Förhandsbokat RTX 2080 TI 😁 nĂ„gon mer som har?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Avbokade mitt MSI 2080 Ti Gaming X Trio och bestÀllde ett MSI 2080 Gaming X Trio istÀllet.
Pengarna som blev kvar köpte jag en DXRacer Iron för

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av bsk!:

Retail 1080ti finns redan under 8000 i flera butiker. MSI Geforce GTX 1080 Ti Armor 11GB för 7599kr hos dustin exempelvis.

Armor Àr och förblir en av de sÀmsta kylarna som nÄgonsin gjorts och det Àr inte tillrÀckligt för ett GTX1070, Àn mindre ett GTX1080Ti. Det finns en anledning till varför den versionen alltid Àr "prisvÀrd".

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av murklor:

Armor Àr och förblir en av de sÀmsta kylarna som nÄgonsin gjorts och det Àr inte tillrÀckligt för ett GTX1070, Àn mindre ett GTX1080Ti. Det finns en anledning till varför den versionen alltid Àr "prisvÀrd".

Funkar hur bra som helst pÄ mitt GTX1080

Visa signatur

AMD 7800X3D | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+/FE

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av SvanteP:

Har bestĂ€llt samma grafikkort som ts, och fattar inte varför andra ska lĂ€gga sig i vad vi köper för VÅRA pengar? Fine ni vill inte förbestĂ€lla vilket Ă€r okej, men nĂ„gra av oss vill förbestĂ€lla för att fĂ„ korten sĂ„ fort som möjligt. KĂ€nns som en satans massa svensk avundsjuka pĂ„ Sweclockers dom hĂ€r dagarna och det Ă€r fan inte okej, "Jag gillar inte att nvidia tar betalt för en produkt som dom lagt ned x timmar rnd pĂ„, och utan motstĂ„nd pĂ„ marknaden". Var sura pĂ„ AMD och Intel istĂ€llet dĂ„ som inte har nĂ„got vapen att slĂ„ss med istĂ€llet, det Ă€r precis lika absurt.

Som tidigare nÀmnts, sÄ kan vi avboka med ett mail sÄ lÀnge som kortet inte skickats. SÄ kommer det tester som visar sig att med raytracing avstÀngt sÄ presterar 2080 ti inte bÀttre Àn 1080 ti sÄ Àr avbestÀllningen ett faktum, men kommer det tester som visar att kortet ligger pÄ dom 15-20% bÀttre prestanda Àn tidigare sÄ kommer jag behÄlla. Personligen Àr jag mÄttligt intresserad av raytracing i sin nuvarande generation, jag Àr ute efter prestandan frÄn kortet.

Eller sÄ fÄr man förvÀnta sig att mÀnniskor med olika Äsikter svarar pÄ en öppen trÄd pÄ ett öppet forum. Du vet, demokrati och rÀtten till en egen Äsikt.

Kan dock hÄlla med om att avundsjuka inte Àr speciellt attraktiv.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är Ă€ven anledningen till att inte alla program visar samma temperatur pĂ„ samma hĂ„rdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Ragnarok:

@SprengdPanda Easy fix, har du inte rÄd/vill inte ha sÄ det köp det inte.

Jag tror du inte förstÄr sÄ mycket hÀr. Problemet Àr inte att ha rÄd eller inte, det Àr ett orimligt pris oavsett om man har rÄd eller inte.

PermalÀnk
Keeper of The Nvidia Drivers ★
●
Skrivet av anon134512:

Jag tror du inte förstÄr sÄ mycket hÀr. Problemet Àr inte att ha rÄd eller inte, det Àr ett orimligt pris oavsett om man har rÄd eller inte.

Jag tror inte du förstÄr. Produkten Àr vÀrd vad folk Àr villiga att betala för den.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Ragnarok:

Jag tror inte du förstÄr. Produkten Àr vÀrd vad folk Àr villiga att betala för den.

InstĂ€mmer med Ragnar :). Har kört mitt kort under kvĂ€llen. Är Ă€ckligt nöjd!. BF1 1440p hög preset stabil 165+ fps hur enkelt som helst. Det kunde inte mitt gamla 1080ti strix leverera i nĂ€rheten av.

LĂ„dan hamna i hyllan :D. Fin den med.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

PermalÀnk
Medlem
●

Sugen. Köpte aktier i Nvidia innan de lanserade Turing, sÄ nu kan jag köpa ett par stycken 2080Ti pÄ er andras bekostnad! Men mest spelat pÄ min PS4 senaste Ären sÄ tvekar ÀndÄ...

PermalÀnk
Keeper of The Nvidia Drivers ★
●
Skrivet av Doorfen:

InstĂ€mmer med Ragnar :). Har kört mitt kort under kvĂ€llen. Är Ă€ckligt nöjd!. BF1 1440p hög preset stabil 165+ fps hur enkelt som helst. Det kunde inte mitt gamla 1080ti strix leverera i nĂ€rheten av.

LĂ„dan hamna i hyllan :D. Fin den med.

Ser schyst ut!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Doorfen:

InstĂ€mmer med Ragnar :). Har kört mitt kort under kvĂ€llen. Är Ă€ckligt nöjd!. BF1 1440p hög preset stabil 165+ fps hur enkelt som helst. Det kunde inte mitt gamla 1080ti strix leverera i nĂ€rheten av.

LĂ„dan hamna i hyllan :D. Fin den med.

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/192854?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE5Mjg1NCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIzMWE1YjQwZGU1NmY0MjMyNzE3ZTAwYjQ2MzRkMjAyMyJ9

JÀklar hur fasen fick du tag i kortet sÄ tidigt? Btw kör du 1440p?

Lite avis förhoppningsvis fÄr vi andra det pÄ fredag

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Doorfen: Grymt!

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Doorfen:

InstĂ€mmer med Ragnar :). Har kört mitt kort under kvĂ€llen. Är Ă€ckligt nöjd!. BF1 1440p hög preset stabil 165+ fps hur enkelt som helst. Det kunde inte mitt gamla 1080ti strix leverera i nĂ€rheten av.

LĂ„dan hamna i hyllan :D. Fin den med.

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/192854?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE5Mjg1NCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIzMWE1YjQwZGU1NmY0MjMyNzE3ZTAwYjQ2MzRkMjAyMyJ9

Det dÀr Àr samma kort som jag bokade pÄ netonnet, vart köpte du ditt?

PermalÀnk
Medlem
●

Är de nĂ„gon som vet om Asus 2080 Ti Dual OC har samma pcb som nvidias 2080 ti?

Visa signatur

Intel i9-13900KF OC @ 5.6Ghz P 4.6Ghz E | Asus Maximus Z790 Apex | Caselabs SMA8-A
Corsair AXi 1600W | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB OC @ 7800Mhz CL36 DDR5
Asus RTX Tuf 4090 OC | Vattenkylning EK, Singularitycomputers, Hardware Labs, Bitspower | 2x SSD Samsung 980 PRO 2TB | | SSD Samsung 970 EVO 1TB | SSD Samsung 860 QVO 2TB | SSD Samsung 850 500GB | WD Black 6TB | Asus XG27AQM 270hz 1440p
Builds.gg Pcpartpicker.com

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av Doorfen:

InstĂ€mmer med Ragnar :). Har kört mitt kort under kvĂ€llen. Är Ă€ckligt nöjd!. BF1 1440p hög preset stabil 165+ fps hur enkelt som helst. Det kunde inte mitt gamla 1080ti strix leverera i nĂ€rheten av.

LĂ„dan hamna i hyllan :D. Fin den med.

https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/192854?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE5Mjg1NCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIzMWE1YjQwZGU1NmY0MjMyNzE3ZTAwYjQ2MzRkMjAyMyJ9

Varför har Vader ingen ljussabel?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Ragnarok:

Ser schyst ut!

Tack Ragnar !

Skrivet av Eken:

JÀklar hur fasen fick du tag i kortet sÄ tidigt? Btw kör du 1440p?

Lite avis förhoppningsvis fÄr vi andra det pÄ fredag

Tror de flesta Ă„terhandlarna skickade förbestĂ€llda kort igĂ„r, du fĂ„r det idag kanske ? :). Yepp tog steget i somras frĂ„n 1080. Kör pĂ„ en ASUS ROG Swift PG27VQ. Är vĂ€ldigt nöjd med den, det tog ca en vecka att bli competive med den nya upplösningen. Kan lĂ€tt se förbĂ€ttringar i mitt medium till long range lir.

