Permalänk

Jag gillar det! Blev ett köp till PS4 då CoD tyvärr inte håller måttet på PC. SP-kampanjen känns sådär men jag köper CoD nästan enbart för multiplayer-läget så det kvittar egentligen.

Om någon vill köra lite på PS4 så PM:a ert PSN-nick så kör vi!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Fortfarande inte startat SP men lirar ju för MP snart i prestige 2 och älskar det. Nog för det är "samma gamla" men alltid lika tillfredsställande att danka noobs. Flyter på för jävla bra 144 fps utan problem på max.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Blev ett köp till PS4 då CoD tyvärr inte håller måttet på PC

Finns det något som är bättre på konsol utom antalet spelare och att det möjligtvis är fler "hackers" på PC? Dock inte mött någon som fuskar och är snart P2(14h).

Permalänk
Medlem

Bör man köpa till PS4 Pro eller PC? Har datorn i sig som jag antar kommer prestera rätt likt PS4 Pro med snarlik frame rate. Känns som multiplayern ofta dör ut ganska snabbt när det gäller CoD till PC medans till konsol varar det mycket längre.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Om det finns nån lust att köra med mig på ps4. har en ok kd, adda mig gärna på min psn zOUTLINERz

Permalänk
Medlem

Måste säga att WW2 är mitt favorit CoD sen efter MW2. Skönt att slippa dessa CoD spel med hoppande, flygande eller springande robotar på väggar!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Måste säga att WW2 är mitt favorit CoD sen efter MW2. Skönt att slippa dessa CoD spel med hoppande, flygande eller springande robotar på väggar!

Håller med. Bästa mp sen i alla fall BO2. Inte bara för att man slipper dubbelhopp osv. utan även för att det rullar på så smooth på PC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Finns det nån "gubb"klan som lirar detta spel, är 44 år och skulle vara skoj att kunna spela ihop lite och snacka skit imellanåt. Är inte nått proffs alls, utan spelar för skoj skull. Mvh Peder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Medlem

Skaffade det för 2 dagar sen till ps4 kör bara mp faktiskt riktigt kul! är ni sugna på o köra så adda Flexarn040 på psn

Permalänk
Medlem

Köpte det och det lär väl förbli årets största misstag. Kartorna är så korkat designade att man funderar om sledgehammer över huvud taget har gjort några tester. Pinsamt dåliga spawns oavsett gamemode och det är bara början. WW2 får COD Ghosts att se ut som ett bra spel.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Det är dubbelxp denna helg för PC va? Tycker jag får sjukt mycket xp varje match sen igår.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Kör det på PC, riktigt trevligt spel.

Permalänk
Medlem

Laddade ned detta spel olagligt för att pröva det, och jag är glad att jag inte lade ut några pengar på det. 30 min var allt jag behövde för att se hur dåligt det var, därefter uninstall..

Man känner sig verkligen instängd, som att man har en route att gå. Man är nästan lika inaktiv som att titta på film. Kanske är roligt för folk som bara vill spela lite utan några vänner, bara lite hjärnlöst dödande utan strategier

Jag antar att jag har blivit bortskämd med Battlefield...

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Köpte det och det lär väl förbli årets största misstag. Kartorna är så korkat designade att man funderar om sledgehammer över huvud taget har gjort några tester. Pinsamt dåliga spawns oavsett gamemode och det är bara början. WW2 får COD Ghosts att se ut som ett bra spel.

Det är inte så konstigt att spawns blir fel om man kör Domi eller HP. Om man ej går på sitt motstånd i deras spawn så spawnar dom heller inte random. Låter man dom vara och går för pointsen ist så blir spawnsen inte fel heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nox11:

Det är inte så konstigt att spawns blir fel om man kör Domi eller HP. Om man ej går på sitt motstånd i deras spawn så spawnar dom heller inte random. Låter man dom vara och går för pointsen ist så blir spawnsen inte fel heller.

Även i Domination och Hardpoint är spawns väldigt mycket sämre än i exempelvis BO3 (vilket jag räknar som det nyaste bra call of duty spelet). Fick en POTG häromdagen där jag i TDM skjuter mot två pers med Waffe 28, det visade sig att två stackare spawnade bakom dom jag redan sköt på och fick tugga bly av bara farten. Kartorna är pinsamt dåliga och det görs endast bättre av att både Advanced Warfare och COD4 Remaster är skitdåliga spel. Det är heller inte bara spawns utan generella sightlines som är helt idiotiskt utformade. Ärligt talat känns det som att Sledgehammer använt någon "random map generator" för det man springer runt i känns enbart som labyrinter där man måste kolla i 7 olika riktningar samtidigt. Att det finns så oerhört få kartor vid launch bidrar heller inte till att göra spelet bättre.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

@firstofmay: Vet om att spawnsen är konstiga men det är vi själva som gör att det blir så. Pushar man inte deras så kommer dom heller inte bakom ryggen på dig. Körde HP innan tar man över deras spwan och HP ligger nära så får dom spwana om på våran och då får de nära till nästa HP man ska egentligen bara ha en på HP och resten håller sig utanför då får man inga som spwanar i ryggen på en. är man 6 man som kör ihop så händer det aldrig. Och vi kör så vi ej får dom i ryggen heller. därför vi ligger på 5-10 i WL. För att vi stänger ut dom från HP och då får dom spwana långt hela tiden. Sen är Call Of Duty WW ll det bästa dom har gjort sen BO1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nox11:

@firstofmay: Vet om att spawnsen är konstiga men det är vi själva som gör att det blir så. Pushar man inte deras så kommer dom heller inte bakom ryggen på dig. Körde HP innan tar man över deras spwan och HP ligger nära så får dom spwana om på våran och då får de nära till nästa HP man ska egentligen bara ha en på HP och resten håller sig utanför då får man inga som spwanar i ryggen på en. är man 6 man som kör ihop så händer det aldrig. Och vi kör så vi ej får dom i ryggen heller. därför vi ligger på 5-10 i WL. För att vi stänger ut dom från HP och då får dom spwana långt hela tiden. Sen är Call Of Duty WW ll det bästa dom har gjort sen BO1.

