Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Vad har ni för rank? Känner inte alls igen mig i det ni säger. Qp är ju en play ground där man är mest för att värma upp eller träna på nya karaktärer

Signatur raderad, se reglerna för mer info.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av SexMachine:

Vad har ni för rank? Känner inte alls igen mig i det ni säger. Qp är ju en play ground där man är mest för att värma upp eller träna på nya karaktärer

Är plat, började i plat, och jag känner mig inte riktigt där eftersom dem flesta matcher man förlorar är på grund av ens teammates trollar eller bara är extremt dåliga. Menar dock inte att jag aldrig gör fel eller så, men lite högre tycker jag att jag borde vara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Någon som testat Wrecking ball på PTR? Skall släppas skarpt tisdag nästa vecka verkar det som, var inne en runda men fick inte riktigt möjlighet att köra under normala omständigheter... Kändes rolig och det kändes i varje fall som om att man skapade en del kaos. Dock osäker på hur effektiv han egentligen var.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Donran:

Är plat, började i plat, och jag känner mig inte riktigt där eftersom dem flesta matcher man förlorar är på grund av ens teammates trollar eller bara är extremt dåliga. Menar dock inte att jag aldrig gör fel eller så, men lite högre tycker jag att jag borde vara.

Jag känner samma grej, problemet är väl bara i hur det hela fungerar.
Eftersom man dumt nog inte kan tjäna poäng (jag har då aldrig gjort det iaf) om man är på det förlorande laget, så blir det ju sjukt svårt att ta sig nånstans när man köar solo. Såvida man inte ensam är bra nog att carrya hela laget så är väl 50/50 en rimlig win/loss ratio.

Förra säsongen låg jag på 54% win. Krävs rätt många matcher totalt om man på dom 4% ska lyckas klättra. (Nu har jag återigen inte spelat några mängder, men jag ligger rätt lika i Gain/loss av poäng vid vinst/förlust, eventuellt har jag en viss vikt åt att jag förlorar lite färre poäng än vad jag tjänar vid vinst, men återigen så snackar vi då hundratals matcher för att gå upp i rank).

Jag ligger nog egentligen inte helt fel i skill, utan det är mer bara att det precis som Donran säger är så förbannat mkt trolls och skit i Platinum.
Har på senaste tiden även börjat bli extremt mycket folk som leftar om det går dåligt för ens lag i runda 1, lycka till att öht ha en chans att då vända i 6v5.
Dom senaste 10 matcherna jag lirat har det typ varit 3 där folk leftat, förvisso inte alltid på mitt lag, men det känns ju på samma sätt lika oförtjänt att vinna när andra laget spelar halva matchen med minst 1 spelare mindre.

Jag är långt ifrån någon pro gamer, men det är så tråkigt att spela med folk som öht inte har för avsikt att vinna. T ex helt horribelt hur man kan spela med teammates som är över lvl 500, och ändå då efter hundratals timmar inte förstått att det finns en viss poäng i vilken setup man väljer.

Även om man lyckas kriga till sig 4 raka vinster så kan det sen likaväl bli 5 raka förluster när man spelar med folk som leftar, trollar eller rent av är helt okapabla till att förstå vad det är som ska göras.

Säga vad man vill om ”skillnivån” på folk i platinium och lägre, men i min mening så är ju största problemet att det är lika vilda västern som i Quick Play...

OBS! Mina inlägg ska, där applicerbart, ses som mer allmänt filosoferande och avspeglar långt ifrån alltid min personliga åsikt i frågan.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

@BasseBaba: Kan intyga att det är samma skit i Master.
Jag kämpa mig upp från platinum till master i hopp om att det ska bli bättre. Men det blir tyvärr inte det, utan det är folk som börjar trolla eller bara är allmänt dåliga då de inte får spela den gubbe de vill och är okapabla till att spela annat än DPS.

Efter att ha spelat i Master ett tag och insett att folk som spelar Overwatch är idioter så la jag spelet på hyllan och har inte tittat tillbaka sen dess, lätt ett av de bättre besluten jag tagit ang. spel på länge då man bara blev förbannad av OW.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av huttala:

@BasseBaba: Kan intyga att det är samma skit i Master.
Jag kämpa mig upp från platinum till master i hopp om att det ska bli bättre. Men det blir tyvärr inte det, utan det är folk som börjar trolla eller bara är allmänt dåliga då de inte får spela den gubbe de vill och är okapabla till att spela annat än DPS.

Efter att ha spelat i Master ett tag och insett att folk som spelar Overwatch är idioter så la jag spelet på hyllan och har inte tittat tillbaka sen dess, lätt ett av de bättre besluten jag tagit ang. spel på länge då man bara blev förbannad av OW.

håller med, har inte spelat på ett bra tag nu och det känns bara bra

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av griid:

håller med, har inte spelat på ett bra tag nu och det känns bara bra

Jag har gjort samma grej, men lyckas alltid hitta min väg tillbaka till spelet hehe. Så länge man kör med kompisar/ett gäng så brukar det kännas stabilt. Inga Widow/Hanzo-lökar

Jag gillar den nya LFG-funktionen. Att man liksom får/väljer sin roll INNAN match. Själv kör jag oftast healer, främst Ana/Moira om någon är sugen på att köra!

Skickades från m.sweclockers.com