Mycket märkligt problem med dubbelklick på min stationära dator

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt problem med dubbelklick på min stationära dator

Hej!

Jag har ett mycket konstigt problem med dubbelklickningar på min dator. Förstår verkligen inte vad som kan vara fel. Det är nämligen så att dubbelklicken inte alltid fungerar utan man får försöka två gånger. Brydde mig inte i början då jag var övertygad om att det var musen det var fel på men nu har jag bytt mus och den nya gör likadant. Har prövat att byta USB uttag men det hjälper inte heller. Datorn registrerar enkelklick precis som den ska.

Vad kan vara fel?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Tjejens dator började dubbelklicka av sig själv efter jag formaterade om Windows 10. Dock fungerar det som vanligt i spel vad jag fattat det som.

Alltså ska hon scrolla ner genom att dra i scrollen med musen så dubbelklickar den efter nån sekund osv samt om hon ska flytta fönster så blir det dubbelklick osv. Märkligt.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Skumt! Någon annan som har någon ide? Har alltså prövat med olika möss och olika USB portar. Inte kan det väl vara något fel på moderkort eller dylikt? Allt annat i USB väg fungerar utmärkt.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Har du kollat inställningen för hur snabbt man måste klicka för att det ska bli en dubbelklick?
Du kanske är för långsam vid vissa tillfällen

Permalänk
Medlem

Du har inte möjligtvis någon usb sändare ansluten till moderkortet?, en polare hade konstiga fel i windows där både mus och tangentbord muppade sig, visade sig att han hade glömt plocka bort usb sändaren han hade till ett tangentbord han hade slängt nått år tidigare.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Hjälpsam

Om det är Win7 så har USB spökat som attan efter någon av de senare uppdateringar. Jag hade problem med att möss och tangentbord random kopplade ur sig (hörde USB i/ur ljudet).

Sett en rad datorer på service med liknande problem.

Kanske det?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Igår fungerade det helt plötsligt igen. Har varit problem i månader men igår hade jag inga problem alls. Jäkla skumt alltså

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar