Fira trasiga certifikat med gratis annonsering i SweClockers Marknad

Permalänk
Melding Plague

Fira trasiga certifikat med gratis annonsering i SweClockers Marknad

Det här var planerat hela tiden. Vi lovar. Oavsett är det garanterat någon annans fel att betalningar med Swish inte fungerar. Kan vi skylla på GDPR?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Perfekt för mig som är snål (sparsam).

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag att låta som en tjurig gammal gubbe men jag tycker att det är riktigt kasst gjort av Swecklockers.
Jag slängde in en annons idag vid 15 då fungerade inte swish men jag fick vackert betala för min annons med mitt kort även om jag normalt swishar.
Nu när det är gratis kan man tänka sig att marknaden blir översvämmad och min annons som normalt hade legat på sidan 1-2 hela helgen snabbt hamnar på sidan 4 osv och blir ”värdelös”.

Nu är 15:- inte mycket pengar men en inflation på marknaden gynnar ingen.
Jag förstår att det är godwill men det är samtidigt ett långfinger till alla som redan betalat och inte sålt sin hårdvara än och betalat för sig.

Over and out från en rätt glad snubbe.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Nu kommer jag att låta som en tjurig gammal gubbe men jag tycker att det är riktigt kasst gjort av Swecklockers.
Jag slängde in en annons idag vid 15 då fungerade inte swish men jag fick vackert betala för min annons med mitt kort även om jag normalt swishar.
Nu när det är gratis kan man tänka sig att marknaden blir översvämmad och min annons som normalt hade legat på sidan 1-2 hela helgen snabbt hamnar på sidan 4 osv och blir ”värdelös”.

Nu är 15:- inte mycket pengar men en inflation på marknaden gynnar ingen.
Jag förstår att det är godwill men det är samtidigt ett långfinger till alla som redan betalat och inte spåt sin hårdvara än och betalat för sig.

Over and out från en rätt glad snubbe.

Se det som en donation till swec, ta bort den å lägg in den som en ny annons?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@moonblase: Visst kan jag det men inflation på annonser som säljare är inget man vill ha.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Nu kommer jag att låta som en tjurig gammal gubbe men jag tycker att det är riktigt kasst gjort av Swecklockers.
Jag slängde in en annons idag vid 15 då fungerade inte swish men jag fick vackert betala för min annons med mitt kort även om jag normalt swishar.
Nu när det är gratis kan man tänka sig att marknaden blir översvämmad och min annons som normalt hade legat på sidan 1-2 hela helgen snabbt hamnar på sidan 4 osv och blir ”värdelös”.

Nu är 15:- inte mycket pengar men en inflation på marknaden gynnar ingen.
Jag förstår att det är godwill men det är samtidigt ett långfinger till alla som redan betalat och inte sålt sin hårdvara än och betalat för sig.

Over and out från en rätt glad snubbe.

Enkel lösning är ju att copy-paste:a din gamla annons så att den läggs in igen och hamnar på sida 1, eftersom att "uppdateringen" inte kostar dig något.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av lasseTM:

Nu kommer jag att låta som en tjurig gammal gubbe men jag tycker att det är riktigt kasst gjort av Swecklockers.
Jag slängde in en annons idag vid 15 då fungerade inte swish men jag fick vackert betala för min annons med mitt kort även om jag normalt swishar.
Nu när det är gratis kan man tänka sig att marknaden blir översvämmad och min annons som normalt hade legat på sidan 1-2 hela helgen snabbt hamnar på sidan 4 osv och blir ”värdelös”.

Nu är 15:- inte mycket pengar men en inflation på marknaden gynnar ingen.
Jag förstår att det är godwill men det är samtidigt ett långfinger till alla som redan betalat och inte sålt sin hårdvara än och betalat för sig.

Over and out från en rätt glad snubbe.

Förstår dig precis, någon hamnar alltid i kläm men många blir också glada. Dessutom har det en effekt att locka till sig fler köpare och spekulanter så det blir bättre spridning. Samtidigt begränsar vi något eftersom det bara gäller medlemmar som varit medlemmar minst 3 månader.

Du kan väl dra mig ett PM om det skiter sig, så ser jag till att hitta på något så att du går från potentiell surgubbe till gladgubbe igen? Långsiktigt tror vi det är nyttigt för marknad och gör att din annons presterar bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Vem blir först med att lägga ut en säljannons för fungerande Swish-certifikat?

Permalänk

Klockren nyhet! Den gav ett gott skratt på fredagskvällen.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Långsiktigt tror vi det är nyttigt för marknad och gör att din annons presterar bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Inget illa menat men gratis annonser är ett jäkla ofog om ni frågar mig. Marknaden fullkomligt svämmar över av annonser och det blir totalt kaos, en nypublicerad annons är borta från förstasidan inom någon timme och folk prånglar ut allt möjligt gammalt skit bara för att det är gratis att annonsera.

Jag förstår att ni uppskattar och vill ha en aktiv marknad men gratis annonser känns direkt kontraproduktivt, kvalitet före kvantitet osv.

Dessutom kan jag tycka att det är oerhört snålt av folk att enbart annonsera när det är gratis. Pengarna går till forumets fortsatta drift och 15kr är en struntsumma som alla har råd med, ändå ökar annonseringen tiofalt varje gång det blir gratis men det är en annan fråga...

En snabb anblick av marknaden visar att 38 annonser publicerats under de tre timmar som gått sedan artikeln lades ut och då är det ändå fredag kväll. Motsvarande siffra för samma period föregående kväll är fem annonser (eller 26 för hela dygnet). Två timmar tog det att fylla hela föregående dygns annonskvot.

Visst kan man argumentera för att en ökad användning av marknaden är positiv men jag upplever dels att kvaliteten på annonserna sjunker drastiskt och dessutom tycks en del användare publicera samma annons flera gånger per dag (=spam) som någon nämnde tidigare.

Det går inte heller att jämföra med bredare plattformar som Blocket eftersom filtreringen är mycket bredare här på Sweclockers vilket, utöver den enorma mängden annonser, gör det väldigt svårt att få en överblick om man inte använder rätt sökord och/eller vet exakt vad man söker.

Dold text
Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av ågren:

Inget illa menat men gratis annonser är ett jäkla ofog om ni frågar mig. Marknaden fullkomligt svämmar över av annonser och det blir totalt kaos, en nypublicerad annons är borta från förstasidan inom någon timme och folk prånglar ut allt möjligt gammalt skit bara för att det är gratis att annonsera.

Jag förstår att ni uppskattar och vill ha en aktiv marknad men gratis annonser känns direkt kontraproduktivt, kvalitet före kvantitet osv.

Dessutom kan jag tycka att det är oerhört snålt av folk att enbart annonsera när det är gratis. Pengarna går till forumets fortsatta drift och 15kr är en struntsumma som alla har råd med, ändå ökar annonseringen tiofalt varje gång det blir gratis men det är en annan fråga...

En snabb anblick av marknaden visar att 38 annonser publicerats under de tre timmar som gått sedan artikeln lades ut och då är det ändå fredag kväll. Motsvarande siffra för samma period föregående kväll är fem annonser (eller 26 för hela dygnet). Två timmar tog det att fylla hela föregående dygns annonskvot.

Visst kan man argumentera för att en ökad användning av marknaden är positiv men jag upplever dels att kvaliteten på annonserna sjunker drastiskt och dessutom tycks en del användare publicera samma annons flera gånger per dag (=spam) som någon nämnde tidigare.

Det går inte heller att jämföra med bredare plattformar som Blocket eftersom filtreringen är mycket bredare här på Sweclockers vilket, utöver den enorma mängden annonser, gör det väldigt svårt att få en överblick om man inte använder rätt sökord och/eller vet exakt vad man söker.

Dold text

Bra feedback åter igen. Jag följer gärna hur det går för din annons, målet måste väl ändå också vara att sälja till en seriös köpare inom hyfsat kort tid / till vettigt pris?

Det är såklart inte okej att spamma eller lägga upp saker som ingen tillslut uppskattar. Tror en del uppskattar gratisdagar och en del inte men tanken är ju inte att sabotera tjänsten, snarare att påminna om att den finns och även skoja till det. Övervikten över tid (även kortsiktigt) är kvalitet varför vi bara gör sådant här stötvis ibland.

Trevlig fortsatt kväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Gratis i marknaden är ju mer eller mindre det bästa som finns, kommer fram så otroligt mycket man kan fynda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Förstår dig precis, någon hamnar alltid i kläm men många blir också glada. Dessutom har det en effekt att locka till sig fler köpare och spekulanter så det blir bättre spridning.

Ett eventuellt alternativ här skulle kunna vara att dela ut en unik kod per annons som lagts upp inom 2-3 dygn innan en gratisperiod, som kan nyttjas en period efter.

Ett annat alternativ kanske kan vara att dela ut en gratiskod per år (tror bortfall från annonsintänkter skulle vara ganska marginella, samtidigt som man får en viss ökning av aktivitet utan att få en koncentrerad flod), kanske baserat på något striktare kriteria såsom aktivitet eller "bra inlägg", kanske som direkt ersättning till någon gratisperiod, även om jag personligen inte har några problem med dessa floder av annonser.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Ett eventuellt alternativ här skulle kunna vara att dela ut en unik kod per annons som lagts upp inom 2-3 dygn innan en gratisperiod, som kan nyttjas en period efter.

Ett annat alternativ kanske kan vara att dela ut en gratiskod per år (tror bortfall från annonsintänkter skulle vara ganska marginella, samtidigt som man får en viss ökning av aktivitet utan att få en koncentrerad flod), kanske baserat på något striktare kriteria såsom aktivitet eller "bra inlägg", kanske som direkt ersättning till någon gratisperiod, även om jag personligen inte har några problem med dessa floder av annonser.

Eller köra med poäng system tex 1000 "Bra inlägg" så får man en gratis annons.

Dom som har ★ 500 "Bra inlägg" för en annons.
Dom som har ♥ 850 "Bra inlägg" för en annons.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666