ClockLäskers #25 eller #26, kanske #24 – världens äckligaste läsk Dr. Pepper med och utan Zero i blindtest

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Aldrig gillat Dr. Pepper tycker inte alls om eftersmaken jämfört med vanlig Cola. Nån som kan berätta för mig varför Dr. Pepper varit så poppis i "datorvärlden"?

Skrivet av andra94:

@crew seven: hög koffeinhalt och en ersättare till kaffe framförallt har den varit relativt billig.

Jag kan dricka DR.Pepper men inte så jätte gott, typ som kaffe

Känns ju inte som att någon här någonsin druckit Dr Pepper.

Dr Pepper är en körsbärsdryck likt Cola Cherry, fast bättre, körsbär är ju skapligt opopulärt i sverige. Så antagligen en anledning. Svenskar generellt är tråkiga smakmässigt.

"Ersättare till Kaffe" what. Det är väl all läsk isåfall?
Dr Pepper har väl inte mer kaffein än någon annan dryck?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fade:

Kan inte riktigt hålla med om att Dr. Peppers har haft någon helig plats i "datorvärlden", den colan som förknippas mest med det är isf Jolt cola och helt vanlig Coke.

I Sverige antagligen.

Har dock aldrig känt någon de senaste 28 åren som ens talat om Jolt Cola, aldrig heller sett det.

Det folk dricker som jag vet är: vanlig coke, coke zero, dr pepper, sprite, mtn dew.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nu är jag nyfiken, vad är definitionen? För mig smakar Dr. Pepper ungefär som Cherry Coke (fast lite bättre), och det måste väl vara en cola? Eller?

Antar att innehåller drycken kolanöt i receptet så är det Cola.
Coca-Cola namnet kommer från kokablad och kolanöt.
Tror dock inte det förekommer kokablad längre i dagens Coca-Cola.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

I Sverige antagligen.

Har dock aldrig känt någon de senaste 28 åren som ens talat om Jolt Cola, aldrig heller sett det.

Det folk dricker som jag vet är: vanlig coke, coke zero, dr pepper, sprite, mtn dew.

Jolt var säkert mer poppis på 90-talet.. nu verkar den svår att få tag på.
Kanske finns på Webhallen? men inte sett i vanliga butiker på säkert flera år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

Jolt var säkert mer poppis på 90-talet.. nu verkar den svår att få tag på.
Kanske finns på Webhallen? men inte sett i vanliga butiker på säkert flera år.

har sett att det funnits på webhallen, typ 400 kr / flak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goodnoah.com:

Dr pepper är godas när den kommer från Texas för då använder det sockerrör .

Skickades från m.sweclockers.com

Om man nu ser detta ur ett svenskt perspektiv och det normala är socker (typiskt från sockerbetor, förmodar jag) snarare än "high-fructose corn syrup" (HFCS), som ju är normen i USA, är det verkligen någon egentlig skillnad med socker från sockerrör?
Det är ju samma typ av socker (sackaros) som utvinns ur båda, så det är väl i så fall i princip bara den lilla mängd föroreningar som blir kvar som skulle utgöra skillnaden?

Jag är, som du hör, lite skeptisk till att det finns en väsentlig skillnad ur vårt perspektiv. Känns spontant som att det där mest är en grej för amerikaner då det normalt är HFCS i deras läsk, och då är det ju verkligen en skillnad att använda socker istället.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Om man nu ser detta ur ett svenskt perspektiv och det normala är socker (typiskt från sockerbetor, förmodar jag) snarare än "high-fructose corn syrup" (HFCS), som ju är normen i USA, är det verkligen någon egentlig skillnad med socker från sockerrör?
Det är ju samma typ av socker (sackaros) som utvinns ur båda, så det är väl i så fall i princip bara den lilla mängd föroreningar som blir kvar som skulle utgöra skillnaden?

Jag är, som du hör, lite skeptisk till att det finns en väsentlig skillnad ur vårt perspektiv. Känns spontant som att det där mest är en grej för amerikaner då det normalt är HFCS i deras läsk, och då är det ju verkligen en skillnad att använda socker istället.

Om du importerar Mountain Dew eller Pepper eller någon annan dryck, och jämför med som blir producerade här i sverige (svenska burkar, "samma" produkt) så är det faktiskt någorlunda olika smak. Svenska är mer urvattnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Känns ju inte som att någon här någonsin druckit Dr Pepper.

Dr Pepper är en körsbärsdryck likt Cola Cherry, fast bättre, körsbär är ju skapligt opopulärt i sverige. Så antagligen en anledning. Svenskar generellt är tråkiga smakmässigt.

Jag skulle gissa att hittepåkörsbär nog isf är det impopulära. För varken Dr Pepper (som jag inte tror officiellt kallas för att det har körsbärssmak?) eller traditionell/amerikansk Cherry Coke smakar ju egentligen körsbär.

Skrivet av AdoringFan:

"Ersättare till Kaffe" what. Det är väl all läsk isåfall?
Dr Pepper har väl inte mer kaffein än någon annan dryck?

Nej, all läsk innehåller inte koffein. Ta Fanta t.ex., inget koffein öht.

Sedan varierar koffeinhalten faktiskt ganska mycket även bland den "vanliga läsk" som nu innehåller koffein.
Dr Pepper har t.ex. ca 25% högre koffeinhalt än Coca-Cola och Mountain Dew ca 60% högre koffeinhalt än Coca-Cola.

Skrivet av AdoringFan:

I Sverige antagligen.

Har dock aldrig känt någon de senaste 28 åren som ens talat om Jolt Cola, aldrig heller sett det.

Det folk dricker som jag vet är: vanlig coke, coke zero, dr pepper, sprite, mtn dew.

Det var väl där någonstans tidigt 2000-tal som det snackades Jolt-Cola. Numera känns det som att intresset är närmast obefintligt även om den vad jag kan läsa återuppstått under annat namn.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Om du importerar Mountain Dew eller Pepper eller någon annan dryck, och jämför med som blir producerade här i sverige (svenska burkar, "samma" produkt) så är det faktiskt någorlunda olika smak. Svenska är mer urvattnad.

Jag undrar dock om det inte isf har att göra med någon annan skillnad än just sockret?

Edit: Som en rolig detalj i samma typ av jämförelse kan man ju (som jag tidigare nämnt) lägga till att svensk Coca-Cola Cherry har körsbärssmak, till skillnad från amerikansk Cherry Coke. Så läskjättarna är ju uppenbart öppna för att testa olika smaksättning.

Edit2: Jag förutsätter här att du inte menade du jämfört med importerad "vanlig" (HFCS) amerikansk motsvarighet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Jacob:

SweLäskers?

Där hade vi det rätta namnet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Dr.Pepper är just lagom, Pepsi är för sött och Cola är för surt. Jag dricker dock alla om det bjuds!

Finsk Jalostaja ärtsoppa är den bästa, köp om ni ser! Svensk ärtsoppa är kryddor och vatten i jämförelse D:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Navicula:

Dr.Pepper är just lagom, Pepsi är för sött och Cola är för surt. Jag dricker dock alla om det bjuds!

Finsk Jalostaja ärtsoppa är den bästa, köp om ni ser! Svensk ärtsoppa är kryddor och vatten i jämförelse D:

Jag har inte provat Jalostaja men ska givetvis prova om jag ser det. Jag vill dock hävda att Bongs Soldatens ärtsoppa fortfarande håller hög klass och är absolut inte urvattnad. Jag köper numera aldrig de där korvarna som verkar vara så populära, vare sig de innehåller sylt, ärtsoppa eller risgrynsgröt eftersom kvaliteten på dem normalt sett är helt undermålig.

För övrigt premiärdrack jag Jaloviina i helgen. Efter mycket provande var bästa groggvirket Pommac!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Jag skulle gissa att hittepåkörsbär nog isf är det impopulära. För varken Dr Pepper (som jag inte tror officiellt kallas för att det har körsbärssmak?) eller traditionell/amerikansk Cherry Coke smakar ju egentligen körsbär.

Nej, all läsk innehåller inte koffein. Ta Fanta t.ex., inget koffein öht.

Sedan varierar koffeinhalten faktiskt ganska mycket även bland den "vanliga läsk" som nu innehåller koffein.
Dr Pepper har t.ex. ca 25% högre koffeinhalt än Coca-Cola och Mountain Dew ca 60% högre koffeinhalt än Coca-Cola.

Det var väl där någonstans tidigt 2000-tal som det snackades Jolt-Cola. Numera känns det som att intresset är närmast obefintligt även om den vad jag kan läsa återuppstått under annat namn.

På min Mtn dew burk (tillverkad i Sverige) så står det bara: Aromämne (inkl Koffein) inget mer. Ska det inte stå hur mycket?

Permalänk
Medlem

Svensk Dr Pepper = vidrig mandelmassa
Amerikansk Dr Pepper = rätt gott, smakar inte alls som det Svenska receptet

Permalänk
Medlem

Dr Pepper är underbart god... förutsatt att den är väl kyld!
Rumstempererad är den inte alls god.

Permalänk
Medlem

DELETE * FROM Earth WHERE Name LIKE 'Dr Pepper%'

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Lego Master
Skrivet av drwlz:

DELETE * FROM Earth WHERE Name LIKE 'Dr Pepper%'

ROLLBACK TRANSACTION

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Dricker hellre kontrastvätska än Dr Pepper.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Dr Pepper, men inte för mycket. Ett litet glas då och då, typ ett i månaden, så är det jättegott men jag skulle aldrig köpa en stor flaska eller så. Men med måtta gäller de flesta sorters läsk i mina ögon, den enda som håller att dricka mycket av för mig är Coca-Cola.

Jolt var väldigt poppis bland "nördar" ett tag där på nittiotalet och en bit framåt, se exempelvis filmen Hackers. Ingen favorit för mig dock, den hade någon bismak som jag inte gillade.

Mountain Dew smakar tandkräm. Fanta är gott i mindre mängder, även om den skapades av nazisterna. Citron/Lime som Fruktsoda, Sprite osv. är nästan alltid för söta för mig. Pepsi är också för söt och det samma gäller alla light-varianter. Billigare Cola känns just billiga och alltså inte så goda, men funkar i nödfall om de är kalla och har rejält med kolsyra kvar. Dyrare Cola, typ Fritzl och liknande, kan också vara helt ok men absolut inte värt priset i mina ögon. Trocadero är väldigt bra att blanda med sprit men kanske lite väl mycket godis om man dricker den rent.

Värst av alla, om man ens kan kalla det läsk, är alla äckliga vattenvarianter, som Loka Chokladboll eller Mango Pannacotta, eller Festis Cappuccino.

Permalänk
Medlem

Dr.Pepper är den bästa jävla läsken som finns den som inte tycker om läsken uppskattar inte kvalité kallat vad som krävs för att vara världsbäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Vet alla lan jag brukade va på när man va yngre och orkade släpa runt datorn drack typ alla Dr. Pepper. Birdie, Dreamhack osv.

Jolt cola däremot såg jag aldrig

Skrivet av AdoringFan:

I Sverige antagligen.

Har dock aldrig känt någon de senaste 28 åren som ens talat om Jolt Cola, aldrig heller sett det.

Det folk dricker som jag vet är: vanlig coke, coke zero, dr pepper, sprite, mtn dew.

Det var då konstigt Tvärt om för mig, men är ju lite till åren

"Drycken Jolt Cola är förknippad med LAN-partyn och datornörderi i allmänhet, mycket tack vare extra hög koffeinhalt (dubbelt upp från Coca Cola)." - https://www.sweclockers.com/nyhet/12262-sista-flaken-jolt-col...

Var rätt stor förr i tiden, här figurerar den i kultfilmen Hackers:
https://getyarn.io/yarn-clip/88d00b01-9eb5-4af4-ad9e-bcdffe17...

Vissa säger att den Jolt som säljs nu för tiden smakar tyvärr inte som originalet. Men kan ju vara värt att testa : https://www.webhallen.com/se/product/274846-Jolt-Cola-16oz-47...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Aldrig gillat Dr. Pepper tycker inte alls om eftersmaken jämfört med vanlig Cola. Nån som kan berätta för mig varför Dr. Pepper varit så poppis i "datorvärlden"?

Varför var jolt en poppis, var ju 99% skum och 2% läsk.

Själv är det alltid zero coca Cola för min del. Kan inte dricka vanlig numera, innan öste jag i mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Det var då konstigt Tvärt om för mig, men är ju lite till åren

"Drycken Jolt Cola är förknippad med LAN-partyn och datornörderi i allmänhet, mycket tack vare extra hög koffeinhalt (dubbelt upp från Coca Cola)." - https://www.sweclockers.com/nyhet/12262-sista-flaken-jolt-col...

Var rätt stor förr i tiden, här figurerar den i kultfilmen Hackers:
https://getyarn.io/yarn-clip/88d00b01-9eb5-4af4-ad9e-bcdffe17...

Vissa säger att den Jolt som säljs nu för tiden smakar tyvärr inte som originalet. Men kan ju vara värt att testa : https://www.webhallen.com/se/product/274846-Jolt-Cola-16oz-47...

Jolt kan inhandlas på hemmakväll med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Om man nu ser detta ur ett svenskt perspektiv och det normala är socker (typiskt från sockerbetor, förmodar jag) snarare än "high-fructose corn syrup" (HFCS), som ju är normen i USA, är det verkligen någon egentlig skillnad med socker från sockerrör?
Det är ju samma typ av socker (sackaros) som utvinns ur båda, så det är väl i så fall i princip bara den lilla mängd föroreningar som blir kvar som skulle utgöra skillnaden?

Jag är, som du hör, lite skeptisk till att det finns en väsentlig skillnad ur vårt perspektiv. Känns spontant som att det där mest är en grej för amerikaner då det normalt är HFCS i deras läsk, och då är det ju verkligen en skillnad att använda socker istället.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dublin_Dr_Pepper

Du har rätt i att licenstillverkad svensk Dr. Pepper använder samma sötningsmedel som versionen som producerad(es) i Texas. Så det är bara något att ta i beaktning om man vill köpa/beställa importerad läsk och vill undvika HCFS (med all rätt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@crew seven: hög koffeinhalt och en ersättare till kaffe framförallt har den varit relativt billig.

Jag kan dricka DR.Pepper men inte så jätte gott, typ som kaffe

Här är det ju "Dåligt Inlägg" knapp som behövs - så felinformativt som det kan bli - Då är Coca Cola kaffe för dig också.

Skrivet av crew seven:

Aldrig gillat Dr. Pepper tycker inte alls om eftersmaken jämfört med vanlig Cola. Nån som kan berätta för mig varför Dr. Pepper varit så poppis i "datorvärlden"?

Köp en Coca Cola Cherry så har ni en ännu äckligare Dr Pepper - Cola cherryn smakar artificellt och extra sött (Sötma av socker och inte körsbärs-sötma som Pepper)

Skrivet av AdoringFan:

Känns ju inte som att någon här någonsin druckit Dr Pepper.

Dr Pepper är en körsbärsdryck likt Cola Cherry, fast bättre, körsbär är ju skapligt opopulärt i sverige. Så antagligen en anledning. Svenskar generellt är tråkiga smakmässigt.

"Ersättare till Kaffe" what. Det är väl all läsk isåfall?
Dr Pepper har väl inte mer kaffein än någon annan dryck?

Du har rätt.
Så hänvisa folk att köpa en Cola Cherry ifall de tvekar på Pepper, gillar dom inte Cherryn kommer inte Pepper gillas.

F.ö. Älskar jag diskussionen om Cola vs Dr Peppers som få vet om;
DR Peppers grundades NÅGOT ÅR INNAN Coca Cola och är egentligen MER ÄN ORIGINAL COLA än Coca Cola själva.
Därav namnet också, Dr för att Coca Cola och Peppers var inte riktigt läsk vid lansering , utan "medicin"

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Köp en Coca Cola Cherry så har ni en ännu äckligare Dr Pepper - Cola cherryn smakar artificellt och extra sött (Sötma av socker och inte körsbärs-sötma som Pepper)

Har faktiskt prövat Cherry när jag va i usa den va ingen höjdare men värre tycker jag va Vanilj hua ingen bra kombo.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Köp en Coca Cola Cherry så har ni en ännu äckligare Dr Pepper - Cola cherryn smakar artificellt och extra sött (Sötma av socker och inte körsbärs-sötma som Pepper)

Du har rätt.
Så hänvisa folk att köpa en Cola Cherry ifall de tvekar på Pepper, gillar dom inte Cherryn kommer inte Pepper gillas.

Det där är något jag varit inne på tidigare. Coca-Cola Cherry som numera officiellt säljs på svenska marknaden har helt annan smaksättning än amerikansk Cherry Coke (förekommer importerad i vissa butiker), den förstnämnda smakar fruktigt, den senare smakar bittermandel (liknar mer Dr Pepper).

Skrivet av Niivpzi:

F.ö. Älskar jag diskussionen om Cola vs Dr Peppers som få vet om;
DR Peppers grundades NÅGOT ÅR INNAN Coca Cola och är egentligen MER ÄN ORIGINAL COLA än Coca Cola själva.
Därav namnet också, Dr för att Coca Cola och Peppers var inte riktigt läsk vid lansering , utan "medicin"

Jag förstår verkligen inte det resonemanget. Att Dr Pepper är äldre gör det väl inte automatiskt till cola? De kallar det väl inte själva för att det skulle vara cola och har väl rent allmänt ingenting med cola att göra?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

På min Mtn dew burk (tillverkad i Sverige) så står det bara: Aromämne (inkl Koffein) inget mer. Ska det inte stå hur mycket?

Googlade rätt vad som gäller angående märkningen av produkter i Sverige.

Taget från https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonska...

Citat:

Om koffein ingår i en produkt, vare sig som ingrediens eller som aromämne, måste det alltid anges i innehållsförteckningen. Detta gäller oavsett om koffeinet tillsats som rent ämne eller som del av en ingrediens med naturlig förekomst av koffein. Drycker, utom de som är baserade på kaffe eller te, som innehåller mer än 150 milligram per liter måste märkas med texten "hög koffeinhalt" följt av koffeinhalten i milligram per 100 milliliter inom parentes.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det där är något jag varit inne på tidigare. Coca-Cola Cherry som numera officiellt säljs på svenska marknaden har helt annan smaksättning än amerikansk Cherry Coke (förekommer importerad i vissa butiker), den förstnämnda smakar fruktigt, den senare smakar bittermandel (liknar mer Dr Pepper).

Jag förstår verkligen inte det resonemanget. Att Dr Pepper är äldre gör det väl inte automatiskt till cola? De kallar det väl inte själva för att det skulle vara cola och har väl rent allmänt ingenting med cola att göra?

Finns dem som tar Pepsi vs Cola - Cola vs Pepper - eller allt vs allt.
Och att majoriteten tänker sig att Coca Cola är det första av sitt slag (Med sitt originalgrundrecept Ja annars nej) - vilket är helt bakom flötet.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ni som gillar Dr Pepper kan testa att knapra på kärnhus från äpplen.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N