Nvidia Geforce RTX 2080 och RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

METRO EXODUS RTX demo (beta)
https://www.hexus.net/tech/news/graphics/122384-nvidia-shows-...

Bliden ser mer levande ut, men det verkar som om insidan i byggnader blir lite mörka med RTX ON.
Sedan är väl jag, som spelare, fullt upptagen med att försöka att ej bli skjuten etc och har ej så mycket tid att kolla på "omgivningarna"...
Frågan är väl också hur många FPS får man i slutänden...

Permalänk
Medlem

För oss som äger enbart 1080p skärm så blir en rtx 2080Ti lite Overkill?

Känns som man behöver minst en 1440p skärm för att faktiskt dra nytta av sitt grafikkort...?

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Såå.. nu är tidiga resultat äntligen här. Gott nog så.

Men priserna.. Förväntar dom sig verkligen en så hög försäljning att dom kan ha dom här priserna och gå med vinst?
Jag menar inte liten vinst, utan den stora vinsten som aktieägarna och styrelsen alltid förväntar sig utan att gå bananas?

Sen undrar jag med vad vinsten med 2070/2060 och 2050 kommer att vara med tanke på pris/prestanda mot 1070/1080 som tydligen ska vara kvar på hyllorna ett tag till?
Kommer 2070/2060 ens vara snabba nog för RT?

Det brukar sneglas på användarbasen på Steam för att få en generell överblick om vad folk som spelar har för hårdvara.
Går vi efter den lär vi inte ha RT i spel på allvar fören om 5 år ca.

Förvirrande men intressant.

2060 kommer inte ens stödja RT.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

FE är antagligen binnade så jag skulle bli förvånad om så vore fallet.

Den frågan kommer upp i denna videon: https://www.youtube.com/watch?v=ebxp0Ie_abI
Svaret är nej.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

1080p skärmar är snarare budget grejer (kanske förutom dessa som klarar 200Hz+). 1440p@60Hz är standard och 3440x1440@100Hz+ och 4k@60Hz är lyx. GTX1060 är väl också budgetkort eller iaf i det lägre mellanklass segmenetet.

Det finns 1440p@60Hz skärmar som är dyrare än dito gaming skärmar, de kallas proffsskärmar men det kanske har undgått dig? Gaming skärmar är mest plastigt skit med bling bling som bara oinsatta går igång på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Fast stopp nu. Vad är det de mäter? Det där är inte FPS. Det är ju typ maximal möjlig data throughput över Nvlink/SLI bryggan. Eller?

Får skylla på att jag är gravt trött just nu men i vilket fall så ger det en fingervisning.
Mindre throughput lär betyda mindre performance också. Men som sagt, kan snacka i nattmössan också.

Skrivet av anon114264:

Det finns 1440p@60Hz skärmar som är dyrare än dito gaming skärmar, de kallas proffsskärmar men det kanske har undgått dig? Gaming skärmar är mest plastigt skit med bling bling som bara oinsatta går igång på.

Hahah, får lov att hålla med.
Det är inte ofta jag sett en "gaming-skärm" vara stilren eller snygg att se på direkt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Du har helt rätt, ska stå DLSS! Läser en massa om machine-learning för tillfället, så blev en tankevurpa. Har redigerat inlägget.

Rent generellt verkar DLSS vara ett samlingsnamn för en rad olika tekniker där gemensam nämnare är att man gör något med lägre inställningar och använder maskininlärningsteknik för att rätta till de artefakter som en människa kan se p.g.a. av den lägre kvalitén.

Känns inte alls osannolikt att tensor-kärnorna i slutändan visar sig mer användbara jämfört med RT-kärnorna. Detta då maskininlärning kan användas på så pass många sätt.

Det är bra att du kommer in och rätar upp en del, som du så ofta gör. Jag tycker att DLSS (som Nvidia kallar det) verkar vara den mest intressanta och användbara tekniken för närvarande i denna generation, men vi vill ju gärna se hur spel (äldre såväl som nya) presterar och framförallt ser ut. En recension utan de två viktigaste parametrarna som Nvidia slog på stora trumman för under gamescom tycker jag är tämligen ihålig.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

För oss som äger enbart 1080p skärm så blir en rtx 2080Ti lite Overkill?

Känns som man behöver minst en 1440p skärm för att faktiskt dra nytta av sitt grafikkort...?

Inte med RTX on tydligen, eftersom spelen hade svårt att hålla konstanta 60fps i med det påslaget i FullHD upplösning.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Jag har nu avbokat mitt 2080Ti Trio X, kan bara inte motivera 6k för 25% bättre prestanda vs 1080Ti i 1440P. Är ju rent vansinne nu när 7nm snart är här..

Jag kan bara helhjärtat hålla med dig. Hade bokat ett Gainward GeForce RTX 2080 Ti Phoenix GS från komplett (där datumet nu har flyttats fram till den 27:e) En prestandahöjning mellan 15-30% mot 1080Ti känns ju rent löjligt med tanke på priset.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Med ett lägsta marknadspris på 6500kr ligger Vega 64 närmare lägsta priset för ett 1080Ti än lägsta priset på ett 1080.

Skrivet av cyprus:

Nja en tusenlapp dyrare är väl Vega 64? Jag hade nog lagt till en tusenlapp och tagit ett 1080Ti istället för ett Vega 64.

1080 börjar på 6000kr från seriösa butiker, Vega 64 på 6500kr och 1080ti på 7600kr.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Det är bra att du kommer in och rätar upp en del, som du så ofta gör. Jag tycker att DLSS (som Nvidia kallar det) verkar vara den mest intressanta och användbara tekniken för närvarande i denna generation, men vi vill ju gärna se hur spel (äldre såväl som nya) presterar och framförallt ser ut. En recension utan de två viktigaste parametrarna som Nvidia slog på stora trumman för under gamescom tycker jag är tämligen ihålig.

En tidig analys av DLSS av Digtalfoundry verkar som det är två skilda tekninker DLSS som är en någon form av uppskalnings teknik och DLSS 2X som är en bättre form av AA.

https://www.youtube.com/watch?v=MMbgvXde-YA&t=711s

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

1080 börjar på 6000kr från seriösa butiker, Vega 64 på 6500kr och 1080ti på 7600kr.

Är de här oseriösa?:
https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-GTX-1080-ARMOR-...

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

En tidig analys av DLSS av Digtalfoundry verkar som det är två skilda tekninker DLSS som är en någon form av uppskalnings teknik och DLSS 2X som är en bättre form av AA.

https://www.youtube.com/watch?v=MMbgvXde-YA&t=711s

Jo men det är ju inget nytt. Vi vill se tekniken i spel som folk spelar och inte tillrättalagda demonstrationer. Visar det sig att DLSS är en dealbreaker så hoppar jag gärna på tåget, men ofärdiga recensioner (inklusive sweclockers) är ett dåligt underlag om man skall lägga 14000 på ett grafikkort.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk

@Anders9110: Skulle precis lägga upp länken.

Intressant diskussion. Det verkar ge nytt hopp för 2080 men utan DLSS är det fortfarande bara marginellt bättre 1080ti och upp till 2500 kr dyrare. Med Ray tracing påslaget vet jag inte om det kommer att hjälpa så mycket då det är en helt annan nivå av belastning och då tror jag det gynnar 2080ti betydligt bättre.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@cyprus: Ja och i vissa spel är det lägre än 15% till och med =/. Jag tycker det presterar helt okej i 4K (procentuellt), men nu är det 1440P 144Hz som jag kör. Som jag skrev tidigare så köpte jag ett 1080Ti istället och väntar in nästa gen istället.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

"GeForce® RTX-grafikkort drivs av Turing GPU-arkitekturen och den splitternya RTX-plattformen. Detta innebär upp till 6 gånger högre prestanda än tidigare generationens grafikkort" står det ju på nvidias hemsida -
Vad gnäller ni över? 6 gånger snabbare är ju superbra!
..eller vänta nu....menar ni att det är en liten överdrift?...
...eller kanske en stor överdrift?
...eller t.o.m. ett helt aubstanslöst verklighetsbefriat marknadsföringsskitsnack?
Attans, gnäll på!

Permalänk
Medlem

Det är ju DLSS som kommer göra all skillnad här. Förhoppningsvis blir listan lång på spel som stödjer detta, och då blir ju 2000 serien helt klart en mycket mer värd investering. Tveksamt utan... Som tur är verkar det vara en snabbt växande skara spel som kommer stödja.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Siten är seriös. Men just den kylaren från MSI är klappkass. Det är därför just det kortet är billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Jo men det är ju inget nytt. Vi vill se tekniken i spel som folk spelar och inte tillrättalagda demonstrationer. Visar det sig att DLSS är en dealbreaker så hoppar jag gärna på tåget, men ofärdiga recensioner (inklusive sweclockers) är ett dåligt underlag om man skall lägga 14000 på ett grafikkort.

Japp men det är en djupare analys om vilken potential DLSS har och Digtalfoundry har gått in lite djupare på detaljerna än övriga sidor.

Håller med att man ska avvakta med köp av RTX grafikkort och GTX 1080 Ti då ifall det visar sig att DLSS eller Ray Tracing verkligen slår igenom så vill man inte sitta där med ett GTX 1080 Ti som inte är så mycket billigare än ett RTX 2080.

