem

@Pachalski

Några frågor om TopHat och priser som kickstarter backer.

Har medium TopHat höjden ändrats till 27mm, eller stannar den på 26mm?

Som early bird kickstarter så fick jag med en TopHat utan extra kostnad. Fick mail angående färgval precis som många andra efteråt. Men när jag lägger till en extra TopHat så ökar inte priset något, troligtvis en bugg.
Funderar på om jag ska ha en till och vill veta vad en extra TopHat kostar som kickstart backer? Eller är det enbart "TopHat super-pack Upgrade" som man kan välja till ett reducerat pris på 49 euro?