Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Webhallen stänger sin butik i Helsingborg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Konstigt, öppnade dom inte bara förra året?

1 år är tillräckligt för se vilka butiker som går med vinst och vilka som gör dåligt, det kan ha allt med platsen butiken finns på, ligger kanske dumt till för kunna maxa antal kunder, från att det helt enkelt har för lite kunder i området för vara värd ha en butik just där.

Så det är bra om de lägger ner dålig vinst marginaler för kunna prova öppna upp på andra ställen som kanske skulle kunna generera mer.

Permalänk
Medlem

Det var ju inte någon butik heller för den delen ute mer en walkincloset/utställning...
Efter som jag bara jobbar knappt 100 meter därifrån så var jag ofta förbi men gick 9 av 10 gånger därifrån lika besviken då de ALDRIG hade att frambringa det man var ute efter.
Spelade ingen roll om det var moderkort, minnen, processorer eller grafikkort.
Så jag förstår att de bommade igen...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Zapy:

samma i mos, helt sjukt att man öppnat så många butiker, vad kostar inte det med inredning, hyra, personal, helt onödigt.
Jag förstår typ, Rotebro (lager m butik), Fruängen (Gamla lagret), Sveavägen (Sekvencias gamla lokaler) och Medborgarplatsen (visste inte ens att dom öppnat där) och eventuellt Solna Business Park, men resten? helt onödiga, med dom få butikerna ovan täcker man ju in ett stort geografiskt område samt att man ligger nära tunnelbana/pendeltåg vilket är det bästa, menar, är folk så lata att dom inte kan åka från Fridhemsplan till Sveavägen för att köpa dataprylar? tar 10 min med tuben.

Bergshamra öppnade men kräver mer eller mindre bil för att komma till (samma med rotebro då men det är iaf centrallagret)

Täby Centrum
Mall of Scandinavia
Kista Galleria
Farsta Centrum
Barkarby Handelsplats
Liljeholmstorget
Sickla Köpkvarter

Ingen av dessa butiker kan ju gå bra eller med +siffror, bör räkna in Bergshamra där med, Liljeholmstorget kan ju säkerligen gå bra, stor knutpunkt för tub, buss, tvärbana, men resten, MOS och Kista är ju inte en kotte i typ, hur är resten för er som bor omkring där?

Kan meddela att den i Täby troligen går ganska bra brukar nästan alltid vara en del folk i butiken, och i norra Norrort (Täby, Vallentuna,. Åkersberga osv) är det dåligt med liknande butiker. Undantaget är möjligtvis Kjell o co. Men annars finns bara nån stackars Elgiganten som ligger ganska så ocentralt.

Jag gillar annars webbhallens concept med ett flertal butiker där man kan gå in o köpa prytlar istället för att beställa via nätet. Även om jag också förstår att det måste vara tungt för dom att få det att gå runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Container:

Hyran är säkert skyhög också bara för lokationen. Dock så är det vettigare med mallen istället för solna business park eftersom man väldigt enkelt med pendeltåg tar sig till mallen till skillnad från solna business park som i stort sett kräver bil.

Kräver bil? Tvärbanan stannar i princip utanför butiken, mycket smidigt att ta sig dit för ett stort antal människor.

Permalänk
Medlem

Webhallen i Västerås höll i 5 år sen tycke dem det var inte lönsamt längre; "Jahapp"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

kom till skellefteå istället @Webhallen för vi har endast expert & elgiganten o välja emellan vilket suger. såklart kan man handla på nätet men att gå i en stor datorbutik med bra priser är som att fara utomlands för oss norrlänningar. Cx

ICD?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Den äldsta Webhallen här i Göteborg, på Ekelundsgatan, verkar ha stängt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Om 10-20 år kommer vi sitta här och känna nostalgi över tiden då man gick till en affär, bemannad med människor och köpte saker över en disk. Kanske ibland med papperspengar till och med.

Känns redan nostalgiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Känns redan nostalgiskt

Jag betalar gärna en liten slant extra för att få produkten direkt i handen och för att någon fler ska kunna hållas med jobb.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

@aktsu: insåg du sen att det kanske inte gick så bra trots allt? Fick inget svar på mitt förra inlägg nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

@aktsu: insåg du sen att det kanske inte gick så bra trots allt? Fick inget svar på mitt förra inlägg nämligen.

Nej jag insåg att det inte är någon idé att diskutera med dig efter ditt senaste inlägg. Du kör den typiska "detta är min ståndpunkt vad kan jag hitta som stödjer den" utan att kolla på omständigheter runtomkring, orkar inte ödsla tid i så fall. Det tips du kan få är att tänka på att Webhallen är ett dotterbolag och inte koncernmodern (det ändrar hur man brukar vilja hantera likviditet inom koncernen), samt att ett års dåliga resultat inte innebär så mycket.

EDIT: Editerade för att jag insåg att det var lite taskig ton på slutet vilket jag ber om ursäkt för. Men ja om du mår bättre av det säger vi att du hade rätt, jag bryr mig inte själv.

EDIT2: För övrigt har jag bara hävdat att jag inte tycker det ser så dåligt ut som du säger, medan du hävdar konkurs snart. Jag tror inget jag säger kommer gå hem hos dig så därför tycker jag vi kan släppa diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nej jag insåg att det inte är någon idé att diskutera med dig efter ditt senaste inlägg. Du kör den typiska "detta är min ståndpunkt vad kan jag hitta som stödjer den" utan att kolla på omständigheter runtomkring, orkar inte ödsla tid i så fall. Det tips du kan få är att tänka på att Webhallen är ett dotterbolag och inte koncernmodern (det ändrar hur man brukar vilja hantera likviditet inom koncernen), samt att ett års dåliga resultat inte innebär så mycket.

EDIT: Editerade för att jag insåg att det var lite taskig ton på slutet vilket jag ber om ursäkt för. Men ja om du mår bättre av det säger vi att du hade rätt, jag bryr mig inte själv.

EDIT2: För övrigt har jag bara hävdat att jag inte tycker det ser så dåligt ut som du säger, medan du hävdar konkurs snart. Jag tror inget jag säger kommer gå hem hos dig så därför tycker jag vi kan släppa diskussionen.

Du bestämde dig för att säga att min analys var åt helvete.
Sen frågade jag dig varför och vilka siffror i redovisningen du såg som positiva eftersom du sa 'Tycker det inte ser speciellt dåligt ut alls faktiskt'.
Men det har du inte velat svara på alls. Du går direkt på offensiven och inte vill förklara dig.

Citat:

Du kör den typiska "detta är min ståndpunkt vad kan jag hitta som stödjer den" utan att kolla på omständigheter runtomkring, orkar inte ödsla tid i så fall.

Jag blir gärna övertygad om motsatsen och jag har till och med bett dig redogöra vad du ser i årsrapporten som talar mot min "analys". Men du vägrar.
Jag kan bara anta att det är för det knappt finns någonting bra i årsredovisningen.

Ja det är rätt löjligt att basha på indexfonder. Ja jag hann se innan din edit. Bara en löjlig åsikt som jag inte tror du kan redogöra för.
Eller du klår index år efter år kanske?

Japp det ser ut att peka mot konkurs, se min förra kommentar ang. detta.

Som jag ser det är det snarare du som bestämt att 'detta är min ståndpunkt' och inte presenterat en enda vettig siffra. Se min föregående kommentar angående de 2 siffrorna du faktiskt nämnde vid ett tillfälle (låg ökning på 4% av omsättning och ökad personal).

§1
Permalänk
Medlem

Tråkigt. Webhallens butiker har ,vad jag upplevt, alldeles exceptionell service.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Du bestämde dig för att säga att min analys var åt helvete.
Sen frågade jag dig varför och vilka siffror i redovisningen du såg som positiva eftersom du sa 'Tycker det inte ser speciellt dåligt ut alls faktiskt'.
Men det har du inte velat svara på alls. Du går direkt på offensiven och inte vill förklara dig.

Jag blir gärna övertygad om motsatsen och jag har till och med bett dig redogöra vad du ser i årsrapporten som talar mot min "analys". Men du vägrar.
Jag kan bara anta att det är för det knappt finns någonting bra i årsredovisningen.

Visst du kan få ett inlägg som förklarar lite även om jag inte tror det kommer fungera.

Anledningen varför jag inte tror du kommer lyssna på något är för att du kollar på likviditet och soliditet som om Webhallen var koncernmodern, inte ett dotterbolag. Det är långt ifrån ovanligt att hålla likviditeten och soliditeten låg i även i välmående dotterbolagen, speciellt under tillväxtperioder. Kan säga att jag ser det hos i princip alla kunder på arbetet och det handlar inte om dotterbolag som är i stånd att gå i konkurs på långa vägar och handlar om riktigt stora koncerner. Vi ser samma siffror, vår tolkning av dem är dock helt olika, därför är det svårt att säga något som kommer få dig att tycka annorlunda.

Största anledningen till varför jag inte tror på konkurs? Därför att jag har nog aldrig pratat med en företagsledning som har sådana saker som affärsplan, förvärva ett företag som Webhallen, satsa massvis på att expandera i 5 år för att sedan lägga ned det. De jag pratar med brukar snarare förvärva mindre spelare och låta dem äta pengar i några år medan de växer för att sedan trappa ned på expansionen och börja bygga upp vinsten. Det eller låta bolaget vara och tuffa på som normalt, det verkar dock inte Komplett ha velat göra.

Jag tror snarare på att de har expanderat snabbt och öppnat på platser och i städer där det inte bär sig, bytet av VDn tyder på att de nog vill gå in i en annan tid nu och driva bolaget annorlunda framöver och de lär stänga olönsamma butiker. Jag är rätt säker på att vi ser Webhallen finnas kvar om 5 år, gissningsvis om 10 år också.

Skrivet av Undie:

Ja det är rätt löjligt att basha på indexfonder. Ja jag hann se innan din edit. Bara en löjlig åsikt som jag inte tror du kan redogöra för.
Eller du klår index år efter år kanske?

Svar ja, speciellt med pensionspengarna som kan ha en längre investeringshorisont och därmed högre risker i det korta perspektivet utan att risken i sig blir för farlig.

§1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

@anon2110: kan öppna en i Umeå. 110 000 invånare och inte en enda datorbutik!! Närmaste man kommer är Netonnet.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Visst du kan få ett inlägg som förklarar lite även om jag inte tror det kommer fungera.

Anledningen varför jag inte tror du kommer lyssna på något är för att du kollar på likviditet och soliditet som om Webhallen var koncernmodern, inte ett dotterbolag. Det är långt ifrån ovanligt att hålla likviditeten och soliditeten låg i även i välmående dotterbolagen, speciellt under tillväxtperioder. Kan säga att jag ser det hos i princip alla kunder på arbetet och det handlar inte om dotterbolag som är i stånd att gå i konkurs på långa vägar och handlar om riktigt stora koncerner. Vi ser samma siffror, vår tolkning av dem är dock helt olika, därför är det svårt att säga något som kommer få dig att tycka annorlunda.

Största anledningen till varför jag inte tror på konkurs? Därför att jag har nog aldrig pratat med en företagsledning som har sådana saker som affärsplan, förvärva ett företag som Webhallen, satsa massvis på att expandera i 5 år för att sedan lägga ned det. De jag pratar med brukar snarare förvärva mindre spelare och låta dem äta pengar i några år medan de växer för att sedan trappa ned på expansionen och börja bygga upp vinsten. Det eller låta bolaget vara och tuffa på som normalt, det verkar dock inte Komplett ha velat göra.

Jag tror snarare på att de har expanderat snabbt och öppnat på platser och i städer där det inte bär sig, bytet av VDn tyder på att de nog vill gå in i en annan tid nu och driva bolaget annorlunda framöver och de lär stänga olönsamma butiker. Jag är rätt säker på att vi ser Webhallen finnas kvar om 5 år, gissningsvis om 10 år också.

Svar ja, speciellt med pensionspengarna som kan ha en längre investeringshorisont och därmed högre risker i det korta perspektivet utan att risken i sig blir för farlig.

Bra, nu är det bättre diskussionsunderlag och trevligare miljö.

Absolut får man ta hänsyn att Webhallen står under Kompletts koncernparaply. Min huvudståndpunkt är inte att webhallen kommer gå i konken inom snar framtid. Det jag vill få fram är att det inte går bra för Webhallen i sig. Med en navelsträng kopplad till norrbaggarna kan flödet av pengar pågå en bra tid framöver. Intressant är ju också att företagen i stor mån konkurrerar med varandra. Strategin kanske har varit att Webhallen skulle synas i form av fysiska butiker och Komplett vara näthandel. Ren gissning.

Som du säger har Webhallen säkert haft lite tillväxtperiod, det jag tycker är intressant isf. är varför omsättningen bara har ökat med ynka 4%?
Ur minnet tyckte jag leasingkostnaderna hade ökat med 58% vilket borde propagera till åtminstone ett par nya butiker. Då är 4% en dålig ökning.
Tillväxt kan jag i detta fallet tycka borde resultera i något konkret värde sett i tillgångarna. Men dessa har överlag minskat, varulagret markant vilket låter orimligt om man nu öppnat nya butiker. Eller så har men reat ut en jäkla massa och strypt mängden saker man ska ha på hyllan. Men då kan jag tycka att det borde finnas mer på banken, det har ju inte heller amorterats direkt.

Citat:

Jag tror snarare på att de har expanderat snabbt och öppnat på platser och i städer där det inte bär sig, bytet av VDn tyder på att de nog vill gå in i en annan tid nu och driva bolaget annorlunda framöver och de lär stänga olönsamma butiker.

Instämmer.

Citat:

Svar ja, speciellt med pensionspengarna som kan ha en längre investeringshorisont och därmed högre risker i det korta perspektivet utan att risken i sig blir för farlig.

Nu vet jag inte riktigt vilket inlägg du syftade på att jag har sagt detta. Men jag instämmer att långsiktigt sparande kan ta högre risk med förhoppningen på högre avkastning. De låga avgifterna tycker jag dock är bra och mina portföljer innehållande indexfonder har gått bra. Som sagt hänvisa gärna till vart jag skrev det så får jag förtydliga innehållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Bra, nu är det bättre diskussionsunderlag och trevligare miljö.

Absolut får man ta hänsyn att Webhallen står under Kompletts koncernparaply. Min huvudståndpunkt är inte att webhallen kommer gå i konken inom snar framtid. Det jag vill få fram är att det inte går bra för Webhallen i sig. Med en navelsträng kopplad till norrbaggarna kan flödet av pengar pågå en bra tid framöver. Intressant är ju också att företagen i stor mån konkurrerar med varandra. Strategin kanske har varit att Webhallen skulle synas i form av fysiska butiker och Komplett vara näthandel. Ren gissning.

Som du säger har Webhallen säkert haft lite tillväxtperiod, det jag tycker är intressant isf. är varför omsättningen bara har ökat med ynka 4%?
Ur minnet tyckte jag leasingkostnaderna hade ökat med 58% vilket borde propagera till åtminstone ett par nya butiker. Då är 4% en dålig ökning.
Tillväxt kan jag i detta fallet tycka borde resultera i något konkret värde sett i tillgångarna. Men dessa har överlag minskat, varulagret markant vilket låter orimligt om man nu öppnat nya butiker. Eller så har men reat ut en jäkla massa och strypt mängden saker man ska ha på hyllan. Men då kan jag tycka att det borde finnas mer på banken, det har ju inte heller amorterats direkt.

Kollar vi 5 år tillbaka till då Komplett köpte Webhallen har tillväxten varit riktigt hög, att den stannat av nu sista tiden är ju inte bra i och med att man fortsatt investera pengar men det är nog delvis därför man valt att byta spår, Man kan inte växa snabbt utan växtvärk så ibland bör man stanna av och se vilka problem som poppat upp.

Det jag försöker få fram är att det är svårt att kolla på ett dotterbolag enskilt och endast tänka på siffrorna där, om det ser ut som det gör på grund av en medveten strategi från moderbolaget kan man verkligen säga att det går dåligt och det ser dystert ut framöver? Jag tycker det ser ut som om de velat få Webhallen att växa snabbare än bolaget de köpte hade medel nog att göra, då är det naturligt att det behövs pengar från koncernen och inget jag tycker pekar på att det går dåligt på något vis.

Permalänk
Medlem

Det räcker väl med 2 butiker i Stockholm Centrallagret i Upplands Väsby samt den på Sveavägen.
Har de inte även stängt butiken i Örebro hade för mig att de hade en butik även där.
Tråkigt för de ställen de stänger ner på men tror det är otroligt tufft för butiker då de flesta handlar på nätet.

Netonnet som någon nämnde är också bra men de överlever nog bättre då de ofta ligger på helt off ställen där man i stort sett behöver bil för att ta sig till vilket säkerligen medför lägre kostnader för hyra. Sen förlitar de sig liksom Webhallen mycket på nätshoppingen också och att antingen hämta i butik eller få skickat till sig mot fri frakt.

De som numera gäller för butikerna är att erbjuda bra service vilket kan få kunder att komma tillbaka igen och handa det i kombo med ok pris. Med ok pris menar jag bra pris men kanske inte alltid lägst pris. Service kostar också.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Det räcker väl med 2 butiker i Stockholm Centrallagret i Upplands Väsby samt den på Sveavägen.
Har de inte även stängt butiken i Örebro hade för mig att de hade en butik även där.
Tråkigt för de ställen de stänger ner på men tror det är otroligt tufft för butiker då de flesta handlar på nätet.

Netonnet som någon nämnde är också bra men de överlever nog bättre då de ofta ligger på helt off ställen där man i stort sett behöver bil för att ta sig till vilket säkerligen medför lägre kostnader för hyra. Sen förlitar de sig liksom Webhallen mycket på nätshoppingen också och att antingen hämta i butik eller få skickat till sig mot fri frakt.

De som numera gäller för butikerna är att erbjuda bra service vilket kan få kunder att komma tillbaka igen och handa det i kombo med ok pris. Med ok pris menar jag bra pris men kanske inte alltid lägst pris. Service kostar också.

3-5 butiker i Stockholm skulle jag tycka vore tillräckligt. Att ha 14 butiker bara i Stockholm känns onödigt bättre att ha färre och pressa ner priset istället.

Permalänk
Medlem

Tråkig utveckling, men som någon skrev innan, köra butiker utan välfyllda lager funkar ju inte, sen att det kostar att ha hålla lager och det riskerar att bli gammalt och generera förlust är förstås också problematiskt...

/D

Permalänk
Medlem

Nej vad tråkigt

Permalänk
Avstängd

Tråkigt. Handlade personligen för över 20tkr sen dom öppnade på Väla för drygt 1 år sedan. Trodde fler handlade - med tanke på hur liten butiken var och lagret så kan det ju inte varit så jäkla svårt att få det att gå runt tycker man..? Blev jävligt paff när jag skulle tillbaks och returnera en router som inte var bra nog.

Permalänk
Medlem

Lite siffror att tolka för den som är intresserad:

https://www.allabolag.se/5565588224/webhallen-sverige-ab

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Lite siffror att tolka för den som är intresserad:

https://www.allabolag.se/5565588224/webhallen-sverige-ab

jösses det gick fort utför men samtidigt konstigt för de ökade omsättningen helt okej. Men det måst vara från de större butikerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

jösses det gick fort utför men samtidigt konstigt för de ökade omsättningen helt okej. Men det måst vara från de större butikerna.

Jag gillar att löner till ledning/styrelse ökat med ~500k:- på ett år. Måste sticka i ögonen på vissa

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

2015 gick webhallen med förlust på 382k, 2017 med 43 miljoner. Det är inte... hälsosamt. Som någon nämner, hur kan VDn öka sin egen lön från 1 miljon 2015 till 2,7 miljon 2017 när företaget går som sämst? Ser inte bra ut för webhallen alls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

2015 gick webhallen med förlust på 382k, 2017 med 43 miljoner. Det är inte... hälsosamt. Som någon nämner, hur kan VDn öka sin egen lön från 1 miljon 2015 till 2,7 miljon 2017 när företaget går som sämst? Ser inte bra ut för webhallen alls...

Genom en bonus kopplad till omsättning som ökade... Det hela är väl ett bra exempel som stödjer den forskning som gjorts på Wall Street där kortsiktiga mål får långsiktigt dåliga konsekvenser för företaget i regel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Genom en bonus kopplad till omsättning som ökade... Det hela är väl ett bra exempel som stödjer den forskning som gjorts på Wall Street där kortsiktiga mål får långsiktigt dåliga konsekvenser för företaget i regel.

Skulle du kunna länka källan till studien? För egen nytta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Skulle du kunna länka källan till studien? För egen nytta

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hittar inte exakta studien jag tänkte på men hittar en hel del runt det: https://www.google.se/search?q=wall+street+CEO+short+term&ei=...

Permalänk
Medlem

Synd, hoppas deras webbutik fortsätter att gå framåt. Gillar verkligen Webhallen av flera anledningar.

Bra Utbud
Billiga Fraktkostnader
Smidiga Returer