Problem med Telenor
Hej!
Har haft problem med Telenor, har skaffat fiber nyligen och ringde Telenor 22 juni och beställde bredband och tv för 199kr respektive 179kr och underströk explicit att det skulle börja 1 juli vilket också försjälaren på telefonen underströk och det gjorde ett muntligt avtal vilket spelades in. Vårat abonnemang med Telia (ADSL) skulle ta slut 29 juni vilket var anledningen för varför jag vill ha allt igång 1 juli. Visade sig att ansluta med Telenor var det största misstaget i mitt liv. Individen i telefon startade det hela 22 juni samma dag som jag ringde vilket är sjukt märkligt då jag inte fått någon utrustning än. Och det visa sig att han la in fel kampanj där vi blir debiterade 249 kr för bredbandet istället för 199kr. Ringde in till en tjej och hänvisade till ljudfilen och hon korrigerade fakturan så vi inte blir debiterade innan 1 juli och att priset på bredbandet blir korrekt dock så står det fortfarande fel summa på mitt Telenor vilket jag misstänker kommer påverka framtida fakturor. Men det största problemet är att vi inte har kunnat få igång bredbandet genom Telenor och jag har varit i kontakt med deras tekniska support sedan dag 1. De hade tydligen ”löst” problemet här om dagen men jag kontaktade de igen och de öppnade ärendet igen. De misstänker att ip-only ligger bakom problemet vilket jag kontaktat ip-only angående men de misstänker att det är Telenor som ligger bakom problemet, helt enkelt en shit fest. Igår 15 juli tänkte jag säga upp allting genom 14-dagarsångerätt, den avdelningen som sköter detta var inte öppet vilket resulterade att jag ringde de idag istället. Jag blir kopplade fram och tillbaka mellan tekniska supporten (teknisk avslutning) som menar att de inte kan avsluta tjänsten då ärendet fortfarande är öppet och tjejen på kundservice kan inte avsluta det på grund av pajasen i början som jag tecknade med startade tjänsten 22 juni. Då påpekar jag att det framkommer i ljudfilen att tjänsten ska börja 1 juli och hon säger att hon inte kan få tag i ljudfilen utan måste göra ett ärende som tar 1 vecka (tror inte en sekund på detta men är ju helt maktlös i detta fall). Ringer sedan igen till Telenor i detta fall anonymt och frågar individen hur det ligger till med avtalet som spelas in. Har alla som sitter i kundservice fri tillgång till den och liknande och han kunde understryka att så var fallet. Ahopp, vad gör man nu?
Tacksam för alla tips.