Skrivet av Persikan:

Tack !

Skrivet av knkg:

Det dÀr Àr samma kort som jag bokade pÄ netonnet, vart köpte du ditt?

Jag körde Webhallen med leverans genom BEST transport. Bud inom Sthlm. SÄ fick kortet igÄr runt 19:30.

Webhallen förövrigt Àr alltid super snabba, min favorit handlare det !

Skrivet av Ratatosk:

Varför har Vader ingen ljussabel?

Tabbade mig dĂ€r :D. ÅtgĂ€rd inplanerad efter jobbet, bild kommer

@emilakered: 20 nov sÄ Àr du utmanad i en runda Rotterdam BFV. Vinnaren erhÄller en mugg blÄbÀrssoppa. Törs du ?

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ja jag bestÀllde typ dagen efter förbestÀllningarna öppnades men hÀr finns inge kort inte.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Dizzq:

Är de nĂ„gon som vet om Asus 2080 Ti Dual OC har samma pcb som nvidias 2080 ti?

Just denna frÄga har jag letat överallt pÄ internet för att fÄ svar pÄ!
Jag har bokat det kortet och ska vattenkyla det sÄ man fÄr hoppas att det Àr samma pcb!

PermalÀnk
Medlem ★
●

@jlarss: FrÄga bara pÄ ASUS forum.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | NĂ€tagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Doorfen:

Jag körde Webhallen med leverans genom BEST transport. Bud inom Sthlm. SÄ fick kortet igÄr runt 19:30.

Webhallen förövrigt Àr alltid super snabba, min favorit handlare det !

Suck, Ja hade de varit kvar med sin butik hÀr i VÀsterÄs sÄ hade nog jag bestÀllt hos dem med

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Doorfen:

@emilakered: 20 nov sÄ Àr du utmanad i en runda Rotterdam BFV. Vinnaren erhÄller en mugg blÄbÀrssoppa. Törs du ?

Hahaha, om jag köper spelet Àr jag game!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
AvstÀngd
●

@Doorfen

Jag köpte kortet pÄ komplett efter första 5min, tittade nyss pÄ prisjakt ingen ÄterförsÀljare har nÄgra 2080ti i lager.

Var ifrÄn bestÀllde du kortet?

Edit Nvidia har skjutit upp korten till 27 Sep för nÄgra dagar sedan.

Nu har de tydligen lÄst andra ÄterförsÀljare till 27sep! StÄr 27 Sep pÄ komplett FAK!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

PermalÀnk
Medlem
●

Förköpte mitt Asus 2080ti Dual via Netonnet. Köpte det samma sekund som de uppdaterade sidan och la in korten.
Fick mitt för 12500 istÀllet för 15600, sÄ jag Àr riktigt nöjd med det. Antar att de inte korrigerat priserna innan de uppdaterade sidan.

Jag har inte fÄtt mitt kort Àn, var i kontakt med Netonnets kundtjÀnst, samt att jag ringde min kompis som jobbar dÀr och frÄgade, de har Ànnu inget bekrÀftat leveransdatum.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av jlarss:

Just denna frÄga har jag letat överallt pÄ internet för att fÄ svar pÄ!
Jag har bokat det kortet och ska vattenkyla det sÄ man fÄr hoppas att det Àr samma pcb!

Jag var i kontakt med EK och de gav detta svaret.

#Thank you for contacting us.
As you can see here - https://www.ekwb.com/configurator/step1_complist?gpu_gpus=407..., we don't have the confirmation yet from the manufacturer on the final PCB of the GPU, so once that will be known to us, then we will be updating the compatibility for the water blocks for these and other specific GPUs. We hope that this should be known in about a month or sooner.

Best regards, Ales"

SÄ jag kommer vÀnta ett tag tills de vet vilket block jag ska ha för mitt kort.

Skrivet av emilakered:

Hahaha, om jag köper spelet Àr jag game!

super :). Jag ska försöka fÄ Sykke och Karlberg att skaffa pc versionen med

Skrivet av Eken:

@Doorfen

Jag köpte kortet pÄ komplett efter första 5min, tittade nyss pÄ prisjakt ingen ÄterförsÀljare har nÄgra 2080ti i lager.

Var ifrÄn bestÀllde du kortet?

Edit Nvidia har skjutit upp korten till 27 Sep för nÄgra dagar sedan.

Nu har de tydligen lÄst andra ÄterförsÀljare till 27sep! StÄr 27 Sep pÄ komplett FAK!

Jag hade ett regexp som kollade av mitt rss flöde frÄn Webhallen i realtid, sÄfort de öppnade portarna för rtx efter keynoten sÄ bestÀllde jag. Samma snurra ligger och vÀntar pÄ i9 9900k :).

HÄll koll pÄ fynd avdelningarna hos de olika ÄterförsÀljarna. Alltid nÄgon som skickar tillbaka sitt tildelade kort.
Hoppas det löser sig !

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

PermalÀnk
Medlem
●

@Ragnarok: Nja, utan konkurrens (frÄn i detta fall AMD) sÄ har man inte sÄ mycket valmöjligheter Àn att snÀllt betala den begÀrda summan för tekniken, eller helt strunta i det. Avsaknad av konkurrens gör ju att prissÀttningen blir högre, dÀrav kan nvidia ta ut ockerpriser tÀnker jag. Menar du pÄ fullaste allvar att ockerpriser inte existerar eller vad? Jag lÀnkade Àven i mitt tidigare inlÀgg till videon med JayzTwoCents, som klart och tydligt kommer fram till slutsatsen att korten INTE Àr prisvÀrda helt enkelt. Intressant att ingen adresserar detta.
Att det sedan finns folk som svÀljer allting utan att ifrÄgasÀtta Àr en annan femma, men sÀger nog mer om dem som personer Àn annat. Precis som det finns bortskÀmda brats/slynglar med pappas kreditkort i ena handen och ett helrör champagne i den andra. Slynglar som pinkat in sina revir runt Stureplan och utan att blinka kan slÀnga flera 1000-tals kronor pÄ helrör eftersom de helt tappat begreppet om pengars vÀrde och vill brösta upp sig i baren. Men detta gör knappast helrören vÀrda sitt pris, eller hur? Att folk idag verkar tappat begrepp och förstÄelse för pengars vÀrde rÀcker det att man kollar pÄ lyxfÀllan för att förstÄ

Visa signatur

Gigabyte G1 Sniper Z87| I7 4770K @ 3,5 (Haswell)| 16GB A-Data 1600MHz CL9| MSI GeForce GTX 1080 Gaming X| Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB + Seagate 2 TB 7200Rpm| Corsair RM 750W 80+ Gold ModulÀr| Fractal Design Define R4|

PermalÀnk
Medlem ★
●

NÄgon jag tycker ni glömmer Àr att prisvÀrt har olika definitioner för varje individ. Det gÄr ej att berÀtta för nÀgon annan vad som Àr prisvÀrt för dom.

Sen ja,rent objektivt Àr det hutlöst med dubbla priset för 30% mer prestanda. Men det gÄr ej att sÀga att det inte Àr prisvÀrt för nÄgon rik/entusiast/utvecklare etc etc

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Wasp:

NÄgon jag tycker ni glömmer Àr att prisvÀrt har olika definitioner för varje individ. Det gÄr ej att berÀtta för nÀgon annan vad som Àr prisvÀrt för dom.

Sen ja,rent objektivt Àr det hutlöst med dubbla priset för 30% mer prestanda. Men det gÄr ej att sÀga att det inte Àr prisvÀrt för nÄgon rik/entusiast/utvecklare etc etc

Precis detta. Alla kan nog hĂ„lla med om att priserna Ă€r Ă„t skogen. Är man i behov av prestandan sĂ„ fĂ„r man tyvĂ€rr bita i det sura Ă€pplet och betala, eller helt enkelt skippa det. Upp till dig om du anser det vara vĂ€rt en uppgradering eller ej.

PermalÀnk
Keeper of The Nvidia Drivers ★
●
Skrivet av devilrat:

@Ragnarok: Nja, utan konkurrens (frÄn i detta fall AMD) sÄ har man inte sÄ mycket valmöjligheter Àn att snÀllt betala den begÀrda summan för tekniken, eller helt strunta i det. Avsaknad av konkurrens gör ju att prissÀttningen blir högre, dÀrav kan nvidia ta ut ockerpriser tÀnker jag. Menar du pÄ fullaste allvar att ockerpriser inte existerar eller vad? Jag lÀnkade Àven i mitt tidigare inlÀgg till videon med JayzTwoCents, som klart och tydligt kommer fram till slutsatsen att korten INTE Àr prisvÀrda helt enkelt. Intressant att ingen adresserar detta.
Att det sedan finns folk som svÀljer allting utan att ifrÄgasÀtta Àr en annan femma, men sÀger nog mer om dem som personer Àn annat. Precis som det finns bortskÀmda brats/slynglar med pappas kreditkort i ena handen och ett helrör champagne i den andra. Slynglar som pinkat in sina revir runt Stureplan och utan att blinka kan slÀnga flera 1000-tals kronor pÄ helrör eftersom de helt tappat begreppet om pengars vÀrde och vill brösta upp sig i baren. Men detta gör knappast helrören vÀrda sitt pris, eller hur? Att folk idag verkar tappat begrepp och förstÄelse för pengars vÀrde rÀcker det att man kollar pÄ lyxfÀllan för att förstÄ

Att nÄgon som heter JayzTwoCents tycker vad som Àr prisvÀrt och inte det Àr inte en absolut sanning. Det Àr du med pÄ ?
Och nej jag hÀvdar fortfarande att en produkt Àr vÀrd vad nÄgon eller nÄgra Àr villiga att betala för den.

För egen del sÄ hade jag tÀnkt att köpa nÀsta Titan kort som slÀpptes, och sÄ kom Titan V. Men uppenbarligen var ~32.000kr inte vÀrt det för mig, men det hindrar ju inte nÄgon annan att köpa det kortet.

Jag tycker att 15.000kr för 2080ti jÀmfört mot Titan V i prestanda i spel Àr ett bra pris. SjÀlvfallet hade jag inte haft nÄgot emot om 2080ti kostade 10.000kr istÀllet. För egen del skulle jag nog vart beredd att gÄ upp till 16-17000kr för ett 2080ti, men efter det sÄ hade det börjat ta emot mer.

Med det sagt sÄ gÀller det bara mig, nÄgon annan kanske skulle betala 20k för 2080ti och dÄ Àr produkten vÀrd det för han/hon.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ragnarok:

Att nÄgon som heter JayzTwoCents tycker vad som Àr prisvÀrt och inte det Àr inte en absolut sanning. Det Àr du med pÄ ?
Och nej jag hÀvdar fortfarande att en produkt Àr vÀrd vad nÄgon eller nÄgra Àr villiga att betala för den.

För egen del sÄ hade jag tÀnkt att köpa nÀsta Titan kort som slÀpptes, och sÄ kom Titan V. Men uppenbarligen var ~32.000kr inte vÀrt det för mig, men det hindrar ju inte nÄgon annan att köpa det kortet.

Jag tycker att 15.000kr för 2080ti jÀmfört mot Titan V i prestanda i spel Àr ett bra pris. SjÀlvfallet hade jag inte haft nÄgot emot om 2080ti kostade 10.000kr istÀllet. För egen del skulle jag nog vart beredd att gÄ upp till 16-17000kr för ett 2080ti, men efter det sÄ hade det börjat ta emot mer.

Med det sagt sÄ gÀller det bara mig, nÄgon annan kanske skulle betala 20k för 2080ti och dÄ Àr produkten vÀrd det för han/hon.

Och sÄ Àr prestandaökningen ca 30 % mellan 1080ti och 2080ti.

PermalÀnk
Keeper of The Nvidia Drivers ★
●
Skrivet av landahl:

Och sÄ Àr prestandaökningen ca 30 % mellan 1080ti och 2080ti.

Jag har ett 1080 (icke ti) sÄ dÀr Àr det betydligt mer. Men Àven om det hade vart 30% sÄ hade jag köpt det, ja.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ragnarok:

Jag har ett 1080 (icke ti) sÄ dÀr Àr det betydligt mer. Men Àven om det hade vart 30% sÄ hade jag köpt det, ja.

SÄ ca 15-19 fps mer Àr vÀrt 15000 kr?