Förhandsbokat RTX 2080 TI 😁 nĂ„gon mer som har?

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Förhandsbokat RTX 2080 TI 😁 nĂ„gon mer som har?

Tjena Ă€r det nĂ„gon mer Ă€n mig som redan har förhandsbokat RTX 2080 TI eller 2080 utan TI? 😁 SjĂ€lv sĂ„ har jag bestĂ€llt msi rtx 2080 TI trio X 😁 Ă€r sjukt förlĂ€ngtansfull nu 😁 hur bra kan det va över ett pascal gtx 1080 ti? Hittar inga tester Ă€n 😜

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nÀtaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

PermalÀnk
Medlem ★
●

@gamerfreak87: Kanske 10% mer Àn 1080Ti pÄ dagens spel. nvidia sÀljer korten innan de kan testas.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Varför förboka nÄgot man inte har nÄgra prestandasiffror pÄ? Vet inte nÀr NDA pÄ recensionerna slÀpps.

Visa signatur

AMD 5800X â–Ș MSI B550M Mortar â–Ș G.Skill 32GB 3600MHz CL16 â–Ș Palit 4070 Ti â–Ș 1TB SSD 970 Evo+ â–Ș Dark Power 13 1000W â–Ș FD Define Mini C â–Ș Aorus AD27QD + LG 27GL850

PermalÀnk
Medlem ★
●

https://www.nordichardware.se/nyheter/grafikkort/kronika-forh...

Sjukt trÄkigt att Àven datorkomponenter hakar pÄ mobilvÀrldens koncept med att teknik inte blir gammal och att ny teknik alltid ska vara dyrare.

För 2 generationer sen sÄ lÄg toppmodellerna pÄ 5000-6000kr, de gick ner i pris över tiden och nÀr nya kort slÀpptes sÄ lÄg de ocksÄ pÄ 5000-6000kr.

Nu kommer det vara precis som med mobiler för GPUerna, man kan ta helt Ät helvete för höga priser för att folk köper.
TrÄkigt imo!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Förhandsboka nÄgot man inte ens vet hur bra det Àr? SnÀlla sluta göd denna "förhandsbokningstrend"

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt pĂ„...en svart....som svĂ€nger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

PermalÀnk
AvstÀngd
●

SpÀnnande koncept att förboka nÄgot som kanske Àr 5 % bÀttre Àn 1080 Ti eller 100 % bÀttre.

Man kan ju tycka att folk borde lÀrt sig efter Är av förbokningar inom spelbranschen, se hur kvalitén pÄ AAA-spel störtdykt senaste Ärtiondet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

HÄller med föregÄende talare. Det Àr bara dumt att förboka ett grafikkort för 15 000 kronor utan att veta hur det presterar.

Dessutom Àr detta bara första generationen av denna teknik. Med all sannolikhet klarar dessa kort bara precis klarar av att leverera OK prestanda i 1080p med RTX pÄ, baserat pÄ de vÀldigt sparsmakade uppgifter som lÀckt ut.

NÀ. Det Àr för tidigt att avgöra om korten Àr vÀrda pengarna, fast sÄdÀr baserat pÄ vad vi vet just nu sÄ verkar det inte sÄ.

Det hÀr Àr tyvÀrr vad som hÀnder nÀr vi inte har konkurrens pÄ grafikmarknaden. Priserna gÄr bara upp...

PermalÀnk
Medlem
●

Ja vÀntar pÄ prestanda siffror innan jag köper. TÀnker pÄ hur den kmr prestera med 2700x innan köp. Ska köra med hög upplösning o plockar nog ryzen dÄ.

Man kan ju annars alltid förboka o sen lÀmna tbx. 30 dagar öppet köp hos de flesta butiker vid obruten förpackning.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det Àr ju bara att göra retur ifall testerna visar sig vara dÄliga. Skulle de istÀllet vissa sig vara hÀpnadsvÀckande bra sÄ lÀr man ju faktiskt "stÄ" först i kön.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Cenorida:

Det Àr ju bara att göra retur ifall testerna visar sig vara dÄliga. Skulle de istÀllet vissa sig vara hÀpnadsvÀckande bra sÄ lÀr man ju faktiskt "stÄ" först i kön.

This. Fattar inte vad problemet med förhandsbokning Àr, det garanterar ingenting annat Àn att du stÄr bra till i kön att ta ett beslut nÀr kortet vÀl finns tillgÀngligt sen och allt det hÀr redan Àr löst.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

PermalÀnk
Medlem ★
●

HĂ„ller helt med @Cenorida

Bara att inte ens hÀmta ut paketet utan man pratar med sidan man handlat frÄn och Ängrar köpet sÄ fÄr det bara Äka tillbaka (om det ens hunnits skickats innan tester kommer ut).

Annars kanske man inte fÄr nÄgot kort förrÀn om 2mÄnader, ingen koll pÄ hur det ser ut med grafikkort men jÀmför man med mobiler sÄ brukar de alltid ta nÄgra extra veckor/mÄnader om man missar första vÄgen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

PermalÀnk
Inaktiv
●

Sorry för off topic: Jag fattar varför man förbokar. Det Àr ett intresse och du vill ha kortet sÄ snart som möjligt. Andra köper en Volvo för 500k och det Àr helt normalt.

Med det sagt, nej jag har inte förbokat. Jag inbillar mig att mitt kort rÀcker ^^

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av SunQ:

HĂ„ller helt med @Cenorida

Bara att inte ens hÀmta ut paketet utan man pratar med sidan man handlat frÄn och Ängrar köpet sÄ fÄr det bara Äka tillbaka (om det ens hunnits skickats innan tester kommer ut).

Annars kanske man inte fÄr nÄgot kort förrÀn om 2mÄnader, ingen koll pÄ hur det ser ut med grafikkort men jÀmför man med mobiler sÄ brukar de alltid ta nÄgra extra veckor/mÄnader om man missar första vÄgen.

Ska man returnera bör man hÀmta ut paketet och sen returnera det. Kan tillkomma andra avgifter annars.
off-topic men bÀttre att man Àr rÀtt informerad om detta

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

PermalÀnk
Medlem
●

Nvidia RTX 20 Series: Why You Should Jump Off The Hype Train

https://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2018/08/21/nvidia...

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av gamerfreak87:

Tjena Ă€r det nĂ„gon mer Ă€n mig som redan har förhandsbokat RTX 2080 TI eller 2080 utan TI? 😁 SjĂ€lv sĂ„ har jag bestĂ€llt msi rtx 2080 TI trio X 😁 Ă€r sjukt förlĂ€ngtansfull nu 😁 hur bra kan det va över ett pascal gtx 1080 ti? Hittar inga tester Ă€n 😜

Du Àr en riktig stolle!
Vi fÄr hoppas att NDA slÀpps tidigare Àn sÄ, motsvarar det inte förvÀntningarna Àr det ju bara att avboka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Ratatosk:

Du Àr en riktig stolle!
Vi fÄr hoppas att NDA slÀpps tidigare Àn sÄ, motsvara det inte förvÀntningarna Àr det ju bara att avboka.

Haha jag vet men man blir sugen😁 jag kommer avbestĂ€lla det innan det har kommit in pĂ„ lager om det inte skulle vara sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n mitt gtx 1080 ti. 😊

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nÀtaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

PermalÀnk
●

@enbom: varför inte?

PermalÀnk
Medlem
●

Jag har förbokat ett Gigabyte 2080ti gaming x. Blir skönt o pensionera mitt gamla 1080ti. Visst Àr det dyrt, men jag har rÄd att slösa 14,5k pÄ en ny GPU.

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Matsglobetrotter:

@enbom: varför inte?

Jag menar bara att om det inte skulle vara bÀttre Àn ett redan bra gtx 1080 ti sÄ Àr det inte vÀrt att lÀgga 14k för detta men jag tar inte bort min förbokning förs Àn jag fÄtt mer info pÄ sweclockers om kortet.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nÀtaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

PermalÀnk
Medlem
●

Tycker pÄ nÄgot sÀtt det Àr fan moraliskt fel att köpa ett kort för 14,5k. Ja visst, gpuer har blivit mining-hÄrdvara nu sÄ dÀrför har priserna gÄtt upp istÀllet för ner över tid, men det Àr fan inte rÀtt.

Jag var i kanske 15 Är en PC-gamer för att med lite överklockning, smarta optimeringar och meck sÄ kunde man fÄ bÀttre prestanda, bÀttre grafik och möjligheten att anvÀnda winamp/skype etc medan man spelade med sina polare. Det Àr ju helt enkelt inte sant lÀngre.

SÄ ja, kanske Àr jag som blitt för gammal, men dagen jag kastar ut 15k för ett grafikkort till en dator tror jag aldrig kommer. FörstÄr som sagt att miners mÄste ligga i framkant för att ens tjÀna deg, men att vi gamers skulle lÄta nvidia/ati höja priserna nÀstan 300% och bara le och bestÀlla pÄ, den trodde jag fan inte skulle komma.

TÀnkte sÀtta en elgiganten-prislapp pÄ 14 998:- med REA pÄ sig pÄ min stol, peka finger och ta en bild till RTX2080 tÀvlingen, men hade nog bara blivit förbannad om jag vunnit.

Fy fan.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag hoppade pÄ en förbokning av MSIs DUKE OC frÄn Komplett för 12 289kr.
Valde att betala mot faktura och kan enkelt returnera kortet inom de 60 dagar jag har öppet köp.

Skulle tester inte motsvara mina förvÀntningar funderar jag istÀllet att skaffa ett GTX 1080 Ti.

AngÄende att förboka eller inte anser jag att vi ska nyttja vÄra rÀttigheter för retur av vara och jag sÀkerstÀller samtidigt ett kort till ett fördelaktigt pris, Àven fast det Àr ett dyrt pris.

980 Ti - > 2080 Ti. FörvÀntar mig kunna spela i 60+ fps 4K.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Well...jag har haft mitt 1080 i snart 2.5 Är sÄ la faktiskt en förbestÀllning dÄ det "bara" kostade 8299kr (tror jag betala runt 7500kr för mitt 1080) för ett 2080. Jag sitter ÀndÄ pÄ en 60Hz skÀrm sÄ bör matcha fint. Dock hoppas jag pÄ lite prestandatester innan det skickas sÄ jag kan avgöra om det stannar i min burk eller ej.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har bestĂ€llt samma grafikkort som ts, och fattar inte varför andra ska lĂ€gga sig i vad vi köper för VÅRA pengar? Fine ni vill inte förbestĂ€lla vilket Ă€r okej, men nĂ„gra av oss vill förbestĂ€lla för att fĂ„ korten sĂ„ fort som möjligt. KĂ€nns som en satans massa svensk avundsjuka pĂ„ Sweclockers dom hĂ€r dagarna och det Ă€r fan inte okej, "Jag gillar inte att nvidia tar betalt för en produkt som dom lagt ned x timmar rnd pĂ„, och utan motstĂ„nd pĂ„ marknaden". Var sura pĂ„ AMD och Intel istĂ€llet dĂ„ som inte har nĂ„got vapen att slĂ„ss med istĂ€llet, det Ă€r precis lika absurt.

Som tidigare nÀmnts, sÄ kan vi avboka med ett mail sÄ lÀnge som kortet inte skickats. SÄ kommer det tester som visar sig att med raytracing avstÀngt sÄ presterar 2080 ti inte bÀttre Àn 1080 ti sÄ Àr avbestÀllningen ett faktum, men kommer det tester som visar att kortet ligger pÄ dom 15-20% bÀttre prestanda Àn tidigare sÄ kommer jag behÄlla. Personligen Àr jag mÄttligt intresserad av raytracing i sin nuvarande generation, jag Àr ute efter prestandan frÄn kortet.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Silcan:

Jag har förbokat ett Gigabyte 2080ti gaming x. Blir skönt o pensionera mitt gamla 1080ti. Visst Àr det dyrt, men jag har rÄd att slösa 14,5k pÄ en ny GPU.

Vad fÄr du för ditt 1080ti? SÄ det blir ju inte riktigt 14,5k om man tÀnker sÄ.. kanske 10k?

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av SvanteP:

Har bestĂ€llt samma grafikkort som ts, och fattar inte varför andra ska lĂ€gga sig i vad vi köper för VÅRA pengar? Fine ni vill inte förbestĂ€lla vilket Ă€r okej, men nĂ„gra av oss vill förbestĂ€lla för att fĂ„ korten sĂ„ fort som möjligt. KĂ€nns som en satans massa svensk avundsjuka pĂ„ Sweclockers dom hĂ€r dagarna och det Ă€r fan inte okej, "Jag gillar inte att nvidia tar betalt för en produkt som dom lagt ned x timmar rnd pĂ„, och utan motstĂ„nd pĂ„ marknaden". Var sura pĂ„ AMD och Intel istĂ€llet dĂ„ som inte har nĂ„got vapen att slĂ„ss med istĂ€llet, det Ă€r precis lika absurt.

Som tidigare nÀmnts, sÄ kan vi avboka med ett mail sÄ lÀnge som kortet inte skickats. SÄ kommer det tester som visar sig att med raytracing avstÀngt sÄ presterar 2080 ti inte bÀttre Àn 1080 ti sÄ Àr avbestÀllningen ett faktum, men kommer det tester som visar att kortet ligger pÄ dom 15-20% bÀttre prestanda Àn tidigare sÄ kommer jag behÄlla. Personligen Àr jag mÄttligt intresserad av raytracing i sin nuvarande generation, jag Àr ute efter prestandan frÄn kortet.

HĂ„ller med dig! antingen Ă€r det rent ut sagt avundsjuka eller rent barnsleri. Har iaf goda nyheter som jag sĂ„g nu pĂ„ sweclockers nyhets sida att Nvidia Geforce RTX 2080 Ti prestandatestas – uppges klara över 60 FPS i 4K UHD Vilket jag lĂ€tt stĂ„r kvar för att inte ta bort min förbokning

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nÀtaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av gamerfreak87:

HĂ„ller med dig! antingen Ă€r det rent ut sagt avundsjuka eller rent barnsleri. Har iaf goda nyheter som jag sĂ„g nu pĂ„ sweclockers nyhets sida att Nvidia Geforce RTX 2080 Ti prestandatestas – uppges klara över 60 FPS i 4K UHD

https://videocardz.com/newz/nvidia-publishes-geforce-rtx-2080...

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Det dÀr var ju Ànnu intressantare att se

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nÀtaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

PermalÀnk
Medlem ★
●

Kanske efterhandsbokar ett begagnat om sisÄdÀr tre Är.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic flĂ€ktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". NĂ€tagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av gamerfreak87:

Tjena Ă€r det nĂ„gon mer Ă€n mig som redan har förhandsbokat RTX 2080 TI eller 2080 utan TI? 😁 SjĂ€lv sĂ„ har jag bestĂ€llt msi rtx 2080 TI trio X 😁 Ă€r sjukt förlĂ€ngtansfull nu 😁 hur bra kan det va över ett pascal gtx 1080 ti? Hittar inga tester Ă€n 😜

jajjemen, bokade ett ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC :D. Är galet förvĂ€ntansfull med, som en treĂ„ring dagen före julafton. Blir en lĂ„ng vĂ€ntan det hĂ€r :D!

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

PermalÀnk
Medlem
●

Folk Àr sÀkert extremt avundsjuka pÄ alla som kan förhandsboka en GPU för 15 papp utan konkreta prestandasiffror som visar vad man fÄr :/
LÄter lika bra som att dricka hembrÀnt och testa cykelhjÀlmar imo.
MEN sÄlÀnge ni som gör det Àr nöjda sÄ ska man vÀl inte sÀga emot. Personligen rör jag inte 20-serien kort med tÄng, men det ska ÀndÄ bli spÀnnande att se hur dom presterar och vilken roll dom fÄr pÄ marknaden.

Visa signatur

Meshify C // Asus X470-f // Ryzen 5 5600X // Noctua NH-U12S // 16GB G.Skill FlareX 3200mhz CL14 // Sapphire Pulse RX 7700XT // SkÀrm: AOC Q24G2A/BK