Vilket spel skulle du vilja att det gjordes en remake av?

Permalänk
Medlem

Battlefront II (2005). Vet inte vad spelföretagen sysslar med men det nyaste Battlefront II är inte ens likt originalet.

Permalänk
Medlem

Vampire masquerade bloodlines eller Diablo 1 & 2 tror jag!

Permalänk
Medlem

"Jumping Flash" Visserligen det enda bra PFFPS någonsin. Men jäklar vad bra det var.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har velat spelat Star Wars: KotOR men tyckt att det ser alldeles för gammalt ut - så skulle nog säga det!

Om man måste välja spel man spelat tidigare så skulle jag nog säga .. Sagan om Ringen spelen (hack n slash spelen) utav ren nostalgi! Fan vad jag och polaren köttade dessa när vi var små.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Alltså kanske inte så mycket remake direkt men mer en fet grafisk renovering skulle jag vilja se av hela Bioshockserien.
Bioshock-2 är allvarligt det enda spel i hela världen som fått mig att börja gråta av handlingen.
Så fruktansvärt kraftfull historia så tårarna kommer bara jag tänker på det.
Har aldrig sett något med den kraften varken innan eller efter den serien.

/Lifooz

Det finns ju en remaster på ettan och tvåan redan. Släpptes för två år sedan!

Gjorde jag precis din dag nu?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Det finns ju en remaster på ettan och tvåan redan. Släpptes för två år sedan!

Gjorde jag precis din dag nu?

WHAAAT, amen gud, måste leta upp dem dirr, för jag köpte BS1 typ en månad efter att det kommit ut, och det har visat sig hata mig eller min dator då det kraschar sönder totalt på området där du skall mörda typ 3-4 män, ta foto på dem och sedan sätta upp det på den där gubbens "mästerverk" Kommer inte ihåg vad banan heter just nu.

Tvåan flyter dock som vatten och går perfekt, men då blir själva grädden på moset de remaker på de båda.

Hoppas att de fått BS1 att fungera felfritt på W10 den här gången.

Och ja, du gjorde min dag nu. 😘😍

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Wizardry 7 / 8.

Permalänk
Medlem

Sam and max 1 eller dungeon master / chasos strikes back

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Medal Of Honor : Allied Assault ( 2002 )
Battlefield i alla ära , men detta spel va så jäkla bra. Jag har nog aldrig haft så roligt i multiplayer som detta. Minns fortfarande när man som US soldat skulle inta Omaha Beach och tyskarnas MG42 köttade allt och alla.
Det va tider det

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Tänk er Tetris i VR format

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Soldier of fortune 2

Visa signatur

|| Aorus x570 Elite || Ryzen9 5900X || XFX 6900XT Merc 319 Limited Black Edition|| 32GB 3600mhz HyperX || NZXT Kraken x53 || Corsair RM1000W || 2x 1TB Kingston KC2500 M.2 Raid0 || Phanteks P400A || Huawei GT MateView GT 34" 1440p 165hz Freesync HDR || Xtrfy M4 RGB Black || Razer Nari 7.1 Headset|| ASUS ROG Claymore Core ||

Permalänk
Medlem

Säger som i FZs tråd, Legacy of Kain: Blood Omen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Close Combat
Tie Fighter (gärna med editor)
Star Wars: X-wing alliance (gärna med editor)
Star Wars Rebellion
Immortal Cities: Children of the Nile

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Syndicate
Silent Hill 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

WHAAAT, amen gud, måste leta upp dem dirr, för jag köpte BS1 typ en månad efter att det kommit ut, och det har visat sig hata mig eller min dator då det kraschar sönder totalt på området där du skall mörda typ 3-4 män, ta foto på dem och sedan sätta upp det på den där gubbens "mästerverk" Kommer inte ihåg vad banan heter just nu.

Tvåan flyter dock som vatten och går perfekt, men då blir själva grädden på moset de remaker på de båda.

Hoppas att de fått BS1 att fungera felfritt på W10 den här gången.

Och ja, du gjorde min dag nu. 😘😍

/Lifooz

Haha, varsågod!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

En bra uppföljare på carmageddon vore kul.

Det släpptes ju en för bara ett par år sedan

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Over G Fighters

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk

Quake 1
Världens bästa spel

Permalänk
Avstängd

GTA Vice City.

Permalänk
Medlem

Left for dead 1 med alla extra allt.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Kotor 1 och 2
Jedi acadamy
Jedi Outcast
Fallout 1 och 2
System shock 1 och 2
Star wars Dark forces
The Legend of Zelda: Link’s Awakening

Säkert flera som jag glömt..

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Inaktiv

Zelda 2 då det har kommit få liknade spel
Zelda 1, men där finns det redan många liknande spel.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Close Combat
Tie Fighter (gärna med editor)
Star Wars: X-wing alliance (gärna med editor)
Star Wars Rebellion
Immortal Cities: Children of the Nile

Yeees! Alla de gamla episka Star Wars-spelen, framförallt simulatorerna! WOOH!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hela GTA PS2-trilogin, men speciellt Vice City.
Demon's Souls.
XIII
Tony Hawk Pro Skater 1-4

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av Deaflong:

Kotor 1 & Kotor 2
Vampire The Masquerade: Bloodlines
Elder Scrolls: Oblivion
GTA Vice City & San Andreas
Witcher 1
Jedi Academy & Outcast
Max Payne
LoTR: Battle for Middleearth 1 & 2+DLC

Antar att du också hört om Skyblivion, som dock verkar ha stått still i utvecklingen?

Första Medal of honor spelet som kom till playstation, fast på PC denna gång, med modern grafik osv.
Motocross madness 2 som någon tidigare nämnde
Nocturne
Diablo 1, fast i first person med ny grafik (är jag säkert rätt ensam om, dock.)

Permalänk
Avstängd

Det beror på hur du definierar en remake. Vissa spel skulle väl vara trevligare med bättre grafik och eventuellt lite "quality-of-life"-grejer, men det är inte många jag kan komma på så här på rak arm som faktiskt behöver det. Och grundläggande system ska man peta på så lite som möjligt i remakes, det är sånt man har moddar till.

Ser att många säger Kotor och Jedi Outcast/Academy, och det begriper jag inte alls. Vad är fel på dem? Bättre grafik skulle väl vara najs i synnerhet i Jedi Knight-scenerna, men Kotor tycker jag ser helt ok ut fortfarande, och det viktiga i Jedi knight, sabelfäktandet, är fortfarande grymt. Hellre då ett nytt Jedi Knight med modern grafik och fysik (om den är bra nu, vet faktiskt inte hur realistiskt saker är nuförtiden) och ett Kotor 3 tillverkat av Obsidian. Thief 2, System Shock 2 och Deus Ex skulle vara oändligt trevligt med uppdaterad grafik men inte ens i deras fall der jag det som nödvändigt eller ens värt det.

Jo förresten, en grej kan jag komma på: banorna i Deus Ex 2. Kommer det en version där laddningen är omedelbar skulle jag bli överlycklig.

Star Wars Ep 1 Racer skulle vara otroligt skojigt i ny tappning också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

F.E.A.R

F.E.A.R

Fear står sig fortfarande när man väl kommit in i det. Men jo, uppdaterad grafik, bättre ljud, mer djupdykning i storyn och alla paranormala händelser. Göra spelet större och längre vid sidan om huvudspåret som man låter vara hyffsat oförändrat.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Mass effect: Andromeda (gör om, gör rätt)

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Anarchy Online
Diablo II

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Hired Guns. Världen behöver detta med online co-op.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006