Permalänk
Medlem

Vad har ni för rank? Känner inte alls igen mig i det ni säger. Qp är ju en play ground där man är mest för att värma upp eller träna på nya karaktärer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Vad har ni för rank? Känner inte alls igen mig i det ni säger. Qp är ju en play ground där man är mest för att värma upp eller träna på nya karaktärer

Är plat, började i plat, och jag känner mig inte riktigt där eftersom dem flesta matcher man förlorar är på grund av ens teammates trollar eller bara är extremt dåliga. Menar dock inte att jag aldrig gör fel eller så, men lite högre tycker jag att jag borde vara.

Permalänk
Medlem

Någon som testat Wrecking ball på PTR? Skall släppas skarpt tisdag nästa vecka verkar det som, var inne en runda men fick inte riktigt möjlighet att köra under normala omständigheter... Kändes rolig och det kändes i varje fall som om att man skapade en del kaos. Dock osäker på hur effektiv han egentligen var.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donran:

Är plat, började i plat, och jag känner mig inte riktigt där eftersom dem flesta matcher man förlorar är på grund av ens teammates trollar eller bara är extremt dåliga. Menar dock inte att jag aldrig gör fel eller så, men lite högre tycker jag att jag borde vara.

Jag känner samma grej, problemet är väl bara i hur det hela fungerar.
Eftersom man dumt nog inte kan tjäna poäng (jag har då aldrig gjort det iaf) om man är på det förlorande laget, så blir det ju sjukt svårt att ta sig nånstans när man köar solo. Såvida man inte ensam är bra nog att carrya hela laget så är väl 50/50 en rimlig win/loss ratio.

Förra säsongen låg jag på 54% win. Krävs rätt många matcher totalt om man på dom 4% ska lyckas klättra. (Nu har jag återigen inte spelat några mängder, men jag ligger rätt lika i Gain/loss av poäng vid vinst/förlust, eventuellt har jag en viss vikt åt att jag förlorar lite färre poäng än vad jag tjänar vid vinst, men återigen så snackar vi då hundratals matcher för att gå upp i rank).

Jag ligger nog egentligen inte helt fel i skill, utan det är mer bara att det precis som Donran säger är så förbannat mkt trolls och skit i Platinum.
Har på senaste tiden även börjat bli extremt mycket folk som leftar om det går dåligt för ens lag i runda 1, lycka till att öht ha en chans att då vända i 6v5.
Dom senaste 10 matcherna jag lirat har det typ varit 3 där folk leftat, förvisso inte alltid på mitt lag, men det känns ju på samma sätt lika oförtjänt att vinna när andra laget spelar halva matchen med minst 1 spelare mindre.

Jag är långt ifrån någon pro gamer, men det är så tråkigt att spela med folk som öht inte har för avsikt att vinna. T ex helt horribelt hur man kan spela med teammates som är över lvl 500, och ändå då efter hundratals timmar inte förstått att det finns en viss poäng i vilken setup man väljer.

Även om man lyckas kriga till sig 4 raka vinster så kan det sen likaväl bli 5 raka förluster när man spelar med folk som leftar, trollar eller rent av är helt okapabla till att förstå vad det är som ska göras.

Säga vad man vill om ”skillnivån” på folk i platinium och lägre, men i min mening så är ju största problemet att det är lika vilda västern som i Quick Play...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@BasseBaba: Kan intyga att det är samma skit i Master.
Jag kämpa mig upp från platinum till master i hopp om att det ska bli bättre. Men det blir tyvärr inte det, utan det är folk som börjar trolla eller bara är allmänt dåliga då de inte får spela den gubbe de vill och är okapabla till att spela annat än DPS.

Efter att ha spelat i Master ett tag och insett att folk som spelar Overwatch är idioter så la jag spelet på hyllan och har inte tittat tillbaka sen dess, lätt ett av de bättre besluten jag tagit ang. spel på länge då man bara blev förbannad av OW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@BasseBaba: Kan intyga att det är samma skit i Master.
Jag kämpa mig upp från platinum till master i hopp om att det ska bli bättre. Men det blir tyvärr inte det, utan det är folk som börjar trolla eller bara är allmänt dåliga då de inte får spela den gubbe de vill och är okapabla till att spela annat än DPS.

