PremiÀr! Fyndchans i SweClockers MÄnadens Drop

Förhandsbokat RTX 2080 TI 😁 nĂ„gon mer som har?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av wargreymon:

Titan- korten Àr vÀl för konsumenter, dÀremot att det kanske riktar sig mot speciella entusiaster Àr en annan sak.

Titan V borde aldrig varit ett Titan kort och det Àr högst tveksamt om det kan kallas att vara för konsumenter. Titan Xp Àr 10 seriens senaste Titan kort med samma pris 2080Ti, Titan V Àr en cripplad version av Nvidia Tesla som gÄr pÄ 100k. SÄ det Àr ett "kap" redan dÀr, visst. Entusiaster verkar inte varit sÄ ivriga att byta sina 1080Ti mot Titan V, det var uppenbart för mycket för konsumenter. Nvidia lÀr sig hela tiden. NÀsta Är kommer sÀkert 12gb 2080Ti+ för 20,000kr, nu med 20% extra prestanda över 2080Ti.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av gamerfreak87:

Tjena Ă€r det nĂ„gon mer Ă€n mig som redan har förhandsbokat RTX 2080 TI eller 2080 utan TI? 😁 SjĂ€lv sĂ„ har jag bestĂ€llt msi rtx 2080 TI trio X 😁 Ă€r sjukt förlĂ€ngtansfull nu 😁 hur bra kan det va över ett pascal gtx 1080 ti? Hittar inga tester Ă€n 😜

Svar nej, ligger över min budget. Ser annars ut att vara ett trevligt kort sÄ hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skÀrm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Flygman:

Hade vart en bra jÀmförelse om det handlade om att förbestÀlla en Volvo för 500k utan att veta vad det Àr man fÄr.

Eller de hundratusentals som förbokat Teslas Model 3...

Brukar du förboka en bil som redan har slÀppts eller hur menar du?

Jag hade ocksÄ förbokat ett om jag inte hade suttit pÄ ett ruskigt bra kort redan. Recensioner eller ej sÄ lÀr det inte prestera sÀmre Àn förra generationen.

PermalÀnk
Medlem ★
●

NÄgon kanske har lÀnkat detta innan, men nvidia verkar binna kretsarna?
https://www.techpowerup.com/247660/nvidia-segregates-turing-g...

https://videocardz.com/newz/techpowerup-explains-the-differen...

Dvs att de billigare korten kan fÄ en GPU som klockar sÀmre.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av X-TroNiC:

NÄgon kanske har lÀnkat detta innan, men nvidia verkar binna kretsarna?
https://www.techpowerup.com/247660/nvidia-segregates-turing-g...

https://videocardz.com/newz/techpowerup-explains-the-differen...

Dvs att de billigare korten kan fÄ en GPU som klockar sÀmre.

Ja det vill ja minnas att dom gjorde med 10xx serien Ä. Fe ska ha fÄtt bÀttre chip osv

TrÄkigt att dom gör sÄ dÄ jag har köpt ett "billigt" evga kort för 15k

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Wasp: Ja, visst Àr det trÄkigt. Men vad jag kan minnas sÄ hade inte 10xx-serien nÄgon egen ID för detta som nu 20xx-serien fÄr, dvs A och non-A variant (1E04 och 1E07 för 2080TI).
Det var vÀl mer Àn misstanke att 10xx-FE var binnade? RÀtta mig om jag har fel, som jag ofta har

Edit: SÄg nu att Evga endast sÀljer kort med OC, vilket enligt rykterna betyder att de Àr A-modell.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Wasp: LÀt vÀl vara sÄ att alla kort som bygger pÄ FE kretsen Àr binnade (ex EVGA xc gaming osv)? Dvs alla kort som inte bygger pÄ en custom pcb ut kommer prestera lika bra?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon193054:

Eller de hundratusentals som förbokat Teslas Model 3...

Brukar du förboka en bil som redan har slÀppts eller hur menar du?

Jag hade ocksÄ förbokat ett om jag inte hade suttit pÄ ett ruskigt bra kort redan. Recensioner eller ej sÄ lÀr det inte prestera sÀmre Àn förra generationen.

Ja, eftersom bÄde Volvo och Tesla Àr biltillverkare sÄ lÄter det som ungefÀr samma sak

Jag skulle inte förboka varken ett grafikkort eller bil, köper det som Àr beprövat.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Flygman:

Ja, eftersom bÄde Volvo och Tesla Àr biltillverkare sÄ lÄter det som ungefÀr samma sak

Jag skulle inte förboka varken ett grafikkort eller bil, köper det som Àr beprövat.

Kul för dig

PermalÀnk
Medlem
●

Har förhandsbokat nu. Tycker inte om det, men, behöver ett nytt kort nu. 14500:-. Tror inte jag kommer bestÀlla nÄgot nytt pÄ 10 Är nu. Börjar bli vÀldigt dyrt att vara en PC master racer. Men ska bli kul att testa kortet och ladda upp lite resultat pÄ Sweclockers. Kommer se fram emot att sitta dÀr med 30fps med RayTracing i 1080p och titta i min tomma plÄnbok :P.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av nils45:

Har förhandsbokat nu. Tycker inte om det, men, behöver ett nytt kort nu. 14500:-. Tror inte jag kommer bestÀlla nÄgot nytt pÄ 10 Är nu. Börjar bli vÀldigt dyrt att vara en PC master racer. Men ska bli kul att testa kortet och ladda upp lite resultat pÄ Sweclockers. Kommer se fram emot att sitta dÀr med 30fps med RayTracing i 1080p och titta i min tomma plÄnbok :P.

Varför inte ett 2070 istÀllet?

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av gamerfreak87:

HĂ„ller med dig! antingen Ă€r det rent ut sagt avundsjuka eller rent barnsleri. Har iaf goda nyheter som jag sĂ„g nu pĂ„ sweclockers nyhets sida att Nvidia Geforce RTX 2080 Ti prestandatestas – uppges klara över 60 FPS i 4K UHD Vilket jag lĂ€tt stĂ„r kvar för att inte ta bort min förbokning

Barnsleri eller avundsjuka? Är du seriös? Ja, visst skulle jag kunna köpa det direkt om jag vill. MEN.

Jag blir sÄ trött, att sitta och köpa till sÄdana hutlösa priser (gÀller Àven iPhone) spelar ingen annan Àn företagen i hÀnderna. Att man frivilligt sitter och gÄr med pÄ att bli fucked fÄr mig Àrligt att ifrÄgasÀtta IQ:t pÄ större delen av befolkningen.

BegÀret att alltid ha det senaste och det dyraste till uppenbarligen vilket pris som helst Àr en cancer i mÀnskligheten och Àr rent ut sagt Àckligt.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon134512:

Barnsleri eller avundsjuka? Är du seriös? Ja, visst skulle jag kunna köpa det direkt om jag vill. MEN.

Jag blir sÄ trött, att sitta och köpa till sÄdana hutlösa priser (gÀller Àven iPhone) spelar ingen annan Àn företagen i hÀnderna. Att man frivilligt sitter och gÄr med pÄ att bli fucked fÄr mig Àrligt att ifrÄgasÀtta IQ:t pÄ större delen av befolkningen.

BegÀret att alltid ha det senaste och det dyraste till uppenbarligen vilket pris som helst Àr en cancer i mÀnskligheten och Àr rent ut sagt Àckligt.

Ja, för att du vet exakt vilka behov alla konsumenter har. Det Àr vÄrat fel till att priserna Àr för jÀvliga, att det inte finns nÄgon konkurrens mellan grafikkortstillverkare etc. Det Àr vi som vÀljer att köpa high-end kort som Àr IQ-befriade och Àr helt blÄsta, eller hur? Sluta var barnslig.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Bara jag som missat att det Àr krav pÄ 650 watt nÀtdel?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | NĂ€tagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

PermalÀnk
Master of Overkill ★
●
Skrivet av Implor:

Bara jag som missat att det Àr krav pÄ 650 watt nÀtdel?

Det Àr rekommendation inte krav.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av JackeShan:

Ja, för att du vet exakt vilka behov alla konsumenter har. Det Àr vÄrat fel till att priserna Àr för jÀvliga, att det inte finns nÄgon konkurrens mellan grafikkortstillverkare etc. Det Àr vi som vÀljer att köpa high-end kort som Àr IQ-befriade och Àr helt blÄsta, eller hur? Sluta var barnslig.

Det Àr definitivt de som köpers fel att priserna Àr för jÀvliga, vad tror du egentligen? Om ingen hade köpt och visat sitt missnöje hade priserna sjunkit som en sten.

Och kom inte om att snacka om behov, vi pratar om ett grafikkort som kostar minst 14k. Ingen som sitter och spelar har ett "behov" av det mer Àn sitt vill ha begÀr att fÄ nÄgra ynka extra fps och sen skryta om det pÄ forum.

FrÄgan Àr hur kan nÄgon INTE tycka att priset Àr orimligt?

Nvidia har gjort följande vinster
$1,12 miljarder under Q4 2017
$1,24 miljarder under Q1 2018
$1,1 miljarder under Q2 2018.

Det Àr dags för konsumenter att visa sin makt. š**bort /mod**

§1
PermalÀnk
Moderator
Testpilot ★
●
Skrivet av nils45:

Har förhandsbokat nu. Tycker inte om det, men, behöver ett nytt kort nu. 14500:-. Tror inte jag kommer bestÀlla nÄgot nytt pÄ 10 Är nu. Börjar bli vÀldigt dyrt att vara en PC master racer. Men ska bli kul att testa kortet och ladda upp lite resultat pÄ Sweclockers. Kommer se fram emot att sitta dÀr med 30fps med RayTracing i 1080p och titta i min tomma plÄnbok :P.

Haha, lever livet!

Ramen Àr ditt liv nu.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

PermalÀnk
Medlem ★
●

Humm..

Buy 2080 to wife.
Reclaim old 1080 for myself
???
Profit

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | NĂ€tagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av landahl:

Varför inte ett 2070 istÀllet?

Och fÄ femton fps?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
SkÀrmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

PermalÀnk
Medlem ★
●

Nej, skulle aldrig förhandsboka innan ens NDA Àr lyfta. Och med deras senaste prissÀttning sÄ Àr det, iaf för mig, dags att sÀtta ner foten för mig sjÀlv dÄ jag anser att de tar priser som Àr pÄ tok för höga för vanliga konsumenter och för att kunna ettablera dessa nya features som nÄgon form av standard för gemene man.

Tidigare har de hindrat bra saker fÄrn att bli standard med dumma beslut. Nu Àven med kostnader.

Visa signatur

Huvudriggen Àr en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det Àr det för mÄnga datorer, boxar och servar för att lista :P

PermalÀnk
Medlem ★
●

Fan vad folk börjat gÄ pÄ repeat hÀr pÄ forumet. I varenda Nvidia-trÄd Àr det samma anvÀndare som skriver samma saker. Kan ni fortfarande se texten pÄ era ctrl+v knappar? Det Àr ju knappt nÄgon idé att klicka sig in pÄ varken nyhetskommentarer eller vanliga forumtrÄdar för man har lÀst drygt hÀlften redan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av marcusOCZ:

Och fÄ femton fps?

Om du fÄr 15 fps med ett RTX2070, sÄ skulle du fÄ kanske 19 fps med ett RTX2080 som har runt 40% högre pris och runt 25 fps med ett RTX2080Ti som har 100% högre pris. SÄ ja, varför inte? Oavsett vad du vÀljer skulle ett sÄnt scenario förmodligen klassas som ospelbart.

Det Àr inte som om dom dyrare korten kommer vara mycket lÀngre. Vad kommer vi kunna fÄ för 8000kr om 3 Är? Förmodligen nÄnting som Àr snabbare Àn 2080Ti. Eller nÄja, dÀromkring. Om nu inte AMD konkar och nÀsta Nvidia generation börjar med RTX3060 för 15,000kr och gÄr uppÄt dÀrifrÄn.

PermalÀnk
Medlem
●

Har förbokat ett MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO.

NÄgon som fÄtt preliminÀra besked om nÀr de fÄr sina 2080 / 2080 Ti-kort?

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Guuf: Vart har du bokat?

Komplett skickar i regel ut sÄ att du har kortet pÄ releasedagen, dock Àr jag osÀker pÄ om detta gÀller denna ggn.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Aeig:

@Guuf: Vart har du bokat?

Komplett skickar i regel ut sÄ att du har kortet pÄ releasedagen, dock Àr jag osÀker pÄ om detta gÀller denna ggn.

Mvh

Satt och browsa Reddit, dom har iaf börjat skicka kort lite hÀr och dÀr.

Sa tidigare att dom delayade reviews sÄ att dom kunde skicka dom och sÀga no backsies innan folk visste hur dom prestera, verkar vara exakt det som hÀnder lol. Lite roligt bara. Normala releaser har reviews veckor innan.

PermalÀnk
Keeper of The Nvidia Drivers ★
●

@anon134512 Easy fix, har du inte rÄd/vill inte ha sÄ det köp det inte.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

PermalÀnk
Medlem
●

@Aeig: Jag Àr ocksÄ osÀker, det Àr dÀrför jag frÄgar om nÄgon fÄtt besked (speciellt intresserad om nÄgon fÄr Ti-kort frÄn svensk ÄterförsÀljare innan 27e).

@murklor, ah ja, ser det. Intressant.

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Guuf: Jag har fÄtt besked att jag preliminÀrt fÄr kortet den 20:e, sÄ det skickas imorgon.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

PermalÀnk
Medlem
●

SÄlde mitt 1080ti idag för 7 500 :-

Mao begg marknaden för pascal verkar hÄlla Àn sÄ lÀnge.

Fotnot: köpte kortet för 8 269 :- för lite mer Àn ett Är sedan. dvs det kostade mig ca 64 sek /mÄnad att Àga 1080ti.

Snusar för en högre kostnad /dag

Undrar om samma kalkyl gÀller om ett/tvÄ Är..

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

PermalÀnk
Moderator
Testpilot ★
●
Skrivet av ClintBeastwood:

Fan vad folk börjat gÄ pÄ repeat hÀr pÄ forumet. I varenda Nvidia-trÄd Àr det samma anvÀndare som skriver samma saker. Kan ni fortfarande se texten pÄ era ctrl+v knappar? Det Àr ju knappt nÄgon idé att klicka sig in pÄ varken nyhetskommentarer eller vanliga forumtrÄdar för man har lÀst drygt hÀlften redan.

Är det inte dĂ€rför vi Ă€r hĂ€r? För att munhuggas i varenda trĂ„d som dyker upp? ;P

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt