Netflix testar reklamavbrott mellan serieavsnitt

Permalänk
Medlem

Fy fan, jag hatar reklam. Ska de börja peta in reklam så får de allt även lägga till en ny reklamfri abonnemangsnivå, som jag får betala extra för. För Netflix är tyvärr lite för bra för att vara utan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqlzr:

Trodde Sweclockers användare var smartare än att reagera på clickbaitrubriker.

Reklam är ett väldigt missvisande ord i det här sammanhanget, då det handlar om rekommendationer. Du kommer helt enkelt att få se en liten promotionvideo för andra serier/filmer som finns på tjänsten som Netflix tror att du kanske skulle vara intresserad av. Du kommer alltså inte att få upp Martin Björk som står och gör reklam för Trivago. I och med att Netflix endast promotar sitt egna innehåll är det här alltså ingen inkomstkälla annat än att dom vill behålla dig som en betalande kund genom att serva dig med mer relevant innehåll.

Men visst, om du tycker att det är värt att skrota hela Netflix och dess innehåll bara för att du tvingas se en kort liten video som rekommenderar dig andra tv-serier/filmer som finns på tjänsten, go ahead!

Avsikten med reklam är att marknadsföra ett företags produkter eller tjänster med målet att påverka en konsuments beteende och skapa en relation med kunden

Promotion (PR) – ett annat ord för marknadsföring, se även promota

Reklam är reklam oavsett produkt.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Good guy Netflix hjälper oss hitta saker vi inte visste vi ville titta på /s

Permalänk
Medlem

Det är inte något jag är intresserad av då jag är en person som aktivt letar upp saker som ligger i min intressesfär, men jag förstår tanken då de flesta är "casual viewers" som kan behöva hjälp på traven att hitta sådant de kan vara intresserade av.

Den större nyheten är ju dock hur många på ett datorentusiastforum som inte kan läsa en artikel innan de kommenterar.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att detta är en fungerande "betalmetod" för användare som inte betalar. Nu fattar jag att syftet är enbart för att identifiera vad du vill titta på. För mig som betalar för det större paketet kan jag inte tänka mig överhuvudtaget att gå med på detta.

@Nyhet får slänga upp en omröstning tycker jag, se vad användarna här själva tycker. Men detta är något som kan få mig att vilja sluta med Netflix om det blir något som prackas på användaren utan en opt-out. Trots flera år av användning.

Jag totalvägrar reklam i något jag använder ofta och köper därför hellre produkten, eller i detta fall hyr in mig. I min mening är reklam något man ger gratisanvändare som inte vill betala blir tvingad att se som kompensation.

Även om detta enbart är ett test så är det fortfarande reklam, fortfarande avbrott i mitt nöje, fortfarande avbrott i den tjänst jag hyr in mig på. Oavsett hur någon vill glorifiera det eller säga att jag har fel, så är detta i min mening oacceptabelt för en betalande kund.

Vill jag veta vad jag vill se så finns det människor att prata med, vad de sett eller också en funktion för att skrolla igenom innehåll. I andra fall: Rotten Tomatoes eller IMDb.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Reklam för deras egna innehåll, som går att skippa.
Det är ju inte som att de lägger in reklam om Bregott eller hårschampo direkt...
Skulle det inträffa så är det adjö direkt.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är inte något jag är intresserad av då jag är en person som aktivt letar upp saker som ligger i min intressesfär, men jag förstår tanken då de flesta är "casual viewers" som kan behöva hjälp på traven att hitta sådant de kan vara intresserade av.

Den större nyheten är ju dock hur många på ett datorentusiastforum som inte kan läsa en artikel innan de kommenterar.

Eller så vill man inte se reklam mellan varje avsnitt när man kollar på en serie. Kan va så enkelt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Först betalar man för en tjänst för att slippa reklam sen råkar leverantören klippa in lite reklam ändå....

Nu vet jag inte om du menade just Netflix, eller om det var menat som allmänt skämt?

Du betalar inte Netflix för att få det reklamfritt, det är inte Spotify vi pratar om, du betalar för att kunna strömma film och serier, det finns inget gratisalternativ, så det är ju inte riktigt samma sak.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

@Kapten_Kanel: Gå in på https://netflix.com/DoNotTest för att avaktivera detta.

Tycker det borde vara omvänt. http://netflix.com/ActivateShittyFunction
:')

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Om de hade förbättrat algoritmen som väljer ut vad jag kan vara intresserad av kunde detta varit en bra service för mig, eftersom hela användargränssnittet i Netflix är så bedrövligt att jag knappt orkar leta upp saker själv. MEN med tanke på att den nuvarande algoritmen och tumme upp/ner systemet för att markera vad man titta på är så totalt värdelöst, så finner jag inget hopp alls att detta ska tillföra något positivt.

Även om det skulle visa sig att detta inte blir särskilt påträngande så blir det lite av en principsak för mig att ta avstånd från dem när de lägger utvecklingstid på sådana saker när det finns så många viktigare saker för mig som inte prioriteras alls. Det sänder en felaktig signal av uppmuntran att fortsätta ge sina pengar till dem när de inte levererar det man vill ha. De struntar högaktningsfullt i vad vi skriver i mail, forum osv, våra pengar är den enda röst de lyssnar på.

Spotify och Netflix är de prenumerationstjänster jag betalt för längst och tyvärr lider båda av exakt samma oförmåga att utveckla vettiga användargränssnitt och funktioner. Detta har redan fått mig att lämna Spotify och nu kliver Netflix ett steg närmare samma öde.

Tyvärr är inte de andra legala tjänsterna bättre så det slutar med att folk som vill göra rätt för sig ändå drivs tillbaka till andra alternativ som fungerar. Lysande sätt att ta tillvara på det momentum man fått med uppsvinget för prenumerationstjänster, bra jobbat industrin...

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg förr, förresten, när man köpte DVD och Blu-Rays och ofta var tvungen att kolla på reklam som inte gick att spola förbi, medans de som laddade ner filmer slapp det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Netflex har dålig ekonomi något sätt behöver de få in mer pengar på. Man kan vara kritisk emot reklam, men vad är alternativen? Prishöjning?

Jag tycker det stora problemet med netflex, spotify och allt vad de heter att de är väldigt billiga för de som använder tjänsten väldigt mycket och delar abonnemang med sin "megastora familj".
Men för oss som knappt använder tjänsterna så kostar det nästan lika mycket, detta leder till att många som tillhör denna grupp som skulle vilja använda tjänsten bara lite ej skaffar den.

Sist så saknar jag en streamtjänst i sverige som sänder klassiska serier, dessa serier efter år 2000 klarar jag inte av. -Nya serier tycker jag är i ett avsnitt hittar person en spade, i nästa avsnitt tappar personen samma spade och letar efter en ny spade. -Jag klarar ej av det. Jag vill ha ett nytt problem i varje avsnitt som löser i detta avsnitt.

Dom har ju höjt priserna två gånger under kort tid

Kommer ihåg för några år sen (när jag skaffa netflix), fick jag reklam för skräckserie (när jag stängde av ett avsnitt eller om det skulle hoppa till nytt). var när jag körde den över webben, lagom kul när man hade barn i samma rum.

Ska det börjas igen är bara löjligt, inget jag uppskattar i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Det är ert eget fel att det blir så här:

Läs här

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Varför? Varför ska jag betala för en tjänst och sen se reklam?

Antagligen för att vi betalar för lite.

Men å andra sidan så är det bara reklam för deras egna filmer&serier så det är ju inte konstigare än t ex SVT. För mig personligen är detta kanske inte ett jätte problem, jag har svårt för att hitta något jag vill se på Netflix. Ibland är det skönt att bara få lite tips och förslag.

Permalänk
Medlem

Betalar ju för att slippa reklam, fy säger jag bara och kommer troligen sluta betala för tjänsten om detta spikas :S

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Varför? Varför ska jag betala för en tjänst och sen se reklam?

Finns ju väldigt många tjänster/produkter där du betalat men ändå får se reklam. Närmast exempel ligger väl om du köper en DN så finns det reklam, om du köper ett kanalpaket från Viasat så är det reklam. Om du går på bio är det reklam. Etc.

Så direkt jättekonstigt är det nog inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tur att det går att stänga av.

Permalänk

Det känns som upplagt för Netflix Premium som gör att man kan slippa reklamen (som man inte hade tidigare)

Permalänk
Avstängd

"Splfrft"… *host host*… jag satte fan mitt kaffe i halsen när jag såg rubriken. nyheten finns för övrigt inte på första sidan?
Jag vill verkligen inte ha detta då hela poängen för min del med att ha Netflix är att slippa så mycke reklam som möjligt.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

"Splfrft"… *host host*… jag satte fan mitt kaffe i halsen när jag såg rubriken. nyheten finns för övrigt inte på första sidan?
Jag vill verkligen inte ha detta då hela poängen för min del med att ha Netflix är att slippa så mycke reklam som möjligt.

Den finns där för mig.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Det är ert eget fel att det blir så här:

Läs här

Nawe..."det är kundens fel" idioti..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Netflix skippar ju redan sluttexterna på serier samt ibland introt. Att man får några sekunder trailer man kan skippa är väl inte hela världen. Jag vill gärna veta hur många som verkligen säger upp haha. Kommer ändå spara mer tid trots några sekunder trailer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul om man har begränsad bandbredd och får massa mer grejer som ska laddas xD

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Netflex har dålig ekonomi något sätt behöver de få in mer pengar på. Man kan vara kritisk emot reklam, men vad är alternativen? Prishöjning?

Jag tycker det stora problemet med netflex, spotify och allt vad de heter att de är väldigt billiga för de som använder tjänsten väldigt mycket och delar abonnemang med sin "megastora familj".
Men för oss som knappt använder tjänsterna så kostar det nästan lika mycket, detta leder till att många som tillhör denna grupp som skulle vilja använda tjänsten bara lite ej skaffar den.

Sist så saknar jag en streamtjänst i sverige som sänder klassiska serier, dessa serier efter år 2000 klarar jag inte av. -Nya serier tycker jag är i ett avsnitt hittar person en spade, i nästa avsnitt tappar personen samma spade och letar efter en ny spade. -Jag klarar ej av det. Jag vill ha ett nytt problem i varje avsnitt som löser i detta avsnitt.

jag ser alla dagar i veckan att dom höjer priset 10 kr än reklam, 10kr i månaden skiter jag i men behöva kolla på samma skit reklam snuttar varje gång det blir ett nytt avsnitt så kommer jag gå banans, räcker med youtubes skit TRE reklamer som man blir tokig på

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Jag är så otroligt trött på allt som har med reklam att göra. Är tanken att man ska behöva betal ännu mer för att slippa reklam eller vad är grejen?

Permalänk
Medlem

Reklam för deras egna serier/filmer är ok. Om dom går att skippa.

Vad dom borde göra är en Netflix "all inclusive". Alltså allt material som finns i Usa borde man kunna betala lite extra för att få här också. Kommer så klart inte hända men det hade jag kunnat betala mer för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VadSaDu:

Nawe..."det är kundens fel" idioti..

Kanske, på sätt och vis, men jag gissar att många här hör till milleniegenerationen. Jag förvånades lite över detta:

Citat:

Millenniegenerationen, födda mellan tidigt 80-tal och mitten av 90-talet, är en attraktiv målgrupp. Men också en målgrupp som kanske vant sig för att inte betala för filmtjänsterna, särskilt den yngre delen av gruppen. Det har fått bolagen att se över om användarna ska hindras dela lösenord.

Lite sjukt att man inte gjort så från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Det är mer irriterande med "Kollar du fortfarande" och att allt pausas. Ja Netflix, har jag kollat 5 timmar på raken så tänker jag antagligen kolla 5 timmar till för i he***te

Det är ju den bästa funktionen på Netflix! När man somnar ifrån en serie så slipper man vakna av att den fortfarande rullar ett par timmar senare. Jag får sämre kvalité på sömnen när jag inte har något att se på Netflix och måste använda någon av de andra streamingtjänsterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Jag känner mig allmänt efter senare år

Att se på tv kändes som mer och mer cancer, reklam avbrott, löjligt fjant med juicer bögar och fan vet vet vad, inget emot bögar så men massa skit jag Inte bryr mig om. Om jag betalar för TV, varför ska jag se reklam?

Så jag slutade med TV HELT, Cord cutter helt inga program ingenting jag har tagit bort antennen på min bil för att nr.1 komma in i låga garage i stan +nr 2 så att jag INTE råkar höra någon idiot på radio prata om random skitsnack jag inte bryr mig om.

Nu kommer dom till Netflix, jag valde att inte tala förut för att då berörde det inte mig, nu när jag talar för mig själlv är dom flesta andra försvunna.

Att annonser och reklam förändras på nätet är självklart, vill man Driva en hemsida och basera allt på annonser tror jag att man kommer dö ut inom några år då folket tröttnar, man får hitta andra sett att hitta inkomster om man behöver det.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Det här lär ju bara få mer folk att börja piratkopiera istället. Att piratkopiera är gratis men ändå bättre än Netflix och många andra streamingtjänster på flera sätt. T.ex. är du inte begränsad av deras utbud. Vill du kunna se alla filmer och serier så räcker det inte med att bara betala för Netflix. Piratkopierar du så får du även mycket högre kvalitet på filmerna då du kan ladda ner kompletta Blue Ray/UHD Blue ray diskavbilder jämfört med Netflix och deras begränsade bitrate. Den enda fördelen jag kan se med Netflix är enkelheten och om du vill stödja filmindustrin. Nu om de börjar med reklam fast folk redan betalar för tjänsten så blir det ju bara ännu mindre lockande.

Hade det funnits en motsvarighet till Spotify fast för film och serier så hade jag gärna betalat för det, men i dagsläget så får du som sagt ett större utbud och högre kvalitet om du väljer att piratkopiera istället. På Spotify så finns i princip all musik och du slipper reklam om du betalar. En sådan tjänst borde finnas för film och serier med.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd