Laddningsproblem med iphone xs max

Permalänk
Medlem

Laddningsproblem med iphone xs max

Hej! Precis fått min Iphone xs Max. Min tidigare var iphone 7, till min iphone 7 så hade jag en belkin docking station för både telefon och klockan. Nu när jag ska använda mig av den docking stationen så laddar iphone xs max i typ 30sek, sedan slutar den ladda i 5-8 sekunder sedan börjar den igen för att sedan sluta ladda igen. Håller på så hela tiden. Någon som vet anledningen till detta? Jag kan ladda den normalt med en vanlig iphone laddare

Dockinstation: https://www.dustin.se/product/5011028345/powerhouse-charging-...

Permalänk
Medlem

Säkert ngn uppdatering Apple gjort för att man inte skall kunna använda 3:e parts laddare.

För användarnas skull såklart.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Säkert ngn uppdatering Apple gjort för att man inte skall kunna 3:e parts laddare.

För användarnas skull såklart.

Inte alls omöjligt. Min ganska simpla iPad Mini2 går inte att ladda med min Samsung-laddare som ändå är en surfplatteladdare på 2A. Alla andra prylar går att ladda med den, givet att man sätter i rätt kabel, men inte just Äppelprodukten.

Permalänk
Medlem

Apple är ju duktiga på att tvinga konsumenterna att använda deras egna produkter så det skulle inte förvåna mig alls om det är så, tyvärr.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Belkin verkar har dock släppt en ny laddare som funkar till Xs.
https://www.slashgear.com/iphone-apple-watch-dual-charching-d...

Win win, både för Apple och Belkin.....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Belkin verkar har dock släppt en ny laddare som funkar till Xs.
https://www.slashgear.com/iphone-apple-watch-dual-charching-d...

Win win, både för Apple och Belkin.....

Åh fan! Tack för den infon! Trodde jag letat som fan efter en ersättare men det dä verkar ju awsome!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Syns bara att den vekar ha nästan dubblats i pris gentemot den du har, There’ll be a black version and a white version, and both versions will cost around $160 USD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Åh fan! Tack för den infon! Trodde jag letat som fan efter en ersättare men det dä verkar ju awsome!

Skickades från m.sweclockers.com

Ca: 2000 spänn för en laddningstation? Ursäkta, antingen är man korkad eller gott om pengar att bränna.
https://www.amazon.com/dp/B078MXCXJ5/ref=sspa_dk_detail_2?psc...

Även med tull och moms är det ändå billigare. Finns säkert på ebay/Amazon uk/de också och slipper tull/moms.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ca: 2000 spänn för en laddningstation? Ursäkta, antingen är man korkad eller gott om pengar att bränna.
https://www.amazon.com/dp/B078MXCXJ5/ref=sspa_dk_detail_2?psc...

Även med tull och moms är det ändå billigare. Finns säkert på ebay/Amazon uk/de också och slipper tull/moms.

Du inser att du jämför en docka med trådlös laddning mot en som inte ens har sladdarna till trådad laddning?

Ontopic, har inget förslag på lösning men min XS Max laddade fint via min Sandström docka.
Det finns ingen generell spärr mot andra laddare som vissa påstår här.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du inser att du jämför en docka med trådlös laddning mot en som inte ens har sladdarna till trådad laddning?

Ontopic, har inget förslag på lösning men min XS Max laddade fint via min Sandström docka.
Det finns ingen generell spärr mot andra laddare som vissa påstår här.

Jag tog den dockan som ett ex bara. Finns säkert 100 tals likadana som överpriser belkin på ebay/Amazon.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Jag tog den dockan som ett ex bara. Finns säkert 100 tals likadana som överpriser belkin på ebay/Amazon.

Det var ett dåligt exempel.
Andra meningen vet jag inte vad du vill ha sagt med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det står i specifikationerna för just den laddaren att den inte är kompatibel med XR, XS och XSMax.
Varför det är så verkar inte vara helt tydligt.

Men då det är en kombiladdare så vet vi ju inte hur mkt special Belkin stoppat i för att få det att fungera.
Kanske löser sig i en framtida uppdatering eller inte, men då Belkin tydligt skriver att den inte fungerar så gissar jag på det senare.

Har själv en likadan laddare och det verkar även som om den inte stödjer Apple Watch 4, men ska bli intressant och se om någon testar och om det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Säkert ngn uppdatering Apple gjort för att man inte skall kunna använda 3:e parts laddare.

För användarnas skull såklart.

Skulle kanske inte ladda min nya 18k+-telefon med nån belkin-apparat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Belkin gör faktiskt rätt bra skrot dessa dagar, bra kvalitet på sakerna och det är därför dom har en liten högre prislapp.
Nackdelen är väl som vanligt att det enda dom tjänar pengar på är att sälja prylar, så viljan att göra saker kompatibla med t.ex. firmware uppdateringar är minimal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

Skulle kanske inte ladda min nya 18k+-telefon med nån belkin-apparat.

Denna 18k telefon använder säkert samma batteri som en 990:- mobil..

Apple använder säkerligen samma Kinakomponenter som Belkin gör i sina apparater, då båda tillverkas i Kina.

Hade det varit en 10-49:- laddare från nåt noname-märke då skulle man varit mer försiktig.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Denna 18k telefon använder säkert samma batteri som en 990:- mobil..

Apple använder säkerligen samma Kinakomponenter som Belkin gör i sina apparater, då båda tillverkas i Kina.

Hade det varit en 10-49:- laddare från nåt noname-märke då skulle man varit mer försiktig.

Vad har Apples batteri med saken att göra?
Och har du något exempel på en 990:- mobil med en L batteri på 3.179mAh att ge?

Varför ska man vara mer försiktig om det är en 10-49:- laddare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reverend benny:

Vad har Apples batteri med saken att göra?
Och har du något exempel på en 990:- mobil med en L batteri på 3.179mAh att ge?

Varför ska man vara mer försiktig om det är en 10-49:- laddare?

Nej nej, 10-49:- noname-laddare.

https://www.dhgate.com/product/6-0-quot-huawei-ascend-p9-max-...

~990:- fin telefon med stort batteri.

Battery(mAH):
3200mAH

Apple använder väl sig inte av något speciell teknik i deras batteri?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reverend benny:

Vad har Apples batteri med saken att göra?
Och har du något exempel på en 990:- mobil med en L batteri på 3.179mAh att ge?

Varför ska man vara mer försiktig om det är en 10-49:- laddare?

Har du ens läst tråden till att börja med?

TS: Ledsen för OfT.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Nej nej, 10-49:- noname-laddare.

https://www.dhgate.com/product/6-0-quot-huawei-ascend-p9-max-...

~990:- fin telefon med stort batteri.

Battery(mAH):
3200mAH

Apple använder väl sig inte av något speciell teknik i deras batteri?

Inte samma batteri, inget L batteri och inte samma värde.

Sannolikt inte, det är litium-ion som många andra kör.

Skrivet av VadSaDu:

Har du ens läst tråden till att börja med?

TS: Ledsen för OfT.

Absolut och förstår inte vad det har med batteri att göra, batteri är en sak, laddning och power management en helt annan.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu:

Så allt som tillverkas i Kina håller exakt samma kvalitet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Hej! Precis fått min Iphone xs Max. Min tidigare var iphone 7, till min iphone 7 så hade jag en belkin docking station för både telefon och klockan. Nu när jag ska använda mig av den docking stationen så laddar iphone xs max i typ 30sek, sedan slutar den ladda i 5-8 sekunder sedan börjar den igen för att sedan sluta ladda igen. Håller på så hela tiden. Någon som vet anledningen till detta? Jag kan ladda den normalt med en vanlig iphone laddare

Dockinstation: https://www.dustin.se/product/5011028345/powerhouse-charging-...

En icke appleanställd amatörs gissning, men detta skulle kunna vara en anledning till problemet.
https://appleinsider.com/articles/18/09/21/iphone-xs-xs-max-h...

OM det nu är detta som skapar problemet så ligger det på Apples sida och då lär nog många andra lösningar också ha problem.
Återstår väl att se vad som rapporteras på forum.

Det verkar ju som att Belkin har en ny enhet på G även i November av den gamla klassiska powerhouse modellen som ska klara XS och XR.
Det är nu man hade önskat en liten extra USB port på den gamla powerhouse modellen så man kanske kunde köpt en firmware uppgradering för en hundring och kört vidare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

@VadSaDu:

Så allt som tillverkas i Kina håller exakt samma kvalitet?

Så du lägger till egna meningar i andras ord?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reverend benny:

Inte samma batteri, inget L batteri och inte samma värde.

Sannolikt inte, det är litium-ion som många andra kör.

Absolut och förstår inte vad det har med batteri att göra, batteri är en sak, laddning och power management en helt annan.

Upplys mig, vad är ett L-batteri?

Vad gör detta L batteri mer premium och effektivare än vanliga litium-ion?

Eller du kanske har fått allt om bakfoten och inte ser att ''L'et'' är förkortning till ''Litium-ion''

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Upplys mig, vad är ett L-batteri?

Vad gör detta L batteri mer premium och effektivare än vanliga litium-ion?

Eller du kanske har fått allt om bakfoten och inte ser att ''L'et'' är förkortning till ''Litium-ion''

Ett L batteri, i just detta fallet, handlar om formen på batteriet, det är designat som ett L.
Du pratade om att en telefon för 990:- har samma batteri men har svårt att tro att man hittar samma batteri i en sådan billig telefon.

L;et är inte en förkortning för Litium-ion, det rör batteridesignen.

Litium-ion batteri brukar förkortas "LIB"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reverend benny:

Ett L batteri, i just detta fallet, handlar om formen på batteriet, det är designat som ett L.
Du pratade om att en telefon för 990:- har samma batteri men har svårt att tro att man hittar samma batteri i en sådan billig telefon.

L;et är inte en förkortning för Litium-ion, det rör batteridesignen.

Litium-ion batteri brukar förkortas "LIB"

Vad fasiken har designen på batteriet att göra med prestandan? Snacka om att vilseleda en..

Du sa att jag skulle hitta en telefon för under 1000:- med ett batteri med ~3100mah..vilket jag gjorde, hur batteriet ser ut är ju en onödig sak att veta..

Liksom..''min nya 18k telefon har ett L-format batteri..''

Jo vet att Litium-ion batteri oftast förkortas "LIB" googlade också på det.

Men min fråga är kvar..vad gör L-format batteri så speciellt då? Utöver de andra då?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vad fasiken har designen på batteriet att göra med prestandan? Snacka om att vilseleda en..

Du sa att jag skulle hitta en telefon för under 1000:- med ett batteri med ~3100mah..vilket jag gjorde, hur batteriet ser ut är ju en onödig sak att veta..

Liksom..''min nya 18k telefon har ett L-format batteri..''

Jo vet att Litium-ion batteri oftast förkortas "LIB" googlade också på det.

Men min fråga är kvar..vad gör L-format batteri så speciellt då? Utöver de andra då?

Handlar inte om att vilseleda, du sa att en 990:- mobil har samma batteri, det exemplet du gav är inte samma batteri.

Just design spelar stor roll när det gäller batterier, fysisk design, kvalitet på celler osv påverkar livslängd och hur väl det kommer fungera.
Sen är det än mer intressant hur laddning och övervakning av batteriet sker, det är ju det tråden handlar om.
Detta påverkar också livslängd och hur väl batteriet kommer prestera.

Ett L-format batteri är inte mera speciellt än att det just är designat som ett L, sen kan ju antalet celler osv spela roll men just L är ju en ren designfråga tänker jag.
Det skulle eventuellt kunna vara en fördel när det gäller hantering av värme som uppstår, men det hänger nog ihop med hela designen av telefonen isåfall.

Permalänk
Medlem

@thu3n: är den nya telefonen större? testa att lägg den på sidan i stället för att ha den stående.
trådlös laddning är ganska känslig för hur telefonen placeras.
en annan sak du kan testa är att skifta strömadapter i väggen, ex jag har flera 2.4-3amp laddare,men för att använda min trådlösa laddare med min samsung s9+,eller min s8 fungerar bara några av dom, även om det står samma amp tal på dom.
Jag förmodar att det har med kablarna att göra, att visa av dom tror inte kabeln klarar den högre spänningen och skickar då mindre ström.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du inser att du jämför en docka med trådlös laddning mot en som inte ens har sladdarna till trådad laddning?

Ontopic, har inget förslag på lösning men min XS Max laddade fint via min Sandström docka.
Det finns ingen generell spärr mot andra laddare som vissa påstår här.

Hur vet du det? Seriöst, Apple har blivit påkomna tidigare med just detta.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@thu3n: är den nya telefonen större? testa att lägg den på sidan i stället för att ha den stående.
trådlös laddning är ganska känslig för hur telefonen placeras.
en annan sak du kan testa är att skifta strömadapter i väggen, ex jag har flera 2.4-3amp laddare,men för att använda min trådlösa laddare med min samsung s9+,eller min s8 fungerar bara några av dom, även om det står samma amp tal på dom.
Jag förmodar att det har med kablarna att göra, att visa av dom tror inte kabeln klarar den högre spänningen och skickar då mindre ström.

Trådskaparens laddstation är inte kompatibel med de nya Apple telefonerna som släppts i år, det står även på tillverkarens hemsida.
Varför det är så kan vi bara spekulera i, men dom släpper en ny uppdaterad variant i november som även fungerar med de nya telefonerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hur vet du det? Seriöst, Apple har blivit påkomna tidigare med just detta.

Jag har en drös appleprylar som laddats med diverse laddare.

Och nej, de har inte blivit påkomna med det tidigare.
Vad de har blivit "påkomna" med är blockering av dataöverföring med skräpkablar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."