Permalänk
Medlem
Skrivet av andelor:

Det missade jag - ignorera inlägget i så fall o kör vidare på ljudfrågan

Å andra sidan har ljudfrågan inte fått så mycket uppmärksamhet.. Vidare kan svara på bildfrågan ovan från Andelor, ELLER min ljudfråga. (nu skapar jag egna regler här..) försten som får NÅGOT rätt kan fortsätta!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Ljudfrågan hade jag glömt helt! Måste prova den hemma sen

Jag tokgissar på Anderlors bild under tiden: kan det vara the Dig? (har inte spelat det)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ljudfrågan hade jag glömt helt! Måste prova den hemma sen

Jag tokgissar på Anderlors bild under tiden: kan det vara the Dig? (har inte spelat det)

The Dig är ett underbart lir, men nej, det är det inte.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Återgår till något jag testat tidigare, nämligen musikquiz (i brist på idéer på bilder) Antagligen -alldeles- för lätt för många, men jag önskar även detaljer om i vilka scenarion som denna musik dyker upp.

https://vocaroo.com/i/s1vMfTg8ruGI

Hmm, jag skulle inte lova mitt liv på det, men tycker det låter väldigt mycket som musiken i några av de tidiga terranuppdragen i Starcraft. (ettan)
Jag associerar musiken med Terran och Raynor, men minns inte om den kommer från briefingen eller från själva banan i sig.
Tror inte jag är på helt fel spår, men har säkert sabbat detaljerna

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, jag skulle inte lova mitt liv på det, men tycker det låter väldigt mycket som musiken i några av de tidiga terranuppdragen i Starcraft. (ettan)
Jag associerar musiken med Terran och Raynor, men minns inte om den kommer från briefingen eller från själva banan i sig.
Tror inte jag är på helt fel spår, men har säkert sabbat detaljerna

Lyssnade på klippet igår kväll vid läggdags & kunde inte för mitt liv placera det alls..

Du har helt rätt, ingame musik från starcraft

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Förefaller vara 'Livingstone, I presume' men vill påstå att den påstådda frasen inkluderade ett 'Dr' innan också?

:edit: Hursomhelst. Tillräckligt säker på min sak för att köra vidare. Återgår till något jag testat tidigare, nämligen musikquiz (i brist på idéer på bilder) Antagligen -alldeles- för lätt för många, men jag önskar även detaljer om i vilka scenarion som denna musik dyker upp.

https://vocaroo.com/i/s1vMfTg8ruGI

Är det Star Craft?

EDIT: Såg nu att jag helt ignorerade nästa sida i tråden.. Jaja, var så nöjd att jag kände igen låten så får leva på det även om jag inte var först

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, jag skulle inte lova mitt liv på det, men tycker det låter väldigt mycket som musiken i några av de tidiga terranuppdragen i Starcraft. (ettan)
Jag associerar musiken med Terran och Raynor, men minns inte om den kommer från briefingen eller från själva banan i sig.
Tror inte jag är på helt fel spår, men har säkert sabbat detaljerna

Skrivet av Ramsam:

Lyssnade på klippet igår kväll vid läggdags & kunde inte för mitt liv placera det alls..

Du har helt rätt, ingame musik från starcraft

Skrivet av Videoapan:

Är det Star Craft?

Flera rätt här! Och ja! Det har med terran att göra. Personligen spelade jag ganska mycket multiplayer, så vart i kampanjen just denna spelas är jag osäker. Kanske VARENDA terran-uppdrag. Men för mig, främst i multiplayer, med just terran då.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Flera rätt här! Och ja! Det har med terran att göra. Personligen spelade jag ganska mycket multiplayer, så vart i kampanjen just denna spelas är jag osäker. Kanske VARENDA terran-uppdrag. Men för mig, främst i multiplayer, med just terran då.

Whoopeedoo
Jäkligt nyfiken på Andelors bild också!
... men jag kör en under tiden:
Detta är inte en bild direkt från spelet, utan visar bara alla bilarna, men är nog väldigt enkel ändå

(jepp spelet har vart med massor av gånger förut!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Känns som Micromachines eller ja googla då det kändes som Ig något och vet att det fans på PSX fast spelade det på PC. Så fuskade ,en bilarna såg ut som Ignition. Det var kul men hade slowdowns på den tiden som gjorde det konstigt i mulitplayer. Visste inte att det fanns på stam
Försöker få en burk med dos 6.22 färdig.

Även om jag har fel så på ignition så en parallell vissa minns säkert en CD som nu är i har ID Az-2240. En budgetutgåva så vitt jag vet. Kräver mycket Convetionelt minne i DOS för extra ljud.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Känns som Micromachines eller ja googla då det kändes som Ig något och vet att det fans på PSX fast spelade det på PC. Så fuskade ,en bilarna såg ut som Ignition. Det var kul men hade slowdowns på den tiden som gjorde det konstigt i mulitplayer. Visste inte att det fanns på stam
Försöker få en burk med dos 6.22 färdig.

Även om jag har fel så på ignition så en parallell vissa minns säkert en CD som nu är i har ID Az-2240. En budgetutgåva så vitt jag vet. Kräver mycket Convetionelt minne i DOS för extra ljud.

Inte det rakaste svar jag fått tror jag, men jepp det är Ignition
Ett stycke svensk spelhistoria där. Spelade det typ aldrig multiplayer dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W:
Det var kul. Men verkade som koden hade problem att synka att vi hade olika datorer. Jag hade 3dfx eller något nvidia samt att 1-2 oftast hade några HEM-PC med lite roliga konfigurationer.

Men multiplayer var klart roligast. Då man kunde skratta åt alla konstigheter.

Off:
Vi i samma gäng spelade även micromachins två då och då med fyra spelare på samma tangentbord. vart lite rörigt att sätta sig ok och se skärmen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Roger W:

Inte det rakaste svar jag fått tror jag, men jepp det är Ignition
Ett stycke svensk spelhistoria där. Spelade det typ aldrig multiplayer dock.

Skoja inte! Fick fetingvibbar av det där. Hade glömt bort det helt och det är ju ett av de roligaste spelen jag spelat som ung
Blir att tanka ner det, tack för kvällsnöjet!!

Permalänk

Det har gått mer än 24 timmar så jag postar något oinbjuden.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

Det har gått mer än 24 timmar så jag postar något oinbjuden.

http://www.sierrachest.com/gfx/games/Beamish/ss/121.PNG

Ha! Då slänger jag dit Willy Beamish! Men vad det aktuella minispelet är vetetusan..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Ha! Då slänger jag dit Willy Beamish! Men vad det aktuella minispelet är vetetusan..

Skickades från m.sweclockers.com

Willy Beamish är rätt. Jag kommer inte ihåg om minispelet hade något namn, men det var inte spelbart utan bara en sekvens. Jag valde bilden på det fiktionella spelet mest för att förvilla.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

Willy Beamish är rätt. Jag kommer inte ihåg om minispelet hade något namn, men det var inte spelbart utan bara en sekvens. Jag valde bilden på det fiktionella spelet mest för att förvilla.

Nintari är svårt att missa

Ska skicka upp en bild så fort jag kommer åt min dator!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Whoopeedoo
Jäkligt nyfiken på Andelors bild också!
... men jag kör en under tiden:
Detta är inte en bild direkt från spelet, utan visar bara alla bilarna, men är nog väldigt enkel ändå
https://blenderartists.org/uploads/default/original/4X/3/f/3/3f32599fe5085c2db08a5e71577abacc04a934fc.png

(jepp spelet har vart med massor av gånger förut!)

Känns som ignition, men bilden är död och jag undrar bara om det är rätt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Känns som ignition, men bilden är död och jag undrar bara om det är rätt

Japp, det var Ignition!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Den här bilden är väl fortfarande olöst medan vi väntar på andra?
Nyfiken!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den här bilden är väl fortfarande olöst medan vi väntar på andra?
Nyfiken!

Kan det ha nån StarWars-koppling måntro? Inte riktigt rätt typ av skepp för det kanske..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Kan det ha nån StarWars-koppling måntro? Inte riktigt rätt typ av skepp för det kanske..

Mmm, nånting gör att den känns som en gammal klassisk Lucasart/Lucasfilm cutscene
Gissar vidare med Dark Forces, men tror det är fel.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hoppas det går bra för mig att föra leken vidare.

Hittade spelet av en slump, genast insåg jag att detta var en long lost speltitlel som var ett av mina första datorspel som ung men helt hade försvunnit ur mitt minne.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Skrivet av Arnzeal:

Hoppas det går bra för mig att föra leken vidare.

Hittade spelet av en slump, genast insåg jag att detta var en long lost speltitlel som var ett av mina första datorspel som ung men helt hade försvunnit ur mitt minne.

https://i.gyazo.com/fcf857885528b67689f0394ac1b38bd9.jpg

Skulle det kunna vara Konung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den här bilden är väl fortfarande olöst medan vi väntar på andra?
Nyfiken!

Kan det vara Terminal Velocity?

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Skulle det kunna vara Konung?

Det skulle det kunna vara

Finns 3 olika Konung spel med fulla titlar att välja bland så vitt jag vet.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Skrivet av Arnzeal:

Det skulle det kunna vara

Finns 3 olika Konung spel med fulla titlar att välja bland så vitt jag vet.

Ahh där kom uppföljare till det.

För full titel får jag väl säga Konung: Legend of the North efter en snabb googling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Ahh där kom uppföljare till det.

För full titel får jag väl säga Konung: Legend of the North efter en snabb googling.

Jajamensan.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambo:

Kan det vara Terminal Velocity?

Kanske från introt isåfall, om nu Terminal velocity hade ett intro.
Nånting med grafiken känns mer som ett intro eller mellansekvens än från själva spelet!
Kolla den där cirkeln in i "planeten" tex: Tror inte de hade polygoner så det räckte på den tiden för att få den så mjuk och rund som den är i realtime.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Någon som minns detta spelet som man spelade mot sina vänner på 90 talet på samma dator?

Permalänk
Medlem

@messijah: Det var upplagt förra veckan, det heter liero och namnet står tom. när du öppnar bilden Men javisst ett grymt bra spel är det ju fortfarande.. Kommer ihåg att om man la reload speed till 0% eller var det 1%? och använde mininukes för hela slanten så ville datorn lagga och man kunde flyga med olika vapen, minigun och andra vapen som gav mycket hylsor gjorde så att man kunde åka in i väggen..

Goda tider

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord