inspelning av spel (world of warcraft)

Permalänk

inspelning av spel (world of warcraft)

Är inte direkt streaming, men nära nog, Youtube content.

Ska spela inte lite raids med guildet nu när BFA kommer ut, har tidigare använt BFA, men är inte säker på att det är det bästa för vad jag behöver.

det som behövs är att kunna spela in ett specifikt fönster, gärna med endast ljudet från det fönstret, annars får jag lösa att filtrera ut discord och spotify på något sätt.

och för att redigera allt sen, vad för program rekomenderas?

har tidigare använt OBS till att spela in, men är det bästa lösningen eller?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Moderator
Moderator

Att separera ljudkällor är den knepigaste biten, känner inte till något inspelningsprogram som klarar det själv. Det finns såklart en lösning men det är lite knepigt.

Virtual audio cable
Voicemeter Banana
OBS

Först ladda ner och installera de två förstnämnda, konfigurera så du har Discord/Spotify/desktop/spel som separata ljudkällor.

I OBS under audio fliken så kan du tilldela upp till 6 olika kanaler separata ljudkällor. Under streaming kan du inkludera alla ljudkällor medan under recording så väljer du bort de du inte vill ha.

Det där var den korta förklaringen, Voicemeter banana kommer att ta tid att konfigurera, var förberedd.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

har just nu discord på en separat ljudkälla, hörlurar med discord kopplad till front panelen och resten till bakre, så det blir nog lätt att fixa, men är nog spotify som får använda typ virtuell ljudkabel, eller om jag ska lägga world of warcraft där, kanske blir lättare, går väll inte i spotify att välja vilken källa ut va?

anledning till spotify är att jag vill kunna lyssna på musik under raidet, är rätt behagligt.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Vet ej om det fortfarande uppdateras. Men DXtory hade bra stöd för flera ljudkällor i olika kanaler. Vilket var anledningen till varför jag använde det i så många år.

Annars fungerar voice meter som tidigare pratats om, även om det är lite bökigt att ställa in första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Vad jag vet så är det enda sättet att separera ljud t:ex från Discord i windows är just voice meter och virtual Cable.

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Att separera ljudkällor är den knepigaste biten, känner inte till något inspelningsprogram som klarar det själv. Det finns såklart en lösning men det är lite knepigt.

Virtual audio cable
Voicemeter Banana
OBS

Först ladda ner och installera de två förstnämnda, konfigurera så du har Discord/Spotify/desktop/spel som separata ljudkällor.

I OBS under audio fliken så kan du tilldela upp till 6 olika kanaler separata ljudkällor. Under streaming kan du inkludera alla ljudkällor medan under recording så väljer du bort de du inte vill ha.

Det där var den korta förklaringen, Voicemeter banana kommer att ta tid att konfigurera, var förberedd.

Skrivet av alex_farnstrom:

har just nu discord på en separat ljudkälla, hörlurar med discord kopplad till front panelen och resten till bakre, så det blir nog lätt att fixa, men är nog spotify som får använda typ virtuell ljudkabel, eller om jag ska lägga world of warcraft där, kanske blir lättare, går väll inte i spotify att välja vilken källa ut va?

anledning till spotify är att jag vill kunna lyssna på musik under raidet, är rätt behagligt.

Skrivet av Elghinnarisa:

Vet ej om det fortfarande uppdateras. Men DXtory hade bra stöd för flera ljudkällor i olika kanaler. Vilket var anledningen till varför jag använde det i så många år.

Annars fungerar voice meter som tidigare pratats om, även om det är lite bökigt att ställa in första gången.

Skrivet av Nightbubble:

Vad jag vet så är det enda sättet att separera ljud t:ex från Discord i windows är just voice meter och virtual Cable.

Windows 10 har detta inbyggt (kinda) sen uppdateringen på våren

Mycket enklare nu för de som vill styra ljud.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Moderator
Moderator

@BergEr: Intressant, det hjälpte ju Discord problematiken (eller ja alla program som inte kan sätta en device som output). Jag hade faktiskt hört om det innan men glömt det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Windows 10 har detta inbyggt (kinda) sen uppdateringen på våren
https://www.youtube.com/watch?v=XbkHvQOHpdg&feature=youtu.be

Mycket enklare nu för de som vill styra ljud.

Ser väldigt smidigt ut, men tyvärr är den listan helt tom för mig.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5