Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Skumt. Hur ofta får du/ni dessa mails?

Var nyss, fick 35+ mail på en gång som jag redan fått tidigare, mobilen plingade jäklar i det
Inte fått fler efter det som är gamla vad jag vet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nivity:

Var nyss, fick 35+ mail på en gång som jag redan fått tidigare, mobilen plingade jäklar i det
Inte fått fler efter det som är gamla vad jag vet

Felet hittat. RSS feeden skrev ut länkar som http som vi precis justerat så dom står som https. Så det ska vara en engångsgrej just nu men ska rulla på helt obemärkt framöver

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Felet hittat. RSS feeden skrev ut länkar som http som vi precis justerat så dom står som https. Så det ska vara en engångsgrej just nu men ska rulla på helt obemärkt framöver

Tack för en snabb fix! Brukar kanske få ett par mail per dag beroende på hur mycket som postas i trådarna så det blev lite överraskande med ett 30-tal på kort tid.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det, får ni tipset direkt i mail då? Jag kör på Sweclockers egna "Ny kommentar" mail, men då går jag ju sedan aktivt in på sidan för att läsa. Vore smutt om man kan få mail på varje nytt inlägg - iaf i tipstråden!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Jag får notiser direkt i telefonen som "Notification" en stund efter det att foruminlägget/tipset blivit publicerat. Däremot måste jag aktivt gå in och läsa vad fyndet är då det inte står i notisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Står att erbjudandet gått ut igår söndag, men priset på hemsidan gäller fortfarande. Använde själv prisgaranti för att få tillbaka 400kr då jag köpte min för fullpris för 1.5 vecka sedan.

NVIDIA SHIELD TV 4K + fjärrkontroll 1 490 :- (ord 1890:-)

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/streaming-och-media...

NVIDIA SHIELD TV+ spelkontroll 1 890 :- (ord 2290:-)

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/streaming-och-media...

Tack för tipset! Hur är mjukvaran i Shielden nu för tiden? Jag köpte en Shield förra eller om det var förrförra året men den åkte tillbaka rätt omgående då jag upplevde den som oerhört buggig, hängde sig med jämna mellanrum, krävde regelbundna omstarter m.m. dessutom tror jag inte att Dplay fanns.

Apple TV har så klart även sina egna brister men jag upplever att den är oerhört stabil i jämförelse. Shielden rekommenderas ofta för t.ex. Plex och snnan strömning av eget material men om man är ute efter något stabilt för streamingtjänster kanske ATV4K är det bättre valet? Det verkar läggas mer energi och resurser på att anpassa dessa till ATV/TVOS jämfört med android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Tack för tipset! Hur är mjukvaran i Shielden nu för tiden? Jag köpte en Shield förra eller om det var förrförra året men den åkte tillbaka rätt omgående då jag upplevde den som oerhört buggig, hängde sig med jämna mellanrum, krävde regelbundna omstarter m.m. dessutom tror jag inte att Dplay fanns.

Apple TV har så klart även sina egna brister men jag upplever att den är oerhört stabil i jämförelse. Shielden rekommenderas ofta för t.ex. Plex och snnan strömning av eget material men om man är ute efter något stabilt för streamingtjänster kanske ATV4K är det bättre valet? Det verkar läggas mer energi och resurser på att anpassa dessa till ATV/TVOS jämfört med android.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har som sagt bara haft den i två veckor, men den har aldrig hängt sig. Valde den över Apple 4K pga utökad kompatibilitet vad gäller ljudformat egentligen.

Använder Plex till 99.9%, Netflix, Youtube, SVT Play och TV4 Play och den har inte hängt sig ännu. Gick från en Raspberry Pi3 så det var en extrem uppgradering vad gäller prestanda.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Haft nVidia Shield i många år nu, aldrig haft några problem med den. Betydligt nöjdare med den än våra Apple TV 2 och 4.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jag har som sagt bara haft den i två veckor, men den har aldrig hängt sig. Valde den över Apple 4K pga utökad kompatibilitet vad gäller ljudformat egentligen.

Använder Plex till 99.9%, Netflix, Youtube, SVT Play och TV4 Play och den har inte hängt sig ännu. Gick från en Raspberry Pi3 så det var en extrem uppgradering vad gäller prestanda.

Förlåt för idiotisk fråga, men vad använder du den till. Beskriv en vardagseftermiddag eller en lördagskväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Förlåt för idiotisk fråga, men vad använder du den till. Beskriv en vardagseftermiddag eller en lördagskväll

Jag konsumerar all media i min hembio via Shielden, istället för htpc/chromecast/roku/amazon fire/Apple TV osv.

Anledningen till att den är populär är pga dess prestanda, den klarar 4K-material i både h264/h265 (hevc) inklusive populära ljudformat som Atmos, DTS HD-Master m fl. Du kan sätta igång en 85GB 4K UHD Bluray utan att den börjar svettas.

Sen är det ju en ren android-tv dvs du kan ladda ned alla sådana appar från Google Play store, sen går det även sideloada .apk-er typ Chrome samt att du kan streama spel från din speldator om du har ett Nvidia-grafikkort med relativ låg latens. Du kan även spela och streama spel direkt från Nvidias molntjänst.

Kortfattat : Jag sätter mig i soffan och använder fjärren för att starta Plex eller Netflix och kikar på serier eller film

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Ska man hoppa på VR-tåget med HP Windows Mixed Reality Headset för 2222kr. Någon som testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Ska man hoppa på VR-tåget med HP Windows Mixed Reality Headset för 2222kr. Någon som testat?

Verkar vara ett ruskigt bra pris.

Den här videon är ju relevant eftersom han utgår från ungefär samma pris som vi kan köpa den för. Linus tech tips utgår från priset 499usd eller nå sånt. Det kliar lite. Men jag har ingen dator fören i höst så känns lite dumt. Om du köper får du gärna meddela vad du tycker om den.

https://youtu.be/3emC_Ui8wUA

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Verkar vara ett ruskigt bra pris.

Den här videon är ju relevant eftersom han utgår från ungefär samma pris som vi kan köpa den för. Linus tech tips utgår från priset 499usd eller nå sånt. Det kliar lite. Men jag har ingen dator fören i höst så känns lite dumt. Om du köper får du gärna meddela vad du tycker om den.

https://youtu.be/3emC_Ui8wUA

Någon som vet om det går att koppla till xbox one x och få bild? Jag behöver inte vr utan vill bara ha bild.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Drog iväg en beställning på HP WMR'en.
2222kr för ett vr-headset är ju för stunden ett väldigt bra pris.
Får se om jag behåller den eller om det blir att ångra köpet.
Har varit sugen på att testa VR sedan oculus hade sin kickstarter och redan då kliade det i fingrarna.
Har testat olika lösningar med mobil +cardboard, men även om det går att testa lite vive/oculus-spel så blir det ju inte samma sak.
Jag förväntar mig inga underverk med just HP's WMR, har sett ett gäng olika videos om de olika modellerna. Helst hade jag ju velat haft Samsung Odyssey eller nya Vive Pro. Odyssey'n säljs ju inte i Europa dock, så då får man hålla på med import genom en mellanhand och slutar på ca 6000kr, samt jäkligt drygt om man behöver skicka tillbaks den om något pajar inom garanti. Vive Pro'n är så jäkla dyr så vill inte lägga de pengarna utan att ha testat VR innan..

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Föredetting
Skrivet av glemmy:

Visas som slut först när man väljer "gå till kassan" tyvärr.

Lite sen på bollen här, men såg samma deal. Försökte beställa den 13:e även jag, men samma meddelande. Fick till min förvåning igenom en order en dag senare. Ingen aning om den gått iväg eller inte, däremot, då jag sitter i Taiwan och beställde en med leverans till passande adress i Sverige, vilket råkade vara mamsen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av two4player:

Inet har ju också FIFA 18 till PS4 för 529kr 99kr. Blev mitt första FIFA sen 2005!

https://www.inet.se/produkt/6335254/fifa-18-ps4-vm-kampanj - 14st kvar i skrivande stund.

Glöm inte att vi har fri frakt

Edit: SLUT!

Ville bara skriva och tacka för tipset! Det ligger hemma i brevlådan och väntar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Drog iväg en beställning på HP WMR'en.
2222kr för ett vr-headset är ju för stunden ett väldigt bra pris.
Får se om jag behåller den eller om det blir att ångra köpet.
Har varit sugen på att testa VR sedan oculus hade sin kickstarter och redan då kliade det i fingrarna.
Har testat olika lösningar med mobil +cardboard, men även om det går att testa lite vive/oculus-spel så blir det ju inte samma sak.
Jag förväntar mig inga underverk med just HP's WMR, har sett ett gäng olika videos om de olika modellerna. Helst hade jag ju velat haft Samsung Odyssey eller nya Vive Pro. Odyssey'n säljs ju inte i Europa dock, så då får man hålla på med import genom en mellanhand och slutar på ca 6000kr, samt jäkligt drygt om man behöver skicka tillbaks den om något pajar inom garanti. Vive Pro'n är så jäkla dyr så vill inte lägga de pengarna utan att ha testat VR innan..

Finns det några spel som fungerar på den? Jag har för mig att jag läst att en del spel knyts mot specifika VR-glasögon, har jag fel där?

Bland annat skulle jag vilja prova nya Doom i VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Finns det några spel som fungerar på den? Jag har för mig att jag läst att en del spel knyts mot specifika VR-glasögon, har jag fel där?

Bland annat skulle jag vilja prova nya Doom i VR.

Windows mixed reality har stöd för SteamVR, så kan spela alla spel som en Vive kan. Utöver det så fungerar även Revive till WMR, vilket är samma program som de med en Vive använder för att spela Oculus Rift spel. Så WMR kan spela allt (eller typ 99.9%) av alla Vive och Rift spel, samt de spel och program som du kan hitta i Windows store. Revive kommer nu även med en version just för WMR, där den istället för att simulera en Vive, som i sin tur simulerar en Rift för att spela Rift spel, så kan den skippa Vive helt och simulera Rift direkt (lite mindre latency och så).

Återkommer när jag testat den, den skickades idag och dyker förhoppningsvis upp imorn eller på Torsdag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Xbox guld 3 + 3 månader för 199kr
https://cdon.se/spel/xbox_live_gold_3_months_%2b_3_months-445...
Får man 2 separata koder så man kan splita med en kompis?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Xbox guld 3 + 3 månader för 199kr
https://cdon.se/spel/xbox_live_gold_3_months_%2b_3_months-445...
Får man 2 separata koder så man kan splita med en kompis?

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, du får 2 koder på 3 månader styck.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Exakt, du får 2 koder på 3 månader styck.

Tack nu är det beställt. Tror jag fick 4,5kr i cdon cashback ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

PIA vpn i 1 år + en hel drös andra program för 15$ via humble bundle. Ord pris för vpn enligt PIA:s hemsida är 40$ per år. https://www.humblebundle.com/software/cybersecurity-software-...

Skickades från m.sweclockers.com

Är det något av de andra programmen som är värt att köra?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Är det något av de andra programmen som är värt att köra?

ProtonMail och SpiderOak är säkerhets-/integritetsinriktade alternativ till Gmail/Dropbox om man bryr sig om sånt men resten hade jag nog skippat, det känns mest som onödig bloatware för oroliga datornoviser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Windows mixed reality har stöd för SteamVR, så kan spela alla spel som en Vive kan. Utöver det så fungerar även Revive till WMR, vilket är samma program som de med en Vive använder för att spela Oculus Rift spel. Så WMR kan spela allt (eller typ 99.9%) av alla Vive och Rift spel, samt de spel och program som du kan hitta i Windows store. Revive kommer nu även med en version just för WMR, där den istället för att simulera en Vive, som i sin tur simulerar en Rift för att spela Rift spel, så kan den skippa Vive helt och simulera Rift direkt (lite mindre latency och så).

Återkommer när jag testat den, den skickades idag och dyker förhoppningsvis upp imorn eller på Torsdag.

Du verkar ha koll på detta. Jag har bara provat Oculus en gång och var tagen med storm. Är det några skillnader med kameror som ska följa rörelser mellan denna och Oculus?

Eller är enda skillnaden kvalite på skärmarna? Jag sitter på jobbet och har inte sett videon som länets till tidigare.
Jag har möjlighet att köpa ett ex i butik i stan

Permalänk
Medlem

Ni som nappar på Humble Bundles PIA-deal eller redan har PIA, har ni lust att göra en dagsaktuell mätning på bredbandskollen, förslagsvis för deras svenska tunnel, och dela med er av resultatet samt eran ordinarie hastighet?

Jag har inte haft PIA på över ett år pga deras dåvarande extremt undermåliga bandbredd under två månader. Men $15 för ett år lockar ju helt klart.

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Är det något av de andra programmen som är värt att köra?

Vet faktiskt inte. Vpn-tjänsten är stor och känd och för det priset är det prisvärt. Hur hastigheten osv är vet jag inte, har själv inte använt PIA. Det som skulle kunna vara till användning är väl mail-programmet och/eller ad-blocker om det fungerar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Ni som nappar på Humble Bundles PIA-deal eller redan har PIA, har ni lust att göra en dagsaktuell mätning på bredbandskollen, förslagsvis för deras svenska tunnel, och dela med er av resultatet samt eran ordinarie hastighet?

Jag har inte haft PIA på över ett år pga deras dåvarande extremt undermåliga bandbredd under två månader. Men $15 för ett år lockar ju helt klart.

Skall se om jag får liv i det ikväll, isf kör jag ett test.

Skrivet av Kastroullen:

Vet faktiskt inte. Vpn-tjänsten är stor och känd och för det priset är det prisvärt. Hur hastigheten osv är vet jag inte, har själv inte använt PIA. Det som skulle kunna vara till användning är väl mail-programmet och/eller ad-blocker om det fungerar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får googla lite och se vad det är, det var ändå ffa för PIA jag köpte bundlen. Har just satt upp en PiHole så jag tror inte jag behöver fler adblockers för tillfället.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

@merdique:
Har fungerat bra förutom ett felmeddelande som kommer upp ibland när jag skall söka på Google. Ska ta och kolla upp om man kan bli av med det senare.

Utan IPA:

Med IPA:

Har 100/10 ifrån ComHem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

....
Sen är det ju en ren android-tv dvs du kan ladda ned alla sådana appar från Google Play store, sen går det även sideloada .apk-er typ Chrome ..

Fungerar det samma med Shield som med Oculus Go att sideloada appar?
https://www.youtube.com/watch?v=baWEzvLC8Bo

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Skynda fynda Zelda till Switch på Ginza. 299kr