Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

@persson78: Det var ett skämt.

En smiley hade hjälpt.

Permalänk
Medlem

Någon som kan stoppa mig ifrån att haka på neckband med Sennheiser rean? Flesta vännerna tycker det är jobbigt runt halsen men har själv inte testat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Dom som diskuterades i inläggen ovanför mitt... Wh1000xm2. Rabattkoder står på produktsidan.

https://www.komplett.se/product/952623/tv-ljud-bild/horlurar/...

Nu kostar 1000XM2 2 999 kr (ca 3 000 kr) på Elgiganten utan en meningslös rabattkod. Köpte dem själv när de kom för ca: 4 000 kr och är nöjd. Tyvärr tål de inte minsta regnstänket dvs extremt känsliga för minsta duggregn. Fick vara utan 1 månad och lånade Bose dito som jag inte alls var nöjd med. Ljudmässigt var det som att komma tillbaka till himmelriket när jag fick skifta tillbaka och noice canseling är bättre på Sony. Annars är Bose lättare/bekvämare och har riktiga knappar istället för touch.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Mycket bra pris på ett M2 SSD 240GB på NetOnNet.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/harddisk/ssdm2/w...

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Sennheiser 50%

Slutade fungera medans jag skulle betala.... Fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Rabattkoden fungerar fortfarande för mig! Du kanske lade till MOMENTUM Wireless i Ivory färger? Den tog precis slut såg jag, men svart finns fortfarande i lager!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Rabattkoden ska gälla i 24h och Englands match började 14:00 igår. Så rabattkoden lär ju garanterat fungera fram tills kl 14 idag. Möjligtvis till kl 15:45 om de räknar med matchslut.

Permalänk
Medlem

@ducedo: fick byta enhet så fungerade koden igen. Fick tag i svarta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sukero:

De där måste vara rekord på läs/skrivhastighet... ^^

• 540 MB/s läshastighet

• 430 MB/s skrivhastighet

Permalänk
Medlem

Samma här, skulle precis lägga beställning på ett par svarta MOMENTUM Wireless. Verkar inte gälla längre..!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

• 540 MB/s läshastighet

Det stämmer väl? Eller missar jag något?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

• 540 MB/s läshastighet

Fast det är ju en SATA disk och inte NVMe, därav de lägre hastigheterna

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Det stämmer väl? Eller missar jag något?

Det är rekordkassa siffror för en sådan disk.

Normala siffror är väl något i stil med:
3200 MB/s läshastighet
2500MB/s skrivhastighet
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/harddisk/ssdm2/s...

Men bryr man sig inte så mkt om hastigheten och vill ha en disk som är fysiskt liten är det väl ett bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

3200 MB/s läshastighet
2500MB/s skrivhastighet

Men bryr man sig inte så mkt om hastigheten och vill ha en disk som är fysiskt liten är det väl ett bra pris!

Njaa skillnad på en ssd som anslutas mot m2 och en annan som ansluts mot SATA.

Mer lämplig att jämföra med är väl typ https://m.prisjakt.nu/product/4655194/properties
Det är den mest populära SATA SSDn på prisjakt. Den har 520 skriv och 550 läs.

Så tycker inte att den tipsade disken skulle vara anmärkningsvärt slö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Samma här, skulle precis lägga beställning på ett par svarta MOMENTUM Wireless. Verkar inte gälla längre..!

Ny chans på torsdag men förvänta dig inget målkalas (procent) mot Belgien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

3200 MB/s läshastighet
2500MB/s skrivhastighet

Det är en skillnad mellan NVMe PCIe och SATA SSD:er, även i M.2 format! Denna som länkades är en M.2 SATA disk och inte NVMe PCIe som har typiska hastigheter likt de du skriver om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar som att rabattkod tidigare postad NMcTDsx7 fortfarande fungerar på den brittiska Sennheiser webbshoppen. Priset blir då 1850 via PayPal.

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakie:

Verkar som att rabattkod tidigare postad NMcTDsx7 fortfarande fungerar på den brittiska Sennheiser webbshoppen. Priset blir då 1850 via PayPal.

Tydligen så är det inte menat att jag ska få köpa några hörlurar. Koden verkar inte fungera längre på den sidan heller..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

20% off alla Fractal Design produkter hos inet med koden FDSOMMAR, fungerar på redan rabatterade produkter ex Meshify C för 600 med koden:

https://www.inet.se/produkt/6902638/fractal-design-meshify-c

Vet inte om det är jag som är dum men hur använder man koden på Inets sida? Har tryckt på rabattkod och sedan värdekod och fyllt i FDSOMMAR men står att koden inte hittas eller är förbrukad. Har jag missat något?

Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0man:

Vet inte om det är jag som är dum men hur använder man koden på Inets sida? Har tryckt på rabattkod och sedan värdekod och fyllt i FDSOMMAR men står att koden inte hittas eller är förbrukad. Har jag missat något?

Fungerar inte för mig heller. Verkar vara något fel, hinner dock inte ta tag i det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0man:

Fungerar för mig när jag prövar med Meshify C, kanske lite strul hos inets sida men annars ska det vara så som du sa: Presentkort -> värdekod -> FDSOMMAR

edit: nej nu slutade det att fungera, gick nån timma sen...

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Skrivet av Mix0r:

Fungerar för mig när jag prövar med Meshify C, kanske lite strul hos inets sida men annars ska det vara så som du sa: Presentkort -> värdekod -> FDSOMMAR

Kampanjsidan finns än: https://www.inet.se/kampanj/4588/fractal-design-sommarkampanj

Men står inget om när kampanjen gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kan vara en chansning.
Men asedo säljer 500gb m2 ssd för 449kr
Modellen WD 3D nand blue finns billigare än så på fler ställen men jag litar inte på dom. Utan för mig blir det asedo då dom erbjuder klarna.

Högst troligen ett felaktigt pris, men man kan alltid testa och se om de levererar eller ej. Köpte min Dell skärm därifrån när den gick ner i pris (2000 kr mot närmaste konkurrent) och jag fick hem den hel och ny - inga felaktigheter, ingen "kinakopia" eller liknande. Får se om detsamma gäller just denna SSD!

EDIT: Sen har ju datagrottan.se den för 280 kr:

https://www.datagrottan.se/western-digital-wd-blue-ssd-500gb/...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4433371

Något är ju väldigt skumt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Högst troligen ett felaktigt pris, men man kan alltid testa och se om de levererar eller ej. Köpte min Dell skärm därifrån när den gick ner i pris (2000 kr mot närmaste konkurrent) och jag fick hem den hel och ny - inga felaktigheter, ingen "kinakopia" eller liknande. Får se om detsamma gäller just denna SSD!

EDIT: Sen har ju datagrottan.se den för 280 kr:

https://www.datagrottan.se/western-digital-wd-blue-ssd-500gb/...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4433371

Något är ju väldigt skumt.

Känns för billigt för att inte köpa?
Datagrottan samt ännu billigare på en annan återförsäljare? "multitronic"?

Beställer iaf och hoppas på det bästa, någon som vet hur dessa är och presterar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Känns för billigt för att inte köpa?
Datagrottan samt ännu billigare på en annan återförsäljare? "multitronic"?

Beställer iaf och hoppas på det bästa, någon som vet hur dessa är och presterar?

Datagrottan erbjuder inte Klarna på köpet av denna SSD (huruvida de gör det alls vet jag inte). Läs även recensionerna på Prisjakt - vissa har tydligen inte fått hem någon produkt eller ens pengarna tillbaka. Betalar hellre en hundralapp eller två extra för betalning via faktura med Klarna när det gäller sådana, snabbt prissänkta produkter, än att leva med huvudvärk då fel/ingen produkt anländer och pengar inte returneras

Det är ju f.ö. en SATA disk så den presterar som en vanlig SATA SSD och inte en M.2 PCIe SSD.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Datagrottan erbjuder inte Klarna på köpet av denna SSD (huruvida de gör det alls vet jag inte). Läs även recensionerna på Prisjakt - vissa har tydligen inte fått hem någon produkt eller ens pengarna tillbaka. Betalar hellre en hundralapp eller två extra för betalning via faktura med Klarna när det gäller sådana, snabbt prissänkta produkter, än att leva med huvudvärk då fel/ingen produkt anländer och pengar inte returneras

Det är ju f.ö. en SATA disk så den presterar som en vanlig SATA SSD och inte en M.2 PCIe SSD.

Beställde en, får se om den dyker upp. 329kr med frakt, dyker den inte upp har jag gott köpskydd i kortet jag betalade med
Men ja, recensionerna var ju inte överväldigande positiva direkt..

Visa signatur

|R5 3600|Noctua NH-U12S|Vengeance LPX 2x8GB @3200MHz|Intel 660p 512GB|MSI B450 Tomahawk MAX|Gigabyte RX 5700 XT 8GB GAMING OC |Phanteks P300A|
MSI Optix MAG241CP 144Hz|Xtrfy M3 Heaton|Xtrfy K4 RGB TKL|RIG 400 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Fungerar inte för mig heller. Verkar vara något fel, hinner dock inte ta tag i det nu.

Skrivet av Mix0r:

Skrivet av persson78:

Kampanjsidan finns än: https://www.inet.se/kampanj/4588/fractal-design-sommarkampanj
Men står inget om när kampanjen gäller.

Nu fungerar det

Visa signatur

Ryzen 5600X/32GB/1070/3*512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joccmock:

Beställde en, får se om den dyker upp. 329kr med frakt, dyker den inte upp har jag gott köpskydd i kortet jag betalade med
Men ja, recensionerna var ju inte överväldigande positiva direkt..

Jag beställde från Asedo ändå, landade på 548kr. Mest intresserad av "multitronic" om de skulle levererat. Där blir det 229kr för en hårddisk och 408kr för 2st.. Men vågade inte chansa idag haha, får nöja mig med ett bra pris på 548kr om det kommer fram!

Iom att jag tog klarna, är det bara att skita i och betala om inget paket skulle komma fram?

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Asedo ändå, landade på 548kr. Mest intresserad av "multitronic" om de skulle levererat. Där blir det 229kr för en hårddisk och 408kr för 2st.. Men vågade inte chansa idag haha, får nöja mig med ett bra pris på 548kr om det kommer fram!

Iom att jag tog klarna, är det bara att skita i och betala om inget paket skulle komma fram?

Får du inget paket går det att frysa fakturan på Mitt Klarna, alternativt kontakta deras kundtjänst

Visa signatur

|R5 3600|Noctua NH-U12S|Vengeance LPX 2x8GB @3200MHz|Intel 660p 512GB|MSI B450 Tomahawk MAX|Gigabyte RX 5700 XT 8GB GAMING OC |Phanteks P300A|
MSI Optix MAG241CP 144Hz|Xtrfy M3 Heaton|Xtrfy K4 RGB TKL|RIG 400 Pro|

Permalänk
Keeper of Traditions

Klarna vet ju ingenting om huruvida du fått någon vara eller inte, de är ju bara en mellanhand. Inte så smart att bara skita i att betala, med andra ord

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.