Hjälp med att tyda ett brev.

Permalänk
Avstängd

Hjälp med att tyda ett brev.

Lång historia kort, Jag har överklagat en P-bot där jag gjorde misstaget att parkera med Iphone app och glömt byta regnr sen jag köpt ny bil. Bifogade kvitton och bevis på ägarbyte etc, Jag fick ett svar idag där av vad jag kan tyda det på har fått "rätt", men brevet i sin helhet ser ändå ut som en faktura. Någon som kan ge ett extra getöga på beskedet?

Hela brevet-->

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Det står uttryckligen att fakturan är makulerad men att detta är en engångsföreteelse, dvs om du gör samma fel igen så kommer du att få betala iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Skriver de att fakturan är makulerad bör du rimligtvis kunna ignorera den. Inga konstigheter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rama:

Skriver de att fakturan är makulerad bör du rimligtvis kunna ignorera den. Inga konstigheter.

Det kan tyckas, men eftersom det likväl ligger ett inbetalningskort med så kan man ifrågasätta om de verkligen har makulerat det i sina system. Att få fakturor makulerade/krediterade är inte alltid det lättaste, är min erfarenhet. Det påstås ofta att så skett, men sedan får man likväl påminnelser eller inkassokrav, som man sedan får nöjet att bestrida än en gång.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ztenlund:

Det kan tyckas, men eftersom det likväl ligger ett inbetalningskort med så kan man ifrågasätta om de verkligen har makulerat det i sina system. Att få fakturor makulerade/krediterade är inte alltid det lättaste, är min erfarenhet. Det påstås ofta att så skett, men sedan får man likväl påminnelser eller inkassokrav, som man sedan får nöjet att bestrida än en gång.

Jag har fått det från min mäklarbyrå, en makulerad faktura så det är ju möjligt.

Permalänk
Medlem

Skulle tagit kontakt med dem skriftligt (mail) för att få bekräftelse.

Fick själv parkeringsböter för något år sedan då lappen vänt sig i fönsterrutan. Jag överklagade och fick rätt men med beskedet följde det ett nytt inbetalningskort. Tog kontakt med dem på nytt och det visade sig att jag behövde betala en "hanteringskostnad" för ärendet.

Nu verkar det inte vara så i ditt ärende men tar ju inte många minuter att dra iväg ett mail.

Permalänk

"Fordran är naturligtvis avskriven"
Detta tolkat jag som att du inte behöver betala.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

"Fordran är naturligtvis avskriven"
Detta tolkat jag som att du inte behöver betala.

Precis. De kanske bifogade fakturan för att visa exakt vilken det gällde. Glöm och gå vidare, får du en påminnelse hänvisa till mailet bara.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

@Neonodia: Som redan påpekats så har fakturan avskrivits i juridisk mening men sen har dom förmodligen gjort fel rent administrativt och glömt att införa detta i sitt faktureringssystem (eller klickat på fel knapp osv). Uppmärksamma dom på problemet och om lär avskriva fakturan/kreditera den.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (ohjälpsamt/meninglöst)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag uppfattar det som att p-avgiften är avskriven, spara brevet för säkerhets skull.

(Sen som nybliven lokaltrafik resenär noterar jag att 750kr bör räcka till 1.5 månaders lokaltrafik med obegränsat antal resor.)

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag uppfattar det som att p-avgiften är avskriven, spara brevet för säkerhets skull.

(Sen som nybliven lokaltrafik resenär noterar jag att 750kr bör räcka till 1.5 månaders lokaltrafik med obegränsat antal resor.)

Beror på var du bor. I mitt län kostar obegränsade resor över 1000 kr / månad

Skickades från m.sweclockers.com

För att inte gå helt off topic så instämmer jag annars med.

Skrivet av Ferrat:

Det står uttryckligen att fakturan är makulerad men att detta är en engångsföreteelse, dvs om du gör samma fel igen så kommer du att få betala iaf.

Permalänk
Avstängd

Tack för alla getögon, Jag avvaktar och har brevet sparat.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Det står ju utfärdandedatum och inte senast betalningsdatum. Det står i brevet att dne makuleras så detta är med all säkerhet en återbetalning ifall du har betalat in boten under tiden som du bestred ärendet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |