Fallout 76 är Bethesdas nya spel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag skulle vilja se ett co-op läge där man kan vara två eller kanske fler som spelar tillsammans.
Varje spelare hanteras som NPC (går inte att döda) så man undviker pvp.
Hade varit hur kul som helst att spela Fallout med en kompis.

Hell yes!!

Men, upplägg, typ som urgamla spel likt Darkstone och liknande borde faktiskt fungera även i ett sådant spel utan att interferera.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Helt ologiskt att ha 30% chans att träffa när jag själv manuellt har 100% tex. Eller på långt håll med ett gevär...1% chans när jag även där har 100% på egen hand.

Du måste vara världsledande om du aldrig missar ett skott...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Du måste vara världsledande om du aldrig missar ett skott...

Du missuppfattar ju medvetet min poäng Situationer där VATS inte träffar typ har jag inga problem att träffa helt enkelt. Så ofta skulle vi kunna översätta det så jag beskrev det med min uppenbart överdrivna beskrivning. Lägger jag bara lite tid på att sikta, vilket jag gör pga ammo väger med mods osv så har med mkt lite, så kommer jag träffa liksom. VATS funkar inte så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Du missuppfattar ju medvetet min poäng Situationer där VATS inte träffar typ har jag inga problem att träffa helt enkelt. Så ofta skulle vi kunna översätta det så jag beskrev det med min uppenbart överdrivna beskrivning. Lägger jag bara lite tid på att sikta, vilket jag gör pga ammo väger med mods osv så har med mkt lite, så kommer jag träffa liksom. VATS funkar inte så.

Jag förstår. Personligen tycker jag att det är rätt avslappnande och kul att först utnyttja VATS för att sedan försöka lita på mina egna reflexer i närstrid.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

@ThomasLidstrom: Fungerar för mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag förstår. Personligen tycker jag att det är rätt avslappnande och kul att först utnyttja VATS för att sedan försöka lita på mina egna reflexer i närstrid.

Ok, raka motsatsen mot mig då :-P. Men jag lirar uteslutande med prickskyttegevär med mycket zoom. Så då är ju just avstånd det roliga. Smyga och jävlas.

Kommer de nära blir det mer knivigt att sikta eller skjuta från höften, då får VATS göra en insats ibland, speciellt när ngt överraskar mig så pistolen inte hunnit fram än xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag rörde inte ens VATS när jag körde mer eller mindre. Använde det dock när ngt kom riktigt nära och jag fick problem att följa målen och träffa. Tex de där förvuxna myggorna när de vill kramas. Men utöver det skjuter jag helt manuellt i den mån jag kan. Mer tillfredsställande tycker jag, och mindre krystat.

Helt ologiskt att ha 30% chans att träffa när jag själv manuellt har 100% tex. Eller på långt håll med ett gevär...1% chans när jag även där har 100% på egen hand.

Men föredrar man att köra det omvända så visst, smaken är som baken. Fallout 4 var mitt första Fallout lir också. Så VATS kändes mest klumpigt. En vanesak kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte med hur det är på Fallout 4, men Fallout 3 hade det inbyggt i motorn en viss chans att dina skott magiskt böjer undan och underviker målet även ifall du riktar vapnet rakt mot mål beroende på hur högt din karaktärs skill för vapengruppen i frågan var. Fallout 4 gjorde ju av sig helt med skills så......

Det är en gammal kvarleva av RPG mekaniken från originalspelen, något som de märkte inte passar så bra tillsammans med förstapersonvyn och togs bort från F4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Jag vet inte med hur det är på Fallout 4, men Fallout 3 hade det inbyggt i motorn en viss chans att dina skott magiskt böjer undan och underviker målet även ifall du riktar vapnet rakt mot mål beroende på hur högt din karaktärs skill för vapengruppen i frågan var. Fallout 4 gjorde ju av sig helt med skills så......

Det är en gammal kvarleva av RPG mekaniken från originalspelen, något som de märkte inte passar så bra tillsammans med förstapersonvyn och togs bort från F4.

Åfan, ja då förstår man ju att folk använder VATS mer, helt klart. Med tanke på min spelstil med prickskyttegevär är jag bara glad att de tog bort det då antar jag xD. Gillar att skjuta från extrema avstånd om möjligt

Skulle kanske vara en option i menyn nästan beroende på vad man föredrar egentligen. Lär ju uppröra folk att VATS inte fyller en lika viktig roll längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

... Gillar att skjuta från extrema avstånd om möjligt

Jag också. Med VATS går det inte ens att registrera målen på halvlånga avstånd, samtidigt som jag kan döda manuellt med ett enda skott på dubbla avståndet.
VATS är kul när kommer närmre (inomhus) och kan använda Blitz för att obemärkt hoppa på fienderna med kniv.

Permalänk
Medlem

Jag ser att spelutvecklarna har lyckats ännu en gång med rekord i att inte kunna räkna. Nyss var det att alla spel skulle gå tillbaka utan en siffra, och nu kommer tydligen 76 efter 4... Intressant det där.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Yeeey

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Jag ser att spelutvecklarna har lyckats ännu en gång med rekord i att inte kunna räkna. Nyss var det att alla spel skulle gå tillbaka utan en siffra, och nu kommer tydligen 76 efter 4... Intressant det där.

Fattar att du skämtar...men det gör bara att du verkar dum xP

Permalänk
Medlem

Spelnamn har ju helt ballat ur, säger bara det Om dom syftar på årtalet så hade dom ju kunnat skriva '76 åtminstone!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Jag också. Med VATS går det inte ens att registrera målen på halvlånga avstånd, samtidigt som jag kan döda manuellt med ett enda skott på dubbla avståndet.
VATS är kul när kommer närmre (inomhus) och kan använda Blitz för att obemärkt hoppa på fienderna med kniv.

Vault-tech Assisted Targeting System är mest användbart när paniken härjar och man är nära döden
Och vem har inte stolt snipe:at onsdkan genom kikarsiktet från långt avstånd, för att sedan upptäcka att de re-spawnat när man kommer närmare

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Spelnamn har ju helt ballat ur, säger bara det Om dom syftar på årtalet så hade dom ju kunnat skriva '76 åtminstone!

Skickades från m.sweclockers.com

Vault 76...?

Permalänk
Medlem

Det verkar satsas en del på reklam för spelet inför E3. En snubbe i LA har lagt upp lite intressanta foton på reddit.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Teasar Bethesda med John Denvers ”Country Roads” kommer jag aldrig förlåta dem om spelet blir mediokert. West Virginia är förmodligen bästa stället i världen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Spelnamn har ju helt ballat ur, säger bara det Om dom syftar på årtalet så hade dom ju kunnat skriva '76 åtminstone!

Skickades från m.sweclockers.com

Har du ens en susning om vad spelet handlar om? Det verkar som att det utspelar sig i Vault 76.

Skrivet av DasIch:

Teasar Bethesda med John Denvers ”Country Roads” kommer jag aldrig förlåta dem om spelet blir mediokert. West Virginia är förmodligen bästa stället i världen.

Skickades från m.sweclockers.com

En extremt känsloladdad låt också. Väldigt bra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Reklambilden från LA. Teorier?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Har du ens en susning om vad spelet handlar om? Det verkar som att det utspelar sig i Vault 76.

Jag skämtar så klart. Men är inte intresserad av Fallout annars.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

En förhoppning om att man knallar ut ur Vault 76 och Fallout andan är åtet total

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Något som vore coolt var om man kunde kombinera Fallout Shelter med spelet. Typ att man bygger och bygger/underhåller sin bas i mobilen/plattan och sen gör äventyr på datorn för att skaffa byggmaterial m.m. På så sätt kan man spela nästan överallt

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Hedersmedlem

Och jag som hade lovat mig själv att sluta köpa spel... Det ser ut som att det kommer att behöva göras undantag. ;-D

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Teasar Bethesda med John Denvers ”Country Roads” kommer jag aldrig förlåta dem om spelet blir mediokert. West Virginia är förmodligen bästa stället i världen.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, men föredrar nog West Jamaica.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Så här ser CPU-belastningen ut när jag går omkring i Diamond City. Det med en Intel i7 8700.
http://crawlerspot.com/images/misc/fallout_diamond_city.png

Efter ny kontroll får jag ge dig delvis rätt.
Inne i spelet ligger alla trådar och småputtrar, men när man laddar en ny del av världen är det bara två trådar i taget som belastas till 100% och resten ligger kvar på låg belastning.

Permalänk
Medlem

Gog.com har rea nu för dom som vill testa de tidigare spelen.
Fallout 1 och 2 kostar 20 kr/st och Fallout 3 och New Vegas ca 100 kr/st.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har försökt gilla Fallout i åratal... men, meh...

Permalänk
Medlem

Tankarna man har kring online elementen hoppar friskt i fantasin och jag är hard-core veteranpå Fallout och självklart har man surat när spelets Rpg element fördummats, men men tar det för var det är och gör det bästa av situationen även om man hade önskat en annan riktning varje nysläpp.

Men tankarna till online elementet avskräckt först, men om dem använde co-op element som det användes i Borderlands 1-2 så kan det fortfarande bli ett fantastiskt roligt spel även om det inte är så Fallout som jag vill.
Jag har 500h på borderlands 1 och 600h på tvåan (På PC, sen totalt kanske 300-400h utöver det på konsol, så visst jar jag lirat massor) men det bleknar i timmarna jag har i Elder scrolls världarna dock (kuriosa, timern i Skyrim på en enskild karaktär börjar om från 0 efter 1200h så den har jag passerat och inte sett någon annan som rapporterat samma xD) sen galna timmar I varje Fallout spel med förutom Tactics och PS2/Xbox Brotherhood of steel versionerna så visst kan det bli kul även om jag är lite orolig att det blir ännu mindre rpg.

Jag kan inte annat än att hålla tummarna :s

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Jag ser gärna att dessa Fallout 76 och återföljare förblir dessa singelplayerspel vi känner till och älskar.

Sedan får dom gärna bygga på ett sido projekt med en Masive Multiplayer Online Fallout värld det vore hur grymt som helst om dom bara lade ner sin själ och tid i spelet och verkligen gjorde färdigt det innan dom släpper det och det skulle ta år, år.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Hypen är hög med denna dag?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO