Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@Swennis: Vet inte om jag är gammaldags men shooter spel skall spelas på PC om du frågar mig.

Jo... men zombieläget är ju kul med splitscreen... samma med bilspel, vad hände med alla splitscreenlägen på alla bildspel, det va ju standard förr typ på konsol..?

Permalänk
Medlem

CoD är för mig ett konsolspel, från att varit Xbox till nu Playstation. Nu har jag dock WWII till PC då jag inte äger varken xbone eller ps4 och för att kompisarna kör på PC. Som tidigare nämnts känns det som att det kommer dö ut snabbast på PC. PS4 får ett visst content innan oss på PC och sen att det just tävlas på PS4 gör det till ett konsolspel för mig

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Jag har själv spelat alla COD på PC och kommer alltid att göra det!:)
En stort problem på PC idag är att det är mkt fuskare tyvärr.
Har mött en hel del i WW2 och det är ganska tråkigt
Folk skriver att dom aldrig mött en enda hackare. Dom kollar nog inte killcam eller är dom fanboys? xD
Spelar säkert ingen roll till vilken plattform du köper spelet till men vill ändå ge lite varningar.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Jag har själv spelat alla COD på PC och kommer alltid att göra det!:)
En stort problem på PC idag är att det är mkt fuskare tyvärr.
Har mött en hel del i WW2 och det är ganska tråkigt
Folk skriver att dom aldrig mött en enda hackare. Dom kollar nog inte killcam eller är dom fanboys? xD
Spelar säkert ingen roll till vilken plattform du köper spelet till men vill ändå ge lite varningar.

Kan inte göra annat än att hålla med dig.
Jag föredrar FPS spel på PC med mus och tangentbord.

Tyvärr stämmer det du säger om mycket fuskande på PC.
Och tyvärr så kommer det som du säger dö ut på PC först..
Det satsas mest på konsolerna från skaparna..

Trist att de nerf:ade XP nu med patchen i fredags... man kommer få "grinda" mycket för att ranka upp allting.. :/
Och loot-lådorna e fan sämre än innan också..
Bara massor "duplicates"

Spelet är grymt kul i MP men det finns mycket förbättringar att önska..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 64GB | Asus PG32UCDM 32" 4K , Acer Predator X34S 34"

Permalänk

Roligaste cod sen blops2 för mig. Har ej lyckats få en rare sniper än dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Enligt mig så är detta bästa cod efter mw2! Fyfan vilket spel asså

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Halloj! Grabben vill ha det här i julklapp, dock vet jag inte om det blir till ps4 eller pc... splitscreen tror jag lockar en del med zombies... men det går inte spela splitscreen på PC eller?
Edit: Såg att det fanns på steam nu, trodde det va på origin, där står det lokal coop, det måste innebära splitscreen?

Patch notes 19 dec PC

Citat:

FEATURE UPDATES

• Full support for Splitscreen

• Keyboard and Mouse + Controller

• Controller + Controller

Permalänk
Medlem

Ah, tack för upplysningen! 😁

Permalänk
Medlem

Hej! Kanske fel att ställa frågan här i gruppen. Spelar inte den här typen av spel =). Men jag fick en digitalkod för Call of Duty: WW2 Digital Deluxe-utgåvan (PS4-kod)
Själv har jag inte PS4, mina vänner har alla Xbox och PC. Är det något man på nåt vis kan sälja vidare?

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Yes!!! Är så hypad men tyvärr så laddar det fortfarande så får ha på datorn i ett tag..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Joco_c: vet inte =), Jag kan ingenting om PS och steam, inte inte i den spelvärlden. Vann en kod som jag fick via mail. Står bara att den är till Call of Duty: WW2 Digital Deluxe-utgåvan (PS4-kod), koden är på 12 siffror och bokstäver, så jag gissar att det är något man använder när man är inne i sin PlayStation..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tessika:

@Joco_c: vet inte =), Jag kan ingenting om PS och steam, inte inte i den spelvärlden. Vann en kod som jag fick via mail. Står bara att den är till Call of Duty: WW2 Digital Deluxe-utgåvan (PS4-kod), koden är på 12 siffror och bokstäver, så jag gissar att det är något man använder när man är inne i sin PlayStation..

Ja det bör bara vara en digital aktivering i PS-Store, du bör kunna sälja den utan problem, men kolla upp att det är det, brukar finnas guide om hur man aktiverar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Tack, jag ska kolla upp det.

Permalänk

brutalt lagg i PC på sistone, nån som kommit runt det?

Permalänk

Fråga:

Har alla COD spel installerade på datorn + massa annat. Funderar även på att köpa detta COD för att spela det. Frågan är: Jag har 150 gb kvar på min hårddisk. Räcker detta utrymme för COD WW2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Fråga:

Har alla COD spel installerade på datorn + massa annat. Funderar även på att köpa detta COD för att spela det. Frågan är: Jag har 150 gb kvar på min hårddisk. Räcker detta utrymme för COD WW2?

Det räcker, men i ärlighetens namn hade jag hellre fyllt utrymmet med kattbilder än med detta COD-spel 600kr för 5 timmars speltid var en tråkig investering

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av BIRDIE13:

Det räcker, men i ärlighetens namn hade jag hellre fyllt utrymmet med kattbilder än med detta COD-spel 600kr för 5 timmars speltid var en tråkig investering

sant men glöm inte bort MP...

har visserligen sina fel men är (tycker jag) riktigt kul.
Har aldrig tidigare lagt så mycket speltid på MP som på detta COD.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 64GB | Asus PG32UCDM 32" 4K , Acer Predator X34S 34"

Permalänk

Ett riktigt roligt och intressant spel med rejält underbyggda historiska slag. Kan ju användas som historie lektion om det spelas på det tuffaste läget.. då blir nog havet blodrött som det var på D-Day.

Permalänk

@BIRDIE13:

Kan hålla med om att det är lite saftigt för 5 timmars singleplayerkampanj... Men du får inte glömma bort multiplayer och alla upplåsningar av vapen, tillbehör och sikten etc! Det är säkert 200-300 timmar till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

sant men glöm inte bort MP...

har visserligen sina fel men är (tycker jag) riktigt kul.
Har aldrig tidigare lagt så mycket speltid på MP som på detta COD.

Skrivet av Soldierofwar1985:

@BIRDIE13:

Kan hålla med om att det är lite saftigt för 5 timmars singleplayerkampanj... Men du får inte glömma bort multiplayer och alla upplåsningar av vapen, tillbehör och sikten etc! Det är säkert 200-300 timmar till!

Var inte så tydlig, menade multiplayer läget. Har uppskattat MP extremt mycket i tidigare spel men tyckte detta var totalt värdelöst Ger SP en chans när ilskan lagt sig (köpte vid release )

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk

@BIRDIE13:

Hehe ok! Vad tycker du om multiplayer i BF 1, Star Wars Battlefront då? Jag gillar dessa skarpt!

Permalänk
Medlem

Min i7 4770k går upp i 100% när jag spelat ww2 i ca 1h och börjar microstuttera, den är inte överklockad men tycker det är enormt märkligt med tanke på att det är de första spelet de inträffat på, inte ens bf1 som ser ut att vara mer krävande, kommer upp i den nivån av CPU användning.

Sitter dessutom ett Gtx 1080 i min burk så lär ju inte va grafikkortet.

Visa signatur

----------------------------------------------------------------------------------------
i7 8086k @ 5.1
16Gb G.Skill 4000Mhz Cl 17
Asus Rog Strix RTX 2080 ti (OC)

Permalänk
Medlem

@Zephix:
Låter märkligt.
Jag har en i5-4690K 3,5GHz @ 4.0GHz och jag kan spela hur många timmar som helst.
Har även jag ett 1080 och kör på 2560x1440p och nästan allt på högsta kvaliten

har du testat om det blir skillnad om du kör på de inställningar som föreslås om du trycker "Optimize Video"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

@Zephix:
Låter märkligt.
Jag har en i5-4690K 3,5GHz @ 4.0GHz och jag kan spela hur många timmar som helst.
Har även jag ett 1080 och kör på 2560x1440p och nästan allt på högsta kvaliten

har du testat om det blir skillnad om du kör på de inställningar som föreslås om du trycker "Optimize Video"

Ska testa med optimize video inställningarna! Återkommer senare

Visa signatur

----------------------------------------------------------------------------------------
i7 8086k @ 5.1
16Gb G.Skill 4000Mhz Cl 17
Asus Rog Strix RTX 2080 ti (OC)

Permalänk
Medlem

Någon lösning på allt lagg i zombies? Då jag och mina två vänner spelar laggar det som fan! fps droppar ibland ner till 7 fps...

Visa signatur

B650 gaming plus, Ryzen 7 7800X3d + Corsair h100, 2x16 5200 mhz DDR5, Samsung 980 pro 2 tb, Corsair RM850X

Permalänk
Medlem

God'mörra'! Har funderingar på att införskaffa detta spel nu till helgen, men hur är det med spelare på PC nu?
Är det mycket fuskare?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Skrivet av MyRus:

God'mörra'! Har funderingar på att införskaffa detta spel nu till helgen, men hur är det med spelare på PC nu?
Är det mycket fuskare?

Tycker inte jag stöter på så många fuskare. I alla fall inte uppenbara fuskare. Tydligen går det att prova mp gratis i helgen så värt att testa själv innan du köper. Dock kan det ju hända att många som testar testar att fuska samtidigt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tycker inte jag stöter på så många fuskare. I alla fall inte uppenbara fuskare. Tydligen går det att prova mp gratis i helgen så värt att testa själv innan du köper. Dock kan det ju hända att många som testar testar att fuska samtidigt.

Ah trevligt. Missat det helt! Då vet jag vad jag gör ikväll/natt 😁

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

I mouse settings på Raw input står det "Enable high frequency polling of USB hardware" jag har en 500hz mus, betyder det då att min mus kommer använda lägre polling rate om jag inte har det aktiverat eller vadå?

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache