Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Nå? Hur är det då ni som provat?

Jag är sugen men vågar inte trycka på köp för än jag har lite recensioner!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är också intresserad och undrar om det är värt stålarna

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Flyter på på som smör på PC tycker jag (multiplayer alltså). Inte hackigt som BO3 multiplayer kan vara ibland. Har inte påträffat några misstänkta fuskare på PC än vilket är sällsynt. Känns kanske mest likt BO2 av de CoD jag spelat (MW, BO2,AW, BO3). Betydligt lugnare än de smått hysteriska AW och BO3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nerladdat och klart på Steam. Ska bli spännande att kötta på sen

Visa signatur

ASUS Strix laptop | R9 5900HX | RTX3070 | 32GB RAM | 17,3" 300 Hz IPS

Permalänk

Är inte superinsatt gällande spel men tänkte prova detta. Räcker det att köpa det härifrån?
https://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=1120888633&ev_cat...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Ja.

https://www.greenmangaming.com/games/call-of-duty-wwii/ är det billigaste jag sett, och Greenmangaming är toppen.

Permalänk
Skrivet av King Grub:

Ja.

https://www.greenmangaming.com/games/call-of-duty-wwii/ är det billigaste jag sett, och Greenmangaming är toppen.

Tackar! Köpt och håller på att ladda ned

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

läser man steam verkar det lida av prestandaproblem.. suck samma sak med assassins creed.. finns det nåt spel idag på launch som inte har massa problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

läser man steam verkar det lida av prestandaproblem.. suck samma sak med assassins creed.. finns det nåt spel idag på launch som inte har massa problem?

Typ inte. Iaf inte multiplattforms-spel på PC. Kommer inte köpa något spel på release längre. För ofta som det genererar huvudvärk.
Vad tycker Swec folket om nya COD då ? Ganska tyst men kanske alla sitter och lirar för fullt. Lirade mycket COD fram till först BO men inte riktigt min typ av spel längre fast jag gillar att kolla vad som händer i nya spelen. Kanske köper det på julrea för kampanjen då den verkar bra ?

Permalänk
Medlem

Sledgehammer har aldrig gjort ett bra CoD spel enligt min ringa mening, så inget köp här. Detta är utifrån ett rent singleplayer perspektiv dock. CoD multiplayer avskyr jag across the board.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Sledgehammer har aldrig gjort ett bra CoD spel enligt min ringa mening, så inget köp här. Detta är utifrån ett rent singleplayer perspektiv dock. CoD multiplayer avskyr jag across the board.

Okej, får se vad det kommer ner i för pris till Jul.

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Sledgehammer har bara gjort ett CoD tidigare, AW. SP kan jag inte uttala mig om men multiplayer är nog väldigt likt de äldre spelen (BO2 och tidigare). Flyter också på bra i alla fall för mig. Tror dessutom jag inte sett en enda hackare så här långt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Första gången jag hoppat över CoD! Känns väldigt konstigt.
Men läser man på steam så verkar det vara ganska mkt problem.
Får se om det blir ett köp längre fram om inte spelet förlorar för mkt spelare.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av segafreaks:

Första gången jag hoppat över CoD! Känns väldigt konstigt.
Men läser man på steam så verkar det vara ganska mkt problem.
Får se om det blir ett köp längre fram om inte spelet förlorar för mkt spelare.

Tror inte det är några problem om man har en ordentlig dator vilket du tycks ha. NVidia släppte även nya drivrutiner 30.10 och med dem tycks det flyta på ännu bättre för mig.

Visa signatur

Permalänk

Spelar på medium med i5-4690k @ 4.3GHz, GTX970 och tycker det rullar fint på 120-180fps. Att tillägga är även att jag är tvingad till 20mbps över wifi ^^
Inget att klaga över för mig.

Permalänk
Medlem

De finns de som påstår att det är pay-to-win element i spelet. Är det någon som kan utveckla? Om det inte är pay-to-win, vad är det för något som man kan köpa med pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

De finns de som påstår att det är pay-to-win element i spelet. Är det någon som kan utveckla? Om det inte är pay-to-win, vad är det för något som man kan köpa med pengar?

Endast kosmetiska ting än så länge vad jag läst i recensioner. Men det kan ju ändras.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Sledgehammer har bara gjort ett CoD tidigare, AW. SP kan jag inte uttala mig om men multiplayer är nog väldigt likt de äldre spelen (BO2 och tidigare). Flyter också på bra i alla fall för mig. Tror dessutom jag inte sett en enda hackare så här långt.

Nja, dom var med och gjorde MW3 också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Ja.

Tackar för tipset ! Köpt o laddar ned..

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Medlem

Har nu kört 3 missions på SP (PS4 pro) och undrar lite om grafiken.
Mellansekvenserna är snygga men direkt när spelet börjar så ändras grafiken snabbt och blir sämre/platt.

Är det samma på PC tex?
Har inte spelutvecklingen gått framåt? Tycker grafiken ser som, ja, gammalt.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chaval:

Har nu kört 3 missions på SP (PS4 pro) och undrar lite om grafiken.
Mellansekvenserna är snygga men direkt när spelet börjar så ändras grafiken snabbt och blir sämre/platt.

Är det samma på PC tex?
Har inte spelutvecklingen gått framåt? Tycker grafiken ser som, ja, gammalt.

Har nog att göra med PS4 och brist på prestanda. PC-utgåvan ser förmodligen betydligt bättre ut, beroende på hur påkostat systemet i fråga är då. Nu vet jag inte hur spelet ser ut på PS4 Pro men utvecklarna borde ändå ha försökt optimera spelet så väl det nu går.

Vad tycker du om kampanjen hitills? Enda anledningen att jag kommer köpa spelet framöver är just SP-kampanjen.

Permalänk
Medlem

Ok. Någon med PC får flika in. Ser ut som realtime men med massor med cinematiska effekter.

Hittills är det helt ok. Lite för fast Paced. Får lite flashbacks till urgamla Medal honor ? Som också hade DDay?

Hursomhelst. Hade gärna haft mer utmaningar att hitta saker/nycklar/osv för att komma vidare.

EDIT. Är der jag som börjar bli gammal eller har spelen blivit dummare o dummare? Tom Doom hade bättre utmaningar, man var ju tvungen till att leta efter nycklar. Det finns ingen utmaning i detta spelet haha, en rails shooter. Är det för mycket väger av dagens spelare att göra annat än att följa en pil och skjuta?

Ingen innovation eller ansträngning för att föra något nytt här tyvärr

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Entusiast

Verkar inte finnas lokal split-screen trots att detta marknadsförs på spelets Steamsida. Tråkigt, brukar spela zombieläget med vänner, och då är PC helt klart bättre. På konsol brukar både bildfrekvens och upplösning halveras då det helt enkelt inte finns tillräckligt med kraft för flera simultana spelare.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Någon som har funderat på nätkoden som används i multiplayer? Har hänt fler än 1 gång att jag dör för att någon till synes drar "pre-fire" innan de kommer runt hörnet för att i killcam ha varit betydligt längre fram än jag trodde.

Permalänk
Skrivet av Shiftypants:

Någon som har funderat på nätkoden som används i multiplayer? Har hänt fler än 1 gång att jag dör för att någon till synes drar "pre-fire" innan de kommer runt hörnet för att i killcam ha varit betydligt längre fram än jag trodde.

Sånt kan väl förekomma om någon har dålig ping?

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag måste be om ursäkt till Battlefield 1, som jag jämt har skällt ut just för att jag hade så mycket förväntningar om det och det vart ju inte det man hade hoppats, men likt förbaskat vart det ännu värre för Call of Duty WWII det är ju fan ett skämt, spelbart men ett stort skämt.

1 -Banorna är exakt som tidigare spel, gjorde av Arena snarare än handplockade från kampanjen och kännas större och mera frihet och andra vägar att kunna attackera och planera taktiskt.
2 -Banorna känns extremt linjära, känns inte som lika stor frihet att kunna smyga sig på, möter bara face to face.
3 -Fortfarande äckliga, snuskiga och avskyvärda lobby rum på PC.
4 -Inga dedikerade servrar att kunna skapa sin egen och ha egna regler.
5 -Max 12 spelare fortfarande inte mer än 12 spelare sedan Black Ops 1 som hade servrar med upp till 18.
6 -Ljudet är jag vet inte, Slegdehammer games ljudmotor är nog den fulaste jag har hört, Treyarch och Infinity Ward gör dock bättre.
7 -Konsolig mus precision, seriöst!?.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

5 -Max 12 spelare fortfarande inte mer än 12 spelare sedan Black Ops 1 som hade servrar med upp till 18.

Har dom tagit bort groundwar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har dom tagit bort groundwar?

Vet inte, men det finns ingen just nu verkar det som.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ni som köpt Delux Edition av spelet, har ni fått era Call Of Duty points?

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Avstängd

Samma gamla smörja!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A