Efter att ha spelat i Master ett tag och insett att folk som spelar Overwatch är idioter så la jag spelet på hyllan och har inte tittat tillbaka sen dess, lätt ett av de bättre besluten jag tagit ang. spel på länge då man bara blev förbannad av OW.

håller med, har inte spelat på ett bra tag nu och det känns bara bra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

håller med, har inte spelat på ett bra tag nu och det känns bara bra

Jag har gjort samma grej, men lyckas alltid hitta min väg tillbaka till spelet hehe. Så länge man kör med kompisar/ett gäng så brukar det kännas stabilt. Inga Widow/Hanzo-lökar

Jag gillar den nya LFG-funktionen. Att man liksom får/väljer sin roll INNAN match. Själv kör jag oftast healer, främst Ana/Moira om någon är sugen på att köra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är det att börja spela Overwatch nu? Helt casual.

Blir man mosad av alla som spelat länge direkt?

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

@BasseBaba: Personligen så slutade jag bry mig helt och hållet om vad andra tycker eller vad dom väljer att spela och hur dom spelar och fokusera 100% på min egen gameplay, när jag gjorde det så började jag märka att jag blev bättre och hade roligare. brukade också bli väldigt tiltad och t o m förbannad på hur folk beter sig i spelet men när jag insåg att allt förutom mina egna val är helt och hållet utom min kontroll så började jag ha kul igen

@Hulle: Nejdå, spelet har ju ett dolt rankingsystem i quickplay och ett enligt mig ganska välfungerande rankingsystem i tävlingsläget, började själv för lite mer än ett år sedan och har snabbt arbetat upp min mekaniska färdighet och speltänk. tycker absolut du borde börja spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av organiskmaskin:

@BasseBaba: Personligen så slutade jag bry mig helt och hållet om vad andra tycker eller vad dom väljer att spela och hur dom spelar och fokusera 100% på min egen gameplay, när jag gjorde det så började jag märka att jag blev bättre och hade roligare. brukade också bli väldigt tiltad och t o m förbannad på hur folk beter sig i spelet men när jag insåg att allt förutom mina egna val är helt och hållet utom min kontroll så började jag ha kul igen

@Hulle: Nejdå, spelet har ju ett dolt rankingsystem i quickplay och ett enligt mig ganska välfungerande rankingsystem i tävlingsläget, började själv för lite mer än ett år sedan och har snabbt arbetat upp min mekaniska färdighet och speltänk. tycker absolut du borde börja spela!

Fick in det igår kväll och körde några rundor på lunchen idag, verkar vara jättekul!

Inte spelat FPS på många många år men 1 000+ timmar Unreal Tournament ('99) sitter kanske i något.

Vilka karaktärer anses roligast att spela? Hann bara testa en handfull men Mcree och Moira var kul.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

@Hulle: Tracer är riktigt kul, snabb och ettrig och man kan vara riktigt jävlig för motståndarlaget när det går bra, Hanzo är också riktigt kul att spela, Tycker själv att DPS klasserna är roligast att spela men rekommenderar att prova alla karaktärer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Fick in det igår kväll och körde några rundor på lunchen idag, verkar vara jättekul!

Inte spelat FPS på många många år men 1 000+ timmar Unreal Tournament ('99) sitter kanske i något.

Vilka karaktärer anses roligast att spela? Hann bara testa en handfull men Mcree och Moira var kul.

/hulle.

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta är roliga, både välbalanserade och med sina egna för och nackdelar. Bra att tänka på är att försöka lära sig i varje fall en av varje roll bra. Ex. Reinhardt, Moira och McCree så att man alltid kan fylla det laget behöver. När man väl gjort det fyller man på med en till av varje men med twist, om man nu lärt sig Reinhardt bra så kan en snabbare tank som Winston eller Dva vara bra för att kunna kontra motståndarnas val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av organiskmaskin:

@Hulle: Tracer är riktigt kul, snabb och ettrig och man kan vara riktigt jävlig för motståndarlaget när det går bra, Hanzo är också riktigt kul att spela, Tycker själv att DPS klasserna är roligast att spela men rekommenderar att prova alla karaktärer!

Skrivet av Wiczor:

De flesta är roliga, både välbalanserade och med sina egna för och nackdelar. Bra att tänka på är att försöka lära sig i varje fall en av varje roll bra. Ex. Reinhardt, Moira och McCree så att man alltid kan fylla det laget behöver. När man väl gjort det fyller man på med en till av varje men med twist, om man nu lärt sig Reinhardt bra så kan en snabbare tank som Winston eller Dva vara bra för att kunna kontra motståndarnas val.