Gäller ej ifall man ska köpa GTX 1080 Ti begagnat och man får en bra deal.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk

För er som inte har fått nog av benchmarks än. Ber om ursäkt om det redan har länkats.
Intressanta slutsatser och teorier från 22 min. Lite så jag har känt under hela Nvidias marknadsföring av Turing.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk

@MrMask:

Om du inte förstår jämförelsen så har jag svårt att tänka mig att du har en bil överhuvudtaget ;), NICE!

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Till er som väntar på ASUS RTX 2080 Ti Strix
Nu börjar det bli dyrt på riktigt 16 499:-
https://www.inet.se/produkt/5406789/asus-geforce-rtx-2080-ti-...

Sjukt, får ju en grym gtx1080 gaming burk för det priset...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

2020? Redan 2019 lär vi förmodligen få se nya kort som kommer ge oss 50% ray tracing prestanda eller högre då det är ny teknik och kommer utvecklas i rätt så snabb takt nu i början. Det kommer göra att 2080Ti kommer tappa i värde extremt mycket. 2020 lär vi förmodligen ha kort som kommer vara 50% bättre i vanliga spel än dagens 20xx serie speciellt med tanke på att Intel lär ge sig in i leken och AMD lär då ha lanserat nya kort som kommer kunna tävla med Nvidia i topsegmentet igen.

Jag tycker inte att datorhobbyn ska bli en lyxvara för de som har bra lön. Vill man ha tillgång till ray tracing måste man idag betala 9000kr. Hur stor inkomst har en 14-15 åring? Större delen av de som spelar spel är yngre personer. Ska dessa bara kunna njuta av spel i låga upplösningar/inställningar medan bara de rika kommer ha råd med maxade spel på 4k? Skärmar har ju också ökat i pris väldigt mycket. Vill man spela i 3440x1440 i 100Hz så får man ge 7000-8000. En fin 3440x1440@120Hz kostar 11000-12000 eller mer. Lägg sedan på ett graiikort för 7000, cpu för 4000, moderkort för 2000, minne för 2000, ssd för 1000 så blir det en del pengar.

Personligen så tycker jag att hela datorindustrin har blivit ett stort skämt med superdyra komponenter. Man vänjer folk vid allt dyrare priser och massa onödiga grejer som de flesta inte ens använder. Skärmar är tom låsta till grafikkortstillverkare om man ska kunna utnyttja dessa fult ut. Dator har blivit en statussymbol.

Tänker man tillbaka på tex 3DFx och Voodoo teknologin som totalt förändrade spelvärden så ver det inte så dyrt. De flesta hade råd att köpa top end kort och tex skillnaden mellan Voodoo 2 med 12MB och 8MB inte var så enorm och priskillnaden inte var så stor. Sedan började företagen att släppa fler och fler kort med diverse prestanda istället. Det för att maximera vinsten. Men även då kunde man få bra prestanda till hyfsat pris. Idag om man vill ha någorlunda bra komponenter för att spela flera spel med höga grafikkinställningar i 1440p så måste man betala rätt mycket pengar.

Ungdomar har blivt en stor målgrupp för globala företag. Man mjölkar genom lootlådor, dyrare och dyrare komponenter och mobiler. Snart kommer datorer börja säljas som mobiler. På avbetalning. Säkert redan en stor del som köper datorkomponenter på avbetalning då de helt enkelt inte har råd även om de inte köper det allra bästa.

Vad svamlar du om när det gäller 3Dfx-korten? De var superdyra när de släpptes (jag vet då jag och polarna drev en spelbutik i Gbg som sålde dessa kort). Vi sålde en hel del speciellt av Voodoo2 men folk grät när de drog fram plånboken. Har för mig att mina två Voodoo2 i SLI betingade ett rent löjligt högt butikspris.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Så vad säger ni!

ASUS GeForce RTX 2080 8G STRIX GAMING eller Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti WINDFORCE OC?
ska sitta i m-ITX

Tänker på ljudnivå främst...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja det är faktiskt en fair point. lanseringspris för 1080 var inte långt ifrån 2080 och prestandan är ändå en hel del bättre.
Agreed.

Det jag sett och jämfört med är prestandan från 1080 Ti och där har det inte hänt mycket på prestanda/krona nu när 2080 kom. However, 2080 Ti släpptes inte för 2 år sedan utan för 1,5 år sedan så att säga att det inte hänt något på 2 år blir inte rättvist.

Ska man vara rättvis så var det en bump i prestanda per krona när 1080Ti släpptes från när 1080 släpptes.
Det är bara senaste 1,5 åren det har stått mer still på den fronten däremot. Vilket fortfarande är relevant för många tror jag.

Samtidigt är det som du säger. De nya korten kommer med nya tekniker. Vad det innebär vet vi inte så det blir mer av en chansning förhoppning om vad som kan komma i framtiden. En del tycker det är värt det, andra vill se resultaten först. Rätt eller fel finns inte där såklart ;).

Redan då betalades ett överpris för 1080 eftersom att 1080ti gick att köpa för ca 7600kr vid lansering. Så nej det är inte en fair point.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Vad svamlar du om när det gäller 3Dfx-korten? De var superdyra när de släpptes (jag vet då jag och polarna drev en spelbutik i Gbg som sålde dessa kort). Vi sålde en hel del speciellt av Voodoo2 men folk grät när de drog fram plånboken. Har för mig att mina två Voodoo2 i SLI betingade ett rent löjligt högt butikspris.

Jag som 16 åring hade råd med två Voodoo 2 och tror det kostade kring 2000-3000 kr.
Så dyr var dom inte i jämförelse med idag.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Denna tråden är sorglig. Nvidia lanserar en ny generation grafikkort där det snabbaste kortet är bra mycket snabbare än den förra ettan men alla bara klagar. Dessutom är den nya andraplatsen mer än 35% snabbare än den gamla tvåan. Sedan finns en hel del nya spännande tekniker inför framtiden. Vad fasen har hänt med Sweclockers medlemmar när man framför bakåtsträvande argument om och om igen. Köpa ett 1080Ti istället för ett 2080, hur fan tänker man då?

Alla skriker om priserna men vad förväntar ni er när Nvidia har noll konkurrens? AMD har fullständigt floppat med allt som har med grafik att göra de senaste åren trots allt tjat i trådarna om DX12, Vulcan och Async Compute som skulle nå nya höjder, de är mer eller mindre döda idag. Alla AMD fans som i sanslösa mängder inlägg i trådarna försvarade Vega hade uppenbarligen helt fel. Vega 64 var dyrt, drog löjligt mycket ström och är nu helt överspelat.

Påminner mig om när 3DFx släppte sina kort på nittiotalet, de kunde ta hur mycket som helst betalt då de var överlägsna och det gjorde de också.

Jag skiter personligen vem som tillverkar min hårdvara bara prylarna är bra och nu finns bara Nvidia att välja på när det gäller grafik.

Jag gav 7200:- för mitt GTX1080 från Palit sommaren 2016 och är beredd att betala mer för ett bättre kort idag.

Har idag en 3440x1440 skärm som klarar 100Hz med G-Sync och mitt nuvarande GTX1080 fixar inte 100Hz i alla spel med höga inställningar. Så det lutar mot ett RTX 2080 som borde vara perfekt för min upplösning (har inga planer på att byta skärm på många år än). Kostar detta RTX2080 en tusenlapp mer än mitt GTX1080 kan jag leva med det. GTX1080Ti för några kronor mindre känns ointressant för mig.

Kommer dock inte att köpa något innan jag läst tester på tredjepartstillverkarnas prylar. Skulle helst vilja ha ett Palit-kort med samma typ av kylare som GTX1080 Super Jetstream har.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

@MrMask:

Om du inte förstår jämförelsen så har jag svårt att tänka mig att du har en bil överhuvudtaget ;), NICE!

Hahahaha
Man måste ju jämföra på ett rättvist sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt på ett GTX 2080TI Men jag kan bara inte, jag spelar ju bara i 1080p så trots allt.

Det står mellan 2080 eller 1080ti, resten av datorn ska ju köpas också och jag är sugen på Intels nya 8 kärniga med HT.

Sen är det enda som saknas en OLED, HDR 4K 55" TV,

Sen får vi se vad AMDs Navi ger vilket förmodligen är det som kommer sitta i PS5 och Nästa XBOX, och det är förmodligen tekniken I konsollernera som kommer sätta agendan. Det vore trevligt om ett vanligt 1080 skulle klara 1080p@60fps i 2 till 3 år eller Navi om den presterar tillräckligt, eller tills 3000 serien kommer. För när Red dead Redemption 2 släpps så kommer ett vanligt 1080 inte äns klara 1080p50 stabilt, och få mina favorit spel är den typen av öppna tåg så måste det bli ett 2080 eller 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Jag som 16 åring hade råd med två Voodoo 2 och tror det kostade kring 2000-3000 kr.
Så dyr var dom inte i jämförelse med idag.

Voodoo2 12MB kostade runt 3500:- - 4000:-/styck i Sverige så en SLI-uppsättning gick lös på 7 papp eller mer. Rätt mycket pengar 1998. Du var en förmögen 16-åring helt klart.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO