Pixel 2 skickad på lagning av skärm
Hej,
Min 5 månader gamla pixel 2 hade råkat ut för möte med asfalten. Detta resulterade i en krossad skärm där även skärmen sakta gav upp. Ringde mitt försäkringsbolag och rapporterade skadan (drulle) och de gav min info hur jag skulle gå tillväga för att skicka in denna. Skickar in mobilen till det valda serviceställen försäkringsbolaget gav mig. Enligt dem är målsättningen att antingen reparera min mobil eller ge mig en utbytesenhet (gissar dessa också börjat använda iPhones sätt att reparera) dock kunde de inte garantera jag får samma färg.
Cirka 3 veckor in i reparationen (efter de mottagit telefonen) ser jag att ingen ny info gällande statusen har uppdaterats på serviceställets hemsida. Väljer att kontakta dem i början på denna veckan för att ta reda på hur det går. Idag får jag svaret de inte kunde laga denna och att jag skulle kontakta försäkringsbolaget för att erhålla ersättning. Ringer då min försäkring och de börjar samtalet med att säga mer eller mindre "Ge mig era kontouppgifter så kommer vi betala ut er ersättning, vilken landar på cirka 5 020 kr efter självrisk och 25% avdrag". I mina öron går detta inte ihop, och får svaret att de ska ringa servicestället för att få mer info varför de inte kunnat reparera min telefon. Jag vill inte ha pengar för min telefon, jag vill få den lagad eller ersätt med liknande.
Nu väntar jag på att de ska ringa upp mig igen. Min fråga är då är det någon som varit med om liknande eller VET vilka möjligheter jag har?