Tack för tipsen!

Ojojoj vad snabbt spelet är. Svårt att hänga med när man är helt ny, men det verkar tacksamt att spela healer iaf, folk blir glada. Har kört Mercy några matcher, hon verkar bra.

Jag skulle gärna spela sniper egentligen, är Widowmaker bäst för det? Jag tycker det verkar svårt då man typ får iväg ett skott sedan har du två pers på dig direkt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av organiskmaskin:

@BasseBaba: Personligen så slutade jag bry mig helt och hållet om vad andra tycker eller vad dom väljer att spela och hur dom spelar och fokusera 100% på min egen gameplay, när jag gjorde det så började jag märka att jag blev bättre och hade roligare. brukade också bli väldigt tiltad och t o m förbannad på hur folk beter sig i spelet men när jag insåg att allt förutom mina egna val är helt och hållet utom min kontroll så började jag ha kul igen

@Hulle: Nejdå, spelet har ju ett dolt rankingsystem i quickplay och ett enligt mig ganska välfungerande rankingsystem i tävlingsläget, började själv för lite mer än ett år sedan och har snabbt arbetat upp min mekaniska färdighet och speltänk. tycker absolut du borde börja spela!

Kul att få ett citat såhär en stund efter så man hittade tillbaka till tråden.

Jag själv har löst det genom att faktiskt spela mycket "mystery heroes" på arcade!
Det är nämligen så att RNG ofta lyckas fixa en bättre setup än när man har 5 teammates som väljer dps
Fördelen med just Mystery/RNG är att folk får nya heroes om och om igen tills man får en "setup" som matchar och då kan det faktiskt gå hyfsat bra!
En annan grej som är bra/kul är att man kan pinpointa en attack på en spelare som har fått en karaktär dom är bra på. Nästa ress får dom något helt annat och helt plöstligt så har man faktiskt aktivt haft sönder den andra setupen.

Utöver det så kom jag faktiskt på en rätt bra jämförelse i duschen imorse, på hur "hjärndött" PUG's är.
Jag testar, så får jag se vad ni säger, hehe:
Vad skulle sägas om vi i Allsvenskan, NHL eller varför inte Premier League, gjorde som så att vi la alla spelare i en pott och sen randomiserade vi lagen inför varje match? Skulle det kännas som ett rimligt sätt att köra en LAGbaserad tävling/liga på?

Jag spelade för övrigt mina 10 placement matches för Season 12 och fick 8 win 2 loss. Lyckades faktiskt hamna rätt högt i Platinum.
Men, jag säger som alltid, det är bara RNG som gav mig dom 8 vinsterna. Hade jag hamnat i det andra laget så hade jag förmodligen förlorat dom flesta av dom 8 matcherna.
Jag säger definitivt inte att jag blir carryad, i nästan alla matcher jag spelar så hamnar jag på porträtt att bli röstad på.
Däremot så var lagen överlag vi mötte bara skräp.
Ett STORT problem på PS4 är att man inte har någon chatt. Dom som använder voice är typ 0.1%. Mao så finns det mer eller mindre 0 chans till vettigt samarbete.

Ett par exempel:
1) Den största successfaktorn jag skulle säga i en PUG, är Mercy. Folk förstår inte hur OP denna karaktär är, för laginsatsen. Att ha heal+ress är helt ofattbart bra, i en PUG, det ger (oftast) ett enormt övertag. (Bägge placement matches vi förlorade hade vi ingen mercy).

2) Folk dödar inte Mercy. Det är helt horribelt hur man kan se folk, 2 år(!) efter release, folk på level 500+, som står och matar mag efter mag efter mag in i en tank som har en mercy bakom sig. Lite detta som är min största frustration med andra spelare. Behöver dom alltså på fullaste allvar någon som förklarar något så grundläggande för dom som att man först plockar healern, sen plockar tanksen?

3) Folk springer in en och en och blir farmade. Återigen, hur j*vla svårt ska det vara att fatta att den största success-faktorn som finns, är att hålla ihop?
Men nej, ta typ antingen en attack, eller en defense mot payload. Hela ens lag blir plockat. Vad gör folk? Väntar ihop 6 spawn och går tillsammans?
Nope, dom springer ensamma så fort dom spawnar, 1 och 1 in mot payload eller attack-zone och blir återigen dödade av en mur av 6 pers.
Förstår inte riktigt hur dom tänker att dom ska få success i det?