Aktivt spelat sedan COD4 och hoppat dom svagaste titlarna. WW2 har värdelösa spawns, det finns inga ursäkter och jag kan inte komma på något tidigare spel som haft liknande problem. Klart exempelvis wet work från just COD4 var en helt värdelös karta men i WW2 är alla kartor byggda som wet work, utan någon egentlig baktanke. Du får gärna motivera vad det är du gillar med ett spel som saknar content och bra gameplay.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Aktivt spelat sedan COD4 och hoppat dom svagaste titlarna. WW2 har värdelösa spawns, det finns inga ursäkter och jag kan inte komma på något tidigare spel som haft liknande problem. Klart exempelvis wet work från just COD4 var en helt värdelös karta men i WW2 är alla kartor byggda som wet work, utan någon egentlig baktanke. Du får gärna motivera vad det är du gillar med ett spel som saknar content och bra gameplay.

Detta spel är ju bättre en dom som kom efter BO1 utan problem börja spela WW ll nu. Innan dess har jag ej spelat cod sen BO1 och det har jag inte gjort för att de har gjort dom senaste spelen skit dåliga. Nu har man gott tillbaks som för mig är Call of duty inte spel om framtiden eller något i nu tid utan WW ll är cod för mig och kommer för bli så. Därför börja jag lira detta nu och jag är inte missnöjd en så länge. Sen till nästa cod blir det väl skit igen men nu är nu och jag är nöjd. Att du inte är nöjd det hör jag och ser jag och det acceptera jag det enda jag sa i mot dig var om spwansen som du tycker är fel men det blir ej fel om man gör det rätt från början.

Permalänk
Medlem

Dubbelxp på PC nu, till måndag! Passa på att nå max prestige nu. Själv ska man iväg på lördag och kommer hem söndag (attans också!) så får passa på idag och imorgon.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Tycker om det! Antagligen det bästa cod sedan mw2. Nya spelläget ger mycket bra känsla. När man stormar Normandie är det som att man tittar på saving private Ryan åter igen. Är dock lite besviken på deras zoombie-mode. Sure, det är en härlig känsla att lägga en spade i en nazi-zoombies huvud, men det känns ändå som att det saknar något.

Permalänk
Inaktiv

Spelade igenom kampanjen tidigare idag, rätt trevligt även om segmenten där man ska dra musen och trycka in kommandon snabbt blev tröttsamt. Underligheter med att kontrollera fordon också. Men så är det CoD och inte Battlefield förstås.

Blir att återvända till några av de intressantare nivåerna.

Permalänk
Medlem

Jag gillade verkligen inte kampanjen, tyckte mest jag blev förbannad på nåt skit hela tiden..
Allt vara bara kaosartat hela tiden...
Och för kort som vanligt..

Men MP däremot är jag såld på.
Snart uppe på Prestige 3.

Blir dock jääävligt trött på alla cheaters och alla som kör Quick-scope, eller vad det kallas.
De måste göra nåt åt hitboxarna.. alldeles för lätt att träffa med sniper utan att zooma in ordentligt.

Ett gäng till mp banor skulle inte skada heller.

Kör mest FFA, TDM och Domination.

Gammal som man är så är min klan-tag [40+]..

[40+] fr3ak

ps.. måste hem och utnyttja sista timmarna med 2XP till 19 ikväll efter jobbet...

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk

@d3rrty: Intressant att många klagar på "cheaters". Är själv snart P4(>300 matcher) och har egentligen bara mött/sett en som jag antar fuskat. Snubben fick bara headshots med en smg vilket va lite väl bra för att inte bli skeptisk. Annars har jag aldrig sett någon annan. Tror många inte räknar med alla element när de fuskanklagar folk hit och dit. Ljud, game knowledge, spawn control, tur och att vissa faktiskt kan panga. Bli lika besviken varje gång jag ser "reported" eller liknande i chatten av någon nöt som tror sig kunna allt och lite till.

Permalänk
Medlem

@ASeagreen: Du har nog rätt men kollar men death-cam efter att ha dött så är det väldigt lätt att bli misstänksam ibland..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Halloj! Grabben vill ha det här i julklapp, dock vet jag inte om det blir till ps4 eller pc... splitscreen tror jag lockar en del med zombies... men det går inte spela splitscreen på PC eller?
Edit: Såg att det fanns på steam nu, trodde det va på origin, där står det lokal coop, det måste innebära splitscreen?

Permalänk
Medlem

Köp inte på PC! Börjar ju redan DÖ!
Konsol lever längre!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Köp inte på PC! Börjar ju redan DÖ!
Konsol lever längre!

Haha, vad f*n

Permalänk
Medlem

Inga vettiga svar? Även om segas va rätt roligt

Permalänk

@Swennis: Fråga om någon vän har spelet och vilken enhet de spelar på isf. Annars är det som tidigare nämnt fler spelare på konsol än PC. Men kommer nog vara spelbart på PC ett bra tag framöver. Går ju fortfarande att spela MW2 liksom.
Jag själv lirar PC och tycker det rullar fint (970, 4690k, 120+ fps), om han har krav på sådant.

Edit: Bara spelat MP och vet inte hur det är med split screen.

Permalänk
Medlem

@Swennis: Vet inte om jag är gammaldags men shooter spel skall spelas på PC om du frågar mig.