Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Rösta fram snyggaste RGB-bygget i Phanteks tävling

Permalänk
Permalänk
Medlem

Rösta på Streamdog

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Skulle hellre rösta på dagens snyggaste utsketna dynga än att se på en på en massa bilder som vill få en att må som en extasyöverdos till max. Ok. jag förstår att det kan vara roligt och en hobby, vissa tycker om bling bling.

För mig en RGB en plåga som jag hoppas kommer att dö ut.
Jag har 2 st RGB:

  • -E-blue Razer mus.... förstås blått på båda sidor. Äckligt men bra då det är mörkt. Men musen är så skön. B går inte att stänga av.

  • -MSI "MysticLight" på min M5 z370 moderkort. Visar CPU-temp. Blått <40C Grönt och Rött över 60. SÅ DENNA RGB knappt synligt men är lite nyttig och RGB kan stängas av.

Lycka till i tävlingen, men låt tillverkarna veta att vissa skiter fullständigt i RGB och blir bara arga om man måste betala önödiga pålägg då RGB är med. (som mitt M5 moderkort)

Permalänk
Medlem

Laktos var snyggt med godkänd belysning. Även om jag personligen föredrar mindre disco.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Laktos var snyggt med godkänd belysning. Även om jag personligen föredrar mindre disco.

Kan bara hålla med , jag personligen tycker det ser riktigt jäkla hemskt ut med alla dessa Disco ljus .

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Färgade fläktar i all ära, men när de är flerfärgade får jag huvudvärk. Smaken är dock som baken! Och samma färg har de bästa fläktarna

Bästa RGB-belysningen infaller när det blir strömavbrott för min del.

Permalänk
Medlem

Tycker inte något bygge är speciellt snyggt, men bidrag 1 och 5 borde gå direkt till fängelse utan att passera gå

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

För det första kan jag inte rösta det är bara grått, om inte tävlingen gått ut redan. Min andra fråga är, antingen till skaparen eller ngn kunnig, hur sätter man dit noctua-fläktar på sitt grafikkort? (Bidrag nr4).

Edit: Läste nu och såg att tävlingen är avslutad, my bad.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Passar jag med, de kunde väl iaf ansträngt sig lite?

Permalänk
Medlem

@zipmiX: Jag skruvade bort fläkthöljet, satte sedan buntband på 2 av hörnen på varje fläkt, lite meckigt var det, men resultatet blev riktigt bra. LTT har en video på det, där satte han dock buntbanden över backplaten, det är ju lättare men tyckte inte riktigt om utseendet.
(Asus Strix kylare)

Permalänk
Medlem

Visst kan man bygga fult men för i helvete, gör rent datorerna. #1 bidraget ser ut att lida av mjäll.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av employed:

Visst kan man bygga fult men för i helvete, gör rent datorerna. #1 bidraget ser ut att lida av mjäll.

Håller med... sista bilden på bidrag 1 liksom - en tröja kastad i ett hörn. Den orkade man inte ens plocka upp för att ta ett foto ?
Pinsamt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Otroligt mysig hörna du har skapat där @zetruz.
Hade gjort en copy paste om inte min andra halva tycker jag ska sluta bränna pengar på dator hörnan.
Sen att ens öl/whisky får glänsa lite extra i rampljuset är ju otroligt fint 😁