4) Folk ändrar team setup. Jag och en hel del andra har jag märkt, väntar ofta till sist att välja hero.
Problemet är att när man då gör ett vettigt val baserat på dom andra 4-5 picksen, då börjar folk ändra sina picks!
Och helt plötsligt så blev en potentiellt bra setup dålig.

Så, 4 väldigt enkla, grundläggande saker, som folk ändå 2 år senare inte fattat.

Permalänk
Medlem

Någon som har något tips till en som pendlar mellan 3400 - 3600 att ta sig vidare uppåt? Har varit fast på den här nivån länge nu.. Jag mainar zen / moira / lucio

Permalänk
Medlem

Någon/Några som vill spela i grupp? Jag har mest tid som hit scan dps men har lite tid i alla roller. Är för stunden ca 2300 men slutar oftast 2500+ med 2750 som bästa. Skulle va roligt att nå 3000.

Bara att skicka pm eller lägga till Robiban#2204 på bnet

Permalänk
Medlem

Rendering device lost

Hej kära övervakare, jag har börjat få det ökända "rendering device lost" efter att jag bytte processor och moderkort (tidigare Ryzen 2600 på ett Asus x470 ITX).

Lösningen jag hittat, typ, är att avaktivera Relive / Shadowplay vilket inte är acceptabelt långsiktigt då det är overwatch som är problemet här, men genom åren verkar de enda förslagen från blizzard ha varit "se till att inget är överklockat, kolla att ditt nätagg är starkt nog, leta efter korrupta sysfiler" vilket inte verkar hjälpa någon alls. Det verkar vara ett tärningskast om man har problemet eller inte och verkar inte finnas någon röd tråd, hårdvarumässigt.

Har någon av er

  1. Fått detta problem

  2. Löst det permanent

  3. Med shadowplay / Relive fortfarande igång?

  4. Alternativt, uppstår detta problem även med OBS?

Om ni har detta problem olöst, eller har löst det genom att avaktivera inspelning, har ni något att lägga till nedan?
Observationer:

  • Både jag och en polare verkar kunna lösa det, åtminstone tills vidare, genom att avaktivera Shadowplay / AMD Relive

  • Polare hade problemet på ett 1080, senare 2080Ti, jag tror att han hela tiden har kört på en 4790k eller dylikt, ej säker vilken exakt

  • Jag hade aldrig problemet på ryzen 2600 eller min tidigare 5820k, under perioden jag körde de riggarna har jag haft 280x, 1070, 1070Ti, 1080Ti, Vega 64 utan issues

  • Jag kör samma ram på samma clock och samma nätagg nu som på min Ryzen 2600

  • Jag har tidigare stött på issues med att Relive inte vill spela in overwatch och säger "record disabled due to protected content" vilket jag enbart lyckats lösa med fullständing ominstallation av OW då inga korrupta spelfiler hittas

  • Efter vissa patcher så har jag med både shadowplay och relive vart tvungen att köra desktop recording då OW inte längre kännts igen som fullscreen

  • Detta problem verkar ha funnits ända sedan spelet släpptes vad jag kan avgöra

  • EDIT: Vissa verkar ha lyckats lösa det hela genom att, av alla saker, döpa om sitt overwatch.exe till overwatchtest.exe, på blizzards förslag

ASRock X570 Phantom Gaming ITX/TB3
Ryzen 3900X kyld med Celsius s36
16GB Flare X 3200@cl14
Corsair HX1200i
Sapphire Reference Vega 64 kylt med Raijintek Morpheus II
Samsung PM981 NVME 256GB för C: där även overwatch är installerat för tillfället
Soundblaster G6X ljudkort / Ibland ett Akai EIE Pro
Diverse andra diskar

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Hej kära övervakare, jag har börjat få det ökända "rendering device lost" efter att jag bytte processor och moderkort (tidigare Ryzen 2600 på ett Asus x470 ITX).

Lösningen jag hittat, typ, är att avaktivera Relive / Shadowplay vilket inte är acceptabelt långsiktigt då det är overwatch som är problemet här, men genom åren verkar de enda förslagen från blizzard ha varit "se till att inget är överklockat, kolla att ditt nätagg är starkt nog, leta efter korrupta sysfiler" vilket inte verkar hjälpa någon alls. Det verkar vara ett tärningskast om man har problemet eller inte och verkar inte finnas någon röd tråd, hårdvarumässigt.

Har någon av er

  1. Fått detta problem

  2. Löst det permanent

  3. Med shadowplay / Relive fortfarande igång?

  4. Alternativt, uppstår detta problem även med OBS?

Om ni har detta problem olöst, eller har löst det genom att avaktivera inspelning, har ni något att lägga till nedan?
Observationer:

  • Både jag och en polare verkar kunna lösa det, åtminstone tills vidare, genom att avaktivera Shadowplay / AMD Relive

  • Polare hade problemet på ett 1080, senare 2080Ti, jag tror att han hela tiden har kört på en 4790k eller dylikt, ej säker vilken exakt

  • Jag hade aldrig problemet på ryzen 2600 eller min tidigare 5820k, under perioden jag körde de riggarna har jag haft 280x, 1070, 1070Ti, 1080Ti, Vega 64 utan issues

  • Jag kör samma ram på samma clock och samma nätagg nu som på min Ryzen 2600

  • Jag har tidigare stött på issues med att Relive inte vill spela in overwatch och säger "record disabled due to protected content" vilket jag enbart lyckats lösa med fullständing ominstallation av OW då inga korrupta spelfiler hittas

  • Efter vissa patcher så har jag med både shadowplay och relive vart tvungen att köra desktop recording då OW inte längre kännts igen som fullscreen

  • Detta problem verkar ha funnits ända sedan spelet släpptes vad jag kan avgöra

ASRock X570 Phantom Gaming ITX/TB3
Ryzen 3900X kyld med Celsius s36
16GB Flare X 3200@cl14
Corsair HX1200i
Sapphire Reference Vega 64 kylt med Raijintek Morpheus II
Samsung PM971 NVME 256GB för C: där även overwatch är installerat för tillfället
Soundblaster G6X ljudkort / Ibland ett Akai EIE Pro
Diverse andra diskar

Verkar vara ett känt problem.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1567666-geforce-game-r...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hade inte sett det än, frågan är om det kommer kunna lösas 100% från Nvidias sida då problemet gäller även för AMD, och jag tvivlar på att detta är första gången det kommit in rapporter om det. Å andra sidan kan det faktum att de tagit med det som ett open issue tyda på att de fått tydliga indikationer att det finns något Nvidia kan göra på sin sida för att avhjälpa...

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Skrivet av Robiban:

Någon/Några som vill spela i grupp? Jag har mest tid som hit scan dps men har lite tid i alla roller. Är för stunden ca 2300 men slutar oftast 2500+ med 2750 som bästa. Skulle va roligt att nå 3000.

Bara att skicka pm eller lägga till Robiban#2204 på bnet

Har addat dig nyss...

Permalänk
Medlem

Dags för den här tråden att återuppstå från de döda tydligen.....

Jag fick precis min första sextuple kill, efter nästan 800 timmar spelande. Den ni!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Dags för den här tråden att återuppstå från de döda tydligen.....

Jag fick precis min första sextuple kill, efter nästan 800 timmar spelande. Den ni!

Känns som en reaper- eller dva- ultimate. Eller?

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Känns som en reaper- eller dva- ultimate. Eller?

Nej, det hade jag kanske inte skrivit om, eller jag vet inte. Jag var så stolt för jag tyckte iallafall att jag gjorde nån form av skicklighetsgrej. Haha.
Ultimates generellt i OW känns "no skill" på ett sätt, förlåt till alla hanzo, dva- och reaperspelare.

Det här var en perfekt situation där motståndarna pushade in på Watchpoint Gibraltars första checkpoint, och jag hade precis dött så jag kom från spawn som Symmetra. In på pointen, ut med lite turrets, och så håll ned Mouse1 och be till gud. Nitton sekunder kvar och "Overtime" tickade nedåt.

Symmetra gör ju otroligt mycket skada när hon har laddat upp bössan, och jag fick en D.Va i siktet. Fick ur Dva ur roboten, och så bara... Double kill, Triple Kill, Quadruple kill, Quintuple kill, Sextuple kill. Det tog aldrig slut.
Vilken känsla, jag skrek rakt ut för första gången någonsin i ett tv-spel.

Kul att Overwatch fortfarande håller tycker jag. Och de nya hjältarna fortsätter fylla någon slags nisch.
Jag ville inte ens köpa det från början, och här sitter jag åratal senare med 800 timmar spelade.

Permalänk
Medlem

Någon / några som fortfarande lirar :)? Jag testade OW2 betan extremt mycket och blev riktigt taggad på OW igen! Var Diamond i säsong 3 och inte lirat sen dess. Under OW2 betan körde jag i princip bara Ana och Bap så känner mig rätt bra med de nu :)!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden? Tyckte OW2 såg exakt likadant ut som ettan. Hade hoppats på bättre grafik, men det är ju identiskt. Varför ens göra en 2:a?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Någon / några som fortfarande lirar :)? Jag testade OW2 betan extremt mycket och blev riktigt taggad på OW igen! Var Diamond i säsong 3 och inte lirat sen dess. Under OW2 betan körde jag i princip bara Ana och Bap så känner mig rätt bra med de nu :)!

Jorå, jag lirar! Fast jag är en sån där casual-spelare som bara kör QP. Älskar verkligen att rulla o svinga runt med hamstern o borde egentligen kunna bli rätt bra rankad om jag hade orkat med att lira lite seriöst också.
Men men, är lite nyfiken på hur lätt o uppskattat det kommer bli att spela hamster som ensam tank i QP, folk tenderar att vara lite dåliga på att haka på när jag pushar. Fast å andra sidan tror jag att spelet i sig kommer bli lite annorlunda nu när sköldar o CC försvinner ganska rejält iom tvåan.

Skrivet av griid:

Vad är skillnaden? Tyckte OW2 såg exakt likadant ut som ettan. Hade hoppats på bättre grafik, men det är ju identiskt. Varför ens göra en 2:a?

Det är egentligen ingen jättestor skillnad nä. Faktiskt så pass liten skillnad att PVP-delen är gratis för alla som lirar ettan. Största är väl som sagt att sköldar o CC tas bort ganska mycket, o vissa klasser får en större overhaul med Doomfist får största uppdateringen iom att han blir en tank.
Däremot ska tydligen PVE-delen som dyker upp senare kosta.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har en del credits sparade i OW1 och inte riktigt vet hur ni ska göra inför OW2? Man har ju imorgon också på sig att köpa gamla skins och annat men sen ska credits föras över till OW2, men där finns också en ny "valuta" vilket jag misstänker innebär att de gamla credits som man har kvar kommer att bli mer eller mindre värdelösa...

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det kosmetiska men jag ogillar känslan av att bli lurad vilket jag är rädd för att jag kommer få oavsett vad jag väljer....

Permalänk
Medlem

Loggade in i Overwatch 2, 4K spelare före, ok väntar. Bytte grafikinställningar mm i menyn, spelet säger att jag måste starta om för att inställningarna ska ta effekt.
Startar om spelet och det är nu 30K före i kön lol

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Loggade in i Overwatch 2, 4K spelare före, ok väntar. Bytte grafikinställningar mm i menyn, spelet säger att jag måste starta om för att inställningarna ska ta effekt.
Startar om spelet och det är nu 30K före i kön lol

Kunde spela för första gången igår kväll, har måååånga casual timmar i OW1 men har inte spelade det sen i våras. Tycker OW2 kändes väldigt mycket som samma gamla vanliga. Men, det är fortfarande rätt skoj!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Var 30k i kö första kvällen men kom ändå relativt snabbt in o kunde spela nån timme innan jag dissades o inte kunde komma in alls. Igår var det 4k i kö o det tog nästan längre tid än dom där 30k o sen fick jag spela en timme igen o jag blev utkickad till kön med 4k före, då gav jag upp o gjorde annat istället.

Persnligen känner jag att gameplayet blivit annorlunda, kanske mycket för jag spelar tank o har blivit ensam men samtidigt fått mer power o också mer heals osv. Sen kan det vara nåt med matchmakingen att göra också alternativt att folk inte lärt sig hur det är att spela med en tank (som inte alltid har sköld längre heller), men upplever att folk inte spelar alls lika bra som tidigare utan mest yoloar för sig själv istället för att hänga med bakom mig som tank. Jag var väl ändå level 380 eller nåt sånt (eller 80 med tre stjärnor) o matchades oftast med folk i samma nivå, medans nu ser man inte alls vad för några man spelar med vilket är ganska dumt imo.