Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Flyttrensning...

Dags för flytt - så allt som ligger och skräpar behöver få nytt hem!

16GB KIT Crucial Ballistix Sport DDR3 (8x2)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1232998
Ej använda, 1000:-

Samsung Gear VR (Note 5 / S6 / S6 Edge (+)), lätt använd
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3432316

RADEON PowerColor ATI HD5870, väl använt men aldrig klockat.

Samsung 22" skärm (vga/hdmi), höj/sänkbar

Dell XPS M1710 (17" laptop som när den kom var hardcore gaming, men det var 2006...) -- batteriet dött och bortplockat, disk i uppgraderad till en 120G SSD. Fungerar utmärkt med nätdel ikopplad. Windows 7 Pro installerat. SSD disken är väl värd några hundralappar själv om inte annat.

Dator som la av (den bootar alltså INTE i nuläget), troligtvis nätagget som dog men inte undersökt så noga (hade inte tillgång till ett lämpligt nätagg att testa med), köpte ny dator i samma veva och flyttade bara diskarna direkt och hann aldrig gräva mer i det (mer än en första koll av CPU fläkt eftersom den gamla fläkten ändå lät så jag var på G att byta - därför det inte är någon monterad just nu). Säljes "as is", helst i ett paket.
Antec P183 Super MidiTower ATX
Intel Core i7 930 2,8GHz
Corsair 6gb DDR3 3kit 1600MHz/CL9/1.65V/XMS3
Gigabyte GA-X58A-UD3R ATX, SATA3.0, USB3.0, LGA1366
Sony NEC Optiarc AD-7240S - DVD+/-RW (SATA)
Fractal Design Newton R2, 800W, 80 plus

CPU fläkt Argon Series AR01-SST01

Bara lägga bud, hämtas i Gröndal, Stockholm. Vid frågor är det bara att dra PM eller posta i tråden!

Läs hela annonsen här

Permalänk

300 + frakt för trasiga datorn om du orkar skicka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk

@Dysso: Vad händer när du startar? Är den stendöd och får ingen ström? Startar den men skärmen är svart? Hänger den sig vid boot loggan eller går den förbi boot loggan och visar ett felmeddelande?

Permalänk
Medlem

Börjar med 400kr XPS.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligtningshaadow:

300 + frakt för trasiga datorn om du orkar skicka

Helst någon som hämtar (det är ganska tungt), men kommer inga lokala bud så får jag kolla upp vad det kostar att skicka. Har orginalkartong till chassit så det bör gå okej..

Skrivet av galenmyra:

@Dysso: Vad händer när du startar? Är den stendöd och får ingen ström? Startar den men skärmen är svart? Hänger den sig vid boot loggan eller går den förbi boot loggan och visar ett felmeddelande?

Ska jag var helt ärlig så kommer jag inte ihåg. Ska se om jag hinner jaga fram lite kablar och testa idag, kan dock inte lova att jag hinner. Jag har för mig att den inte startar alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

Börjar med 400kr XPS.

Kommer det inga fler bud på den idag så är den din.

Permalänk
Medlem

Bud över PM på 350 på datorn med upphämtning Stockholm.

Permalänk
Medlem

Budar 400kr med upphämtning för trasiga datorn.

Mvh Joakim

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kuriosa för den som är nyfiken på XPS'en, hittade orderbekräftelsen;

XPS M1710 Core 2 Duo Processor T7400 (2.16 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
XPS Ultimate X-treme N11XP6 1 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive
XPS 512MB NVIDIA GeForce Go 7900 GTX
Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module 1 Europe
Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Core 2 Duo Processors

Den kostade visst 24 400:- ny, hygglig värdeminskning

Servicemanualen om den är av intresse: ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av minqk:

Budar 400kr med upphämtning för trasiga datorn.

Noterat - din om inget nytt bud kommit in imorgon när jag kommer från jobbet!

Permalänk
Medlem

Är det inget grafikkort i "dator som la av" ?

Permalänk
Medlem

@Skrotnisse92:

Nej, det är sålt separat för ett antal år sen.

Permalänk
Medlem

Finns kvitto till ramminnena?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Finns kvitto till ramminnena?

Jag har den medföljande fakturan, ja, men det var 2014. Det var ett returärende och jag hade löst det på annat håll när jag väl fick de här så de blev liggande.

Permalänk
Medlem

Den stationära burken är såld och upphämtad tillsammans med skärmen.

Laptopen har numera inga bud så det är öppet om någon annan var intresserad.

Permalänk
Medlem

Köper gärna laptopen för 300:- plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exocet:

Köper gärna laptopen för 300:- plus frakt

Bara så du vet - det blir ganska tungt med 17" laptop och laddare till (8kg?). Kan kolla lite på vad frakt går på och om jag har något lämpligt att packa den i om du är intresserad ändå.

Permalänk

Har du funktionstestat minnena? Jag tänker om dem nu har blivit liggandes en längre tid så vet man ju aldrig, även om dem är nya som du säger :).

Mvh

Rikard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikard225:

Har du funktionstestat minnena? Jag tänker om dem nu har blivit liggandes en längre tid så vet man ju aldrig, även om dem är nya som du säger :).

Mvh

Rikard

Nej, jag har aldrig satt i dom. Skulle det vara så att dom mot förmodan inte fungerar så får du pengarna tillbaka.

Permalänk

Okej, jag kan lägga ett öppningsbud på 450 + frakt för minnena så får vi se vart vi landar :). Om du är villig att skicka dem i ett vadderat kuvert från posten exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikard225:

Okej, jag kan lägga ett öppningsbud på 450 + frakt för minnena så får vi se vart vi landar :). Om du är villig att skicka dem i ett vadderat kuvert från posten exempelvis.

Ja att skicka dom är inget problem.

Permalänk

16GB DDR3
500:- + frakt

Permalänk

Okej, gött mos :).

550 + frakt för Crucial Ballistix minnena.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det vore trevligt med en uppdatering på den här annonsen då jag vet inte ens om den är aktuell längre, eller om minnena finns kvar. Om du är fast besluten att få 1000 spänn för dem så är jag dock inte längre intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikard225:

Det vore trevligt med en uppdatering på den här annonsen då jag vet inte ens om den är aktuell längre, eller om minnena finns kvar. Om du är fast besluten att få 1000 spänn för dem så är jag dock inte längre intresserad.

Semestertider - men nej, 1000 är inte ett fast pris, men 500 känns lågt. Utomlands en vecka nu, om du fortfarande är intresserad när jag kommer tillbaka kan vi snacka om det

Permalänk

@Dysso: Jag sa egentligen 550 + att jag står för frakten men i slutändan handlar det ju ändå om vad det är för pris som du kan tänka dig. Jag har inget jättebehov utav mer minne då jag ändå gick i tankarna att uppgradera till en nyare plattform. Det var mera om jag kunde hitta några minnen utan att behöva betala skjortan för dem.

Hoppas du har en trevlig semester i alla fall :).

Mvh

Rikard